• Спрощена закупівля
  • Мультилотова
  • КЕП

Пончо вид 1 (18220000-7: Штормовий одяг)

ЛОТ 1 100 тис. шт до 31.03.2024 ЛОТ 2 150 тис. шт до 30.06.2024 ЛОТ 3 50 тис. шт до 30.06.2024

Завершена

324 958 400.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 191 152.00 UAH
Номер: d819fe02a37448b7af529a3ec508c88e
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-04-10-000031
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 09.04.2024 00:00
Автор: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ, UA-EDR 40165856
Період моніторингу: 10.04.2024 12:44 - 02.05.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 09.04.2024 № 75 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, з урахуванням наказу Держаудитслужби від 22 березня 2024 року № 24-к «Про закордонне відрядження» Голови Державної аудиторської служби України Алли БАСАЛАЄВОЇ НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Заступник Голови Юлія СОЛЯНІК Додаток до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 16 UA-2024-02-08-014265-a 08.02.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Директор Департаменту моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.), +38 (0 44) 425-51-73, o.s.usoltsev@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності оголошення про проведення спрощеної закупівлі вимогам Закону, установлено порушення вимог частини восьмої статті 12 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Державним оператором тилу законодавства у сфері закупівель щодо визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду пропозицій ТОВ «ВИРОБНИЧА ОРГАНІЗАЦІЯ «ХАРКІВ») (Лоти 1, 2, 3), ТОВ «ОЗМАН ДЕРІ ТЕКСТИЛЬ УКРАЇНА» (Лот 1), ТОВ «ТОП ГВАРДІАН ФОРМ» (Лот 1), ТОВ «МІК» (Лот 1), ТОВ «УКРСПЕЦТЕКСТИЛЬ» (Лоти 2, 3), ТОВ «ЗОЛОТИЙ КЛЄВЄР» (Лот 3), своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення змін до договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує Державний оператор тилу здійснити заходи щодо недопущення у подальшому порушення вимог частини восьмої статті 12 Закону та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 01 травня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог оголошення про проведення спрощеної закупівлі Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду пропозицій, своєчасності укладання договору(-ів) про закупівлю та його оприлюднення, внесення змін до договору(-ів). Під час моніторингу проаналізовано: оголошення про проведення спрощеної/допорогової закупівлі, протокол розкриття пропозицій, оголошення про проведення спрощеної закупівлі затверджене рішенням уповноваженої особи державного підприємства Міністерства оборони України «Агенція закупівель у сфері оборони» (далі – Державний оператор тилу, ДОТ) від 08.02.2024 (зі змінами), запити до процедури, вимоги про усунення порушень, пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «ВИРОБНИЧА ОРГАНІЗАЦІЯ «ХАРКІВ» (далі – ТОВ «ВИРОБНИЧА ОРГАНІЗАЦІЯ «ХАРКІВ») (Лоти 1, 2, 3), товариства з обмеженою відповідальністю «ОЗМАН ДЕРІ ТЕКСТИЛЬ УКРАЇНА» (далі – ТОВ «ОЗМАН ДЕРІ ТЕКСТИЛЬ УКРАЇНА») (Лот 1), товариства з обмеженою відповідальністю «ТОП ГВАРДІАН ФОРМ» (далі – ТОВ «ТОП ГВАРДІАН ФОРМ») (Лот 1), товариства з обмеженою відповідальністю «МІК» (далі – ТОВ «МІК») (Лот 1), товариства з обмеженою відповідальністю «УКРСПЕЦТЕКСТИЛЬ» (далі – ТОВ «УКРСПЕЦТЕКСТИЛЬ») (Лоти 2, 3), товариства з обмеженою відповідальністю «ЗОЛОТИЙ КЛЄВЄР» (далі – ТОВ «ЗОЛОТИЙ КЛЄВЄР») (Лот 3), вимоги про усунення невідповідностей, протоколи розкриття тендерних пропозицій/ пропозицій, протоколи від 04.03.2024 № 04.03.24-20 (Лот 1), від 05.03.2024 № 05.03.24-12 (Лот 1), від 06.03.2024 № 06.03.24-2 (Лот 1), від 11.03.2024 № 11.03.24-2 (Лот 1), від 04.03.2024 № 04.03.24-1 (Лот 2), від 28.02.2024 № 28.02.24-5 (Лот 3), від 04.03.2024 № 04.03.24-2 (Лот 3), повідомлення про намір укласти договір, державний контракт (договір) про закупівлю від 18.03.2024 № 79/03-24-РМ (Лот 1 ) на загальну суму 73 518 000,00 грн. з ПДВ (далі – Договір № 79/03-24-РМ), державний контракт (договір) про закупівлю від 