-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
Дизельне паливо, бензин А-95
Завершена
2 520 000.00
UAH з ПДВ
Номер:
56c839408eb343c3861632547da2ddc0
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-03-11-000067
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
11.03.2024 00:00
Період моніторингу:
11.03.2024 17:00 - 02.04.2024 01:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
11.03.2024 Одеса № 58
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку,
що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника начальника Південного офісу Держаудитслужби Дмитра Ігоровича ХАНДУСЕНКА.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Світлани САМОКІШ від 11.03.2024.
Начальник Олександр СТАВНІЙЧУК
Додаток до наказу
Південного офісу Держаудитслужби
від 11.03.2024 № 58
Витяг з переліку
процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу
Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Відповідальні особи за проведення моніторингу закупівель
унікальний номер дата оприлюднення
11 UA-2024-02-12-005006-a 12.02.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу
контролю у сфері закупівель Світлана САМОКІШ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог абзацу тридцять другого пункту 13 Особливостей.
За результатами аналізу питання внесення змін до договору про закупівлю встановлено порушення вимог підпункту 2 пункту 19 Особливостей.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, наявності підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання додаткової угоди від 13.03.2024 № 1 до Договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, забезпечення недопущення виявлених порушень в подальшому шляхом оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Особливостей та Закону, а також притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 27 березня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявності підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель, внесення змін до договору про закупівлю, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти, молоді та спорту, культури та туризму Окнянської селищної ради Подільського району Одеської області (далі – Замовник) на 2024 рік, звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднений 12.02.2024, обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі без використання електронної системи закупівель у вигляді протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 06.02.2024 № 23, погодженого (затвердженого) директором, оголошення про проведення відкритих торгів та звіт про результати проведення процедури закупівлі за № ID: UA-2024-01-10-008451-a, договір про закупівлю від 06.02.2024 № 36 (далі – Договір), повідомлення про внесення змін до договору, оприлюднене 13.03.2024 в електронній системі закупівель, додаткову угоду від 13.03.2024 № 1 до Договору, пояснення та документи Замовника, отримані 18.03.2024 через електронну систему закупівель.
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено.
Відповідно до вимоги абзацу тридцять другого пункту 13 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості) у разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту.
За результатами закупівлі, здійсненої відповідно пункту 13 Особливостей, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 3-8 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Водночас відповідно до пункту 3-8 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні в разі здійснення замовником закупівлі без використання електронної системи закупівель, за умови що вартість закупівлі дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень, замовник оприлюднює в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, не пізніше ніж через 10 робочих днів з дня укладення такого договору.
Замовник здійснює закупівлю шляхом укладення Договору без застосування відкритих торгів на підставі підпункту 6 пункту 13 Особливостей у зв’язку із відміною відкритих торгів через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями.
На запит Південного офісу Держаудитслужби від 13.03.2024 щодо неоприлюднення Додатка № 1 «Перелік автозаправних станцій Постачальника» до Договору Замовник 18.03.2024 надав інформацію, якою роз’яснив, що вказаний додаток неоприлюднено через технічну помилку та завантажив його до пояснення.
При цьому в електронній системі закупівель Замовник оприлюднив Договір, відповідно до підпункту 13.1.2 пункту 13.1 розділу 13 якого передбачено Додаток № 1 «Перелік автозаправних станцій Постачальника», який є його невід’ємною частиною.
Проте, на порушення вимог абзацу тридцять другого пункту 13 Особливостей Замовник не оприлюднив в електронній системі закупівель Додаток № 1 «Перелік автозаправних станцій Постачальника» до Договору, передбачений підпунктом 13.1.2 пункту 13.1 розділу 13, який є його невід’ємною частиною.
За результатами аналізу питання внесення змін до договору про закупівлю встановлено.
Між Замовником та фірмою «АКВАЗАР-ЛТД» у вигляді ТОВ укладено Договір, відповідно до якого ціна за одиницю товарів на бензин А-95 становить 47,00 грн з ПДВ, на дизельне паливо – 46,50 грн з ПДВ.
Відповідно до додаткової угоди від 13.03.2024 № 1 до Договору Замовником збільшено ціни за одиницю товарів, а саме: на бензин А-95 збільшено ціну за одиницю товару до 49,00 грн з ПДВ, на дизельне паливо – до 48,50 грн з ПДВ.
Відповідно до підпункту 2 пункту 19 Особливостей істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпункту 13 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадку погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення.
На запит Південного офісу Держаудитслужби від 13.03.2024 щодо надання документального підтвердження коливання цін товарів (бензину А-95, дизельного палива) на ринку Замовник 18.03.2024 надав скріншоти з сайту Міністрерства фінансів України щодо середніх цін на паливо по Україні у березні 2024, лист фірми «АКВАЗАР-ЛТД» у вигляді ТОВ від 13.03.2024 № 1 з пропозицією укласти додаткову угоду, довідку Торгово-промислової палати від 14.03.2024 № СИО-к № 000043.
