• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

42120000-6 – «Насоси та компресори» : Насос каналізаційний MXS 2460 - PU 104 в комплекті з шафою керування з частотним перетворювачем GSS 2AI22-36.5-3×400A54– 1 комплект, Насос каналізаційний MXS 3474 - FU 144 в комплекті з шафою керування з частотним перетворювачем GSS 2AI37-67.1-3×400A54 – 1 комплект

Завершена

2 273 981.05 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 11 369.91 UAH
Номер: ef5bde10a58447afb0a5e04371e01488
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-07-08-000072
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 08.07.2024 00:00
Автор: Північно-східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 41127020
Період моніторингу: 08.07.2024 16:35 - 30.07.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 08.07.2024 № 61-З Полтава Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2.Відповідальним працівникам забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області Ірина САЛОГУБ Додаток до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області 08.07.2024 № 61-З Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі ідентифікатор закупівлі дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 22. UA-2024-02-14-009850-a, 14.02.2024, виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Адреса: Ukraine, Полтава
Контактна особа: Північно-східний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 50) 036-83-09, arhi1971@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відображення закупівлі у річному плані встановлено порушення замовником абзацу 4 пункту 2 статті 4 Закону. За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Постанові № 1178 встановлено порушення замовником пункту 1 частини другої, абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону, пункту 28 Постанови № 1178 та пункту 6-1 розділу Х Закону, пункту 13-1 Постанови № 861. За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; оприлюднення інформації про закупівлю; дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерної пропозиції учасника; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель та з огляду на неможливість їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушення у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 29 липня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон) та Постанові Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» в редакції станом на дату проведення закупівлі (далі – Постанова № 1178, Особливості); дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерної пропозиції учасника; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель КП «ТЕПЛОВОДСЕРВІС» МИРГОРОДСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (далі – замовник) UA-P-2024-02-14-003621-c на 2024 рік; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 14.02.2024 № 51-Т; тендерну пропозицію учасника ТОВ «ГІДРО-ВАКУУМ УКРАЇНА»; протокольне рішення уповноваженої особи від 26.02.2024 № 19-24 – Т про визначення учасника торгів ТОВ «ГІДРО-ВАКУУМ УКРАЇНА» переможцем; повідомлення про намір укласти договір від 26.02.2024; Договір поставки від 05.03.2024 № 164-03 – 24 на суму 50450015,66 гривень (з ПДВ) укладений замовником з ТОВ «ГІДРО-ВАКУУМ УКРАЇНА»; відповіді замовника на запити органу державного фінансового контролю, оприлюднені 11.07.2024 та 25.07.2024 в електронній системі закупівель. Моніторингом питання відображення закупівлі у річному плані встановлено порушення замовником чинного законодавства, а саме: абзацу 4 пункту 2 статті 4 Закону в частині не зазначення у річному плані коду економічної класифікації видатків бюджету (КЕКВ). Так, абзацом 3 пункту 1 статті 4 Закону передбачено, що: «Закупівля здійснюється відповідно до річного плану». При цьому, відповідно до абзацу 4 пункту 2 статті 4 Закону зазначено, що: «У річному плані повинна міститися така інформація: код економічної класифікації видатків (КЕКВ) бюджету (для бюджетних коштів)». В ході моніторингу встановлено, що у річному плані UA-P-2024-02-14-003621-c на 2024 рік, джерелом фінансування закупівлі замовник визначив «Місцевий бюджет». При цьому, в пункті 7 «Інформація про предмет закупівлі» річного плану, код згідно КЕКВ відсутній, що є порушенням вимог абзацу 4 пункту 2 статті 4 Закону. Моніторингом питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Постанові № 1178 встановлено порушення замовником чинного законодавства, а саме пункту 1 частини другої, абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону, пункту 28 Постанови № 1178 та пункту 6-1 розділу Х Закону, пункту 13-1 Постанови № 861 з огляду на наступне. Відповідно до пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням Особливостей. Згідно із пунктом 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей. В абзаці восьмому пункту 28 Особливостей визначено, що у тендерній документації зазначаються підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 Особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення. Так, відповідно до підпункту одинадцятого пункту 47 Особливостей Замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі у разі, коли «учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України «Про санкції», крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА». Однак, замовник в пункті 11 таблиці Додатку № 2 до тендерної документації установив вимоги до учасників, зокрема: «учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи — учасника процедури закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення нею публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України «Про санкції»», вказавши підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі без умови: «… крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА», чим не дотримав вимоги пункту 28 Особливостей. Також, на дату проведення процедури закупівлі UA-2024-02-14-009850-a, Постанова № 1178 зі змінами від 13.02.2024 викладена з інформацією щодо заборони здійснення закупівель товарів походженням, в тому числі, з Ісламської Республіки Іран. А саме, згідно абзацу 8 підпункту 1 пункту 44 Постанови № 1178 (в редакції станом на дату проведення закупівлі) замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі: «є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах); юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран; юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі - активи), якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь/Ісламська Республіка Іран, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран, крім випадків, коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА; або пропонує в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (за винятком товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (Офіційний вісник України, 2022 р., № 84, ст. 5176)». При цьому, замовником у тендерній документації не зазначено жодних обмежень щодо учасників та товарів, які мають належність до Ісламської Республіки Іран, та не вказано інформацію «…крім