-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015 – 3319 0000-8 Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні (НК 024:2023- 61938 Набір одягу хірургічний/ оглядовий)
Завершена
2 970 159.17
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 14 850.80 UAH
мін. крок: 0.5% або 14 850.80 UAH
Номер:
645067737aef48ba9fad2e4c117890e8
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-03-20-000026
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
19.03.2024 00:00
Період моніторингу:
20.03.2024 15:30 - 11.04.2024 01:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
19.03.2024 № 67
Київ
Про початок моніторингу процедур закупівель
Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу моніторингу закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочатий моніторинг процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу, підлягає зупиненню до усунення/зникнення таких обставин.
Перший заступник начальника Олександр СОМИК
Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби
«Про початок моніторингу процедур закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
12 UA-2024-02-15-012315-a 15.02.2024
виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
- Відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення)
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Фірма «Технокомплекс»» встановлено порушення вимог абзацу п’ятого підпункту 1 пункту 44 Особливостей №1178, недотримано пункт 43 Особливостей № 1178 та принципів публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону № 922-VIII, зокрема щодо максимальної економії, ефективності та пропорційності.
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюдненні інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII, з урахуванням Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 10 квітня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, в редакції чинній на момент публікації (далі – Особливості №1178), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення змін до договору, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 15.02.2024 № 16-з (далі – ТД), реєстр отриманих тендерних пропозицій, вимогу про усунення невідповідностей від 28.02.2024, протокол відхилення ТОВ «Фірма «Технокомплекс»» від 29.02.2024 № 16-в, протокол відхилення ТОВ «ДІАМАНТ-ФАРМ» від 04.03.2024 № 16-в, тендерну пропозицію ФОП «ТРЕМБАЧ МАРИНА ІВАНІВНА» (далі – Переможець), вимогу про усунення невідповідностей від 07.03.2024, повідомлення про намір укласти договір від 11.03.2024, договір від 19.03.2024 № 69, відповідь Замовника на запит органу державного фінансового контролю від 26.03.2024.
Аналізом інформації, розміщеної на вебпорталі Уповноваженого органу в інформаційно-телекомунікаційній системі публічних закупівель Prozorro встановлено, що згідно з реєстром отриманих пропозицій на участь у торгах надійшли пропозиції учасників ТОВ «Фірма «Технокомплекс»» з остаточною ціною пропозиції 1 382 643,30 грн, ТОВ «ДІАМАНТ-ФАРМ» з остаточною ціною пропозиції 2 181 990,33 грн, ФОП «ТРЕМБАЧ МАРИНА ІВАНІВНА» з остаточною ціною пропозиції 2 940 750,00 грн.
Переможцем торгів обрано тендерну пропозицію учасника ФОП «ТРЕМБАЧ МАРИНА ІВАНІВНА» з остаточною ціною пропозиції 2 940 750,00 гривень без ПДВ.
Перевіркою підстав відхилення ТОВ «ДІАМАНТ-ФАРМ» зазначених у протоколі від 04.03.2024 № 16-в, порушень не встановлено.
За результатами аналізу документів, оприлюднених на вебпорталі Уповноваженого органу, встановлено, що згідно з протоколом від 26.02.2024 №16-в Замовником відхилено пропозицію учасника ТОВ «Фірма «Технокомплекс»» у зв’язку з тим, що учасник не надав номер запису у Реєстрі осіб, відповідальних за введення медичних виробів в обіг, Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками.
Згідно з пунктом 43 Особливостей № 1178 якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Відповідно до пункту 2 Розділу 2 Додатку 2 до ТД учасник у тендерній пропозиції повинен надати номер запису у Реєстрі осіб, відповідальних за введення медичних виробів в обіг, Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками.
ТОВ «Фірма «Технокомплекс»» не надав у складі тендерної пропозиції номер запису у Реєстрі осіб, відповідальних за введення медичних виробів в обіг, Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками.
