-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Деревина
Торги відмінено
492 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 4 920.00 UAH
мін. крок: 1% або 4 920.00 UAH
Номер:
b3fb65bd4d1c4e0cbb17b177335bfff1
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-03-25-000069
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
25.03.2024 00:00
Період моніторингу:
26.03.2024 11:00 - 17.04.2024 01:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
25.03.2024
№ 30-З
Житомир
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Людмила КОСТЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 25.03.2024 № 30-З.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
11. UA-2024-02-13-009632-a Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
- Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
- Відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення)
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами моніторингу повноти відображення Замовником інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та вимог Особливостей установлено порушення вимог пункту 9 частини 2 статті 21 Закону та пункту 26 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель установлено, що тендерна документація не відповідає нормам абзацу 1 пункту 28 Особливостей та пункту 17 частини 2 статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо своєчасності надання інформації та документів у випадках передбачених законодавством установлено порушення вимог частини 5 статті 8 Закону та абзацу 1 пункту 28 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерних пропозицій ФОП Захаріна С.В. та ТОВ «Полісся Агро-Груп» установлено порушення вимог пунктів 43 та 44 Особливостей, що призвело до порушення принципів здійснення публічних закупівель, дотримання яких передбачено пунктом 3 Особливостей та статтею 5 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, розгляду тендерної пропозиції ДП «Пулинський лісгосп АПК» Житомирського обласного комунального агролісогосподарського підприємства «Житомироблагроліс» Житомирської обласної ради, - порушень не встановлено.
Питання дотримання вимог постанови № 710 неможливо дослідити, у зв’язку з ненаданням Замовником на запит посадової особи органу державного фінансового контролю інформації та копій документів, на підставі яких здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість, а також у зв’язку з не зазначення посилання на сторінку власного веб-сайту (або веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
-
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 11 квітня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості, в редакції чинній на момент проведення процедури закупівлі), дотримання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі – постанова № 710), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність надання інформації та документів у випадках передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Комунальної установи «Хорошівський психоневрологічний інтернат» Житомирської обласної ради (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація, затверджена протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 26.02.2024, тендерні пропозиції ФОП Захарін С.В., ТОВ «ПОЛІССЯ АГРО-ГРУП» та ДП «Пулинський лісгосп АПК» Житомирського обласного комунального агролісогосподарського підприємства «Житомироблагроліс» Житомирської обласної ради, протоколи щодо прийняття рішень уповноваженою особою Замовника від 08.03.2024 № 1, від 14.03.2024 № 2, від 20.03.2024 № 38 та від 28.03.2024 № 2, повідомлення про намір укласти договір від 20.03.2024, пояснення та копії документів, надані Замовником через електронну систему закупівель 27.03.2024.
За результатами моніторингу повноти відображення Замовником інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та вимог Особливостей встановлено наступне.
Відповідно до вимог пункту 26 Особливостей передбачено, що оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію, визначену частиною 2 статті 21 Закону.
Пунктом 9 частини 2 статті 21 Закону встановлено імперативну умову, що оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію, зокрема, про вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій.
Однак, моніторингом встановлено, що Замовником в порушення вимог пункту 9 частини 2 статті 21 Закону та пункту 26 Особливостей в оголошенні про проведення відкритих торгів не зазначено інформацію про вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено порушення вимог абзацу 1 пункту 28 Особливостей та пункту 17 частини 2 статті 22 Закону, а саме, тендерна документація Замовника не містить повної посади посадової особи Замовника, уповноваженої здійснювати зв’язок з учасниками.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерних пропозицій встановлено, що протокольними рішеннями уповноваженої особи Замовника від 08.03.2024 № 1 та від 14.03.2024 № 2 відхилено від участі у торгах пропозиції двох учасників з найменшими ціновими пропозиціями ФОП Захаріна С.В. та ТОВ «Полісся Агро-Груп», у зв’язку з не відповідністю вимогам тендерної документації Замовника ((додаток 2) розділ 2.3. «Інші документи» п.14, відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі»)).
Відповідно до пункту 14 розділу 2.3 «Інші документи» Додатку № 2 до тендерної документації Замовника передбачено, що учаснику необхідно надати у складі тендерної пропозиції, серед інших документів, копію діючого сертифікату FSC, який виданий учаснику.
Проведеним аналізом встановлено, що у складі тендерних пропозицій учасників ФОП Захаріна С.В. та ТОВ «Полісся Агро-Груп» відсутні вищевказані сертифікати.
Слід зазначити, що відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Виходячи з вище викладеного, не надання копії діючого сертифікату FSC, який виданий учаснику, у складі тендерної пропозиції відноситься до невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі та можуть бути виправлені.
Однак, Замовником не дотримано норми пункту 43 Особливостей та відхилено тендерні пропозиції подані ФОП Захаріним С.В. та ТОВ «Полісся Агро-Груп».
Враховуючи вищевикладене, Замовником в порушення вимог передбачених пунктом 44 Особливостей, безпідставно відхилено тендерні пропозиції подані ФОП Захаріним С.В. та ТОВ «Полісся Агро-Груп» з найменшими ціновими пропозиціями, чим в свою чергу порушено принципи здійснення публічних закупівель (об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, максимальна економія, ефективність та пропорційність), дотримання яких передбачено пунктом 3 Особливостей та статтею 5 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо своєчасності надання інформації та документів у випадках передбачених законодавством встановлено порушення вимог частини 5 статті 8 Закону та абзацу 1 пункту 28 Особливостей, зокрема, на запит посадової особи органу державного фінансового контролю від 26.03.2024, Замовником не надано інформації та копій документів, на підставі яких здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість, а також не зазначено посилання на сторінку власного веб-сайту (або веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Слід зазначити, що питання дотримання вимог постанови № 710 неможливо дослідити, у зв’язку з ненаданням Замовником на запит посадової особи органу державного фінансового контролю вищевказаних інформації та копій документів.
Поряд з тим, відповідно до вимог підпункту 2 пункту 50 Особливостей встановлено імперативну умову, що замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
В свою чергу, на запит посадової особи органу державного фінансового контролю, Замовник 27.03.2024 зазначив, що «визнає факт допущення порушення та у зв'язку з тим, що замовник не має можливості усунути порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель відміняє відкриті торги», з оприлюдненням 28.03.2024 в електронній системі закупівель відповідного рішення про відміну процедури закупівлі.
Період усунення порушень:
11.04.2024 10:54 - 26.04.2024 00:00
Дата публікації висновку:
11.04.2024 10:54
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Процедура закупівлі відмінена.
Дата публікації звіту:
11.04.2024 11:35
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Так
- documentsForm: Так
- corruptionFailureDocuments: Так
- rejectionOfBidsNotByLaw: Так
Опис:
Порушення усунуто в повному обсязі шляхом відміни процедури закупівлі.
Дата публікації:
11.04.2024 11:52
Запити/Пояснення
Номер:
2a217c5a92d546edbeac84894b4c8ee1
Назва:
Запит про надання пояснень (інформації, документів) № 1
Дата опублікування:
26.03.2024 15:09
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
30.03.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі проведеної Комунальною установою «Хорошівський психоневрологічний інтернат» Житомирської обласної ради (далі – Замовник) по предмету «Деревина» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-02-13-009632-a), відповідно до частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та пункту 23 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), постала потреба в отриманні наступних пояснень (інформації та копій документів).
1. Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість (з наданням копій таких документів)?
Відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11.10.2016 № 710 (далі - Постанова № 710) головні розпорядники бюджетних коштів (розпорядники бюджетних коштів нижчого рівня) повинні забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Відповідно до Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, розміщеного на веб-порталі Державної казначейської служби України (https://www.treasury.gov.ua/unifie-register-search) Комунальна установа «Хорошівський психоневрологічний інтернат» Житомирської обласної ради є розпорядником бюджетних коштів.
Враховуючи викладене вище та постанову Верховного суду від 31.10.2023 по справі № 160/8058/22, надайте посилання на сторінку власного веб-сайту (або веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до Постанови № 710.
2. За результатами проведеного аналізу встановлено, що протокольними рішеннями уповноваженої особи Замовника від 08.03.2024 № 1 та від 14.03.2024 № 2 відхилено від участі у торгах пропозиції двох учасників з найменшими ціновими пропозиціями ФОП Захарін С.В. та ТОВ «Полісся Агро-Груп», у зв’язку з не відповідністю вимогам тендерної документації Замовника ((додаток 2) розділ 2.3. «Інші документи» п.14, відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі»)).
Слід зазначити, що відповідно до пункту 14 розділу 2.3 Додатку № 2 до тендерної документації передбачено, що учаснику необхідно надати у складі тендерної пропозиції (інші документи) копію діючого сертифікату FSC який виданий учаснику.
Разом з тим, відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Виходячи з вище викладеного, не надання копії діючого сертифікату FSC, який виданий учаснику, у складі тендерної пропозиції відноситься до невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі та можуть бути виправлені.
Однак, Замовником не дотримано норми пункту 43 Особливостей та відхилено тендерні пропозиції подані ФОП Захарін С.В. та ТОВ «Полісся Агро-Груп».
Поясніть, чому Вами в порушення норм пункту 43 Особливостей не надано можливості усунути ФОП Захарін С.В. та ТОВ «Полісся Агро-Груп» невідповідності та відхилено вказані тендерні пропозиції ?
Разом з тим, зазначаємо, що підпунктом 2 пункту 50 Особливостей передбачено, що замовник відміняє відкриті торги у разі, зокрема, неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію Замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351-¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або арештом на строк до шести місяців, або обмеженням волі на строк до трьох років.
Номер:
b855962a1b584581825a6f704e6683b4
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
27.03.2024 18:51
Опис:
Добрий день.Нами не було запропоновано усунути недоліки ФОП Захарін С.В. та ТОВ "Полісся Агро-Груп"невідповідності та відхилено вказані тендерні пропозиції без розміщення повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель у зв'язку з тим,що замовник вважав,що вимога про необхідність надати у складі тендерної пропозиції копію діючого сертифікату FSC ,який виданий учаснику стосується технічних та якісних характеристик предмета закупівлі,що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції.Замовник визнає факт допущення порушення та у зв'язку з тим ,що замовник не має можливості усунути порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель-відміняє відкриті торги.