-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт частини корпусу №1 (відділення реабілітації) КНП "Клінічна лікарня "ПСИХІАТРІЯ" за адресою: вул. Кирилівська 103, м. Київ
Завершена
64 696 739.40
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 323 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 323 500.00 UAH
Номер:
169a2a4067fd4deea87ee44da71c8eb2
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-03-22-000053
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
21.03.2024 00:00
Період моніторингу:
22.03.2024 12:43 - 13.04.2024 01:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
50 № 21.03.2024
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Голова Алла БАСАЛАЄВА
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур
закупівель / закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
40
UA-2024-02-16-004305-a 16.02.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту
моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону, Особливостей та Порядку № 861 встановлено порушення вимог пункту 13-1 Порядку № 861.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ЕЙ БІ ДІ ГРУП» – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує виконати вимоги підпункту 4 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, а у разі неможливості вжити заходи щодо відміни торгів та протягом п’яти робочих днів, з дня оприлюднення висновку, оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 11 квітня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунального некомерційного підприємства «Клінічна лікарня «ПСИХІАТРІЯ»» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 01.02.2024 № 1, реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ЕЙ БІ ДІ ГРУП» (далі – ТОВ «ЕЙ БІ ДІ ГРУП»), протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 01.03.2024 № 4, протокол розкриття тендерних пропозицій, повідомлення про намір укласти договір від 01.03.2024, пояснення та документи Замовника надані 01.04.2024, 05.04.2024 на запити Держаудитслужби через електронну систему закупівель.
Згідно з пунктом 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих Особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Абзацом третім пункту 3 Особливостей визначено, що під час здійснення публічної закупівлі відповідно до цих особливостей (крім випадків, передбачених абзацами четвертим - шостим цього пункту) замовники застосовують положення пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
Відповідно до пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону тимчасово, з 2022 року строком на 10 років, встановлюються такі особливості здійснення закупівель, якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень: замовник здійснює закупівлю товарів, визначених підпунктом 2 цього пункту, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує у 2024 році 20 відсотків.
Підпунктом 2 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону визначено, що особливості здійснення закупівель, визначені цим пунктом, застосовуються до таких товарів, зокрема, як: трансформатори, трансформатори з рідинним діелектриком, трансформатори напруги, вимірювальні трансформатори, трансформатори живлення, насоси та компресори, насоси, насоси для рідин, відцентрові насоси та підіймачі рідин, підіймачі рідин, відцентрові насоси.
Одночасно за вимогами підпункту 4 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону у разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених цим пунктом, процедури закупівлі таких робіт чи послуг здійснюються з урахуванням особливостей, встановлених цим пунктом.
Механізм підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, що визначені підпунктом 2 пункту 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 922-VIII визначено у Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.08.2022 № 861 (далі – Порядок № 861).
Відповідно до пункту 13-1 Порядку № 861 Замовник визначає в тендерній документації на закупівлю предмета закупівлі, внесеного до переліку, вимогу щодо наявності в учасника процедури закупівлі сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим органом з оцінки відповідності. Учасник процедури закупівлі на таку вимогу замовника в тендерній документації подає у складі тендерної пропозиції копію сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим органом з оцінки відповідності.
За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що відповідно до технічних, якісних та кількісних характеристики» (Додаток 3 до тендерної документації) при виконанні робіт за предметом досліджуваної процедури закупівлі передбачено установлення, зокрема, трансформаторів ЯТП-0,25, насосів церкуляційних NС3 32-85/180 Calpeda, насосів циркуляційних NR 40/160 B Calpeda 70МА0622000, насосів циркуляційних NR 40/125 B Calpeda.
Водночас на порушення вимог пункту 13-1 Порядку № 861 Замовник не установив у тендерній документації вимоги щодо надання учасником процедури закупівлі відповідних сертифікатів чи свідоцтв, надання яких передбачено цим пунктом Порядку № 861.
Проведеним під час моніторингу аналізом Переліку товарів з підтвердженим ступенем локалізації на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель (https://prozorro.gov.ua/page/localisation) насосів церкуляційних NС3 32-85/180 Calpeda, насосів циркуляційних NR 40/160 B Calpeda 70МА0622000, насосів циркуляційних NR 40/125 B Calpeda з підтверджуючим ступенем локалізації не виявлено.
