-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Овочі, фрукти та горіхи
Завершена
780 050.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 900.25 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 900.25 UAH
Номер:
472431a6ecd042caa4eda4a4c43703e3
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-03-18-000059
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
18.03.2024 00:00
Період моніторингу:
18.03.2024 18:06 - 09.04.2024 01:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
18.03.2024 Одеса № 59
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку,
що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника начальника Південного офісу Держаудитслужби Дмитра Ігоровича ХАНДУСЕНКА.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Світлани САМОКІШ від 18.03.2024, доповідна записка завідувача сектору перевірок закупівель відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Ельвіри ЛУЗАН від 18.03.2024.
Начальник Олександр СТАВНІЙЧУК
Додаток до наказу
Південного офісу Держаудитслужби
від 18.03.2024 № 59
Витяг з переліку
процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення
1 2 3 4
1 UA-2024-02-06-009243-a 06.02.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу
контролю у сфері закупівель Світлана САМОКІШ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розміщення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 24 Особливостей та абзацу 3 пункту 14 Порядку № 1082.
За результатами аналізу питання внесення змін до ТД та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог абзацу 4 пункту 54 Особливостей.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено порушення вимог абзаців 2, 5 підпункту 2 та абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі: 29 березня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення та розміщення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (із змінами) (далі – Особливості), внесення змін до ТД, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, яке є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план Відділу освіти та у справах дітей Бородінської селищної ради (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, ТД, оприлюднену в електронній системі закупівель 06.02.2024 о 14:30, ТД зі змінами, оприлюднену в електронній системі закупівель 06.02.2024 о 16:21, тендерну пропозицію учасника фізичної особи – підприємця БРІТКОВ ВАЛЕНТИН ВОЛОДИМИРОВИЧ (далі – ФОП Брітков В.В.), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 14.02.2024 № 9, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 14.02.2024, договір про постачання товару від 27.02.2024 № 32 (далі – Договір), пояснення Замовника, надані 28.03.2024 на запит Південного офісу Держаудитслужби через електронну систему закупівель.
За результатами аналізу питання розміщення інформації про закупівлю встановлено.
Відповідно до абзацу 3 пункту 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 липня 2020 р. за № 610/34893 (далі – Порядок № 1082), під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів та послуг в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, та повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим-четвертим пункту 13 цього Порядку, та інформація щодо коду товару чи послуги, визначеного згідно з національним класифікатором України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі – Єдиний закупівельний словник), що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
В оприлюдненому Замовником в електронній системі закупівель оголошенні про проведення відкритих торгів зазначено предмет закупівлі: ДК 021:2015: 03220000-9 Овочі, фрукти і горіхи (капуста білокачанна, капуста червона, буряк, морква, цибуля, банани, апельсини, яблука); код згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі – ДК 021:2015:03220000-9 Овочі, фрукти та горіхи.
Проте на порушення пункту 24 Особливостей та абзацу 3 пункту 14 Порядку № 1082 Замовник в оголошенні про проведення відкритих торгів в окремому електронному полі «Код згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі» не вказав коди товарів, визначені згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідають назвам номенклатурних позицій предмета закупівлі, а саме: «Капуста качанна – ДК 021:2015:03221410-3»; «Буряк – ДК 021:2015:03221111-7»; «Морква – ДК 021:2015:03221112-4»; «Цибуля – ДК 021:2015:03221113-1»; «Банани – ДК 021:2015:03222111-4»; «Апельсин – ДК 021:2015:03222220-1»; «Яблука – ДК 021:2015:03222321-9».
За результатами аналізу питання внесення змін до ТД та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено.
Відповідно до абзацу 4 пункту 54 Особливостей зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Зміни до тендерної документації у машинозчитувальному форматі розміщуються в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення.
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що Замовником внесені зміни до ТД, які розміщені та відображені в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції ТД 06.02.2024 о 16:21, але не оприлюднено разом із змінами до ТД в окремому документі перелік змін, що вносяться до ТД, чим не дотримано вимоги абзацу 4 пункту 54 Особливостей.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено.
У підпункті 3.1.4. пункту 1 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД зазначено, що під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги», тобто тендерна пропозиція у будь-якому випадку повинна містити накладений кваліфікований електронний підпис, учасника/уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, повноваження якої щодо підпису документів тендерної пропозиції підтверджуються відповідно до поданих документів, що вимагаються згідно п. 3.1.5. цієї документації.
Відповідно до частини третьої статті 12 Закону під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».
Відповідно до пункту 23 частини першої статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа.
Відповідно до пункту 44 частини першої статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» удосконалений електронний підпис – електронний підпис, створений за результатом криптографічного перетворення електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис, з використанням засобу удосконаленого електронного підпису та особистого ключа, однозначно пов’язаного з підписувачем, і який дає змогу здійснити електронну ідентифікацію підписувача та виявити порушення цілісності електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис.
Учасник ФОП Брітков В.В. подав свою тендерну пропозицію з накладенням електронного підпису. Під час перевірки зазначеного електронного підпису на сайті Центрального засвідчувального органу (https://czo.gov.ua/verify) установлено, що тип носія особистого ключа «незахищений» та тип підпису «удосконалений», що свідчить про накладення на тендерну пропозицію учасника електронного підпису, який не є кваліфікованим, що не відповідає вимогам підпункту 3.1.4. пункту 1 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД.
Отже, на порушення вимог абзацу 5 підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі ФОП Брітков В.В. як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Крім того, у Додатку 1 до ТД Замовником визначено, що на підтвердження відповідності товарів вимогам замовника учасник у складі тендерної пропозиції надає експертний висновок на вміст нітратів та токсичних речовин, та/або декларацію виробника, та/або сертифікат якості на продукцію.
Проте у складі тендерної пропозиції учасника ФОП Брітков В.В. відсутні вищезазначені документи на банани та яблука, що не відповідає вимогам Додатка 1 до ТД.
Отже, на порушення вимог абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну ФОП Брітков В.В. як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Крім того, відповідно до абзацу 15 пункту 47 Особливостей переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Відповідно до абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 цих особливостей.
У підпункті 3.5.8. пункту 5 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД Замовником визначено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів. Враховуючи викладене учасник-переможець закупівлі повинен надати в складі пропозиції (шляхом їх дозавантаження) наступні документи, зокрема: довідку, складена учасником у довільній формі, що підтверджує відсутність підстави, передбаченої абзацом 14 пункту 47 Особливостей, або інформація у довільній формі, що підтверджує вжиття заходів для доведення надійності учасника.
Проте учасником ФОП Брітков В.В. не надано довідку у довільній формі, що підтверджує відсутність підстави, передбаченої абзацом 14 пункту 47 Особливостей, або інформацію у довільній формі, що підтверджує вжиття заходів для доведення надійності учасника, що не відповідає вимогам підпункту 3.5.8. пункту 5 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД.
Отже, на порушення абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію переможця ФОП Брітков В.В. у той час, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстави, зазначеної в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей, та уклав з ним Договір.
На запит Південного офісу Держаудитслужби від 25.03.2024 із зазначених питань Замовник 28.03.2024 оприлюднив в електронній системі закупівель пояснення, в якому зазначив, що прийнято рішення про укладення додаткової угоди з постачальником щодо розірвання договору.
Період усунення порушень:
29.03.2024 10:53 - 13.04.2024 01:00
Дата публікації висновку:
29.03.2024 10:53
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Згідно з висновками моніторингу Південного офісу Держаудитслужби прийнято рішення про розірвання Договору.
Дата публікації звіту:
04.04.2024 14:39
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionPublicDisclosure: Так
- corruptionAwarded: Так
- other: Так
Опис:
.
Дата публікації:
09.04.2024 15:44
Запити/Пояснення
Номер:
ed164d3aaac04fe1af407cb2689aa585
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
25.03.2024 15:35
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
29.03.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу цієї закупівлі відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в отриманні таких пояснень (інформації та документів).
1. Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Також надати посилання на сторінку власного вебсайту або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
2. Як Замовник може обґрунтувати рішення щодо відповідності тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі фізичної особи –підприємця БРІТКОВ ВАЛЕНТИН ВОЛОДИМИРОВИЧ (далі – ФОП Брітков В.В.) вимогам підпункту 3.1.4. пункту 1 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, тоді як тендерна пропозиція зазначеного учасника містить накладений електронний підпис уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, який не є кваліфікованим.
3. Як Замовник може обґрунтувати рішення щодо відповідності тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ФОП Брітков В.В. вимогам Додатка 1 до ТД, тоді як зазначеним учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції не надано експертний висновок на вміст нітратів та токсичних речовин, та/або декларацію виробника, та/або сертифікат якості на продукцію, зокрема на банани та яблука.
4. Як Замовник може обґрунтувати рішення щодо невідхилення тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі ФОП Брітков В.В. та укладання з ним договору, тоді як переможцем процедури закупівлі не надано Замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, документи, що підтверджують відсутність підстави, зазначеної в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Разом з тим повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
0fda7e60f572464698cd2d0a4c880bb8
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
28.03.2024 12:35
Опис:
Зважаючи на Ваші зауваження щодо закупівлі, повідомляємо, що зауваження є слушними і взяті нами до уваги. Прийнято рішення про укладення додаткової угоди з постачальником щодо розірвання договору Про закупівлю.