• Закупівля без використання електронної системи
  • КЕП
  • Без аукціону

М’ясо свійської птиці

Завершена

99 000.00 UAH без ПДВ
Номер: 6cf6645bbf2d48038c907cb04e45ef7f
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-04-09-000008
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 09.04.2024 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40922492
Період моніторингу: 09.04.2024 10:47 - 01.05.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЗАКАРПАТСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 09.04.2024 № 19-з Ужгород Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з підпунктом 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 185, із внесеними змінами, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Сергій ТУРЕНОК Додаток до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області від 09.04.2024 № 19-з Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель для моніторингу № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 8 UA-2024-02-12-003523-a 12.02.2024 інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Адреса: Ukraine, Ужгород
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 99) 555-05-13, kolodiynataliya86@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
  • Придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель відповідно до вимог закону
  • Укладення договорів, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання щодо надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом установлено порушення абзацу першого частини п’ятої статті 8 Закону № 922-VIII. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або шляхом використання електронного каталогу для закупівлі товару встановлено порушення пунктів 5, 6 та 10 Особливостей. За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-XII, статтею 8 Закону № 922-VIII, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області зобов’язує здійснити заходи, направлені на усунення порушень, зокрема, шляхом розірвання договору (припинення зобов’язань) з ФОП «Копор Аттіла Шандорович» від 12.02.2024 №6 з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України з урахуванням недійсності (нікчемності) правочину, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку, оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 22 квітня 2024 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель, наявність підстав для укладання договору про закупівлю без використання електронної системи, своєчасності надання інформації у випадках, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі – Закон № 922-VIII). Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти, культури, молоді та спорту Великоберезької сільської ради Берегівського району Закарпатської області (далі – Замовник); звіт про договір про закупівлю від 12.02.2024 №6, укладений без використання електронної системи закупівель. Згідно з пунктом 3 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (в редакції від 20.01.2024, що діяла станом на період проведення процедури закупівлі, далі – Особливості) замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону № 922-VIII, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей. Під час моніторингу встановлено, що Замовником 12.02.2024 на закупівлю м’яса у кількості 708 кг з ФОП «Копор Аттіла Шандорович» без використання електронної системи укладено договір №6 на загальну суму 99000,00 гривень, де предметом закупівлі є товар – м’ясо свійської птиці, що за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника відповідає коду ДК 021:2015:15110000-2: М’ясо (звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель ID: UA-2024-02-12-003523-a) Окрім того, згідно наявної в електронній системі закупівель інформації встановлено, що Замовником також 12.02.2024 (в той же день) укладено договір на закупівлю м’яса у кількості 500 кг з ФОП «Копор Атілла Шандорович» №5 на загальну суму 90 000,00 гривень, де предметом закупівлі є товар – свинина, що за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника відповідає коду ДК 021:2015:15110000-2: М’ясо (звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель ID: UA-2024-02-12-003284-a), що за сукупністю укладених договорів на придбання м’яса складає 189 000,00 гривень. За нормами пункту 5 Особливостей - забороняється придбання замовниками товарів, робіт і послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги/використання електронного каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної цими особливостями, та укладення договорів про закупівлю, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги/використання електронного каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної цими особливостями (крім випадків, передбачених пунктами 9 і 13 цих особливостей). Згідно пункту 10 Особливостей - Замовники, у тому числі централізовані закупівельні організації, здійснюють закупівлі товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту, предмет закупівлі яких визначається відповідно до пункту 3 розділу II Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708 (далі - послуги з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному цими особливостями, та/або шляхом використання електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до порядку, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822 “Про затвердження Порядку формування та використання електронного каталогу”, з урахуванням положень, визначених цими особливостями. Разом з тим, пунктом 6 Особливостей імперативно визначено, що Замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури закупівлі відкриті торги/використання електронного каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної цими особливостями. Проте, під час моніторингу встановлено, що під час закупівлі м’яса за кодом ДК 021:2015:15110000-2: М’ясо Замовником на порушення пункту 6 Особливостей здійснено поділ предмету закупівлі на частини та на порушення вимог пунктів 5, 10 Особливостей укладено договір про закупівлю від 12.02.2024 №6, що передбачає оплату товарів до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги/використання електронного каталогу. З приводу вищеописаного, під час здійснення моніторингу Управлінням Західного офісу Держаудитслужби у Закарпатській області 10.04.2024 через електронну систему закупівель до Замовника було направлено запит про надання пояснень, проте в порушення абзацу першого частини п’ятої статті 8 Закону № 922-VIII відповіді (пояснення) на поставлені питання Замовником не надано. Слід відмітити, що виходячи з положень підпункту 1 пункту 21 Особливостей, договір про закупівлю м’яса від 12.01.2024 за №6, укладений Замовником з порушенням вимог, визначених пунктом 5 Особливостей є нікчемним.
Період усунення порушень: 22.04.2024 16:57 - 07.05.2024 00:00
Дата публікації висновку: 22.04.2024 16:57

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Порушення усуненні по договору № 6 від 12.02.2024р. згідно додаткової угоди №1 від 29.04.2024р.
Дата публікації звіту: 30.04.2024 10:16

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionFailureDocuments: Так
  • servicesWithoutProcurementProcedure: Так
  • contractsWithoutProcurement: Так
Опис: порушення усунуто шляхом розірвання договору
Дата публікації: 02.05.2024 08:20

Запити/Пояснення