Пунктом 50 Особливостей встановлено, що Замовник відміняє відкриті торги, зокрема у разі, неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Період усунення порушень:
15.04.2024 17:18 - 30.04.2024 00:00
Дата публікації висновку:
15.04.2024 17:18
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Інформація про усунення порушень
Дата публікації звіту:
22.04.2024 17:40
Запити/Пояснення
Номер:
7635a12d6d1b4e7b8b6773e12705946a
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
27.03.2024 12:57
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
02.04.2024 01:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Капітальний ремонт частини корпусу №1 (відділення реабілітації) КНП «Клінічна лікарня «ПСИХІАТРІЯ» за адресою: вул. Кирилівська 103, м. Київ» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-02-16-004305-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні інформації та розрахунків з підтвердними документами (проектно-кошторисну документацію, технічне завдання, дефектні акти, експертні звіти, тощо) на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 3511 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог представників органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їхній роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
f9c99e4c423448e39731615fd215c2c7
Назва:
Пояснення на запит ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ ( обл.) від 27 березня 2024 року
Дата опублікування:
01.04.2024 14:28
Опис:
ПОЯСНЕННЯ на запит ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ ( обл.) від 27 березня 2024 року, КНП «Клінічна лікарня «ПСИХІАТРІЯ»» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (надалі - Замовник) надає інформацію та документи по суті запиту:
Очікувана вартість предмету закупівлі визначена відповідно до ЕКСПЕРТНОГО ЗВІТУ (Позитивного) від 10 січня 2024 року, що додається;
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі розроблялись відповідно до Примірного переліку послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та послуг з ремонту приміщень, будинків, споруд, затвердженого Наказом Держжитлокомунгоспу України 10.08.2004 № 150, дефектні акти додаються;
Проектно-кошторисна документація, робочий проект та технічне завдання додаються;
Слід зауважити, що закупівля на яку було розпочато моніторинг здійснюється не за рахунок бюджетних коштів, як вказано в запиті, а за рахунок коштів підприємства зароблених згідно статутної діяльності.
Також інформуємо, що на сьогодні договір з учасником переможцем не укладено, оскільки у замовника виникла потреба продовжити строк для укладення договору про закупівлю до 60 днів відповідно до абзацу 4 пункту 49 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі - Постанова). Тендерна документація приведена у відповідність до змін від 09.02.2024 №131 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178».
Замовником направлено лист від 08.03.2024 № 061/29/1-08/2043 до Українського науково-дослідного інституту спеціальної техніки та судових експертиз СБУ з метою проведення товарознавчої експертизи для перевірки вартості будівельних матеріалів та устаткування станом на 23.02.2024 рік. Після отримання результатів товарознавчої експертизи буде укладено договір, в разі завищення цін на будівельні матеріали та устаткування сума договору буде відкоригована додатковою угодою в бік зменшення ціни за згодою обох сторін.
Номер:
045e73c9a3a34bcba1552c263ac42003
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
02.04.2024 15:26
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
06.04.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Капітальний ремонт частини корпусу №1 (відділення реабілітації) КНП «Клінічна лікарня «ПСИХІАТРІЯ» за адресою: вул. Кирилівська 103, м. Київ» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-02-16-004305-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступних питань.
1. Яким чином забезпечено виконання підпункту 1 пункту 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» та підпункту 13-1 постанови Кабінету Міністрів України від 02.09.2022 № 861 «Про затвердження порядків підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів та проведення моніторингу дотримання вимог щодо ступеня локалізації виробництва предметів закупівлі, внесених до переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва», в частині дотримання вимог щодо підтвердження переможцем торгів ТОВ «ЕЙ БІ ДІ ГРУП» ступеня локалізації виробництва, а саме: трансформатора ЯТП-0,25, насосів церкуляційних NС3 32-85/180 Calpeda, повітряного теплового насосу з охолодженням та з низькотемпературним комплектом в малошумному виконанні DOMINO EXR 175 Z H Thermocold, насосів циркуляційних NR 40/160 B Calpeda 70МА0622000, насосів циркуляційних NR 40/125 B Calpeda, постачання яких передбачено під час виконання робіт.
