-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
Масло солодковершкове (Код ДК 021:2015 - 15530000-2 - Вершкове масло)
Завершена
217 280.00
UAH з ПДВ
Номер:
f212f54b8e064aa79c2be29e5c1b2f53
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-04-08-000029
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
08.04.2024 00:00
Період моніторингу:
08.04.2024 12:40 - 30.04.2024 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В СУМСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
08.04.2024 №15-З
Суми
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно підпунктів 15,16 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 р. № 2 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Виконувач обов’язків начальника Дмитро БОРОЗЕНЕЦЬ
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області
від 08.04.2024 №15-З
Витяг з переліку закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 4 UA-2024-02-13-007195-a 13.02.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Інна ЮРКО
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель відповідно до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання наявності підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель установлено порушення вимог підпункту 6 пункту 13 Особливостей.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень).
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 16 квітня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель, наявність підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Стецьківського закладу загальної середньої освіти І - ІІІ ступенів Сумської міської ради (далі – Замовник) на 2024 рік, договір від 12.02.2024 № 4, звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, пояснення та документи Замовника, надані 12.04.2024 на запит Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області через електронну систему закупівель.
За результатами моніторингу установлено, що Замовник уклав договір про закупівлю без використання електронної системи закупівель на підставі підпункту 6 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, в редакції від 20.01.2024 (далі – Особливості).
Слід зазначити, що наведена підстава застосовується у разі якщо відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями, у тому числі за лотом. При цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 цих особливостей), та сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі), з урахуванням прийнятного відсотка перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, якщо такий прийнятний відсоток був зазначений у тендерній документації.
За результатами моніторингу установлено, що Замовник уклав договір про закупівлю без використання електронної системи закупівель, кількісні характеристики предмету закупівлі якого відрізняються від кількісних характеристик предмету закупівлі, що були визначені Замовником у тендерній документації відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі).
Так, відповідно до Обґрунтування підстави для здійснення закупівлі від 06.02.2024 Замовник проводив відкриті торги з особливостями ID: UA-2024-01-29-016360-a, які були автоматично відмінені електронною системою закупівель через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у них.
Предметом закупівлі під час проведення зазначених відкритих торгів ID: UA-2024-01-29-016360-a було «Масло солодковершкове (Код ДК 021:2015 - 15530000-2 - Вершкове масло)» у кількості 560 кілограм.
При цьому, предметом договору від 12.02.2024 № 4, укладеного Замовником з Комунальним оптово-роздрібним підприємством «ДРІБНООПТОВИЙ» Сумської міської ради без використання електронної системи закупівель, є придбання «Масла солодковершкового 72,5% ДСТУ 4399» у кількості 2800 штук.
Враховуючи вищевикладене, Замовник уклав договір від 12.02.2024 № 4 без проведення процедури закупівлі на умовах, не передбачених підпунктом 6 пункту 13 Особливостей, чим порушив вимоги цього пункту.
Період усунення порушень:
17.04.2024 10:08 - 02.05.2024 00:00
Дата публікації висновку:
17.04.2024 10:08
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, замовником здійснено заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору та оприлюдненно через електронну систему закупівель додаткову угоду про розірвання договору, що свідчать про усунення порушення (порушень).
Дата публікації звіту:
22.04.2024 13:23
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- servicesWithoutProcurementProcedure: Так
Опис:
.
Дата публікації:
22.04.2024 17:05
Запити/Пояснення
Номер:
6ef8e65a1af44286962257d95f997930
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
09.04.2024 11:55
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
13.04.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом: Масло солодковершкове (Код ДК 021:2015 - 15530000-2 - Вершкове масло) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-02-13-007195-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року № 2, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів).
1. Надати інформацію та відповідні документи (аналіз ринку щодо цін та асортименту товарів (цінові пропозиції, прайс, тощо), листування з учасникам ринку (анкети, запити, запрошення до обговорення, тощо) на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних постачальників товару, що є предметом закупівлі, та вибрано для його постачання саме Комунальне оптово-роздрібне підприємство «Дрібнооптовий» Сумської міської ради (код 06711481), з яким укладений договір від 12.02.2024 №4 без використання електронної системи закупівель?
Інформацію (пояснення та документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
3dc33edb06874130ac83144e2f6744d5
Назва:
Відповідь
Дата опублікування:
12.04.2024 14:17
Опис:
1. Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі які є в Додатку № 2 до тендерної документації визначені згідно відповідних ДСТУ. Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі обумовлено статистичним аналізом загальнодоступної інформації про ціну предмета закупівлі на підставі затвердженої центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері публічних закупівель, примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, а саме: згідно з пунктом 1 розділу ІІІ наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 із змінами. Було звернення до трьох суб’єктів господарювання з проханням надати цінові пропозиції. В результаті були отримані наступні цінові пропозиції (цінові пропозиції надаються до відповіді).
2. Оцінка можливого постачальника була здійснена на основі вимог тендерної документації щодо проведення відкритих торгів які не відбулися.
Замовником було проведено наступні закупівлі:
За номером UA-2024-01-05-006142-a – запит ціни від 05 січня 2024 року ( учасник відмовився від підписання договору, через бойові дії на території замовника).
За номером UA-2024-01-16-014479-a – запит ціни від 16 січня 2024 року ( учасник відмовився від підписання договору, через бойові дії на території замовника).
За номером UA-2024-01-29-016360-a – відкриті торги з особливостями – торги відмінені у зв’язку з відсутністю тендерних пропозицій.
З номером UA-2024-02-13-007195-a оприлюднено звіт про укладений договір. Разом зі звітом оприлюднено одгрунтування та звіт про результати відкритих торгів які відмінено по причині відсутності тендерних пропозицій. Підстави для здійснення закупівлі: відповідно до підпункту 6 пункту 13 Особливостей: відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями, у тому числі за лотом. При цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 цих особливостей), та сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі), з урахуванням прийнятного відсотка перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, якщо такий прийнятний відсоток був зазначений у тендерній документації. Вибір постачальника був проведений на основі комерційних пропозицій. Оцінка можливого постачальника була здійснена на основі вимог тендерної документації щодо проведення відкритих торгів які не відбулися. Саме Комунальне оптово-роздрібне підприємство «Дрібнооптовий» Сумської міської ради погодилося возити товар до зони обстрілів, близько до яких розташований замовник. Щодо вимог законодавства то Комунальне оптово-роздрібне підприємство «Дрібнооптовий» Сумської міської ради відповідає вимогам до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, і такі вимоги не відрізняються від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 цих особливостей). При цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 цих особливостей), та сума договору про закупівлю не перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі.