-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з проведення незалежної оцінки майна
Завершена
4 200 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 42 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 42 000.00 UAH
Номер:
9dc0cf441cc247188156777515fb445d
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-03-04-000084
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
04.03.2024 00:00
Період моніторингу:
04.03.2024 21:54 - 26.03.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
04.03.2024
№ 36
(дата)
м. Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23
НАКАЗУЮ:
Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно - східного офісу Держаудитслужби
Аляб`євої О.М від 04.03.2024 року
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 04.03.2024 № 36
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
4 UA-2024-02-13-011659-a 13.02.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель
Заступник начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ольга Аляб’єва
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям, встановлено порушення частини третьої статті 22 Закону, пунктів 2 та 44 Особливостей.
За результатами моніторингу з питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації̈ про закупівлю, надання роз’яснень щодо тендерної документації, розгляду тендерної пропозиції ФОП Яковенко Є.М, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону та Особливостям, своєчасності його розміщення та виконання ФОП Яковенко Є.М, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання вимог Постанови № 710, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 18 березня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації̈ про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі − Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 зі змінами внесеними Постановою Кабінету Міністрів України від 09.02.2024 №131, що набрали чинності з 13.02.2024 (далі – Особливості); надання роз’яснень щодо тендерної документації, розгляду тендерної пропозиції учасника, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону та Особливостям, своєчасності його розміщення та виконання учасником, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710); надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2024 рік; оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію по процедурі відкритих торгів з особливостями на закупівлю Комунальним підприємством "Сучасне місто" послуг (ДК 021:2015: 79419000-4 — Консультаційні послуги з питань оцінювання), яка затверджена Рішенням уповноваженої особи від 13.02.2024 року (Протокол № 14), вимоги про усунення порушення від 16.02.2024 та відповідь Замовника від 19.02.2024, реєстр отриманих тендерних пропозицій від 21.02.2024, тендерну пропозицію Фізичної особи-підприємця Яковенко Євгенії Михайлівни (далі – ФОП Яковенко Є.М.), вимогу про усунення невідповідностей до ФОП Яковенко Є.М., протокол розкриття тендерних пропозицій від 21.02.2024, повідомлення про намір укласти договір від 26.02.2024, договір про закупівлю послуг від 04.03.2024 № 4\3\24 (далі – Договір), пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель 08.03.2024 року.
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено, що відповідно до частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до пункту 2 Особливостей замовникам забороняється здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг у громадян Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім тих, що проживають на території України на законних підставах); юридичних осіб, утворених та зареєстрованих відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран; юридичних осіб, утворених та зареєстрованих відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі - активи), якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь/Ісламська Республіка Іран, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім тих, що проживають на території України на законних підставах), або юридичних осіб, утворених та зареєстрованих відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран, крім випадків коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління Національному агентству з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів.
Крім того, відповідно до підпункту першого пункту 44 Особливостей, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах); юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран; юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі - активи), якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь/Ісламська Республіка Іран, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран, крім випадків, коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА; або пропонує в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (за винятком товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 84, ст. 5176).
При цьому, відповідно до пункту 2 “Інша інформації ” розділу 5 “Оцінка тендерної пропозиції” тендерної документації та пункту 3 “Відхилення тендерних пропозицій” розділу 5 “Оцінка тендерної пропозиції” тендерної документації Замовником, не враховано зміни, внесені до пунктів 2 та 44 Особливостей, що набрали чинності на момент оголошення Замовником закупівлі.
Отже, Замовником порушено частину третьою статті 22 Закону, пунктів 2 та 44 Особливостей.
Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східним офісом Держаудитслужби через електронну систему закупівель Замовнику направлено запит від 06.03.2024 щодо надання інформації та пояснень, прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
На вищезазначений запити Північно-східного офісу Держаудитслужби Замовник 08.03.2024 оприлюднив інформацію наступного змісту: «... Основні положення тендерної документації розроблялась до набрання чинності постановою № 131, тендерна документація була затверджена рішенням уповноваженої особи (протокол № 14 від 13.02.2024) та оприлюднена замовником разом з оголошенням про проведення процедури Закупівлі в електронній системі закупівель 13.02.2024. Внаслідок значної завантаженості уповноваженої особи, дійсно, в тендерній документації не були враховані зазначені зміни.”
