-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям
Класифікація за ДК 021-2015 (CPV) 90510000-5 - Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям. Протокол до річного плану №19 від 20.02.2024 р. Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. №1178 пункту 11 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для Замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», Рішення виконавчого комітету Теофіпольської селищної ради «Про затвердження тарифів на послуги з поводження з побутовими відходами КП «Теофіпольське ВУЖКГ» Теофіпольської селищної ради.
Завершена
199 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 995.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 995.00 UAH
Номер:
83696d70f06b434d9eef0bea4a1401ba
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-03-11-000022
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
11.03.2024 00:00
Період моніторингу:
11.03.2024 17:03 - 02.04.2024 01:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХМЕЛЬНИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
11.03.2024 № 19-з
Хмельницький
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», підпункту 2 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 20 квітня 2022 року № 158,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Начальник Анатолій МАРЦЕНЮК
Додаток до наказу від 11.03.2024 № 19-з
Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких виявлені ознаки порушень законодавства у сфері публічних закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Особа, відповідальна за здійснення моніторингу
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
2. UA-2024-02-20-011298-a 20.02.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Волинець М.С.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Наталія БОЛДЕЦЬКА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
- Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання порядку розміщення інформації про публічні закупівлі встановлено порушення вимог пункту 24 Особливостей та пункту 14 Порядку № 1082.
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей встановлено порушення вимог пункту 14 частини другої статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено порушення абзацу третього підпункту 3 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питання своєчасності надання інформації, документів у випадках, передбачених законом, встановлено порушення частини п’ятої статті 8 Закону.
За результатами моніторингу встановлено, що Замовником при підготовці тендерної документації не дотримано Наказу №680 щодо завантаження до електронної системи закупівель додатків до тендерної документації окремими файлами.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель щодо визначення предмета закупівлі, дотримання порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області зобов’язує:
- здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень абзацу третього підпункту 3 пункту 44 Особливостей шляхом розірвання Договору, з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття заходів, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень;
- врахувати виявлені порушення та дотримуватись вимог пункту 14 Порядку № 1082 під час унесення інформації щодо предмета закупівлі в оголошення про проведення відкритих торгів, пункту 14 частини другої статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей під час формування тендерної документації, частини п’ятої статті 8 Закону щодо своєчасності надання інформації, документів у випадках, передбачених законом та Наказу №680 щодо завантаження до електронної системи закупівель додатків до тендерної документації окремими файлами.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 15 березня 2024 року.
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації щодо закупівлі, дотримання порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації, документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2024 рік Комунального некомерційного підприємства "Теофіпольська багатопрофільна лікарня" Теофіпольської селищної ради (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 20.02.2024 №19, реєстр пропозицій, протокол розкриття від 28.02.2024, тендерну пропозицію Комунального підприємства Теофіпольське виробниче управління житлово-комунального господарства Теофіпольської селищної ради (далі – КП Теофіпольське виробниче управління житлово-комунального господарства), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 01.03.2024 №21, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 01.03.2024, договір від 12.03.2024 №61 (далі – договір).
Відповідно до пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до пункту 24 Особливостей оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів відповідно до цих особливостей здійснюється Замовником самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. № 1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893 (далі – Порядок № 1082).
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, під час унесення інформації щодо предмета закупівлі в оголошення про проведення відкритих торгів не дотримано пункту 14 Порядку №1082 щодо зазначення коду послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі, чим порушено пункт 24 Особливостей.
Національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 містить наступну позицію щодо групи цифр за категорією та відповідають назві, що описує послугу, яка становить предмет закупівлі та який має намір придбати Замовник згідно інформації, розміщеної у пункті 5 річного плану закупівель, а саме:
90512000-9 Послуги з перевезення сміття
90513000-6 Послуги з поводження із безпечним сміттям і відходами та їх утилізація
Відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до вимог пункту 14 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються такі відомості: кінцевий строк подання тендерних пропозицій.
За результатами моніторингу встановлено, що Замовником в тендерній документації в підпункті 1.1 пункту 1 розділу «Подання та розкриття тендерної пропозиції» тендерної документації не зазначено кінцевий строк подання тендерних пропозицій, чим порушено вимоги пункту 14 частини другої статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей.
Згідно вимог абзацу восьмого пункту 28 Особливостей у тендерній документації зазначаються підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відсутність підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та/або переможця, визначених пунктом 47 цих особливостей, у разі, коли така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації», та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, та/або може бути отримана електронною системою закупівель шляхом обміну інформацією з іншими державними системами та реєстрами.
Абзацом третім підпункту 3 пункту 44 Особливостей визначено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 цих особливостей.
Зазначена вимога міститься в підпункті 5.5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, в якому визначено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей.
Відповідно до вимог підпункту 3.1 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 цих особливостей.
Відповідно до вимог п.п.5.5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» всі документи відповідно до статті 12 Закону надаються в електронному вигляді шляхом завантаження окремих файлів в електронній системі закупівель. Інформація завантажується у вигляді кольорових скан - копій, виготовлених з оригіналів відповідних документів, оформлених та завірених належним чином. Згідно ст. 255 Цивільного кодексу України якщо строк встановлено для вчинення дії, вона може бути вчинена до закінчення останнього дня строку. Отже, документи згідно п. 5.5. цього Розділу мають бути подані замовнику у вказаний вище спосіб не пізніше ніж до 24:00 останнього (четвертого) календарного дня з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір.