Проте, згідно з абзацом 2 пункту 47 Особливостей № 1178 Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Так, ТОВ «Фірма «Технокомплекс»» зазначає у довідці від 28.02.2024 № 21682-ТД, що є виробником товару, який пропонується до постачання у закупівлі UA-2024-02-15-012315-a та повідомляє про досягнення економії завдяки ефективному застосованому технологічному процесу виробництва товарів, наявності необхідного обладнання і матеріально-технічної бази та працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання всього обсягу робіт, про що у складі нашої тендерної пропозиції надані відповідні документи.
Також, слід зазначити, що інформація, яка вимагається пунктом 2 Розділу 2 Додатку 2 до ТД в частині надання номеру запису у Реєстрі осіб, відповідальних за введення медичних виробів в обіг, Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками міститься у формі відкритих даних, доступ до яких є вільним, яку Замовник мав змогу самостійно перевірити.
Однак, Замовник не скористався можливістю самостійної перевірки публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації”, а безпідставно відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «Фірма «Технокомплекс»», що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною.
Також, варто зауважити, що Замовник мав змогу згідно з пунктом 43 Особливостей № 1178 під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі надати можливість виправити невідповідності в інформації та/або документах виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Проте, Замовник не надав можливість ТОВ «Фірма «Технокомплекс»» виправити невідповідності в інформації та/або документах чим недотримано пункт 43 Особливостей № 1178.
Так, виходячи з вищезазначеного Замовник не довів правомірність причини відхилення учасника ТОВ «Фірма «Технокомплекс»».
Зважаючи на викладене, Замовник безпідставно відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «Фірма «Технокомплекс»», що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною.
Різниця між остаточною ціновою пропозицією ТОВ «Фірма «Технокомплекс»», яка становить 1 382 643,30 грн з ПДВ та остаточною ціновою пропозицією переможця торгів ФОП ТРЕМБАЧ МАРИНА ІВАНІВНА, яка становить – 2 940 750,00 грн без ПДВ складає 1 558 106,70 гривень, чим порушено вимоги п’ятого підпункту 1 пункту 44 Особливостей №1178.
Враховуючи наведене Замовником порушено принципи публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону № 922-VIII, зокрема щодо максимальної економії, ефективності та пропорційності.
Період усунення порушень:
12.04.2024 16:20 - 27.04.2024 00:00
Дата публікації висновку:
12.04.2024 16:20
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Рішення моніторінгу про розірвання договору № 69 від 19.03.2024 року з метою усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель виконано.
Договір № 69 від 19.03.2024 року розірвано, ДУ № 1 від 26.04.2024 року
Дата публікації звіту:
01.05.2024 16:36
Запити/Пояснення
Номер:
c7b8c3718f3f4e6e8bc97208eb0a7c37
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
21.03.2024 15:09
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
27.03.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі, постала потреба у отриманні додаткових пояснень/ інформації/ документів.
Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість по даній закупівлі? Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію Замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідома неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
d5887b746a884e338aac0f010b4d6214
Назва:
ПОЯСНЕННЯ щодо закупівлі UA-2024-02-15-012315-a
Дата опублікування:
26.03.2024 14:45
Опис:
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)
E-mail: ele.ele@ex.ua, Телефон: +38 (0 96) 187-40-99
ЄДРПОУ: 40479560
Адреса: Ukraine, Київ
Замовник
Комунальне підприємство «Дніпровський обласний клінічний онкологічний диспансер» Дніпропетровської обласної ради»
49055, Україна, Дніпропетровська обл., м. Дніпро, вул. Гавриленка, 1
код ЄДРПОУ 02007265
Номер засобу зв’язку: +380975583262, e-mail: dokod.tender@gmail.com
Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-02-15-012315-a
ID моніторингу: UA-M-2024-03-20-000026
ПОЯСНЕННЯ
щодо закупівлі UA-2024-02-15-012315-a
15 лютого 2024 року Комунальним підприємством «Дніпровський обласний клінічний онкологічний диспансер» Дніпропетровської обласної ради» (надалі – Замовник / КП «ДОКОД» ДОР») в електронній системі публічних закупівель було опубліковано оголошення про проведення відкритих торгів UA-2024-02-15-012315-a: ДК 021:2015 – 3319 0000-8 Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні (НК 024:2023- 61938 Набір одягу хірургічний/ оглядовий): відкриті торги з Особливостями.
