Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника «КИЙ АВТО ЦЕНТР» (Лот № 1) встановлено порушення вимог пункту 43 Особливостей.
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення встановлених порушень в подальшому, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 14 листопада 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель державного спеціалізованого господарського підприємства «Ліси України» (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 29.02.2024 № 61 зі змінами, реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «АРМА МОТОРC КИЇВ» (далі – ТОВ «АРМА МОТОРC КИЇВ») та товариства з обмеженою відповідальністю «КИЙ АВТО ЦЕНТР» (далі – ТОВ «КИЙ АВТО ЦЕНТР») (Лот № 1), вимоги Замовника про усунення невідповідностей до 14.03.2024 та 26.03.2024, повідомлення про намір укласти договір від 26.03.2024, протокольні рішення уповноваженої особи державного спеціалізованого господарського підприємства «Ліси України» від 12.03.2024 № 92, від 15.03.2024 № 111, від 22.03.2024 № 148, протокольне рішення від 26.03.2024 № 157 про визначення переможця процедури закупівлі, договір від 02.04.2024 № 02-1/04.2024-з на суму 2 400 000,00 гривень з ПДВ, пояснення та документи Замовника надані 01.11.2024 та 14.11.2024 через електронну систему закупівель на запити Держаудитслужби.
Підпунктом 1.1.2.3. пункту 1.1.2. Розділу І Додатку 1 тендерної документації визначено, що для підтвердження інформації, що вказана у довідці щодо наявності обладнання та матеріально-технічної бази, учасник повинен надати: копію документу, що підтверджують право власності та/або право користування транспортним засобом для забезпечення перевезення транспортних засобів (евакуатору) замовника (копія свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу та/або копія договору оренди транспортного засобу) або копію договору про надання послуг з перевезення транспортних засобів.
В свою чергу учасником ТОВ «КИЙ АВТО ЦЕНТР» (Лот № 1) на підтвердження права власності та/або право користування транспортним засобом для забезпечення перевезення транспортних засобів (евакуатору) замовника (копія свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу та/або копія договору оренди транспортного засобу) або копію договору про надання послуг з перевезення транспортних засобів у складі тендерної пропозиції надано копію свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу (евакуатору) реєстраційний номер КА2500АМ (файл ТП евакуатор 1.jpg.p7s, ТП евакуатор 2.jpg. p7s), власником якого є інший суб’єкт господарювання ТОВ «КИЙ АВТО ГРУП», що не підтверджує право власності учасника.
З огляду на викладене під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Держаудитслужба 11.11.2024 звернулась через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень (інформації та документів) стосовно виконання вимог підпункту 1.1.2.3. пункту 1.1.2. Розділу І Додатку 1 тендерної документації.
У своєму поясненні 14.11.2024 Замовник не спростував факт наявності у власності в учасника транспортного засобу (евакуатору) і зазначив, що «…. учасник торгів ТОВ «КИЙ АВТО ЦЕНТР», керуючись положеннями частин 2 та 3 статті 16 Закону, п.п. 5. Та 7. Розділу ІІІ тендерної документації залучив ТОВ «КИЙ АВТО ГРУП» як субпідрядника/співвиконавця в обсязі менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю для кваліфікаційного критерію щодо наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, а саме: транспортного засобу для забезпечення перевезення транспортних засобів замовника (евакуатора), на підтвердження чого у складі тендерної пропозиції учасником торгів було надано копію Свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу (евакуатора) СТХ № 070054 (файл «ТП евакуатор 1» та файл «ТП евакуатор 2») та копію установчих документів ТОВ «КИЙ АВТО ГРУП» (файл «Статут (02.11.2020») як субпідрядника/співвиконавця».
Вимогами пункту 41 Особливостей встановлено, що розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 Особливостей.
Пунктом 43 Особливостей та пунктом 8 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації визначено, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Однак, Замовник не виявив вищезазначені невідповідності та на порушення пункту 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, чим недотримався принципів здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону, зокрема щодо об’єктивного та неупередженого визначення переможця закупівлі
Відповідно до пункту 43 Особливостей Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
В електронній системі закупівель оприлюднено інформацію про відміну торгів за Лотами 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 через відсутність тендерних пропозицій.