15.03.2024 № 80/03-24-РМ (Лоти 2,3) на загальну суму 132 495 000,00 грн. з ПДВ (далі – Договір № 80/03-24-РМ), додаткову угоду № 1 від 29.03.2024 до Договору № 79/03-24-РМ, інформація про відміну закупівлі від 14.02.2024 (Лот 4), пояснення ДОТ, надані 19.04.2024, 22.04.2024, 26.04.2024 та 30.04.2024 через електронну систему закупівель. Відповідно до вимог частини восьмої статті 12 Закону подання інформації під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Замовникам забороняється вимагати від учасників подання у паперовому вигляді інформації, поданої ними під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. Однак, ДОТ в додатку 8 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі встановив можливість для переможця торгів надати окремі документи (уточнену цінову пропозицію та копію акту, виданого уповноваженим органом щодо відповідності запропонованого товару нормативно-технічній документації) шляхом надсилання їх на електронну пошту Замовника, чим не дотримався вимог частини восьмої статті 12 Закону. З приводу встановленого, Державний оператор тилу надав письмове пояснення, що «…зважаючи не необхідність вчасного та безперебійного постачання предмета закупівлі для потреб Збройних сил України, можливість надання документів згідно з Додатком № 8 до Оголошення, які необхідні для укладання договору, передбачалась виключно у випадках технічної неможливості подання таких документів через електронну систему закупівель, зокрема, через технічні обмеження або збої в роботі майданчика Учасника, що можуть виникнути у зв’язку зі збройною агресією російської федерації, потенційною відсутністю стабільного електропостачання та інтернет-зв’язку.». Варто зазначити, що Постановою Касаційного адміністративного суду Верховного Суду України від 02.03.2023 у справі № 640/26603/21 (далі – Постанова) суд виснував, що закупівля здійснюється поетапно, завершальним етапом якого є укладення та виконання договору. Враховуючи те, що принцип прозорості повинен застосовуватись на усіх етапах закупівель, а електронна система закупівель забезпечує, зокрема, обмін інформацією і документами саме в електронному вигляді, виключним способом взаємодії між учасниками закупівлі та Замовником є електронна система закупівель. Окрім цього, в цій же Постанові наголошено, що дана правова норма стосується як учасників так і переможця/ів торгів.  Відповідно до пункту 7 статті 8 Закону у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі може зазначатися додаткова інформація, визначена органом державного фінансового контролю. За результатами спрощеної закупівлі між Державним оператор тилу укладено Договір № 80/03-24-РМ (Лот 2, 3) на закупівлю пончо вид 1 (18220000-7: Штормовий одяг) в загальній кількості 200 000 шт, однак відповідно до додатку 1 «Специфікація» до Договору № 41/02-24-РМ (лоти) ціна за одиницю товару, становить: - за лотом 2 в кількості 150 000 шт., вартість за одиницю - 577,75 грн. без ПДВ, загальна сума складає 86 662 500,00 грн без ПДВ, що на 102,75 грн., більше ніж вартість за одиницю аналогічного товару за лотом 3; - за лотом 3 в кількості 50 000 шт., вартість за одиницю - 475,00 грн. без ПДВ, загальна сума складає 23 750 000,00 грн без ПДВ. В ході моніторингу постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів), чи звертався Державний оператор тилу до переможця спрощеної закупівлі ТОВ «УКРСПЕЦТЕКСТИЛЬ» (лоти 2, 3) щодо приведення у відповідність (зменшення) ціни за одиницю товару пончо вид 1 (18220000-7: Штормовий одяг), (ТС A01XJ.30010-467:2023 (01)), ДОТ в електронній системі закупівель надав пояснення: «.. що згідно частини 13 статті 29 Закону Замовник та учасники не можуть ініціювати будь-які переговори з питань внесення змін до змісту або ціни поданої тендерної пропозиції/пропозиції. Відповідно до частини 4 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі.» Різниця між вартістю аналогічного товару (Лот 2) в порівнянні з (Лот 3) склала загалом 15 412 500 грн. з ПДВ.
Період усунення порушень: 03.05.2024 14:34 - 18.05.2024 00:00
Дата публікації висновку: 03.05.2024 14:34