випадків, коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА…». З метою підтвердження чи спростування вище встановлених порушень, через електронну систему закупівель, органом державного фінансового контролю надано замовнику відповідний запит. Замовником надано відповідь від 11.07.2024, яка не свідчить про відсутність порушень, зокрема, що: «Уповноважена особа стежить за змінами, що відбуваються в законодавстві та дотримується вимог законодавства, але через людський фактор, велику завантаженість на початку року та неуважність вчасно не звернула увагу на дату публікації й не перевірила чи приведена тендерна документація у відповідність до останньої редакції Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» на момент публікації оголошення про закупівлю, а саме 14.02.2024 року…» Відповідно до пункту 1 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються відомості, зокрема, інструкція з підготовки тендерних пропозицій. Згідно з абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Абзацом 1 пункту 28 Особливостей визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих Особливостей. Враховуючи наведене, тендерна документація складена замовником з порушенням пункту 1 частини другої статті 22, абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону та пункту 28 Постанови № 1178. Крім того, моніторингом даного питання в частині відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення замовником чинного законодавства, а саме пункту 6-1 розділу Х Закону та пункту 13-1 Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 2 серпня 2022 р. № 861 «Про затвердження порядків підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів та проведення моніторингу дотримання вимог щодо ступеня локалізації виробництва предметів закупівлі, внесених до переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва» в редакції від 01.01.2023 (далі – Порядок, Постанова № 861). Так, відповідно до вимог підпункту 1 пункту 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, тимчасово, з 2022 року строком на 10 років, встановлюються такі особливості здійснення закупівель, якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, а саме: «Замовник здійснює закупівлю товарів, визначених підпунктом 2 цього пункту, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує, зокрема, у 2024 році – 20 відсотків. Ступінь локалізації виробництва визначається самостійно виробником товару, що є предметом закупівлі, та підтверджується Уповноваженим органом у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України». Підпунктом 2 пункту 6-1 розділу Х Закону визначено перелік товарів, які підпадають під особливості здійснення закупівель за ступенем локалізації, зокрема, до такого товару належать: «…насоси та компресори, насоси, насоси для рідин, відцентрові насоси та підіймачі рідин, підіймачі рідин, відцентрові насоси…». Враховуючи наведене, предмет закупівлі UA-2024-02-14-009850-a «42120000-6 – «Насоси та компресори» : Насос каналізаційний MXS 2460 - PU 104 в комплекті з шафою керування з частотним перетворювачем GSS 2AI22-36.5-3×400A54– 1 комплект, Насос каналізаційний MXS 3474 - FU 144 в комплекті з шафою керування з частотним перетворювачем GSS 2AI37-67.1-3×400A54 – 1 комплект», за якою проводиться моніторинг, є товаром, що підпадає під дію підпункту 2 пункту 6-1 розділу Х Закону. Відповідно до пункту 13-1 Порядку: «Замовник визначає в тендерній документації на закупівлю предмета закупівлі, внесеного до переліку, вимогу щодо надання учасником процедури закупівлі сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності. Учасник процедури закупівлі на таку вимогу замовника в тендерній документації подає у складі тендерної пропозиції копію сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим органом з оцінки відповідності». При цьому, в тендерній документації (пункт 9 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції») замовником зазначено, що: «Ступінь локалізації – не застосовується». Таким чином, замовник повинен був визначити в тендерній документації вимоги щодо ступеня локалізації товару, у тому числі, надання сертифікату відповідності системи управління якістю учасником у складі тендерної пропозиції, що не забезпечено замовником. З метою підтвердження або спростування встановленого порушення, органом державного фінансового контролю через електронну систему закупівель 23.07.2024 надано відповідний запит замовнику. Відповідь замовника від 25.07.2024 з даного питання не спростовує встановленого порушення. Так, у своїй відповіді замовник зауважив, що: «… через емоційне перенавантаження, що спричинене великою завантаженістю на початку року та постійними повідомленнями про ракетну небезпеку припустилася помилки та не включила до тендерної документації необхідних вимог, а саме: пункту 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону та постанови Кабінету Міністрів України від 02.09.2022 № 861 «Про затвердження порядків підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів та проведення моніторингу дотримання вимог щодо ступеня локалізації виробництва предметів закупівлі, внесених до переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва». Таким чином, відповідь замовника не свідчить про відсутність порушення ним вимог відповідності тендерної документації чинному законодавству, а саме пункту 6-1 розділу Х Закону, пункту 13-1 Постанови № 861 та, як наслідок, складена замовником з порушенням пункту 1 частини другої статті 22, абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону та пункту 28 Постанови № 1178. Поряд з цим, слід зазначити, що у складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «ГІДРО-ВАКУУМ УКРАЇНА», на підтвердження локалізації, завантажено копії документів: Сертифікат відповідності від 05 травня 2023 р. № А26604899-03041 дійсний до 04 травня 2024 року; Сертифікат відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) від 14.09.2023 № 80108.СУЯ.314-23 терміном дії до 13.09.2026; Сертифікат № NC-0002 NYDRO-VACUUM S.A. ul.Droga Jeziorna 8 86-303 Grudziᶏdz, строк дії сертифікату ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, ISO 45001:2018 до 17.05.2024; Довідку про ступінь локалізації виробництва товару від 27.02.2024 № 04-13.
Період усунення порушень: 31.07.2024 17:53 - 15.08.2024 00:00
Дата публікації висновку: 31.07.2024 17:53

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Виконано зобов'язання щодо усунення порушень стосовно закупівлі 42120000-6 – «Насоси та компресори» : Насос каналізаційний MXS 2460 - PU 104 в комплекті з шафою керування з частотним перетворювачем GSS 2AI22-36.5-3×400A54– 1 комплект, Насос каналізаційний MXS 3474 - FU 144 в комплекті з шафою керування з частотним перетворювачем GSS 2AI37-67.1-3×400A54 – 1 комплект (UA-2024-02-14-009850-a). Згідно висновку Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області : - притягнено до відповідальності особу, якою допущено порушення (Наказ №166 Про оголошення Догани додається)
Дата публікації звіту: 02.08.2024 14:43

Запити/Пояснення