Надана Замовником довідка Торгово-промислової палати від 14.03.2024 № СИО-к №000043 містить інформацію щодо середньої роздрібної ціни в Одесі та Одеській області станом на 13.03.2024 року.
Договір між Замовником та фірмою «АКВАЗАР-ЛТД» у вигляді ТОВ укладено 06.02.2024, при цьому додаткову угоду до Договору щодо збільшення цін за одиницю товарів укладено 13.03.2024 року.
Водночас підпунктом 2 пункту 19 Особливостей передбачено зміну істотної умови договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю. При цьому зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання.
Також у підпункті 2 пункту 1.7 розділу 1 Договору передбачено аналогічну умову щодо зміни ціни за одиницю товару.
Надані Замовником вищезазначені документи за своїм змістом не є документальним підтвердженням факту коливання ціни за одиницю товарів на ринку на бензин А-95 та дизельне паливо у проміжок часу між укладанням Договору та додаткової угоди від 13.03.2024 № 1 до Договору.
Отже, враховуючи вищевикладене, за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору про закупівлю встановлено, що Замовник на порушення вимог підпункту 2 пункту 19 Особливостей уклав додаткову угоду від 13.03.2024 № 1 до Договору, якою внесено зміну до істотної умови Договору, а саме збільшено ціни за одиницю товарів (бензину А-95, дизельного палива) без документального підтвердження коливання ціни товару на ринку.
Період усунення порушень:
27.03.2024 18:00 - 11.04.2024 01:00
Дата публікації висновку:
27.03.2024 18:00
Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності
Номер протоколу:
15-0078/2024/пр
Дата відкриття провадження:
25.04.2024 00:00
Номер відкриття провадження :
б/н
Законодавче обгрунтування:
Кодекс України про адміністративні правопорушення (8073-X, 2020-11-21) [164-14.1]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Інформація про усунення порушення. Документи додаються
Дата публікації звіту:
03.04.2024 16:35
Запити/Пояснення
Номер:
0ede54730a474099ba79fab2afe3217c
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
13.03.2024 17:35
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
19.03.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу цієї закупівлі відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в отриманні таких пояснень (інформації та документів), а саме:
1. Надати інформацію та відповідні документи, на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Відповідно до пункту 13 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (зі змінами) (далі – Особливості) за результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 3-8 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону. У разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника. Водночас відповідно до пункту 3-8 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні в разі здійснення замовником закупівлі без використання електронної системи закупівель, за умови що вартість закупівлі дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень, замовник оприлюднює в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, не пізніше ніж через 10 робочих днів з дня укладення такого договору.
Замовник в електронній системі закупівель оприлюднив договір про закупівлю від 06.01.2024 № 36 (далі – Договір), укладений з фірмою «АКВАЗАР-ЛТД» у вигляді ТОВ за предметом ДК 021:2015:09130000-9: Нафта і дистиляти.
Чому Замовник не оприлюднив в електронній системі закупівель Додаток № 1 – Перелік автозаправних станцій Постачальника, який є невід’ємною частиною Договору відповідно до пункту 13.1 розділу 13?
Надати укладений Договір з усіма невід’ємними частинами (додатками) та додатковими угодами до нього, якщо це не суперечить нормам чинного законодавства.
3. Чому Замовник оприлюднив в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, договір про закупівлю, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі з порушенням терміну, передбаченого пунктом 3-8 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, а саме – на 26 робочий день з дня укладення Договору.
4. Як та за якими критеріями Замовником здійснено оцінку можливих потенційних постачальників товару, що є предметом закупівлі, та обрано для його виконання саме фірму «АКВАЗАР-ЛТД» у вигляді ТОВ (код ЄДРПОУ 20921073), з яким укладений Договір без використання електронної системи закупівель? Надати інформацію та її документальне підтвердження щодо надсилання запитів цінових пропозицій іншим учасникам ринку, окрім переможця, та надати документальне підтвердження відповідей на них.
5. Відповідно до додаткової угоди від 13.03.2024 № 1 до Договору Замовником збільшено ціни за одиницю товарів.
Відповідно до підпункту 2 пункту 19 Особливостей істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпункту 13 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадку погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення.
Надайте пояснення, інформацію та документальне підтвердження коливання ціни товару (дизельного палива, бензина А-95) на ринку, як того вимагає підпункт 2 пункту 19 Особливостей, що відбулося з моменту укладення Договору до додаткової угоди від 13.03.2024 № 1 до Договору?
Слід зазначити, що зміна ціни за одиницю вказаного товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку.
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучено їх документальне підтвердження.
Разом з тим повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
7a5e1a3eaf084e358b7970badfa88cbf
Назва:
Пояснення з приводу рішення про проведення моніторингу закупівлі
Дата опублікування:
18.03.2024 12:00
Опис:
Пояснення з приводу рішення про проведення моніторингу закупівлі. Документи додаються