Для підтвердження відповідності вимогам, визначеним в пункті 47 Особливостей переможець процедури закупівлі надає наступні документи:
1. Кольорова скан-копія оригіналу або нотаріально завіреної копії довідки/витягу з реєстру, виданого територіальним підрозділом інформаційно-аналітичного забезпечення МВС України або довідку в електронному вигляді, яка буде підписана КЕП посадових осіб відповідного органу про те, що фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі та буде підписувати договір, до кримінальної відповідальності не притягується, засудженою (за кримінальними справами) не значиться та у розшуку не перебуває, виданого не раніше як за 30 днів відносно дати розкриття тендерних пропозицій або більш пізню дату.
2. Кольорова скан-копія оригіналу або нотаріально завіреної копії довідки/ витягу з реєстру виданого територіальним підрозділом інформаційно-аналітичного забезпечення МВС України або довідку в електронному вигляді, яка буде підписана КЕП посадових осіб відповідного органу про те що Службова (посадова) особа учасника, яка підписала тендерну пропозицію та буде підписувати договір, до кримінальної відповідальності не притягується, засудженою (за кримінальними справами) не значиться та у розшуку не перебуває, виданого не раніше як за 30 днів відносно дати розкриття пропозицій або більш пізню дату.
3. Довідка в довільній формі про те, що службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми.
4. Довідка в довільній формі про те, що учасник процедури закупівлі виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з цим самим замовником, і що не було обставин, які призвели б до його дострокового розірвання, і не було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків – протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору.
Якщо ж учасник перебував в обставинах, зазначених у цій частині, то він повинен надати підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі. Та довів, що він сплатив або зобов’язався сплатити відповідні зобов’язання та відшкодування завданих збитків.
Підпунктом 3 пункту 44 Особливостей встановлена імперативна норма на підставі якої Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі, зокрема, не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 цих особливостей.
Повідомлення про намір укласти договір з КП Теофіпольське виробниче управління житлово-комунального господарства оприлюднено Замовником в електронній системі закупівель 01.03.2024.
Однак, переможець процедури закупівлі КП Теофіпольське виробниче управління житлово-комунального господарства у визначений Законом строк не надав замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей.
Отже, тендерна пропозиція переможця процедури закупівлі КП Теофіпольське виробниче управління житлово-комунального господарства підлягала відхиленню відповідно до вимог абзацу третього підпункту 3 пункту 44 Особливостей.
Враховуючи вищевикладене, за результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що в порушення вимог абзацу третього підпункту 3 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію переможця процедури закупівлі КП Теофіпольське виробниче управління житлово-комунального господарства, оскільки переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей, та 12.03.2024 уклав з ним Договір.
Крім того, за результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що станом на дату завершення моніторингу (15.03.2024) в порушення пункту 5 статті 8 Закону Замовник не надав пояснення (інформацію, документи) на запит посадової особи органу державного фінансового контролю, відповідальної за проведення моніторингу процедури закупівель щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Також, моніторингом встановлено, що Замовником при підготовці тендерної документації не дотримано вимоги наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України «Про затвердження примірної тендерної документації» від 13.04.2016 № 680 (далі – Наказ №680) щодо завантаження до електронної системи закупівель додатків (Додаток 1 - 5) до тендерної документації окремими файлами.
Період усунення порушень:
15.03.2024 16:32 - 30.03.2024 00:00
Дата публікації висновку:
15.03.2024 16:32
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Заходи щодо усунення порушення.
Дата публікації звіту:
18.03.2024 13:51
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Так
- corruptionAwarded: Так
- other: Так
- corruptionFailureDocuments: Так
Опис:
Замовником прийнято рішення про розірвання договору додатковою угодою №1 від 18.03.2024 та опубліковано звіт про виконання договору
Дата публікації:
18.03.2024 14:30
Запити/Пояснення
Номер:
4a7eb48e52f74f2488448da767c13d4d
Назва:
Про надання інформації (пояснень, документів)
Дата опублікування:
11.03.2024 17:05
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
15.03.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-02-20-011298-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43, постала потреба в отриманні пояснення з наступних питань.
1. Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
2. Відповідно до абзацу четвертого пункту 54 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Зміни до тендерної документації у машинозчитувальному форматі розміщуються в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення.
Аналізом інформації, розміщеної в електронній системі закупівель встановлено, що Замовником 20.02.2024 о 16.13 завантажено нову редакцію тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації.
В зв’язку з вищевикладеним, прошу надати пояснення з наступного питання: чому в окремому документі не оприлюднено перелік змін, що вносилися до тендерної документації?
3. Відповідно до вимог тендерної документації Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель: 1) Документи відповідно підпункту 4.3. п. 4 «Істотні умови, що обов’язково включаються до договору про закупівлю» розділу «Результати торгів та укладання договору про закупівлю»; 2) документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей.
Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів (якщо тендерна пропозиція подається об’єднанням учасників, то така інформація подається щодо кожного учасника
Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: переможець процедури закупівлі: переможець процедури закупівлі: не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 цих особливостей
Аналізом інформації, розміщеної в електронній системі закупівель встановлено, що переможцем Комунальним підприємством Теофіпольське виробниче управління житлово-комунального господарства Теофіпольської селищної ради не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 цих особливостей.
В зв’язку з вищевикладеним прошу надати пояснення з наступного питання: чому Замовником не відхилено тендерну пропозицію Комунальним підприємством Теофіпольське виробниче управління житлово-комунального господарства Теофіпольської селищної ради відповідно до вимог тендерної документації?
2. Відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до вимог пункту 14 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються такі відомості: кінцевий строк подання тендерних пропозицій.
В зв’язку з вищевикладеним, прошу надати пояснення чому у тендерній пропозиції не зазначено кінцевий строк її подання?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснення необхідно долучити його документальне підтвердження.
Відповідно до норм статті 351¹ Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.