-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
ДК 021:2015 код 55520000-1 «Кейтерингові послуги» (послуги з організації шкільного харчування у закладах загальної середньої освіти)
Завершена
9 998 136.00
UAH без ПДВ
Номер:
aefd5c8c06014ced8583daf9fd965f3e
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-04-18-000091
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
18.04.2024 00:00
Період моніторингу:
18.04.2024 16:48 - 10.05.2024 00:00
Статус:
Завершено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРКАСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
18.04.2024 № 38-З
Черкаси
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, згідно з підпунктом 16 пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18, та на виконання доручення Держаудитслужби від 17 квітня 2024 року № 003100-18/5081-2024,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Черкаській області Тетяна ВЕЛЬКО
Додаток
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області
від 18.04.2024 № 38-З
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель
Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі UA-2024-02-13-012688-a, 13.02.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Не виявлені
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель; наявність підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи – порушень не встановлено.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель; наявність підстав для укладання договору про закупівлю без використання електронної системи.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план Управління освіти Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації (далі – Замовник) на 2024 рік; договір від 13.02.2024 №148; звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель; пояснення (інформація та документи) Замовника, отримане 29.04.2024 через електронну систему закупівель.
Період усунення порушень:
07.05.2024 15:03 - 11.05.2024 00:00
Дата публікації висновку:
07.05.2024 15:03
Запити/Пояснення
Номер:
234defcf1076463e82e5b523dd0b8c1f
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
24.04.2024 11:21
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
30.04.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за ДК 021:2015:55520000-1: Кейтерингові послуги (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2024-02-13-012688-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 р. № 18, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів) з питань щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі:
- яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість по даній закупівлі?
- яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних виконавців послуг, що є предметом закупівлі, та вибрано для їх виконання саме ТОВ «Понтем.уа», з яким укладений договір від 13.02.2024 № 148 без використання електронної системи закупівель?
- які виникли об’єктивні обставини, що унеможливили дотримання строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів?
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Номер:
315a24d865fc4443b31bba7b1637c8a1
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
29.04.2024 14:15
Опис:
Начальнику Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області
Тетяні ВЕЛЬКО
Шановна пані Тетяно!
Управління освіти Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації на Ваш запит «Про надання пояснень» щодо моніторингу UA-M-2024-04-18-000091 від 24.04.2024 на закупівлю ДК 021:2015 код 55520000-1 «Кейтерингові послуги» (послуги з організації шкільного харчування у закладах загальної середньої освіти), у відповідності до ч.5 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі» надаємо пояснення.
Обґрунтування розміру витрат та визначення очікуваної вартості по даній закупівлі здійснювалося, враховуючи положення абзацу 5 п. 3 ч. 2 ст. 40 Закону України «Про публічні закупівлі» щодо нагальної потреби здійснення закупівель у разі оскарження прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника щодо триваючого тендера після розгляду/оцінки тендерних пропозицій учасників, в обсязі, що не перевищує 20 відсотків від очікуваної вартості тендера, що оскаржується а також на підставі комерційних пропозицій. Управлінням освіти були надіслані запити до ТОВ «Патрум 20», ТОВ «Понтем.уа», ТОВ «РАМЕДАС УКРАЇНА» щодо надання цінової пропозиції про надання послуги з організації шкільного харчування пільгових категорій у закладах загальної середньої освіти та отримано відповідні пропозиції, а саме:
Цінова пропозиція ТОВ «Патрум 20» вих.1233 від 08.02.2024р., пропонує надавати послуги з організації шкільного харчування пільговим категоріям вікова група 6-11 років – 92,00 грн., вікова група 11-14 років – 94,00 грн., вікова група 14-18 років – 96,00 грн.
Комерційна пропозиція ТОВ «Понтем.уа» вих.09/02-1 від 09.02.2024р., пропонує надавати послуги з організації шкільного харчування пільговим категоріям вікова група 6-11 років – 76,00 грн., вікова група 11-14 років – 78,00 грн., вікова група 14-18 років – 80,00 грн.
Комерційна пропозиція ТОВ «РАМЕДАС УКРАЇНА» вих.03/02-3 від 12.02.2024р., пропонує надавати послуги з організації шкільного харчування пільговим категоріям вікова група 6-11 років – 90,00 грн., вікова група 11-14 років – 96,00 грн., вікова група 14-18 років – 98,00 грн.
Відповідно до вищезазначеної інформації та згідно комерційних пропозицій потенційних виконавців послуг, що є предметом закупівлі, за найменшою ціною для їх виконання обрано ТОВ «Понтем.уа» та було укладено договір про закупівлю за державні кошти від 13.02.2024 №148 без використання електронної системи закупівель
Закупівля здійснювалась з урахуванням максимальної економії, ефективності та пропорційності. В даному випадку єдиним критерієм відбору є найнижча ціна.
Положеннями Особливостей передбачено підставу для здійснення закупівлі за підпунктом 4 пункту 13: придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, може здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли існує нагальна потреба у здійсненні закупівлі у зв’язку з виникненням об’єктивних обставин, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів та/або електронного каталогу, яка повинна бути документально підтверджена замовником.