Період усунення порушень:
18.11.2024 18:18 - 03.12.2024 00:00
Дата публікації висновку:
18.11.2024 18:18
Опис:
Київський окружний адміністративний суд
1133, м. Київ, бул. Лесі Українки, 26
Позивач
ДЕРЖАВНЕ СПЕЦІАЛІЗОВАНЕ ГОСПОДАРСЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЛІСИ УКРАЇНИ"
ел. пошта info@e-forest.gov.ua тел. 380443336860
адреса Україна, 01601, місто Київ, вул.Руставелі Шота, будинок 9А ЄДРПОУ 44768034
Представник позивача КЛИМЕНКО ОЛЕНА АНАТОЛІЇВНА
ел. пошта olenacourt1612@gmail.com тел. 380503112821
адреса місто Київ, проспект Петра Григоренка 12, кв.119
РНОКПП 2972110583
Відповідач
Державна аудиторська служба України
ел. пошта post@dasu.gov.ua тел. 380444851776
адреса 04070, м. Київ, вул. Петра Сагайдачного, 4
ЄДРПОУ 40165856
Позов не містить вимог майнового характеру
Позовна заява
про визнання протиправним та скасування висновку
Державним спеціалізованим господарським підприємством «Ліси України» (надалі – ДП «Ліси України», Позивач) було проведено відкриті торги з особливостями за предметом закупівлі за ДК 021:2015:50110000-9 послуг з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання (послуг з технічного обслуговування та ремонту автомобілів) за Лотом № 1 послуг з технічного обслуговування та ремонту автомобілів марки «Renault» (Головний офіс), ідентифікатор № UA-2024-02-20-009191-a від 20.02.2024 р. на веб-порталі Уповноваженого органу (посилання на закупівлю: https://prozorro.gov.ua/tender/UA- 2024-02-20-009191-a).
Рішенням уповноваженої особи, що оформлене Протоколом № 157 від 26.03.2024, визначено переможцем закупівлі - учасника Товариство з обмеженою відповідальністю «Кий Авто Центр».
Відповідно до статті 1 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» (надалі – Закон), здійснення державного фінансового контролю забезпечує центральний орган виконавчої влади, уповноважений Кабінетом Міністрів України на реалізацію державної політики у сфері державного фінансового контролю.
Відповідно до Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.02.2016 № 43 (надалі - Положення № 43), Державна аудиторська служба України (надалі - Держаудитслужба) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів та який реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю.
Підпунктом 3 пункту 4 Положення № 43 закріплено, що Держаудитслужба реалізує державний фінансовий контроль через здійснення: державного фінансового аудиту; перевірки державних закупівель; інспектування (ревізії); моніторингу закупівель.
За змістом ст. 5 Закону контроль за дотриманням законодавства у сфері закупівель здійснюється шляхом проведення моніторингу закупівлі у порядку, встановленому Законом України «Про публічні закупівлі», проведення перевірки закупівель, а також під час державного фінансового аудиту та інспектування.
Моніторинг закупівлі здійснюється за місцезнаходженням органу державного фінансового контролю.
Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об`єднаних територіальних громад встановлює Закон України «Про публічні закупівлі», пунктом 14 частини першої статті 1 якого визначено, що моніторингом процедури закупівлі є аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та протягом його дії з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.
Так, відповідно до положень частини 2 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України
від 12 жовтня 2022 року № 1178 (зі змінами) (надалі – Особливості) та пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43 Державною аудиторської службою України було видано наказ «Про початок моніторингу процедур закупівель/ закупівель» від 23.10.2024 № 285 (скрін шот наказу ДАСУ з електронної системи закупівель Prozorro про початок моніторингу додається), згідно якого було розпочато моніторинг процедури закупівлі за ДК 021:2015: 50110000-9 послуг з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання (послуг з технічного обслуговування та ремонту автомобілів) за Лотом № 1 послуг з технічного обслуговування та ремонту автомобілів марки «Renault» (Головний офіс).