Оскарження висновку в суді

Опис: Висновок Державної аудиторської служби України за результатами моніторингу спрощеної закупівлі оскаржено до Київського окружного адміністративного суду України.
Дата публікації: 20.05.2024 16:54

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Аргументовані заперечення до висновку Держаудитслужби за результатами моніторингу UA-M-2024-04-10-000031 (UA-2024-02-08-014265-a) За результатами проведення моніторингу процедури закупівлі моніторингу процедури публічної закупівлі «Пончо вид 1 (18220000-7: Штормовий одяг) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-02-08-014265-a), оголошеної ДП «Державний оператор тилу» (далі – Замовник), Державною аудиторською службою України встановлено порушення вимог частини восьмої статті 12 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Замовник не погоджується з висновком про результати моніторингу спрощеної закупівлі UA-2024-02-08-014265-a та надає наступні аргументовані заперечення до Висновку. Державна аудиторська служба за результатами моніторингу доходить наступного висновку: «Відповідно до вимог частини восьмої статті 12 Закону подання інформації під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Замовникам забороняється вимагати від учасників подання у паперовому вигляді інформації, поданої ними під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. Однак, ДОТ в додатку 8 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі встановив можливість для переможця торгів надати окремі документи (уточнену цінову пропозицію та копію акту, виданого уповноваженим органом щодо відповідності запропонованого товару нормативно-технічній документації) шляхом надсилання їх на електронну пошту Замовника, чим не дотримався вимог частини восьмої статті 12 Закону. З приводу встановленого, Державний оператор тилу надав письмове пояснення, що «…зважаючи не необхідність вчасного та безперебійного постачання предмета закупівлі для потреб Збройних сил України, можливість надання документів згідно з Додатком № 8 до Оголошення, які необхідні для укладання договору, передбачалась виключно у випадках технічної неможливості подання таких документів через електронну систему закупівель, зокрема, через технічні обмеження або збої в роботі майданчика Учасника, що можуть виникнути у зв’язку зі збройною агресією російської федерації, потенційною відсутністю стабільного електропостачання та інтернет-зв’язку.». Варто зазначити, що Постановою Касаційного адміністративного суду Верховного Суду України від 02.03.2023 у справі № 640/26603/21 (далі – Постанова) суд виснував, що закупівля здійснюється поетапно, завершальним етапом якого є укладення та виконання договору. Враховуючи те, що принцип прозорості повинен застосовуватись на усіх етапах закупівель, а електронна система закупівель забезпечує, зокрема, обмін інформацією і документами саме в електронному вигляді, виключним способом взаємодії між учасниками закупівлі та Замовником є електронна система закупівель. Окрім цього, в цій же Постанові наголошено, що дана правова норма стосується як учасників так і переможця/ів торгів». Замовник не погоджується з висновками Держаудитслужби, адже Оголошення про проведення спрощеної закупівлі не містить вимог щодо подання документів поза електронною системою закупівель. Відповідно умов Додатку № 8 до Оголошення про закупівлю Учасник повинен надати замовнику документи згідно пунктів 1-2 цього Додатку шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель (у разі відсутності технічної можливості такого оприлюднення - електронною поштою: procurement@dotua.org та volodymyr.datsenko@dotua.org) Замовником наголошено, що під час проведення спрощеної закупівлі (ідентифікатор закупівлі: UA-2024-02-06-014872-a) учасниками подавались інформація та документи виключно в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Замовник під час проведення закупівлі не вимагав та не отримував від учасників будь-якої інформації та документів поза електронною системою закупівель, в тому числі на електронну пошту. Також зауважимо, що згідно зі статтею 1 Закону пропозиція учасника спрощеної закупівлі (далі - пропозиція) - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник подає замовнику відповідно до оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимог до предмета закупівлі. Згідно з частиною 9 статті 14 Закону пропозиції подаються учасниками після закінчення строку періоду уточнення інформації, зазначеної замовником в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну та інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), шляхом завантаження необхідних документів через електронну систему закупівель, що підтверджують відповідність вимогам, визначеним замовником. Таким чином, Закон містить вимоги щодо завантаження через електронну систему закупівель виключно пропозиції. При цьому зауважимо, що документи, які вимагались у додатку 8 від переможця процедури закупівлі не є складовою пропозиції, та відповідно Закон не містить вимог щодо завантаження таких документів переможцем саме через електронну систему закупівель. Таким чином, зважаючи не необхідність вчасного та безперебійного постачання предмета закупівлі для потреб Збройних сил України, можливість надання документів згідно з Додатком № 8 до Оголошення, які необхідні для укладання договору, передбачалась виключно у випадках технічної неможливості подання таких документів через електронну систему закупівель, зокрема, через технічні обмеження або збої в роботі майданчика Учасника, що можуть виникнути у зв’язку зі збройною агресією російської федерації, потенційною відсутністю стабільного електропостачання та інтернет-зв’язку. Уповноважена особа, Провідний фахівець з управління проектами закупівель Володимир ДАЦЕНКО
Дата публікації звіту: 08.05.2024 18:34

Запити/Пояснення