Необхідність проведення закупівлі обумовлена потребами закладів освіти отримувати через шкільні їдальні учням шкіл, безперебійне, раціональне збалансоване харчування, диференційоване за віковими групами згідно з графіком, розробленим відповідальною особою Виконавця із відповідальною особою школи, визначеною наказом директором школи, та погоджені директором школи. Набір продуктів харчування для приготування страв у школах обов’язково мають відповідати нормам, визначеною постановою КМУ «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» від 24.03.2021р. №305, та постановою КМУ «Про затвердження Порядку надання послуг з харчування дітей у дошкільних, учнів у загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах, операції з надання яких звільняються від обкладання податком на додану вартість» від 02.02.2011р. №116 (зі змінами), з урахуванням вимог встановлених Наказом Міністерства охорони здоров’я України від 25.09.2020 №2205 «Про затвердження Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти». отримувати передбачені договором послуги відповідно до затвердженого в установленому порядку чотиритижневого сезонного меню згідно термінів встановлених Договором.
Закупівля ДК 021:2015 код 55520000-1 «Кейтерингові послуги» (послуги з організації шкільного харчування у закладах загальної середньої освіти) необхідна для задоволення нагальних потреб дітей, пільгових категорій в частині необхідності надання гарячого харчування при здійсненні учбових процесів учням, а саме:
дітям-сиротам, дітям, що позбавлені батьківського піклування, дітям з особливими освітніми потребами, які навчаються у спеціальних та інклюзивних класах (групах), учням з числа дітей з інвалідністю, дітям з сімей, які отримують допомогу відповідно до Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям»: дітям з числа осіб, визначених у статтях 10 та 10-1 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»: дітям з числа внутрішньо переміщених осіб чи дітей, які мають статус дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій і збройних конфліктів: дітям киян –учасників антитерористичної операції, дітям учасників антитерористичної операції, загиблих (померлих) внаслідок поранення, контузії чи каліцтва, одержаних під час участі в антитерористичній операції, та киян – учасників антитерористичної операції, які перебувають в полоні або зникли безвісти, дітям киян – Героїв Небесної Сотні та дітям киян – постраждалих учасників Революції Гідності, дітям киян, батьки яких приймали (приймають) участь у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв’язку з військовою агресією російської федерації проти України: дітям з числа членів сімей загиблих (померлих) киян-Захисників, киян Захисниць України: дітям, батьки яких приймали (приймають) участь у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв’язку з військовою агресією російської федерації проти України (на час дії воєнного стану на території України) незалежно від місця реєстрації проживання осіб, дітям з числа членів сімей загиблих (померлих) Захисників, Захисниць України: (на час дії воєнного стану на території України) незалежно від місця реєстрації проживання осіб.
На виконання вищезазначеної потреби Управлінням освіти Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації було оприлюднено оголошення 28 грудня 2024 року про проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю «ДК 021:2015 код 55520000-1 «Кейтерингові послуги» (послуги з організації шкільного харчування у закладах загальної середньої освіти)» UA-2023-12-28-008753-a.
Згідно з даною закупівлею 5 січня 2024 відбувся аукціон.
22.01.2024 до Постійно діючої адміністративної колегії АМКУ, скаржником ТОВ «КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ» була подана скарга на дії Замовника про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, що призвело до блокування процедури та унеможливило укладання договору на послуги з організації шкільного харчування у закладах загальної середньої освіти.
Згідно рішення №1437-р/пк-пк від 24.01.2024 Постійно діючої адміністративної колегії АМКУ, скаргу ТОВ «КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ» від 22.01.2024 № UA-2023-12-28-008753-а.а1 прийнято до розгляду. Розгляд скарги відбувся 02.02.2024. На момент розгляду питання щодо укладання договору без використання електронної системи закупівель процедура за номером UA-2023-12-28-008753-а була заблокована.
Враховуючи те, що фінансування за попереднім договором на закупівлю за державні кошти ДК 021:2015 код 55520000-1 «Кейтерингові послуги» (послуги з організації шкільного харчування у закладах загальної середньої освіти) закінчилося, у Замовника виникла об’єктивна необхідність у здійсненні швидкої та ефективної Закупівлі без застосування процедури закупівель у зв’язку з оскарженням прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника щодо триваючого тендера після розгляду/оцінки тендерних пропозицій учасників.
Тому, враховуючи те, що законодавцем прямо передбачена можливість закупівлі без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для вказаної закупівлі, по причині, коли замовник не може дотриматися строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів та/або електронного каталогу, застосовується вищевказане виключення.
Водночас, як передбачено чинним законодавством, під час здійснення закупівель замовники повинні дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель.
Враховуючи зазначене, з метою дотримання принципу ефективності закупівлі, якнайшвидшого забезпечення надання послуг з ДК 021:2015 код 55520000-1 «Кейтерингові послуги» (послуги з організації шкільного харчування у закладах загальної середньої освіти) для безперебійного раціонального збалансованого харчування, замовник прийняв рішення щодо здійснення Закупівлі без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару та застосування під час здійснення Закупівлі, як виняток, підпункту 4 пункту 13 Особливостей: придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, може здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару в разі, коли існує нагальна потреба у здійсненні закупівлі у зв’язку з виникненням об’єктивних обставин, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів та/або електронного каталогу, яка повинна бути документально підтверджена замовником, і укладення договору.
З огляду на викладене, рішення Замовника щодо проведення закупівлі відповідає чинному законодавству.
За результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 38 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
Разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, замовник оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей.