• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015 – 15110000-2 - М'ясо

Завершена

314 100.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 141.00 UAH
Номер: 8f016167a6704f29a1327da40cc7be2e
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-03-05-000029
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 05.03.2024 00:00
Автор: Північний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40919597
Період моніторингу: 06.03.2024 10:42 - 28.03.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 05.03.2024 № 15-З Чернігів Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Олександр КОНДРАШОВ Витяг з додатку до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області «Про початок моніторингу закупівель» Перелік закупівель № з/п Оголошення про проведення закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 1. UA-2024-02-08-007180-a 08.02.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Адреса: Ukraine, Чернігів
Контактна особа: Північний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 63) 380-53-68, y.e.davydovych@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону встановлено порушення вимог абзацу четвертого пункту 54 Особливостей. За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства встановлено порушення абзацу першого пункту 28 Особливостей. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей встановлено порушення вимог абзацу першого пункту 43 та абзацу п’ятого підпункту другого пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови № 710, повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області зобов’язує вжити заходів щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України, та протягом п'яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 27 березня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі – постанова № 710), повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства, розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (у редакції, чинній на момент проведення закупівлі, далі – Особливості), своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального закладу «Прилуцька спеціальна школа» Чернігівської обласної ради (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 08.02.2024 № 7, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «Виробничо-комерційне підприємство «Прилуки-Агропереробка» (далі – ТОВ «ВКП «Прилуки-Агропереробка»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженої особи від 20.02.2024 № 9, повідомлення про намір укласти договір від 20.02.2024, договір про закупівлю товару від 01.03.2024 № 1, укладений Замовником з ТОВ «ВКП «Прилуки-Агропереробка» (далі – Договір), звіт про результати проведення процедури закупівлі UA-2024-02-08-007180-a, оприлюднений в електронній системі закупівель 01.03.2024, пояснення та документи Замовника на запит Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області оприлюднені в електронній системі закупівель 25.03.2024. Аналізом питання оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону встановлено, що Замовником в інформаційно-телекомунікаційній системі Prozorro 08.02.2024 о 13:42 год. оприлюднено тендерну документацію (попередню версію тендерної документації оприлюднено 08.02.2024 о 13:14 год.). Проте, Замовником, в порушення вимоги абзацу четвертого пункту 54 Особливостей, разом із змінами в тендерній документації в окремому документі не оприлюднено перелік змін, що вносяться. За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства встановлено наступне. Пунктом 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. За нормою абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей. Згідно з даними електронної системи закупівель, на момент оголошення даної закупівлі (08.02.2024) була чинною редакція Особливостей від 20.01.2024. Проте, тендерна документація Замовником сформована відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей, в редакції що діяла до 19.05.2023, в зв’язку з чим, вимоги, встановленні Замовником в тендерній документації, не відповідають вимогам чинного законодавства, а саме: - абзац двадцять восьмий пункту 1, абзац п’ятнадцятий пункту 5 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції»; - абзаци перший, шостий, двадцять другий та двадцять дев’ятий пункту 1, абзаци сімнадцятий та дев’ятнадцятий пункту 3 розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції»; - абзац шостий пункту 3 розділу 6 «Результати торгів та укладання договору про закупівлю»; - абзац другий пункту 2 «Підтвердження відповідності УЧАСНИКА вимогам, визначеним у статті 17 Закону «Про публічні закупівлі» відповідно до вимог Особливостей» Додатку 1 до тендерної документації Замовника; - абзац сьомий Додатку 4 до тендерної документації Замовника не відповідають пунктам 40, 41, 44 та 46 Особливостей в редакції від 20.01.2024, що порушує вимоги абзацу першого пункту 28 Особливостей. