-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги їдалень щодо забезпечення харчування підопічних закладу(аутсорсинг), код ДК 021:2015- 55510000-8 Послуги їдалень
Завершена
7 679 113.20
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 38 395.57 UAH
мін. крок: 0.5% або 38 395.57 UAH
Номер:
37c805f3e2d6405e88306c471830b09d
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-05-24-000006
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
24.05.2024 00:00
Період моніторингу:
24.05.2024 12:06 - 15.06.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВДЕННОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХЕРСОНСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
24.05.2024 № 17-З
Херсон
Про початок моніторингів
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області, затвердженого наказом Південного офісу Держаудитслужби 12 жовтня 2016 року № 8
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинги процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингів закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Підстава: лист Державної аудиторської служби України №003100-18/5081-2024 від 17.04.2024, доповідна записка заступника начальника управління – начальника відділу контролю у сфері закупівель Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області Владислава Щербенка від 24.05.2024.
Начальник управління Дмитро КРУКОВСЬКИЙ
Додаток
до наказу Управління Південного офісу
Держаудитслужби в Херсонській області
24.05.2024 №17-З
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі
Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, оприлюднений на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2024-02-06-005587-a. Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі: пункт 4 частини другої статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі".
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання повноти та своєчасності відображення інформації, наявності документів, передбачених Постановою №710 установлено, що Замовник на порушення вимог пункту 4-1 Постанови №710 Замовником, не забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних, якісних характеристик предмета закупівлі та очікуваної вартості предмета закупівлі на власному веб-сайті або офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям, розгляду тендерних пропозицій, відповідність повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей вимогам Закону та Особливостям, стану виконання рішення Антимонопольного комітету України, як органу оскарження, укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору чинному законодавству України та умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області зобов`язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень в подальшому та з дотриманням вимог Постанови №710 (зокрема, шляхом проведення навчань та роз’яснювальної роботи, тощо), та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку, оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 03 червня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; повноти та своєчасності відображення інформації, наявності документів, передбачених постановою Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання державних коштів» (далі – Постанова №710); відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 в редакції від 13.02.2024 (далі – Особливості); розгляд тендерних пропозицій; відповідність повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей вимогам Закону та Особливостям; стан виконання рішення Антимонопольного комітету України, як органу оскарження; укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору чинному законодавству України та умовам тендерної пропозиції переможця; своєчасність надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального закладу «Могилівський геріатричний пансіонат» Дніпропетровської обласної ради» (далі – Замовник) на 2024 рік; оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію затверджену протоколом уповноваженої особи від 06.02.2024 №22; тендерні пропозиції учасників ТОВ «Оптітрейд» та ТОВ «Персонал сервіс 24»; рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія АМКУ) від 07.03.2024 № №4306-р/пк-пз; протокол відхилення від 16.02.2024 №23; вимогу про усунення невідповідностей від 19.02.2024 у тендерній пропозиції ТОВ «Персонал сервіс 24»; повідомлення про намір укласти договір від 22.02.2024; договір від 15.03.2024 № 1; додаткова угода від 15.03.2024 №1 до договору від 15.03.2024 № 1; пояснення Замовника надане 29.05.2024 на запит Держаудитслужби через електронну систему закупівель.
Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Комісії АМКУ, не здійснювався.
За результатом проведеного моніторингу установлено, що відповідно до наявної в електронній системі закупівель інформації, джерелом фінансування закупівлі «Послуги їдалень щодо забезпечення харчування підопічних закладу (аутсорсинг)» за ID: UA-2024-02-06-005587-a є кошти місцевого бюджету.
Також, згідно даних державного веб-порталу бюджету для громадян (https://openbudget.gov.ua/spending-agencies/21911036/profile), Комунальний заклад «Могилівський геріатричний пансіонат» Дніпропетровської обласної ради» зареєстрований як розпорядник бюджетних коштів нижчого рівня.