Приписами частини 6 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що за результатами моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю складає та підписує висновок про результати моніторингу процедури закупівлі, що затверджується керівником органу державного фінансового контролю або його заступником. Такий висновок підлягає оприлюдненню в електронній системі закупівель протягом трьох робочих днів з дня його складання.
Так, за результатами проведення моніторингу Головним державним аудитором Державної аудиторської служби України Соломенко Тетяною Миколаївною було складено Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-02- 20-009191-a, який було затверджено Заступником Голови Державної аудиторської служби України Шкуропатом Олександром Григоровичем 18.11.2024 (надалі - Висновок).
У частині 10 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» закріплено, що у разі незгоди замовника з інформацією, викладеною у висновку, він має право оскаржити висновок до суду протягом 10 робочих днів з дня його оприлюднення.
Велика Палата Верховного Суду у постанові від 21 листопада 2018 року у справі № 820/3534/16 дійшла висновку, що спір про правомірність вимог контролюючих органів, скерованих на адресу підконтрольних суб’єктів, є публічно - правовим та підпадає під визначення справи адміністративної юрисдикції. У цій постанові Велика Палата Верховного Суду вказала, що такий висновок був сформульований Верховним Судом України у постанові від 23 лютого 2016 року по справі № 818/1857/14, і Велика Палата Верховного Суду не знайшла підстав для відступу від цієї позиції.
Обґрунтованість, в силу статті 2 КАС України, є однією з обов`язкових ознак рішення (дії, бездіяльності) суб`єкта владних повноважень, натомість висновки та вимоги Держаудитслужби викладені у Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-02-20-009191-a є неправомірними.
Верховний Суд у постанові від 05.03.2020 у справі №640/467/19 вказав, що висновок про результати моніторингу закупівлі, який є індивідуально - правовим актом та породжує права і обов’язки для позивача, має відповідати вимогам, визначеним ст. 2 КАС України.
Згідно з положеннями частини другої статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень
адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Вважаємо, Висновок від 18.11.2024 про результати моніторингу процедури закупівлі
№ UA-2024-02-20-009191-a є таким, що не відповідає чинному законодавству, фактичним обставинам справи, а тому підлягає скасуванню.
Так, Державна аудиторська служби України (надалі – Держаудитслужба) у Висновку встановила, що за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника «Кий Авто Центр» (Лот № 1) встановлено порушення вимог пункту 43 Особливостей. За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено.
Такий Висновок Держаудитслужбою було зроблено виходячи з нижчезазначеного:
«підпунктом 1.1.2.3. пункту 1.1.2. Розділу І Додатку 1 тендерної документації визначено, що для підтвердження інформації, що вказана у довідці щодо наявності обладнання та матеріально-технічної бази, учасник повинен надати: копію документу, що підтверджують право власності та/або право користування транспортним засобом для забезпечення перевезення транспортних засобів (евакуатору) замовника (копія свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу та/або копія договору оренди транспортного засобу) або копію договору про надання послуг з перевезення транспортних засобів.
В свою чергу учасником ТОВ «Кий Авто Центр» (Лот № 1) на підтвердження права власності та/або право користування транспортним засобом для забезпечення перевезення транспортних засобів (евакуатору) замовника (копія свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу та/або копія договору оренди транспортного засобу) або копію договору про надання послуг з перевезення транспортних засобів у складі тендерної пропозиції надано копію свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу (евакуатору) реєстраційний номер КА2500АМ (файл ТП евакуатор 1.jpg.p7s, ТП евакуатор 2.jpg. p7s), власником якого є інший суб’єкт господарювання ТОВ «Кий Авто Груп», що не підтверджує право власності учасника.
З огляду на викладене під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Держаудитслужба 11.11.2024 звернулась через електронну систему закупівель до
Замовника з метою отримання пояснень (інформації та документів) стосовно виконання вимог підпункту 1.1.2.3. пункту 1.1.2. Розділу І Додатку 1 тендерної документації.