На Ваш запит повідомляємо наступне.
Підприємство здійснює некомерційну господарську діяльність та організовує свою роботу відповідно фінансового плану.
Відповідно до Бюджетного кодексу України комунальні підприємства не можуть мати статусу бюджетної установи та мати статус розпорядників бюджетних коштів за визначенням.
Відповідно до річного плану закупівель UA-2024-02-15-012315-a за зазначеною закупівлею джерелом фінансування закупівлі є кошти від господарської діяльності підприємства (Інше: Кошти НСЗУ).
Таким чином, вимоги п. 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» до комунальних підприємств не застосовуються.
Пунктом 3 Особливостей визначено, що замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до абзацу 1 пункту 14 Особливостей закупівля відповідно до цих особливостей здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів).
З огляду на те, що уповноважена особа здійснює закупівлі для структурних підрозділів задля належного проведення закупівлі та запобігання виникненню суперечностей між уповноваженою особою та структурним підрозділом замовника при здійсненні закупівлі, зокрема через ймовірне придбання товарів, робіт та послуг не з тими технічними характеристиками, які були необхідними структурному підрозділу замовника, Ліною Володимирівною Литвиненко - в.о. головної медичної сестри КП “ДОКОД” ДОР” 09.02.2024 року було надано рапорт про необхідність придбання виробів медичного призначення з переліком необхідного та підписано Заявку від 15.02.2024 року на проведення закупівлі, копії яких надаються в додатках до цього Пояснення.
Окрім цього, під час визначення вимог щодо підтвердження якості виробів медичного призначення враховувалися вимоги національних та/або міжнародних стандартів. Також відповідні вироби медичного призначення повинні бути внесені до Державного реєстру медичної техніки та виробів медичного призначення та/або введений в обіг відповідно до законодавства у сфері технічного регулювання та оцінки відповідності, у передбаченому законодавством порядку.
Обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі: Під час визначення очікуваної вартості предмета закупівлі враховувалась примірна методика визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, що затверджена наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275, а саме, застосовувався метод обрахування очікуваної вартості послуг методом порівняння ринкових цін. Метод порівняння ринкових цін - це метод визначення очікуваної вартості на підставі даних ринку, а саме загальнодоступної відкритої інформації про ціни та інформації з отриманих цінових пропозицій та прайс-листів на момент вивчення ринку, зокрема, шляхом застосування такого способу, як направлення не менше 3-х письмових запитів цінових пропозицій виробникам, офіційним представникам та дилерам, постачальникам конкретного товару. В результаті з отриманих джерел було отримано наступні три різні ціни, як середньоарифметичне значення масиву отриманих даних, було розраховано очікувану вартість предмету закупівлі 2 970 159, 17 грн. за такою формулою: Цод = (Ц1 +… + Цк) / К, де: Цод - очікувана ціна за одиницю; Ц1, Цк - ціни, отримані з відкритих джерел інформації, приведені до єдиних умов; К - кількість цін, отриманих з відкритих джерел інформації (копії розрахунку вартості та комерційних пропозицій додаються)
На сторінці офіційного вебсайту обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі не розміщувалось.
Додатки:
- Копія рапорту та заявки – 4 арк..
- Копії розрахунку вартості та комерційних пропозиції – 5 арк..
Номер:
a8fe6fb8a38b46cfa9c5bf75005b7225
Назва:
Аргументовані заперечення до Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2024-02-15-012315-a
Дата опублікування:
17.04.2024 16:16
Опис:
Аргументовані заперечення до Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2024-02-15-012315-a (в порядку ч. 8 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі»)