Зазначене не спростовує факт наявності порушень частини третьої статті 22 Закону, пунктів 2 та 44 Особливостей.
Період усунення порушень:
18.03.2024 16:07 - 02.04.2024 01:00
Дата публікації висновку:
18.03.2024 16:07
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Відповідно до Наказу Північно - східного офісу Держаудитслужби України від 04.03.2024 № 36 «Про початок моніторингу закупівель» відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, відділом контролю у сфері закупівель з (далі – Орган державного фінансового контролю) було проведено моніторинг закупівлі з кодом національного класифікатора України ДК 021:2015:79410000-1: Консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління з ідентифікатором закупівлі № UA-2024-02-13-011659-a.
За результатом зазначеного моніторингу опубліковано висновок про результати проведення моніторингу від 18.03.2024, відповідно до якого встановлено наявність порушення законодавства: тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону - порушення частини третьої статті 22 Закону, пунктів 2 та 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості) та, з огляду на встановлене порушення зобов’язав замовника здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Зазначений недолік розглянуто на нараді КП «Сучасне місто» з наданням уповноваженою особою пояснень.
За результатами вивчення та аналізу вказаного висновку та наданих пояснень зазначається, що постановою Кабінету Міністрів України від 09.02.2024 № 131 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178» (далі – постанова № 131) внесені зміни до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178. Зазначена постанова була оприлюднена 13.02.2024.
Основні положення тендерної документації розроблялись до набрання чинності постанови № 131, тендерна документація була затверджена рішенням уповноваженої особи (протокол № 14 від 13.02.2024) та оприлюднена замовником разом з оголошенням про проведення процедури Закупівлі в електронній системі закупівель 13.02.2024 – в день набрання чинності змін.
Внаслідок значної службової навантаженості при розміщенні оголошення уповноваженою особою не було перевірено набуття чинності вищевказаних змін на поточну дату.
Враховуючи, що дії уповноваженої особи не містять всі складові дисциплінарного проступку, не спричинили шкоди комунальному підприємству, територіальній громаді, суспільним інтересам, правам та свободам громадян, що охороняються законом, а також не вплинули на результат процедури закупівлі, об’єктивність і неупередженість ухвалення рішення щодо вибору переможця процедури закупівлі, на нараді підприємства з цього питання у присутності колективу уповноваженій особі керівництвом комунального підприємства зроблено зауваження.
Разом з цим, з метою недопущення у подальшому таких випадків уповноваженій особі надано доступ до комп’ютерної програми LIGA360 Юрист (Преміум) для оперативного опрацювання змін та встановлення актуального стану законодавчих актів, необхідних для належної підготовки процедур закупівель.
Дата публікації звіту:
22.03.2024 12:24
Запити/Пояснення
Номер:
90b8397d996a47f19aeb68f89ef05502
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
06.03.2024 16:45
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
12.03.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі послуг з проведення незалежної оцінки майна (код ДК 021:2015:79410000-1: Консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління) (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2024-02-13-011659-a ) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Чому Тендерна документація складена без врахування змін до Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою № 131 від 09.02.2024.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обгрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, в частині невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
f6a1667ab5544e0eaf0180e9a5bd5f22
Назва:
пояснення на запит Держаудитслужби України від 06.03.2024 щодо моніторингу процедури закупівлі (UA-M-2024-03-04-000084)
Дата опублікування:
08.03.2024 17:09
Опис:
Відповідно до ч. 5 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Комунальне підприємство «Сучасне місто» (далі – Замовник) надає пояснення на запит Держаудитслужби України від 06.03.2024 щодо моніторингу (UA-M-2024-03-04-000084) процедури закупівлі послуг з проведення незалежної оцінки майна, унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2024-02-13-011659-a (далі – Закупівля).
1. З метою визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, відповідно до Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 18.02.2020 № 275, зі змінами (далі – Методика), суб’єктам оціночної діяльності були направлені запити цінових пропозицій, а саме:
1) лист від 07.02.2024 № 710/0/967-24 до ФОП Радіонова В.В.;
2) лист від 07.02.2024 № 711/0/967-24 до ТОВ «ЛІК ПРОЕКТ»;
3) лист від 07.02.2024 № 712/0/967-24 до ТОВ «ГИС КОНСАЛТИНГ»;
4) лист від 07.02.2024 № 713/0/967-24 до ФОП Яковенко Є.М.;
5) лист від 07.02.2024 № 714/0/967-24 до ФОП Остащенко К.Ю.