У своєму поясненні 14.11.2024 Замовник не спростував факт наявності у власності в учасника транспортного засобу (евакуатору).
Вимогами пункту 41 Особливостей встановлено, що розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 Особливостей.
Пунктом 43 Особливостей та пунктом 8 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації визначено, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Однак, Замовник не виявив вищезазначені невідповідності та на порушення пункту
43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, чим недотримався принципів здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону, зокрема щодо об’єктивного та неупередженого визначення переможця закупівлі».
Вважаємо, така позиція Державної аудиторської служби України у Висновку в частині встановлення порушення Замовником вимог пункту 43 Особливостей не відповідає вимогам діючого законодавства та тендерної документації з огляду на наступне.
Відповідно до частини 2 статі 16 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема, наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.
На виконання вимог ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» у п.1.1 Розділу І Додатку 1 до тендерної документації було встановлено кваліфікаційний такий критерій, як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.
Відповідно до вимог пп. 1.1.1.2 п. 1.1.1 Розділу І Додатку І до тендерної документації учасник торгів повинен надати інформаційну довідку (форма довільна) щодо наявності обладнання та матеріально-технічної бази, якою підтверджується наявність у учасника, зокрема, транспортного засобу для забезпечення перевезення транспортних засобів замовника (евакуатора).
Учасником торгів у складі тендерної пропозиції було надано Довідку щодо наявності обладнання та матеріально-технічної бази (Довідка щодо наявності обладнання та матеріально-технічної бази додається), в якій зазначено, що «маємо транспортний засіб для забезпечення перевезення транспортних засобів замовника (евакуатор)».
Виходячи з вимог пп. 1.1.2.3. п. 1.1.2. Розділу І Додатку 1 до тендерної документації
для підтвердження інформації, що вказана у довідці щодо наявності обладнання та матеріально технічної бази, учасник повинен надати копію документу, що підтверджують право власності та/або право користування транспортним засобом для забезпечення перевезення транспортних засобів (евакуатору) замовника (копія свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу та/або копія договору оренди транспортного засобу) або копію договору про надання послуг з перевезення транспортних засобів.
Слід зазначити, що у Довідці щодо наявності обладнання та матеріально-технічної бази (копія додається) не зазначено, що учасник торгів - ТОВ «Кий Авто Центр» має саме у власності транспортний засіб для забезпечення перевезення транспортних засобів замовника (евакуатора).
Також у Довідці щодо наявності обладнання та матеріально-технічної бази не зазначено, що учасник планує для надання послуг, що є предметом закупівлі використовувати евакуатор на підставі договору оренди транспортного засобу або копії договору про надання послуг з перевезення транспортних засобів.
Згідно положень частини 3 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо для закупівлі послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
Виходячи з положень п. 5. Розділу ІІІ тендерної документації, якщо для закупівлі робіт або послуг замовником у цій тендерній документації встановлено кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити потужності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
У разі залучення учасником потужностей інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців для підтвердження наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявності працівників, які мають необхідні знання та досвід, у складі тендерної пропозиції учасник повинен подати інформацію та документи передбачені у Додатку 1 до тендерної документації від субпідрядників/співвиконавців.
При цьому, виходячи з вимог п. 7 Розділу ІІІ тендерної документації учасники повинні надати у складі тендерної пропозицій довідку у довільній формі, в якій має бути зазначено інформацію (повне найменування та місцезнаходження) про кожного суб'єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи надання послуг, як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю. А учасник, який не планує залучати до виконання робіт чи надання послуг, як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю інших суб’єктів господарювання, повинен надати у складі тендерної пропозиції довідку довільної форми із зазначенням відповідного факту.
Так, учасником торгів у складі тендерної пропозиції було надано Лист, в якому зазначено, що учасник торгів для надання послуг за ДК 021:2015: 50110000-9
послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання (послуги з технічного обслуговування та ремонту автомобілів) за Лотом № 1 послуги з технічного обслуговування та ремонту автомобілів марки
«Renault» (Головний офіс) (файл «Лист ТОВ «Кий Авто Центр» щодо незалучення субпідряду») не планує залучати інших суб’єктів господарювання як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю.
Умовами тендерної документації не було встановлено вимог щодо надання учасником у складі тендерної пропозиції будь-якого підтвердження інформації про суб'єктів господарювання, яких учасник планує залучати до виконання робіт чи надання послуг, як субпідрядника/співвиконавця в обсязі менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю, тому окремої довідки з цього приводу учасником у складі тендерної пропозиції не надавалося.
Таким чином, учасник торгів ТОВ «Кий Авто Центр», керуючись положеннями частин 2 та 3 статті 16 Закону, пп. 5. та 7. Розділу ІІІ тендерної документації залучив ТОВ «Кий Авто Груп» як субпідрядника/співвиконавця в обсязі менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю для кваліфікаційного критерію щодо наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, а саме: транспортного засобу для забезпечення перевезення транспортних засобів замовника (евакуатора), на підтвердження чого у складі тендерної пропозиції учасником торгів було надано копію Свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу (евакуатора) СТХ № 070054 (файл «ТП евакуатор 1» та файл «ТП евакуатор 2») та копію установчих документів ТОВ «Кий Авто Груп» (файл Статут ТОВ «Кий Авто Груп») як субпідрядника/співвиконавця.
Отже, учасником торгів було виконано вимогу тендерної документації щодо наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, зокрема, транспортного засобу для забезпечення перевезення транспортних засобів замовника (евакуатора), про що було надано Довідку щодо наявності обладнання та матеріально-технічної бази із значенням відповідно факту.
Для підтвердження інформації, згідно зазначеної Довідки щодо наявності обладнання та матеріально-технічної бази, керуючись положеннями частин 2 та 3 статті 16 Закону, п. 5. та п. 7. Розділу ІІІ тендерної документації учасником було залучено ТОВ
«Кий Авто Груп» як субпідрядника/співвиконавця, а саме для підтвердження кваліфікаційного критерію - наявності транспортного засобу для забезпечення перевезення транспортних засобів замовника (евакуатора).
Натомість, Державною аудиторською службою України повністю проігноровані пояснення, факти та обгрунтування, які було викладено уповноваженої особою 14.11.2024 р. (файл Пояснення Т.В. додається) в електронній системі закупівель щодо реалізації учасником – переможцем торгів - ТОВ «Кий Авто Центр» його прав відповідно до положень частин 2 та 3 статті 16 Закону, а також пп. 5. та 7. Розділу ІІІ тендерної документації залучати для підтвердження кваліфікаційних критеріїв тендерної документації у якості субпідрядника/співвиконавця інших суб’єктів господарювання, та винесено безпідставний та необгрунтований Висновок.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України, органи державної влади
та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Разом з тим, Висновок не містить інформації у чому саме полягає порушення законодавства у сфері публічних закупівель у зв’язку з залученням учасником - ТОВ
«Кий Авто Центр» в якості субпідрядника/співвиконавця - ТОВ «Кий Авто Груп» для підтвердження кваліфікаційного критерію тендерної документації щодо наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, а саме: транспортного засобу для забезпечення перевезення транспортних засобів замовника (евакуатора).
Згідно п. 43 Особливостей під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Виходячи з норм частин 2 та 3 статті 16 Закону, положень Особливостей, а також п.п. 5. та 7. Розділу ІІІ тендерної документації залучення учасником спроможностей інших суб’єктів господарювання та надання учасником у складі тендерної пропозиції документів та інформації від інших суб’єктів господарювання, яких він залучає в якості субпідрядника/співвиконавця для підтвердження кваліфікаційного критерію тендерної документації, зокрема, щодо наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, у разі якщо вони відповідають вимогам тендерної документації, не може вважатися невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури в розумінні вимог п. 43 Особливостей.
У складі тендерної пропозиції учасника торгів ТОВ «Кий Авто Центр» були присутні документи та інформація, які вимагалися пп. 1.1.2.3. п. 1.1.2. Розділу І Додатку 1 до тендерної документації для підтвердження кваліфікаційного критерію тендерної документації, зокрема, щодо наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, зокрема, транспортного засобу для забезпечення перевезення транспортних засобів замовника (евакуатора) а саме: копія Свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу (евакуатора) СТХ № 070054, згідно якого ТОВ «Кий Авто Груп», як субпідрядник/співвиконавець надання послуг, що є предметом закупівель, є власником спеціального вантажного евакуатора марки СКС, реєстраційний номер КА2500АМ.
З огляду на наведене, тендерна пропозиція ТОВ «Кий Авто Центр» відповідала вимогам тендерної документації та відповідно ДП «Ліси України» діяло в межах та порядку передбаченими нормами права в сфері публічних закупівель, а висновок Державної аудиторської служби України від 18.11.2024 про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-02-20-009191-а є незаконними з підстав зазначених
вище та такими, що порушують права ДП «Ліси України».
Відповідно дії Держаудитслужби з урахуванням вимог, встановлених частиною 2 статті 19 Конституції України та частиною 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, є неправомірними.
Європейський Суд з прав людини у рішенні по справі «Суомінен проти Фінляндії» (Suominen v. Finland), № 37801/97, п. 36, від 1 липня 2003 року, вказує, що орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень.
Отже, позиція Держаудитслужби, що ДП «Ліси України» порушило законодавство в сфері публічних закупівель при розгляді тендерної пропозиції учасника «Кий Авто Центр» (Лот №1), а саме пункту 43 Особливостей є протиправною, не відповідає вимогам законодавства та такою, що підлягає скасуванню.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Наведена норма означає, що суб’єкт владних повноважень зобов’язаний діяти лише на виконання закону, за умов і обставин, визначених ним, вчиняти дії, не виходячи за межі прав та обов`язків, дотримуватися встановленої законом процедури, обирати лише встановлені законодавством України способи правомірної поведінки під час реалізації своїх владних повноважень.
Отже, предметом оскарження відповідно до статті 13 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» є дії чи бездіяльність службових осіб, якщо вони обмежують чи порушують права, свободи чи законні інтереси особи.
В даному випадку висновки зроблені в оскаржуваному висновку Держаудитслужби, обмежують права ДП «Ліси України» з підстав зазначених вище, є незаконними, оскільки з боку Позивача відсутній факт порушення законодавства України, а дії Держаудитслужби є протиправними щодо їх складання.
Відповідно до ст. 8 Конституції України встановлено, що в Україні визнається і діє принцип верховенства права.
Гарантоване ст. 55 Конституції України право на судовий захист передбачає можливість звернення до суду за захистом порушеного права.
Відповідно до ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб’єктів владних повноважень.
Практика Європейського суду з прав людини пункт 1 статті 6 Конвенції про захист
прав людини і основоположних свобод 1950 року гарантує кожному право на звернення до суду з позовом щодо його прав та обов’язків цивільного характеру. Таким чином, він втілює в собі «право на суд», яке, згідно з практикою Суду, включає в себе не тільки право ініціювати провадження, але й право розраховувати на
«розгляд» спору судом (див., наприклад, Документ сформований в системі
«Електронний суд» 19.06.2024 17 рішення у справі «Кутіч проти Хорватії» (Kutic v. Croatia), заява № 48778/99, п. 25, ЕСПЛ 2002-ІІ). Відповідно до статті 13 Конвенції Кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб правового захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження. Верховенство права є найважливішим принципом правової держави.
Відповідно до п. 6 ч. 5 ст. 160 КАС України повідомляємо, що заходи досудового врегулювання спору не вживалися.
Відповідно до п. 7 ч. 5 ст. 160 КАС України повідомляємо, що заходи забезпечення доказів або позову до подання позовної заяви не вживалися.
Відповідно до п. 8 ч. 5 ст. 160 КАС України передбачено, що у позовній заяві зазначаються перелік документів та інших доказів, що додаються до заяви; зазначення доказів, які не можуть бути подані разом із позовною заявою (за наявності), зазначення щодо наявності у позивача або іншої особи оригіналів письмових або електронних доказів, копії яких додано до заяви.
