-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт будівель поліклінічного відділення та господарчих будівель Комунального підприємства «Близнюківська центральна районна лікарня» за адресою: Харківська область, Лозівський район, смт. Близнюки, вул. Калинова, буд. 3 за ДК 021:2015 (CPV) 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація
Торги відмінено
58 581 604.80
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 292 908.02 UAH
мін. крок: 0.5% або 292 908.02 UAH
Номер:
0081c5b95fdb4c81a3fbb77c44c5f018
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-03-11-000092
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
11.03.2024 00:00
Період моніторингу:
12.03.2024 15:09 - 03.04.2024 01:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
11.03.2024 № 39
(дата)
м. Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно - східного офісу Держаудитслужби
Аляб`євої О.М від 11.03.2024 року
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 11.03.2024 № 39
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
5 UA-2024-02-15-007373-a 15.02.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Заступник начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 9 частини другої статті 21 Закону.
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації Закону з урахуванням Особливостей встановлено порушення вимог частини третьої статті 22 Закону, пункти 2 та 44 Особливостей.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ХАРКІВБУДСЕРВІС» встановлено порушення вимог пункту 43 Особливостей.
За результатами аналізу питання відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону встановлено порушення вимог пункту 43 Особливостей.
За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом; дотримання вимог Постанови № 710 – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
-
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 27 березня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості); розгляду тендерної пропозиції; відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону; повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом; дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Близнюківської селищної ради (далі – Замовник) на 2024 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 15.02.2024 № 89; реєстр отриманих тендерних пропозицій; тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «ХАРКІВБУДСЕРВІС» (далі – ТОВ «ХАРКІВБУДСЕРВІС»); вимогу про усунення невідповідностей; протоколи уповноваженої особи від 01.03.2024 № 118; повідомлення про намір укласти договір від 01.03.2024 року; пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 15.03.2024 року; протоколи уповноваженої особи від 15.03.2024 № 145.
Аналізом питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено, що на порушення вимог пункту 9 частини другої статті 21 Закону оголошення про проведення відкритих торгів не містить інформацію про розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій, в той час як пунктом 2 розділу ІІІ тендерної документації передбачено надання учасником забезпечення тендерної пропозиції у вигляді банківської гарантії та/або електронної банківської гарантії на суму 292908,02 гривень.
Аналізом питання відповідності вимог тендерної документації Закону з урахуванням Особливостей встановлено, що відповідно до частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до пункту 2 Особливостей замовникам забороняється здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг у громадян Російської Федерації/Республіки Білорусь/ Ісламської Республіки Іран (крім тих, що проживають на території України на законних підставах); юридичних осіб, утворених та зареєстрованих відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран; юридичних осіб, утворених та зареєстрованих відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі - активи), якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь/Ісламська Республіка Іран, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім тих, що проживають на території України на законних підставах), або юридичних осіб, утворених та зареєстрованих відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран, крім випадків коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління Національному агентству з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів.
Крім того, відповідно до підпункту першого пункту 44 Особливостей, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах); юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран; юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі - активи), якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь/Ісламська Республіка Іран, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь/ Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/ Ісламської Республіки Іран, крім випадків, коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА; або пропонує в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь/ Ісламської Республіки Іран (за винятком товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 84, ст. 5176).
При цьому, відповідно до пункту 5 “Відхилення тендерних пропозицій” розділу V “Оцінка тендерної пропозиції” тендерної документації Замовником не враховано зміни, внесені до пунктів 2 та 44 Особливостей, що набрали чинності на момент оголошення Замовником закупівлі. Отже, Замовником порушено частину третю статті 22 Закону, пункти 2 та 44 Особливостей.
Аналізом питання відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону встановлено, що Замовник виявив невідповідності тендерної пропозиції ТОВ «ХАРКІВБУДСЕРВІС». У вимозі про усунення невідповідностей Замовник вимагає додати копії договорів оренди на техніку, яка буде залучена до виконання робіт.
Пунктом 43 Особливостей передбачено, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
В ході проведення моніторингу встановлено, що тендерна документація не містила вимог щодо надання учасником договорів оренди на техніку, яка буде залучена до виконання робіт.
Таким чином, вимога про усунення невідповідностей тендерної пропозиції ТОВ «ХАРКІВБУДСЕРВІС» в частині надання договорів оренди на техніку, яка буде залучена до виконання робіт, не відповідає вимогам пункту 43 Особливостей.