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей встановлено наступне. Згідно з вимогами підпункту 2 пункту 1 Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника (сторінки 7-8 тендерної документації) тендерна пропозиція учасника повинна бути підписана кваліфікованим електронним підписом (КЕП). Частиною третьою статті 12 Закону передбачено, що під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги». Відповідно до Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа. Удосконалений електронний підпис – електронний підпис, створений за результатом криптографічного перетворення електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис, з використанням засобу удосконаленого електронного підпису та особистого ключа, однозначно пов’язаного з підписувачем, і який дає змогу здійснити електронну ідентифікацію підписувача та виявити порушення цілісності електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис. Також, Законом України «Про електронні довірчі послуги» розмежовано використання кваліфікованих електронних підписів та удосконалених електронних підписів за рівнем довіри до схем електронної ідентифікації. Відповідно до роз’яснення Міністерства цифрової трансформації України від 16.02.2021 № 1/06-3-1587, якщо за результатом перевірки електронного підпису засіб електронного підпису чи печатки надає інформацію, що тип підпису «удосконалений», то такий підпис не може вважатися кваліфікованим (кваліфікованим електронним підписом (далі – КЕП) є такий, за результатами перевірки якого відображається інформація: «тип підпису: кваліфікований», «тип носія особистого ключа: захищений»). За результатами перевірки електронного підпису, накладеного на тендерну пропозицію ТОВ «ВКП «Прилуки-Агропереробка», на сайті Центрального засвідчувального органу (https://czo.gov.ua/verify) сервісом створення та проведення перевірки надано результат, відповідно до якого «тип носія особистого ключа: незахищений», «тип підпису: удосконалений», а отже тендерна пропозиція ТОВ «ВКП «Прилуки-Агропереробка» підписана удосконаленим електронним підписом (УЕП), а не КЕП. Враховуючи вищевикладене та з огляду на те, що Замовником у тендерній документації чітко визначена конкретна вимога до учасників щодо накладення саме КЕП (без жодної альтернативи), дана тендерна пропозиція не відповідала вимогам підпункту 2 пункту 1 Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника (сторінки 7-8 тендерної документації). Відповідно до вимог підпункту 2.2 пункту 2 «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» Додатку 1 до тендерної документації Замовника для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону, учасник в тендерній пропозиції має надати в тому числі «копії особових медичних книжок (відповідно до Наказу МОЗ України від 21.02.2013 № 150) із відміткою про допуск до роботи працівників, які будуть залучені до виконання договору з постачання предмету закупівлі та вказані в довідці , складеній відповідно до вимог пп. 2.1. Таблиці 1 даного Додатку, обов’язкового профілактичного медичного огляду». На виконання даної вимоги учасником ТОВ «ВКП «Прилуки-Агропереробка» в тендерній пропозиції надано сканкопії медичних книжок експедитора Симоненка Віталія Сергійовича та водія-експедитора Роздай-Вода Артема Олександровича. Відповідно до інформації, зазначеній в наданих медичних книжках, черговий медичний огляд призначено на 02.11.2022. Проте, інформація про проходження такого огляду (02.11.2022) та наданого за результатами огляду допуску до роботи відсутня, чим порушено вимоги підпункту 2.2 пункту 2 «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» Додатку 1 до тендерної документації Замовника. Вимогами пункту 6 Додатку 2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі» тендерної документації Замовника передбачено, що «поставка (передача) товару здійснюється дрібними партіями транспортом постачальника два рази на тиждень з 08:00 до 12:00 години, (транспортом з дотриманням санітарно-гігієнічних умов зберігання та перевезення товару), згідно наданих попереднього заявок. Замовник має право в окремих випадках зумовлених зменшенням фактичного відвідування дітей навчального закладу у зв’язку з не передбачуваними обставинами (дострокові канікули, карантин, тощо), зменшити або змінити обсяг замовлення до п’ятниці кожного тижня відносно попередньо наданих заявок, про що учасник додатково в складі тендерної пропозиції надає гарантійний лист (від учасника торгів) щодо забезпечення даної умови». Проте, відповідний гарантійний лист учасником ТОВ «ВКП «Прилуки-Агропереробка» в тендерній пропозиції не надано, чим порушено вимоги пункту 6 Додатку 2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі» тендерної документації Замовника. Відповідно до вимог абзацу першого пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Проте, Замовником не розміщено в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою щодо усунення невідповідностей в інформації та документах, як це передбачено абзацом першим пункту 43 Особливостей, та не надано ТОВ «ВКП «Прилуки-Агропереробка» можливості виправити невідповідності. Однак, Замовник на порушення вимог абзацу п’ятого підпункту другого пункту 44 Особливостей не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ВКП «Прилуки-Агропереробка» як таку, що не відповідала вимогам тендерної документації Замовника. Натомість було опубліковано протокол протокол щодо прийняття рішення уповноваженої особи від 20.02.2024 № 9 про визначення ТОВ «ВКП «Прилуки-Агропереробка» переможцем закупівлі та повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене в електронній системі закупівель 20.02.2024. Як наслідок, 01.03.2024 було укладено Договір Замовником з ТОВ «ВКП «Прилуки-Агропереробка».
Період усунення порушень: 27.03.2024 15:26 - 11.04.2024 01:00
Дата публікації висновку: 27.03.2024 15:26

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Керуючись зобов’язанням від Північного офісу Держаудитслужби почата процедура розірвання Договору №1 від 01.03.2024 року з ТОВ "ВИРОБНИЧО- КОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ПРИЛУКИ-АГРОПЕРЕРОБКА", а саме: надісланий лист звернення.
Дата публікації звіту: 02.04.2024 11:08

Запити/Пояснення