Всі додатки до позовної заяви подаються до суду в копіях, оригінали яких перебувають в розпорядженні позивача, або завантажені до системи prozzoro.gov.ua з використанням КЕП - хмарного електронного підпису для фізичних/юридичних осіб.
Відповідно до п. 11 ч. 5 ст. 160 КАС України передбачено, що у позовній заяві зазначається власне письмове підтвердження позивача про те, що ним не подано іншого позову (позовів) до цього самого відповідача (відповідачів) з тим самим предметом та з тих самих підстав.
Повідомляємо та підтверджуємо, що Позивачем не подано іншого позову (позовів) до цього самого відповідача з тим самим предметом та з тих самих підстав.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст. ст. 8, 55 Конституції України ст. ст. 1, 2, 5, 19, 160 КАС України,
прошу:
1) Прийняти позовну заяву до розгляду та відкрити провадження у справі.
2) Визнати протиправним та скасувати висновок Державної аудиторської служби України від 18.11.2024 про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024- 02-20-009191-а .
3) Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Відповідача судові витрати, пов’язані з розглядом справи.
Позивач підтверджує, що:
відповідача
Додатки:
1. Довіреність на КЛИМЕНКО ОЛЕНА АНАТОЛІЇВНА.pdf.
2. Довіреність на ДІЖЕВСЬКА ВІКТОРІЯ ОЛЕКСАНДРІВНА.pdf.
3. Виписка з ЄДР.pdf.
4. Довіреність Клименко О.А..pdf.
5. Наказ про переведення Клименко О.А..pdf.
6. Посадова Інструкція.pdf.
7. Висновок ДАСУ від 18.11.2024.pdf.
8. Оголошення про проведення відкритих торгів UA-2024-02-20-009191-a.pdf.
9. Протокол 157 від 26.03.2024.pdf.
10. Тендерна документація (нова редакція).pdf.
11. Додаток 1.pdf.
12. Додаток 2 (нова редакція) (1).pdf.
13. Додаток 3 (нова редакція).pdf.
14. Додаток 4 (нова редакція).pdf.
15. Додаток 5 (нова редакція).pdf.
16. Додаток 6 (нова редакція).pdf.
17. Додаток 7 (нова редакція).pdf.
18. Додаток 8 (нова редакція).pdf.
19. Додаток 9 (нова редакція).pdf.
20. Додаток 10 (нова редакція).pdf.
21. Додаток 11.pdf.
22. Додаток 12.pdf.
23. Додаток 13.pdf.
24. Перелік змін 1.pdf.
25. Перелік змін 2.pdf.
26. Запит ДАСУ замовнику на пояснення від 11.11.2024.pdf.
27. Скрін шот підпису на пояснення (1).pdf.
28. Пояснення Мельник Т.В..pdf.
29. Скрін шот наказу ДАCУ з електронной системи закупівель prozorro про початок моніторінгу.pdf.
30. ТП евакуатор 1 (1).pdf.
31. ТП евакуатор 2.pdf.
32. Довідка ТОВ КИЙ АВТО ЦЕНТР щодо наявності обладнання та матеріально- технічної бази.pdf.
33. лист ТОВ КИЙ АВТО ЦЕНТР щодо незалучення субпідряду.pdf.
34. Статут ТОВ КИЙ АВТО ГРУП.pdf.
35. Квитанція про надсилання стороні ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ 40165856.pdf.
36. Квитанція про надсилання стороні ДЕРЖАВНЕ СПЕЦІАЛІЗОВАНЕ ГОСПОДАРСЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЛІСИ УКРАЇНИ" 44768034.pdf.
02.12.2024, КЛИМЕНКО ОЛЕНА АНАТОЛІЇВНА
Дата публікації:
03.12.2024 10:55
Дата відкриття провадження:
10.01.2025 00:00
Номер відкриття провадження:
П/320/61249/24