Аналізом питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ХАРКІВБУДСЕРВІС» встановлено, що відповідно до вимог пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації учасник повинен підтвердити наявність основного обладнання, автотранспорту, будівельних машин і механізмів, необхідних для виконання замовлення згідно Додатку 3 до тендерної документації.
Водночас, відомістю обсягів робіт передбачено виконання робіт за допомогою трактору (зрізування, корчування, згрібання густого чагарника), установки для буріння (буріння пілотної свердловини), машини асенізаційної та апаратури пошуки підземних комунікацій АПППК-200 АС (кошторисна норма ЕН22-58-6), піскоструменевого апарату (очищення гладкої поверхні фасадів), автогудронатору, машини поливально-мийної, трамбівки, апарату для паяння труб, та інші.
Проте, довідка про наявність в учасника процедури закупівлі обладнання та матеріально-технічної бази № 1/3 від 19.01.2024 року (далі – довідка МТБ), як і тендерна пропозиція ТОВ «ХАРКІВБУДСЕРВІС» у цілому, не містить підтвердження наявності в учасника вищезазначеної техніки, машин і механізмів необхідних для виконання робіт.
Крім того, вимогами пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації передбачена необхідність підтвердження учасником наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Учасник повинен надати довідку за формою Додатку 6 до тендерної документації, яка містить інформацію про наявність у учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід з зазначенням посади, досвіду роботи в цілому (років), освіти і спеціальності/кваліфікації працівників.
Разом з цим у Додатку 6 до тендерної Документації зазначено, що на підтвердження інформації щодо працевлаштування працівників в учасника, разом з передбаченою цим додатком до тендерної документації довідко, учаснику у складі тендерної пропозиції необхідно надати скан-копії трудових книжок або копії відомостей про трудову діяльність з реєстру застрахованих осіб або трудових договорів. На підтвердження інформації щодо кваліфікації працівників необхідно надати скан-копії зазначених у довідці чинних (не призупинених, не анульованих, тощо) кваліфікаційних сертифікатів відповідних працівників.
Так, у довідці МТБ ТОВ «ХАРКІВБУДСЕРВІС» зазначено про використання автомобіля бортового. Проте, довідка про наявність працівників в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід № 1/2 від 29.02.2024 року (далі – довідка про працівників), як і тендерна пропозиція ТОВ «ХАРКІВБУДСЕРВІС» у цілому, не містить документально підтвердженої інформації щодо наявності в учасника водіїв.
Також, у довідці про працівників зазначено посаду Жандик А.В. «покрівельник». Проте, відповідно до цивільно-правового договору на виконання робіт від 02.01.2024 року Жандик А.В. приймає на себе виконання електромонтажних робіт.
Поряд з цим, тендерна пропозиція ТОВ «ХАРКІВБУДСЕРВІС» не містить у собі жодної скан-копії зазначених у довідці чинних (не призупинених, не анульованих, тощо) кваліфікаційних сертифікатів відповідних працівників (головного інженера, тощо).
На запит Північно-східного офісу Держаудитслужби Замовник у відповіді від 15.03.2024 року повідомив наступне: «Замовник погоджується з порушеннями, які допущені під час проведення закупівлі «Капітальний ремонт будівель поліклінічного відділення та господарчих будівель Комунального підприємства «Близнюківська центральна районна лікарня» за адресою: Харківська область, Лозівський район, смт. Близнюки, вул. Калинова, буд. 3 за ДК 021:2015 (UA-2024-02-15-007373-a). У зв’язку з неможливістю усунення виявлених порушень законодавства у сферіпублічних закупівель, уповноваженою особою було прийняте рішення про скасування закупівлі».
Отже, встановлені в ході проведення моніторингу порушення розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ХАРКІВБУДСЕРВІС» Замовником підтверджено.
Відповідно до вимог пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Проте, на порушення вимог пункту 43 Особливостей Замовник під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ХАРКІВБУДСЕРВІС» не надав можливості учаснику виправити вищезазначені невідповідності.
Відповідно до протоколу уповноваженої особи № 145 від 15.03.2024 року з урахування підпункту 2 пункту 50 Особливостей Замовник відмінив закупівлю.