2. На підставі яких документів підтверджено відповідність тендерної пропозиції учасника торгів ТОВ «ЕЙ БІ ДІ ГРУП» (надати посилання на файл в тендерній пропозиції):
2.1. вимогам пункту 4 додатку 5 тендерної документації щодо надання гарантійного листа, в частині підтвердження що засновники учасника, кінцеві бенефіціари учасника не перебувають під дією спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів чи спеціальних санкцій за порушення законодавства про зовнішньоекономічну діяльність, а також будь-яких інших обставин та заходів нормативного, адміністративного чи іншого характеру, що перешкоджають укладенню та/або виконанню договору про закупівлю, передбачених, зокрема, але не виключно, Законом України «Про санкції.
2.2. вимогам пункту 8 додатку 5 тендерної документації в частині надання підтвердження права виконувати роботи підвищеної небезпеки (відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011року №1107), а саме: монтаж, демонтаж та капітальний ремонт будинків, споруд, а також відновлення та зміцнення їх аварійних частин.
2.3. вимогам пункту 7 додатку 3 тендерної документації в частині надання підтверджуючих документів (Сертифікату та Декларації відповідності) на запропоноване до постачання (локальний кошторис № 02-01-032) медичне обладнання, а саме:
Сертифікату відповідності на:
Тренажер універсальний (стіл реабілітаційний) ТОВ «Реанимед» 750х550х700 (п.п. 10, 22 локального кошторису);
Стельовий підйомник GH1 ТОВ «Реанімед» Стельовий підйомник GH1 (п. 58 локального кошторису);
Мат гімнастичний ТОВ «Реанімед» Мат гімнастичний (п. 94 локального кошторису);
Ванна бальнелогочіна 1800х900 (п.п. 106, 110 локального кошторису).
Тренажер універсальний (стіл реабілітаційний) ТОВ «Реанимед» 750х550х700 (п.22 локального кошторису);
Декларації та Сертифікату відповідності на:
Стіл маніпуляційний ТОВ «Реанімед» Uzumcu Dressing Trolley 70772 (п.п. 9, 21, 101 локального кошторису);
Шведська стінка ТОВ «Реанімед» 1100х70х2400 (п.п. 11, 23,36, 61 локального кошторису);
Штора медична 5000х2500 (п. 37, 42, 47 локального кошторису);
Ліжко кушетка ТОВ «Реанімед» 2000х600х800 (п.п. 31, 40, 45, 90, 99 локального кошторису);
Тренажер бігова доріжка ТОВ «Реанімед» LIFE fitness acivate treadmill (п. 48 локального кошторису);
Балансувальна подушка ТОВ «Реанімед» (п. 49 локального кошторису);
Бруси реабілітаційні ТОВ «Реанімед» Паралельні реабілітаційні бруси зі змінною висотою (п. 50 локального кошторису);
Орбітрек Orbitreki FitLand YK-СТ1901В (п. 52 локального кошторису);
Перила балансійні по периметру приміщення 28 м (п. 53 локального кошторису);
Рейка стельова RFB-1 (п. 54 локального кошторису);
Реабілітаційний тренажер Бубновського 4 секції (п. 55 локального кошторису);
Степ-платформа (п. 56 локального кошторису);
Сходи реабілітаційні ТОВ «Реанімед» Сходи реабілітаційні (п. 57 локального кошторису);
Стіл реабілітаційний широкий ТОВ «Реанімед» Bobath bed 2000х1200х950 (п. 59 локального кошторису);
Тренажер степер ТОВ «Реанімед» Home mini stepper trainer (пунк 60 локального кошторису);
Крісло для гіпноза 500х500х1000 (п. 93 локального кошторису);
Шафа медична ТОВ «Реанімед» Uzumcu Operating Theatre Cabinet 40530 (Шафа для інструментів і медикаментів, напівзакрита 40503 ТОВ «Реанімед») (п. 102 локального кошторису).
3. Документально підтвердити інформацію щодо наявності обґрунтованої необхідності продовження строку для укладання договору з переможцем торгів - ТОВ «ЕЙ БІ ДІ ГРУП». У разі укладання договору надати його копію та пояснення щодо причин не оприлюднення їх в електронній системі закупівель.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподаткованих мінімумів доходів громадян або арештом на строк до шести місяців, або обмеженням волі на строк до трьох років.
