-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Реконструкція теплових мереж на ділянці від МК 2256 до МК2256/6 по вул. Мироносицькій в м. Харкові (код ДК 021:2015 - 45454000-4 - Реконструкція)
Завершена
18 492 294.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 184 922.94 UAH
мін. крок: 1% або 184 922.94 UAH
Номер:
af21464b8bc047da8182832c18117211
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-04-23-000021
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
22.04.2024 00:00
Період моніторингу:
23.04.2024 14:08 - 15.05.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
22.04.2024 № 86
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель /
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Голова Алла БАСАЛАЄВА
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур
закупівель / закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
31 UA-2024-02-06-013893-a 06.02.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту
моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення частини восьмої статті 12 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерної пропозиції ПП «СТРОЙПРИВАТ», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та своєчасність їх оприлюднення - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення встановлених порушень в подальшому, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 03 травня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та своєчасність їх оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунального підприємства «Харківські теплові мережі» (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію затверджену протоколом уповноваженої особи від 06 лютого 2024 № ВТ 0602-03, тендерну пропозицію приватного підприємця «СТРОЙПРИВАТ» (далі – ПП «СТРОЙПРИВАТ»), вимогу про усунення невідповідностей до 21.02.2024, повідомлення про намір укласти договір від 21.02.2024, договір про закупівлю робіт від 07.03.2024 № 68030706 на суму 16 401 497,26 гривень (далі – Договір), додаткову угоду від 11.03.2024 № 1 до Договору, пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель 25.04.2024 та 30.04.2024.
За результатами моніторингу установлено, що відповідно до умов підпункту 4.2 пункту 4 «Умови укладання договору про закупівлю» розділу 6 «Результати тендеру та укладання договору про закупівлю» тендерної документації Замовник визначив, що «Переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю шляхом завантаження інформації в електронну систему закупівель або направлення інформації на електронну адресу: kliuchka.i.a@hts.kh.ua або направлення інформації на поштову адресу замовника (або нарочно), а саме: 61037, Україна, Харківська обл., м. Харків, вул. Мефодіївська, буд. 11, Б, відділ публічних закупівель та договірної роботи».
Таким чином, у тендерній документації Замовник установив вимогу щодо надання документів, визначених у пункті 4 розділу VI тендерної документації у паперовому вигляді, чим порушив вимоги частини восьмої статті 12 Закону, якою визначено, що подання інформації під час проведення процедури закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Замовникам забороняється вимагати від учасників подання у паперовому вигляді інформації, поданої ними під час проведення процедури закупівлі.
Постановою Касаційного адміністративного суду Верховного Суду України від 02.03.2023 у справі № 640/26603/21 (далі – Постанова) суд виснував, що публічна закупівля здійснюється поетапно, завершальним етапом якого є укладення та виконання договору.
Враховуючи те, що принцип прозорості повинен застосовуватись на усіх етапах закупівель, а електронна система закупівель забезпечує, зокрема, обмін інформацією і документами саме в електронному вигляді, виключним способом взаємодії між учасниками закупівлі та Замовником є електронна система закупівель.
Окрім цього, в цій же Постанові наголошено, що дана правова норма стосується як учасників так і переможця/ів торгів.
Період усунення порушень:
07.05.2024 12:05 - 22.05.2024 00:00
Дата публікації висновку:
07.05.2024 12:05
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», КП «ХАРКІВСЬКІ ТЕПЛОВІ МЕРЕЖІ» здійснюють заходи щодо усунення виявленого порушення вимог частини першої статті 24 Закону шляхом недопущення його у подальшому.
Дата публікації звіту:
10.05.2024 08:38
Запити/Пояснення
Номер:
143de348c23e44ae89f5472477f65acb
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
24.04.2024 15:20
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
30.04.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі робіт з реконструкції теплових мереж на ділянці від МК 2256 до МК2256/6 по вул. Мироносицькій в м. Харкові (ДК 021:2015: 45454000-4 — Реконструкція) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-02-06-013893-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів) з наступних питань.
1. Надати інформацію та відповідні документи (проектно-кошторисну документацію, технічне завдання, дефектні акти, експертні звіти тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати інформацію щодо оприлюднення на власному вебсайті чи офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі. У разі оприлюднення надати посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого питання, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або арештом на строк до шести місяців, або обмеженням волі на строк до трьох років.
Номер:
570a4d2f81ea43f3a3337e2d00fdfeb9
Назва:
відповідь на запит
Дата опублікування:
25.04.2024 14:38
Опис:
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікуваної вартості було здійснено на підставі зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва, експертного звіту за вказаним об’єктом та технічного завдання підрозділу-ініціатора закупівлі, яке було оприлюднене під час оголошення закупівлі як Додаток № 2 до тендерної документації .
Всі вищезазначені документи будуть завантажені в електронну систему закупівель
Щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначення його очікуваної вартості необхідно зазначити, що пункт 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (надалі – Постанова) чітко визначає вичерпний перелік суб’єктів, на якого він розповсюджується, а саме це: 1) головні розпорядники бюджетних коштів (розпорядники бюджетних коштів нижчого рівня); 2) суб’єкти господарювання державного сектору економіки. Згідно Єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів, оприлюдненого на офіційному веб-порталі Державної Казначейської Служби України (https://www.treasury.gov.ua/ua/kaznachejstvo-informuye/yedinij-reyestr-rozporyadnikiv-ta-oderzhuvachiv-byudzhetnih-koshtiv) КП «Харківські теплові мережі» є одержувачем бюджетних коштів. Таким чином, згідно норм Бюджетного Кодексу України КП «Харківські теплові мережі» не є розпорядником бюджетних коштів (розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня). Замовник – КП «Харківські теплові мережі» не є суб’єктом господарювання державного сектору економіки, оскільки відповідно до положень Статуту підприємства, статті 63 Господарського Кодексу України Замовник є комунальним підприємством, що діє на основі комунальної власності територіальної громади, тобто згідно до статті 24 ГКУ відноситься до комунального сектора економіки. Враховуючи зазначене вище, норми пункту 4-1 Постанови не розповсюджуються на підприємство, а відтак у Замовника відсутній обов’язок здійснювати заходи, визначені цим пунктом Постанови.
Номер:
fdb14f16c66c42af84f7fec933394395
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
25.04.2024 11:57
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
01.05.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі робіт з реконструкції теплових мереж на ділянці від МК 2256 до МК2256/6 по вул. Мироносицькій в м. Харкові (ДК 021:2015: 45454000-4 — Реконструкція) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-02-06-013893-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів) з наступних питань.
1. Яким чином учасником ПП «СТРОЙПРИВАТ» дотримано вимогу пункту 7 Додатоку № 4 до тендерної документації, в частині підтвердження учасником процедури закупівлі в електронній системі закупівель інформації щодо не пов’язаності з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з уповноваженою особою (особами), та/або з керівником замовника?
2. Яким чином учасником ПП «СТРОЙПРИВАТ» дотримано вимогу пункту 2 розділу 5 тендерної документації, в частині надання у складі тендерної пропозиції довідки в довільній формі із зазначенням гарантійного строку експлуатації об’єкта, що є предметом закупівлі від дня його прийняття в експлуатацію (визначається конкретно в роках, але не менше десяти років)?
3. Яким чином учасником ПП «СТРОЙПРИВАТ» дотримано вимогу підпункту 3.2 пункту 1 розділу 3 тендерної документації, в частині надання документів на підтвердження повноважень щодо підпису документів тендерної пропозиції та вчинення інших юридично значущих дії від імені учасника на підставі положень установчого (установчих) документа (документів), а саме, оригінал чи копією протоколу установчих/загальних зборів або витягу з протоколу установчих/загальних зборів або оригінал чи копію рішення засновника?
4. Надати інформацію та її документальне підтвердження щодо виконання переможцем процедури закупівлі умов пункту 4 розділу 6 тендерної документації, в частині надання відповідної інформацію про право підписання договору про закупівлю.
5. Надати копію ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом, яку учасник ПП «СТРОЙПРИВАТ» гарантував надати відповідно до довідки від 13.02.2024 № 60.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого питання, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або арештом на строк до шести місяців, або обмеженням волі на строк до трьох років.
Номер:
f3ed8bdab63b421481ca6e604bab64c3
Назва:
Інформація стосовно запиту
Дата опублікування:
30.04.2024 13:36
Опис:
Відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, КП «ХАРКІВСЬКІ ТЕПЛОВІ МЕРЕЖІ» надає пояснення (інформацію та документи) з наступних питань:
Пунктом 47 Особливостей визначено вичерпний перелік підстав за яких замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі. При цьому відповідно до абзаців 16 та 17 пункту 47 Особливостей учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в цьому пункті (крім підпунктів 1 і 7, абзацу чотирнадцятого цього пункту), шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції. Замовник не вимагає від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у цьому пункті (крім абзацу чотирнадцятого цього пункту), крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу шістнадцятого цього пункту.
Відповідно до абзацу 18 пункту 47 Особливостей Замовник самостійно за результатами розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі підтверджує в електронній системі закупівель відсутність в учасника процедури закупівлі підстав, визначених підпунктами 1 і 7 цього пункту.
Зазначена вимога буда підтверджена в Довідці №54 від 13.02.2024 (файл 3_Опис роботи у відповідності до вимог замовника, встановлених у Додатку №2_.pdf), оскільки замовником встановлена форма надання інформації довідка в довільній формі, тобто форма документу не була визначена, учасник надав зазначену інформації об’єднавши її з іншою, таким чином замовник отримав інформацію щодо гарантійного строку експлуатації об’єкту і не мав підстав щодо застосування пункту 43 Особливостей в цій частині.
Повноваження щодо підпису документів тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та договору про закупівлю для керівника учасника, яку уповноважено підписувати документи тендерної пропозиції та вчиняти інші юридично значущі дії від імені учасника на підставі положень установчого (установчих) документа (документів) підтверджені відповідно до абзацу 2 пункту 3.2 пункту 1 розділу 3 тендерної документації, а саме довіренності .
Для підтвердження виконання переможцем процедури закупівлі умов пункту 4 розділу 6 тендерної документації під час укладання договору разом з складеними ПП «СТРОЙПРИВАТ» додатками №1 та 2 до договору, а саме «Договірна ціна» та «Календарний графік виконання робіт» було передано документи/інформацію про право підписання договору про закупівлю, які будуть завантажені в електронну систему закупівель разом з наданням цієї відповіді.
Замовником під час оголошення процедури закупівлі не вимагалося надання документів/інформації щодо ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом ані учасником, ані переможцем, окрім безумовної наявності самих документів, відповідно до вимог законодавства України, чим учасник погодив умову, шляхом надання згоди з умовами проєкту договору про закупівлю (Додаток №3), в якій містилася умова мати ліцензії та документи дозвільного характеру, необхідні для виконання робіт, що закуповуються, відповідність яких буде перевірятися фахівцями замовника під час надання допуску до виконання робіт. Проте під час укладання договору ПП «СТРОЙПРИВАТ» разом з іншими документами було передано й ліцензію та дозволи, які будуть завантажені в електронну систему закупівель разом з наданням цієї відповіді ».