-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
М’ясо свійської птиці
Завершена
99 000.00
UAH без ПДВ
Номер:
6cf6645bbf2d48038c907cb04e45ef7f
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-04-09-000008
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
09.04.2024 00:00
Період моніторингу:
09.04.2024 10:47 - 01.05.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЗАКАРПАТСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
09.04.2024 № 19-з
Ужгород
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з підпунктом 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 185, із внесеними змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Сергій ТУРЕНОК
Додаток
до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області
від 09.04.2024 № 19-з
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель для моніторингу
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
8 UA-2024-02-12-003523-a 12.02.2024 інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
- Придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель відповідно до вимог закону
- Укладення договорів, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом установлено порушення абзацу першого частини п’ятої статті 8 Закону № 922-VIII.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або шляхом використання електронного каталогу для закупівлі товару встановлено порушення пунктів 5, 6 та 10 Особливостей.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-XII, статтею 8 Закону № 922-VIII, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області зобов’язує здійснити заходи, направлені на усунення порушень, зокрема, шляхом розірвання договору (припинення зобов’язань) з ФОП «Копор Аттіла Шандорович» від 12.02.2024 №6 з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України з урахуванням недійсності (нікчемності) правочину, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку, оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 22 квітня 2024 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель, наявність підстав для укладання договору про закупівлю без використання електронної системи, своєчасності надання інформації у випадках, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі – Закон № 922-VIII).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти, культури, молоді та спорту Великоберезької сільської ради Берегівського району Закарпатської області (далі – Замовник); звіт про договір про закупівлю від 12.02.2024 №6, укладений без використання електронної системи закупівель.
Згідно з пунктом 3 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (в редакції від 20.01.2024, що діяла станом на період проведення процедури закупівлі, далі – Особливості) замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону № 922-VIII, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей.
Під час моніторингу встановлено, що Замовником 12.02.2024 на закупівлю м’яса у кількості 708 кг з ФОП «Копор Аттіла Шандорович» без використання електронної системи укладено договір №6 на загальну суму 99000,00 гривень, де предметом закупівлі є товар – м’ясо свійської птиці, що за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника відповідає коду ДК 021:2015:15110000-2: М’ясо (звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель ID: UA-2024-02-12-003523-a)
Окрім того, згідно наявної в електронній системі закупівель інформації встановлено, що Замовником також 12.02.2024 (в той же день) укладено договір на закупівлю м’яса у кількості 500 кг з ФОП «Копор Атілла Шандорович» №5 на загальну суму 90 000,00 гривень, де предметом закупівлі є товар – свинина, що за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника відповідає коду ДК 021:2015:15110000-2: М’ясо (звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель ID: UA-2024-02-12-003284-a), що за сукупністю укладених договорів на придбання м’яса складає 189 000,00 гривень.
За нормами пункту 5 Особливостей - забороняється придбання замовниками товарів, робіт і послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги/використання електронного каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної цими особливостями, та укладення договорів про закупівлю, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги/використання електронного каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної цими особливостями (крім випадків, передбачених пунктами 9 і 13 цих особливостей).
Згідно пункту 10 Особливостей - Замовники, у тому числі централізовані закупівельні організації, здійснюють закупівлі товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту, предмет закупівлі яких визначається відповідно до пункту 3 розділу II Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708 (далі - послуги з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному цими особливостями, та/або шляхом використання електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до порядку, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822 “Про затвердження Порядку формування та використання електронного каталогу”, з урахуванням положень, визначених цими особливостями.
Разом з тим, пунктом 6 Особливостей імперативно визначено, що Замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури закупівлі відкриті торги/використання електронного каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної цими особливостями.
Проте, під час моніторингу встановлено, що під час закупівлі м’яса за кодом ДК 021:2015:15110000-2: М’ясо Замовником на порушення пункту 6 Особливостей здійснено поділ предмету закупівлі на частини та на порушення вимог пунктів 5, 10 Особливостей укладено договір про закупівлю від 12.02.2024 №6, що передбачає оплату товарів до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги/використання електронного каталогу.