Номер:
7405d1a8ee8f44ca89bcb9b425ecf234
Назва:
Пояснення на запит ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ ( обл.) від 02 квітня 2024 року, КНП «Клінічна лікарня «ПСИХІАТРІЯ»» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (надалі - Замовник) надає інформацію та документи по суті запиту:
Дата опублікування:
05.04.2024 10:21
Опис:
Пояснення та інформація по суті запиту від 02 квітня 2024 року додаються в прикріплених файлах.
Номер:
3d0dc0b1145e417892b28476aaeecfa1
Назва:
Звернення
Дата опублікування:
18.04.2024 14:52
Опис:
15.04.2024 року уповноваженим органом оприлюднено Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі.
Так, за змістом висновків, зазначено, що з огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує виконати вимоги підпункту 4 пункту 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, а у разі неможливості вжити заходів щодо відміни торгів та протягом п’яти робочих днів, з дня оприлюднення висновку, оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
З урахуванням висновку, щодо відсутності порушень за результатом аналізу питань дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ЕЙ БІ ДІ ГРУП», - просимо надати роз’яснення щодо виконання зобов’язань з усунення порушень, встановлених у висновку.
Номер:
868fcf5b87934c59b872319b22cb2e20
Назва:
Про надання роз’яснень щодо висновку
Дата опублікування:
19.04.2024 14:02
Опис:
Державна аудиторська служба України за результатами розгляду вашого звернення за роз’ясненням змісту висновку про результати моніторингу процедури закупівлі за номером UA-2024-02-16-004305-a та його зобов’язань повідомляє наступне.
Порядок проведення моніторингу процедури закупівель і специфіку реалізації результатів моніторингу визначено безпосередньо статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Наказом Міністерства фінансів України від 08 вересня 2020 року № 552 «Про затвердження форми висновку про результати моніторингу процедури закупівлі та порядку його заповнення» визначено форму та зміст висновку, який складається за наслідками моніторингу публічних закупівель.
Так, у разі виявлення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель у пункті 3 висновку про результати моніторингу процедури закупівлі зазначається посилання на структурну одиницю компетенційного нормативно-правового акта, на підставі якого орган державного фінансового контролю зобов`язує замовника усунути у встановленому законодавством порядку такі порушення, а також зобов`язання щодо їх усунення.
Відповідно до частини 8 статті 8 Закону протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Тобто, виходячи із структури та змісту частини 8 статті 8 Закону, саме замовник публічної закупівлі вправі визначати, яким чином він має намір усунути виявлені правопорушення, обираючи один із визначених законом правомірних варіантів поведінки.
Зазначаємо, що пунктом 3 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості) встановлено, що під час здійснення публічної закупівлі відповідно до цих особливостей замовники застосовують положення пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
Відповідно до пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону у 2024 році замовник здійснює закупівлю товарів, зокрема трансформаторів та насосів, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує 20 відсотків.
Одночасно за вимогами підпункту 4 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону у разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених цим пунктом, процедури закупівлі таких робіт чи послуг здійснюються з урахуванням особливостей, встановлених цим пунктом.
Технічними, якісними та кількісними характеристиками (Додаток 3 до тендерної документації) встановлено, що при виконанні робіт за предметом процедури закупівлі за номером UA-2024-02-16-004305-a передбачено установлення, зокрема, трансформаторів ЯТП-0,25, насосів церкуляційних NС3 32-85/180 Calpeda, насосів циркуляційних NR 40/160 B Calpeda 70МА0622000, насосів циркуляційних NR 40/125 B Calpeda.
Зважаючи на зазначене Держаудитслужба у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі за номером UA-2024-02-16-004305-a зобов’язала комунальне некомерційне підприємство «Клінічна лікарня «ПСИХІАТРІЯ»» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) виконати вимоги підпункту 4 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, а у разі неможливості вжити заходи щодо відміни торгів та протягом п’яти робочих днів, з дня оприлюднення висновку, оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Зокрема повідомляємо, що пунктом 50 Особливостей встановлено, що Замовник відміняє відкриті торги, зокрема у разі, неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень