• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Сік фруктовий (в асортименті)

Завершена

167 055.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 835.28 UAH
Номер: d6505f5a6ca74114a1f32d2819ac65ec
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-08-12-000023
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 12.08.2024 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40913637
Період моніторингу: 12.08.2024 14:39 - 03.09.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ТЕРНОПІЛЬСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 12.08.2024 № 48-з Тернопіль Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2, 12 пункту 4, підпункту 13 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №117 НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку процедур закупівель для моніторингу, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у додатку до цього наказу. 3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою. Начальник Роман СНІГУР Додаток до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області від 12.08.2024 № 48-з Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: 1. UA-2024-02-12-009744-a від 12.02.2024 – виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Адреса: Ukraine, Тернопіль
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 98) 930-83-94, andriym78@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю установлено порушення вимог пункту 4-1 Постанови № 710. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції ФОП Токарського А.Ю., встановлено порушення вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями та тендерної документації вимогам Закону та Особливостей № 1178, своєчасності укладання договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області зобов’язує вжити заходи щодо усунення виявлених порушень зокрема в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору від 28.02.2024 за № 66 з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 20 серпня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями та тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі - Закон) та Постанові Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості № 1178), оприлюднення інформації про закупівлю, розгляд тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти Кременецької міської ради (далі - Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 12.02.2024, тендерну пропозицію фізичної особи-підприємця Токарського Антона Юрійовича (далі – ФОП Токарський А.Ю.), протокол щодо прийнятого рішення уповноваженої особи від 22.02.2024, повідомлення про намір укласти договір від 22.02.2024, договір від 28.02.2024 за № 66, пояснення Замовника від 16.08.2024 отримане через електронну систему закупівель. Відповідно до наявного в електронній системі закупівель річного плану UA-P-2024-02-12-002798-c джерелом фінансування закупівлі є кошти місцевого бюджету, а також згідно Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, розміщеного на вебпорталі Open Budget – Державний вебпортал бюджету для громадян (https://openbudget.gov.ua/spending-agencies/graphic) Замовник є головним розпорядником бюджетних коштів. Під час проведення моніторингу Замовнику було надано запит про надання пояснення (інформації) щодо посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. Замовник у відповіді від 16.08.2024 зазначив, що «…Посилання на обгрунтування: https://app.box.com/s/61ko5cp17etwv9l55sst5km2525qm96n ….». При цьому Замовником не враховано, що App.box.com — це хмарна платформа керування вмістом, яка пропонує безпечні послуги обміну файлами та спільної роботи для компаній і окремих осіб. А згідно вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів», від 11.10.2016 № 710 (із змінами, далі – Постанова № 710) головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня) доручено забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель. Отже, Замовник на порушення вимог пункту 4-1 Постанови № 710 не оприлюднив обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель. Аналізом тендерної пропозиції ФОП Токарського А.Ю. на відповідність вимогам тендерної документації встановлено наступне. Згідно додатку 1 «Перелік документів які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним та іншим вимогам замовника» до тендерної документації для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» замовником зазначено вимоги щодо подачі: -довідки у довільній формі, що містить інформацію про працівників, які будуть залучатися до постачання товарів / або довідки у довільній формі, що містить інформацію про освіту, досвід роботи фізичної особи-підприємця (для фізичних осіб - підприємців, які працюють без залучення найманих працівників) (сканований оригінал); - особисті медичні книжки водія та/або водія-експедитора, комірника та менеджера зі збуту (повинні бути дійсними на дату кінцевого строку подання тендерних пропозицій) та водійське посвідчення. ФОП Токарський А.Ю. подав довідку про працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, у якій зазначено, що Токарський В.Ю. працює водієм експедитором. Окрім цього, ФОП Токарський А.Ю. у складі пропозиції завантажив посвідчення водія та особову медичну книжку Токарського В.Ю. Згідно посвідчення водія Токарському Володимиру Юхимовичу дозволено керувати транспортними засобами категорії А1, А, В1, В. Відповідно до пункту 3 Положення про порядок видачі посвідчень водія та допуску громадян до керування транспортними засобами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08 травня 1993 року № 340, за наявності посвідчення водія із зазначенням категорій (А1, А, В1, В) водіям дозволено керувати транспортними засобами масою до 3500 кілограм. На підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» у складі пропозиції ФОП Токарський А.Ю. подав довідку про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, у якій вказано про наявність орендованого автомобіля MAN L 200. Згідно свідоцтва (СХВ 744886) про реєстрацію транспортного засобу MAN L 200, повна вага автомобіля - 11900 кілограм, маса без навантаження 7685 кілограм. У зв’язку із чим, під час проведення моніторингу, 13.08.2024, Замовнику було надано запит про надання пояснення (інформації) щодо розгляду тендерної пропозиції ФОП Токарського А.Ю. та відповідності поданої пропозиції вимогам кваліфікаційного критерію «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід», адже посвідчення водія Токарського Володимира Юхимовича не дозволяє йому керувати автомобілем MAN L 200. Замовник у відповіді від 16.08.2024 зазначив, що: «… згідно наведених документів підтверджується, що в учасника ФОП Токарський А. Ю. серед найманих працівників наявний водій Токарський Володимир Юхимович. Що цілком і повністю підтверджує його відповідність встановленому кваліфікаційному критерію наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, який був встановлений Замовником. Будь-яких інших додаткових вимог щодо наявності працівників чи матеріально-технічної бази Замовником не було встановлено…...». З даного питання Замовнику необхідно наголосити, що згідно пункту 18 частини першої статті 1 Закону переможець процедури закупівлі - учасник, тендерна пропозиція якого відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації, і визнана найбільш економічно вигідною, та якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю, або учасник, якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі. Замовником у тендерній документації встановлено кваліфікаційні критерії: - «Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» на підтвердження відповідності якому учасник має, окрім іншого, подати свідоцтво про реєстрацію ТЗ (в зазначених документах має чітко зазначатися власник ТЗ, якими користується учасник) (сканований оригінал або копія); - «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» на підтвердження відповідності якому учасник має, окрім іншого, подати водійське посвідчення. ФОП Токарський А.Ю., у складі пропозиції, подано свідоцтво (СХВ 744886) про реєстрацію транспортного засобу MAN L 200, повна вага якого - 11900 кілограм та посвідчення водія, відповідно до якого Токарському Володимиру Юхимовичу дозволено керувати транспортними засобами категорії А1, А, В1, В - масою до 3500 кілограм. За таких умов, водій Токарський Володимир Юхимович не має права керувати транспортним засобом MAN L 200 та відповідно постачання продукції може здійснювати або іншим автомобілем, або іншим водієм. Предметом вказаної закупівлі є «Сік фруктовий (в асортименті)». Асортимент соків: яблучний освітлений, виноградний освітлений, апельсиновий, або інший. Згідно додатку 2 «Технічна специфікація» до тендерної документації, учасник, з метою підтвердження відповідності тендерної пропозиції умовам тендерної документації, в частині технічних, якісних та кількісних вимог до предмета закупівлі, у складі своєї тендерної пропозиції повинен надати наступні документи: - довідку в довільній формі про детальний опис товару, що пропонується, із зазначенням товаровиробника та країни походження товару; - копію сертифікату відповідності, або якісне посвідчення, або декларація виробника, або іншого документу, що підтверджують якість, безпеку та походження товару. У складі пропозиції ФОП Токарського А.Ю. подано довідку - опис товару, згідно якої товаровиробником є ТОВ «СП Вітмарк –Україна». Також, подано сертифікат відповідності №UA.OD.CF.0088-22 на сік та сокові напої ТМ «Соковита» 7 – ми найменувань (згідно додатку). У додатку зазначено наступні найменування: 1. Ананасовий соковий напій пастеризований; 2. Апельсиновий соковий напій пастеризований; 3. Мультифруктовий соковий напій пастеризований; 4. Соковий напій із суміші фруктів соковмісний «Фруктовий мікс» пастеризований; 5. Томатний сік з м’якоттю стерилізований; 6. Яблучно-персиковий соковий напій пастеризований; 7. Яблучно-виноградний соковий напій пастеризований. Отже, учасником закупівлі ФОП Токарським А.Ю. подано у складі пропозиції сертифікат №UA.OD.CF.0088-22 у додатку якого перелічено лише фруктові сокові напої (1. Ананасовий соковий напій пастеризований; 2. Апельсиновий соковий напій пастеризований; 3. Мультифруктовий соковий напій пастеризований; 4. Соковий напій із суміші фруктів соковмісний «Фруктовий мікс» пастеризований; 6. Яблучно-персиковий соковий напій пастеризований; 7. Яблучно-виноградний соковий напій пастеризований), а предметом вказаної закупівлі є сік фруктовий (в асортименті). Під час проведення моніторингу, 13.08.2024, Замовнику було надано запит про надання пояснення (інформації) щодо розгляду тендерної пропозиції ФОП Токарського А.Ю. на відповідність вимогам «Технічної специфікації» додатку 2 до тендерної документації. Замовник у відповіді від 16.08.2024 зазначив, що: «…У складі пропозиції надано Сертифікат відповідно № UA.OD.CF.0088-22 на сік та сокові напої ТМ «Соковита» 7 – ми найменувань (згідно додатку), виробником якого є ТОВ СП Вітмарк-Україна. Згідно наданої цінової пропозиції ФОП "ТОКАРСЬКИЙ АНТОН ЮРІЙОВИЧ" пропонує сік в асортименті (без зазначення конкретних смаків) виробництва ТОВ СП Вітмарк-Україна. Згідно відкритих джерел виробника у лінійку цієї торгової марки включені різний асортимент смаків (https://vitmark.com/all-products/sokovita/). Згідно додатку 2 до тендерної документації технічними, якісними характеристиками товару передбачено, що асортимент соків: яблучний освітлений, виноградний освітлений, апельсиновий або інший. Оскільки, у вимогах тендерної документації не міститься вимога щодо надання інформацію про зазначення асортименту, Замовником станом на момент перевірки пропозиції встановив факт наявності чинного сертифікату відповідності на сік….». Зважаючи на зазначене, в порушення підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178, Замовником не відхилено пропозицію ФОП Токарського А.Ю., як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Період усунення порушень: 20.08.2024 12:56 - 04.09.2024 00:00
Дата публікації висновку: 20.08.2024 12:56

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: У відповідь на Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-02-12-009744-a від 20.08.2024 року (далі – Висновок) повідомляємо наступне: 1. Щодо обґрунтування розміру бюджетного призначення: Замовником на отриманий запит про надання пояснень від 13.08.2024 р. надано відповідь, в тому числі було долучено посилання на обгрунтування. Також повідомляємо, що Відділ освіти Кременецької міської ради не може відповідати за наповнення функціоналу сайту Кременецької міської ради, в тому числі за правильність розміщення інформації. 2. Щодо підтвердження працівників Відповідно до п. 28 Особливостей №1178 Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. У тендерній документації зазначаються: один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством; Кваліфікаційні критерії - це вимоги, які замовник встановлює до учасників публічних закупівель. Вони дозволяють переконатися в тому, що учасник може надати відповідні послуги та роботи або вчасно постачати необхідні товари у необхідному обсязі. Замовником у Додатку №1 до тендерної документації було встановлено, зокрема, підтвердження відповідності учасника такому кваліфікаційному критерію як наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Відтак було зазначено вимоги щодо подачі: -довідки у довільній формі, що містить інформацію про працівників, які будуть залучатися до постачання товарів / або довідки у довільній формі, що містить інформацію про освіту, досвід роботи фізичної особи-підприємця (для фізичних осіб - підприємців, які працюють без залучення найманих працівників) (сканований оригінал); - особисті медичні книжки водія та/або водія-експедитора, комірника та менеджера зі збуту (повинні бути дійсними на дату кінцевого строку подання тендерних пропозицій) та водійське посвідчення. Зазначаємо, що довідка у довільній формі, що містить інформацію про працівників, які будуть залучатися до постачання товарів, у даному контексті має лише інформативний характер за умови надання усіх інших документів, які вимагаються для підтвердження даного кваліфікаційного критерію. Зокрема, у складі пропозиції учасника наявна медична книжка Токарського Володимира Юхимовича, згідно якої датою проведення медичного огляду є 28.07.2023 р., а датою наступного медичного огляду є 28.07.2024 р. (файл «12. медична книжка.pdf»). Крім цього, відповідно до цієї медичної книжки Токарський Володимир Юхимович є водієм у роботодавця ФОП Токарський А. Ю. Також у складі пропозиції учасника наявне посвідчення водія Токарського Володимира Юхимовича (файл «13. посвідчення водія.pdf»). Додатково у складі пропозиції ФОП Токарський А. Ю. міститься довідка у довільній формі із підтвердження відповідності його тендерної пропозиції кваліфікаційним критеріям згідно переліку, наведеному у Додатку №1 до тендерної документації. (файл «1. відповідність кваліфікаційним критеріям.pdf») Відтак, згідно наведених документів підтверджується, що в учасника ФОП Токарський А. Ю. серед найманих працівників наявний водій Токарський Володимир Юхимович. Що цілком і повністю підтверджує його відповідність встановленому кваліфікаційному критерію наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, який був встановлений Замовником. Будь-яких інших додаткових вимог щодо наявності працівників чи матеріально-технічної бази Замовником не було встановлено. 3. Щодо підтверджуючого документа на запропонований товар Відповідно до вимог п. 8.2. Додатку 2 до тендерної документації Учасник, з метою підтвердження відповідності тендерної пропозиції умовам тендерної документації, в частині технічних, якісних та кількісних вимог до предмета закупівлі, у складі своєї тендерної пропозиції повинен надати наступні документи: Копію сертифікату відповідності або якісне посвідчення, або декларація виробника або іншого документу, що підтверджують якість, безпеку та походження товару. У складі пропозиції надано Сертифікат відповідно №UA.OD.CF.0088-22 на сік та сокові напої ТМ «Соковита» 7 –ми найменувань (згідно додатку), виробником якого є ТОВ СП Вітмарк-Україна. Згідно наданої цінової пропозиції ФОП "ТОКАРСЬКИЙ АНТОН ЮРІЙОВИЧ" пропонує сік в асортименті (без зазначення конкретних смаків) виробництва ТОВ СП Вітмарк-Україна. Згідно відкритих джерел виробника у лінійку цієї торгової марки включені різний асортимент смаків (https://vitmark.com/all-products/sokovita/). Згідно додатку 2 до тендерної документації технічними, якісними характеристиками товару передбачено, що асортимент соків: яблучний освітлений, виноградний освітлений, апельсиновий або інший. Оскільки, у вимогах тендерної документації не міститься вимога щодо надання інформацію про зазначення асортименту, Замовником станом на момент перевірки пропозиції встановив факт наявності чинного сертифікату відповідності на сік. Враховуючи вищезазначене, Відділом освіти Кременецької міської ради вчинено наступні заходи щодо виконання Висновку: укладено додаткову угоду про розірвання договору №66 від 28.02.2024 р., дана додаткова угода висвітлена у системі, а також додатково прикріплено до даної відповіді. Також, Відділом освіти Кременецької міської ради будуть здійснені заходи, направлені на недопущення помилок в подальшому, шляхом проходження відповідних навчань, семінарів та тренінгів щодо проведення публічних закупівель.
Дата публікації звіту: 27.08.2024 10:36

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionAwarded: Так
  • other: Так
Опис: порушення усунуто
Дата публікації: 27.08.2024 12:57

Запити/Пояснення