На запит цінових пропозицій надійшла така інформація:
№ з/п Назва суб’єкта оціночної діяльності Номер, дата листа Вартість в розрахунку за 1 об’єкт, грн.
1. ФОП Радіонова В.В. № 05/2024 від 09.02.2024 1 350,00
2. ТОВ «ГИС КОНСАЛТИНГ» № 712/0/967-24 від 07.02.2024 1 500,00
3. ТОВ «ЛІК-ПРОЕКТ» б/н від 12.02.2024 1 450,00
4. ФОП Яковенко Є.М. № 15 від 09.02.2024 1 300,00
(копії листів додаються).
Для розрахунку очікуваної вартості за методом порівняння ринкових цін, відповідно до Методики:
1) з масиву цінових даних (щонайменше 3 ціни) виключаємо ціни, які суттєво (на 30 % і більше) відрізняються в меншу/більшу сторону від найближчої наступної/попередньої ціни (такі відсутні);
2) визначаємо очікувану ціну за одиницю (1 об’єкт оцінки), як середньоарифметичне значення масиву отриманих даних, що розраховується за такою формулою:
Цод = (Ц1 +… + Цк) / К,
Цод = (1 350,00 + 1 500,00 + 1 450,00 + 1 300,00) / 4 = 1 400,00 грн.
Враховуючи, що прогнозована кількість об’єктів оцінки становить 3000 об’єктів, розрахункова очікувана вартість предмета закупівлі:
3000 * 1 400,00 = 4 200 000,00 грн.
Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі наведена в Додатку 1 до тендерної документації, яка оприлюднена замовником разом з оголошенням про проведення процедури Закупівлі в електронній системі закупівель.
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі сформовані з урахуванням специфіки та мети послуг.
Так, оцінка майна та професійна оціночна діяльність регулюються Законом України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні».
Відповідно до ст. 9 зазначеного закону методичне регулювання оцінки майна здійснюється у відповідних нормативно-правових актах з оцінки майна: положеннях (національних стандартах) оцінки майна, що затверджуються Кабінетом Міністрів України, методиках та інших нормативно-правових актах.
Положення (національні стандарти) оцінки майна містять визначення понять, у тому числі поняття ринкової вартості, принципів оцінки, методичних підходів та особливостей проведення оцінки відповідного майна залежно від мети оцінки, вимоги до змісту звіту про оцінку майна тощо.
Положення (національні стандарти) оцінки майна є обов'язковими до виконання суб'єктами оціночної діяльності під час проведення ними оцінки майна всіх форм власності та в будь-яких випадках її проведення.
Метою послуги, що є предметом Закупівлі, є визначення ринкової вартості окремих елементів благоустрою або їх частин, що знаходяться на балансі замовника, та є комунальною власністю територіальної громади
м. Харкова, для передачі у тимчасове користування з метою розміщення тимчасових об`єктів торговельного, побутового, соціально-культурного та іншого призначення.
Враховуючи мету послуг, при формуванні інформації про технічні та якісні характеристики послуг Замовник керувався порядком передачі об’єктів оцінки у тимчасове користування, що встановлений Положенням про тимчасове користування окремими елементами благоустрою комунальної власності для розміщення малих архітектурних форм та тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного та іншого призначення на території міста Харкова, затвердженим рішенням 13 сесії Харківської міської ради 7 скликання від 21.06.2017 № 688/17 (зі змінами та доповненнями).
Слід зазначити, що пунктом 4.1 додатку до рішення Харківської міської ради від 21.06.2017 № 688/17 встановлено, що 95% чистого прибутку
КП «Сучасне місто» підлягає зарахуванню до бюджету міста Харкова, тобто Замовник є бюджетонаповнюючим підприємством.
Строки оцінки безпосередньо впливають на строки укладання договорів тимчасового користування окремими елементами благоустрою комунальної власності і, як наслідок, на надходження плати за користування комунальним майном. Враховуючи досить велику прогнозовану орієнтовну кількість об’єктів оцінки, а також важливість забезпечення надходжень до бюджету територіальної громади м. Харкова, Замовник повинен мати можливість оперативно отримувати послугу, що є предметом Закупівлі, належної якості.
Таким чином, інформація про необхідні технічні та якісні характеристики предмета закупівлі була сформована на підставі вимог Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні», Національного стандарту № 1 «Загальні засади оцінки майна і майнових прав», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10.09.2003 № 1440, зі змінами, Національного стандарту оцінки № 2 «Оцінка нерухомого майна», затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 28.10.2004 № 1442, зі змінами, Положення про тимчасове користування окремими елементами благоустрою комунальної власності для розміщення малих архітектурних форм та тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного та іншого призначення на території міста Харкова, затвердженого рішенням 13 сесії Харківської міської ради 7 скликання від 21.06.2017 № 688/17, зі змінами та доповненнями, враховуючи важливість своєчасного отримання послуги належної якості, можливі ризики, економічну доцільність та досвід Замовника.
2. Постановою Кабінету Міністрів України від 09.02.2024 № 131 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178» (далі – постанова № 131) були внесені зміни до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178. Зазначені зміни набрали чинності 13.02.2024.
Основні положення тендерної документації розроблялась до набрання чинності постановою № 131, тендерна документація була затверджена рішенням уповноваженої особи (протокол № 14 від 13.02.2024) та оприлюднена замовником разом з оголошенням про проведення процедури Закупівлі в електронній системі закупівель 13.02.2024.
Внаслідок значної завантаженості уповноваженої особи, дійсно, в тендерній документації не були враховані зазначені зміни.
При цьому необхідно зазначити наступне.
Внесеними змінами перелік країн, на здійснення закупівель у громадян та юридичних осіб яких існує заборона, доповнено Ісламською республікою Іран (при цьому, обмеження не стосується іноземців, що проживають на території України на законних підставах).
Слід врахувати, що предметом закупівлі є послуги з проведення незалежної оцінки майна. Правові засади здійснення оцінки майна визначаються Законом України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні».
Зокрема, статтею 4 цього Закону встановлено, що практична діяльність з оцінки майна може здійснюватися виключно суб'єктами оціночної діяльності.
Відповідно до статті 5 цього Закону суб'єктами оціночної діяльності є суб'єкти господарювання – зареєстровані в установленому законодавством порядку фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності, а також юридичні особи незалежно від їх організаційно-правової форми та форми власності, які здійснюють господарську діяльність, у складі яких працює хоча б один оцінювач, та які отримали сертифікат суб'єкта оціночної діяльності.
Водночас, згідно з частиною 7 статті 6 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» перевірка правоздатності та дієздатності фізичної особи - іноземця або особи без громадянства здійснюється на підставі документа, що встановлює його особу і є підставою для перебування в Україні.
Виходячи з вказаних норм законодавства, громадянин Ісламської республіки Іран, що не має законних підстав для перебування на території України, не може мати статус суб’єкта оціночної діяльності і, відповідно, не може бути переможцем процедури Закупівлі, що є предметом моніторингу. Також не має підстав для отримання сертифікату суб’єкта оціночної діяльності юридична особа, утворена та зареєстрована відповідно до законодавства Ісламської Республіки Іран. Крім того, такі юридичні і фізичні особи не брали участь в Закупівлі.
Також, в процедурі Закупівлі не брали участь юридичні особи, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків, якої є Ісламська Республіка Іран, громадянин Ісламської Республіки Іран.
Таким чином, дії уповноваженої особи не спричинили ніякої шкоди територіальній громаді, суспільним інтересам, правам та свободам громадян, що охороняються законом, а також не вплинули на результат процедури закупівлі, на об’єктивність і неупередженість ухвалення рішення щодо вибору переможця процедури закупівлі.
Також просимо прийняти до уваги, що уповноважена особа Замовника раніше не притягувалась до адміністративної відповідальності за порушення Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до ч. 1 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення конкурентних процедур закупівель в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель. Тендерна документація не є об’єктом авторського права та/або суміжних прав.
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Отже, виходячи із змісту статті, Замовник на власний розсуд уповноважений включити до тендерної документації інформацію, яку він вважає за потрібне, із дотриманням вимог законодавства України.
В даному випадку, жодних порушень не вбачається, оскільки тендерна документація не містить заперечень щодо дії (або певних застережень щодо її дії) Постанови № 131. Тому, зважаючи на той факт, що нормативно-правові акти, прийняті уповноваженими органами в установленому законодавством порядку, є обов’язковими для виконання, то Замовником в жодному разі не заперечувався факт дії Постанови № 131 та застосування її до процедури закупівлі.