З приводу вищеописаного, під час здійснення моніторингу Управлінням Західного офісу Держаудитслужби у Закарпатській області 10.04.2024 через електронну систему закупівель до Замовника було направлено запит про надання пояснень, проте в порушення абзацу першого частини п’ятої статті 8 Закону № 922-VIII відповіді (пояснення) на поставлені питання Замовником не надано.
Слід відмітити, що виходячи з положень підпункту 1 пункту 21 Особливостей, договір про закупівлю м’яса від 12.01.2024 за №6, укладений Замовником з порушенням вимог, визначених пунктом 5 Особливостей є нікчемним.
Період усунення порушень:
22.04.2024 16:57 - 07.05.2024 00:00
Дата публікації висновку:
22.04.2024 16:57
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Порушення усуненні по договору № 6 від 12.02.2024р. згідно додаткової угоди №1 від 29.04.2024р.
Дата публікації звіту:
30.04.2024 10:16
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionFailureDocuments: Так
- servicesWithoutProcurementProcedure: Так
- contractsWithoutProcurement: Так
Опис:
порушення усунуто шляхом розірвання договору
Дата публікації:
02.05.2024 08:20
Запити/Пояснення
Номер:
e9d61c83297d4b5881a459f4ce3ef9ed
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
10.04.2024 11:09
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
16.04.2024 00:00
Опис:
У межах проведення Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області моніторингу процедури закупівлі «М’ясо свійської птиці» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-02-12-003523-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 №185 зі змінами, постала потреба в отриманні інформації (пояснення) із питання:
1. Надати інформацію, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних постачальників товару, що є предметом закупівлі, та вибрано саме фізичну особу-підприємця «Копор Аттіла Шандорович» (код 3075110430)?
3. Відповідно до вимог пункту 14 Особливостей, закупівля здійснюється Замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року. Запланована закупівля, незалежно від її вартості, включається до річного плану закупівель Замовника відповідно до статті 4 Закону.
Під час моніторингу встановлено, що Замовником 12.02.2024 на закупівлю м’яса у кількості 708 кг за з ФОП «Копор Аттіла Шандорович» без використання електронної системи укладено договір №6 на загальну суму 99 000,00 гривень, де предметом закупівлі є товар – м’ясо свійської птиці, що за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника відповідає коду ДК 021:2015:15110000-2: М’ясо (закупівля без використання електронної системи ID: UA-2024-02-12-003523-a)
Окрім того, згідно наявної в електронній системі закупівель інформації встановлено, що Замовником також 12.02.2024 (в той же день) укладено договір на закупівлю м’яса у кількості 500 кг з ФОП «Копор Аттіла Шандорович» №5 на загальну суму 90 000,00 гривень, де предметом закупівлі є товар – свинина, що за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника відповідає коду ДК 021:2015:15110000-2: М’ясо (закупівля без використання електронної системи ID: UA-2024-02-12-003284-a, що за сукупністю укладених договорів на придбання м’яса складає 189 000,00 гривень.
За нормами пункту 5 Особливостей - забороняється придбання замовниками товарів, робіт і послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги/використання електронного каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної цими особливостями, та укладення договорів про закупівлю, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги/використання електронного каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної цими особливостями (крім випадків, передбачених пунктами 9 і 13 цих особливостей).
Згідно пункту 10 Особливостей - Замовники, у тому числі централізовані закупівельні організації, здійснюють закупівлі товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту, предмет закупівлі яких визначається відповідно до пункту 3 розділу II Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708 (далі - послуги з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному цими особливостями, та/або шляхом використання електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до порядку, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822 “Про затвердження Порядку формування та використання електронного каталогу”, з урахуванням положень, визначених цими особливостями.
Разом з тим, пунктом 6 Особливостей імперативно визначено, що Замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури закупівлі відкриті торги/використання електронного каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної цими особливостями.
Враховуючи зазначене, надайте пояснення з обов’язковим документальним підтвердженням з питання підстав наявності для укладання вищевказаних договорів на закупівлю м’яса без застосування відкритих торгів у порядку, визначеному Особливостями, та/або шляхом використання електронного каталогу для закупівлі вказаного товару?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.