Період усунення порушень:
27.03.2024 19:22 - 11.04.2024 01:00
Дата публікації висновку:
27.03.2024 19:22
Запити/Пояснення
Номер:
7bca8392c26d4e6bbd8bffbbafe62039
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
14.03.2024 11:18
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
20.03.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Капітальний ремонт будівель поліклінічного відділення та господарчих будівель Комунального підприємства «Близнюківська центральна районна лікарня» за адресою: Харківська область, Лозівський район, смт. Близнюки, вул. Калинова, буд. 3 за ДК 021:2015 (CPV) 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація» (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2024-02-15-007373-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Надати інформацію та відповідні документи (проектно-кошторисну документацію, технічне завдання, дефектні акти, експертні звіти тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, обґрунтування розміру бюджетних призначень, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами), яке буде доступне для перегляду.
3. Надати пояснення щодо не зазначення в оголошенні про проведення відкритих торгів розміру, виду та умов надання забезпечення пропозицій учасників (пункт 9 ч. 2 ст. 21 Закону).
4. Надати пояснення щодо порушення вимог Закону з урахуванням Особливостей при складанні тендерної документації, а саме:
- в ТД не зазначено кінцевий строк подання тендерних пропозицій (п. 14 ч. 2 ст. 22 Закону)
- підпункт 1 пункту 5 розділу V тендерної документації не відповідає вимогам підпункту 1 пункту 44 Особливостей у редакції від 13.02.2024 року.
5. Відповідно до вимог частини першої статті 884 ЦКУ підрядник гарантує досягнення об'єктом будівництва визначених у проектно-кошторисній документації показників і можливість експлуатації об'єкта відповідно до договору протягом гарантійного строку, якщо інше не встановлено договором будівельного підряду. Гарантійний строк становить десять років від дня прийняття об'єкта замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором або законом. Надати пояснення, який гарантійний строк передбачено проєктом договору (кількість місяців/років) викладеному у додатку 2 до тендерної документації.
6. Вимогами тендерної документації передбачено підтвердження учасником наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. У довідці від 19.02.2024 № 1/3 ТОВ «ХАРКІВБУДСЕРВІС» зазначено про використання техніки: автомобіль бортовий, вантажний автокран, екскаватор-навантажувач. Надати пояснення щодо не підтвердження учасником наявності у нього водіїв, машиністів та стропальників.
7. Надати пояснення щодо невідповідності інформації зазначеній у довідці від 29.02.2024 № 1/2 та наданим ЦПД Жандик А.В. від 02.01.2024 року в частині визначення посади (у довідці покрівельник, а договір ЦПД електромонтажник ІІІ розряду).
8. Надати пояснення щодо ненадання учасником кваліфікаційних сертифікатів на директора, головного інженера та інженера з охорони праці.
9. Відповідно до вимог пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації учасник повинен підтвердити наявність основного обладнання, автотранспорту, будівельних машин і механізмів, необхідних для виконання замовлення згідно Додатку 3 до тендерної документації. Відомістю обсягів робіт передбачено виконання робіт за допомогою трактору (зрізування, корчування, згрібання густого чагарника), установки для буріння (буріння пілотної свердловини), машини асенізаційної та апаратури пошуки підземних комунікацій АПППК-200 АС (кошторисна норма ЕН22-58-6), піскоструменевого апарату (очищення гладкої поверхні фасадів), автогудронатору, машини поливально-мийної, трамбівки, апарату для паяння труб, та інші. Надати пояснення щодо відсутності у тендерній пропозиції ТОВ «ХАРКІВБУДСЕРВІС» документального підтвердження наявності вищевказаної основної техніки, машин та механізмів.
10. Надати пояснення щодо оприлюднення в електронній системі закупівель вимоги про усунення невідповідностей тендерної пропозиції ТОВ «ХАРКІВБУДСЕРВІС» в частині надання копії договорів оренди на техніку, яка буде залучена до виконання робіт у той час, коли тендерна документація не містила вимоги щодо надання зазначених договорів.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
ba08defe40554e1782de82c48f8e7233
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
15.03.2024 14:10
Опис:
Замовник погоджується з порушеннями, які допущені під час проведення закупівлі «Капітальний ремонт будівель поліклінічного відділення та господарчих будівель Комунального підприємства «Близнюківська центральна районна лікарня» за адресою: Харківська область, Лозівський район, смт. Близнюки, вул. Калинова, буд. 3 за ДК 021:2015 (UA-2024-02-15-007373-a). У зв’язку з неможливістю усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель, уповноваженою особою було прийняте рішення про скасування закупівлі.