Так, пунктом 4-1 Постанови №710 головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня) та суб’єктам господарювання державного сектору економіки постановлено забезпечити обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; та оприлюднення такого обґрунтування шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Разом з цим, під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Управління Південного офісу Держаудитслужби у Херсонській області (далі – Управління) 27.05.2024 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання зокрема, посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
На запит Управління, Замовником надана відповідь про те, що Замовник не має, коштів на розробку та утримання власного сайту. На офіційному веб-сайті Головного розпорядника бюджетних коштів такого функціоналу не має.
При цьому, статтею 117 Конституції України, визначено, що Кабінет Міністрів в межах своєї компетенції видає постанови і розпорядження, які є обов’язковими до виконання. Також, за нормою статті 49 Закону України «Про Кабінет Міністрів України», Кабінет Міністрів України на основі та на виконання Конституції і законів України, актів Президента України, постанов Верховної Ради України, прийнятих відповідно до Конституції та законів України, видає обов’язкові для виконання акти – постанови і розпорядження. Акти Кабінету Міністрів України нормативного характеру видаються у формі постанов Кабінету Міністрів України.
Так, 19.12.2020 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 №1266 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 року №631 та від 11 жовтня 2016 року №710», якою затверджено чергові заходи підвищення ефективності використання державних коштів, а саме: з 19.12.2020 головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня) доручено забезпечити оприлюднення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель.
Таким чином, моніторингом установлено, що на порушення пункту 4-1 Постанови №710 Замовник, не забезпечив оприлюднення обґрунтування технічних, якісних характеристик предмета закупівлі та очікуваної вартості предмета закупівлі на власному веб-сайті або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів.
Період усунення порушень:
03.06.2024 15:16 - 18.06.2024 00:00
Дата публікації висновку:
03.06.2024 15:16
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Ознайомившись з висновком моніторингу від 03.06.2024 року УПРАВЛІННЯ ПІВДЕННОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХЕРСОНСЬКІЙ ОБЛ.(обл.), КЗ «Могилівський ГП «ДОР» прийняли до уваги виявлені моніторинговою комісією правопорушення. З метою недопущення в подальшому правопорушень попередили уповноважену особу щодо недопущення в подальшому порушень законодавства в сфері закупівель, виконання вимог Постанови КМУ №710 від 11.10.2016р. та пройти в найближчий час навчання по підвищенню кваліфікації по змінах в законодавстві у сфері закупівель. На виконання висновку моніторингу здійснення заходів, направлених на недопущення встановлених порушень в подальшому та з дотриманням вимог Постанови №710 на електронну адресу Департаменту соціального захисту населення Дніпропетровської обласної державної адміністрації відправлений лист з інформацією про закупівлю « Розробка офіційного веб-сайту закладу, технічна підтримка (хостинг) для її погодження департаментом.
Дата публікації звіту:
05.06.2024 17:03
Запити/Пояснення
Номер:
323f2069708049a8b108a1d17d260f47
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
27.05.2024 12:05
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
31.05.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі послуги їдалень щодо забезпечення харчування підопічних закладу (аутсорсинг), (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером UA-2024-02-06-005587-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів):
1. Надати інформацію та копії підтверджуючих документів, на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
d9d0d27334664753b66483bb0d51b1ea
Назва:
Надання відповіді на запит від 27.05.2024 року УПРАВЛІННЯ ПІВДЕННОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХЕРСОНСЬКІЙ ОБЛ.(обл.)
Дата опублікування:
29.05.2024 13:39
Опис:
Надання відповіді на запит від 27.05.2024 року УПРАВЛІННЯ ПІВДЕННОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХЕРСОНСЬКІЙ ОБЛ.(обл.)
Пояснення щодо закупівлі ID: UA-2024-02-06-005587-a На виконання запиту УПРАВЛІННЯ ПІВДЕННОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХЕРСОНСЬКІЙ ОБЛ. ( обл.), у межах проведення моніторингу процедури закупівлі послуги їдалень щодо забезпечення харчування підопічних закладу (аутсорсинг), (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером UA-2024-02-06-005587-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, надаємо відповідні пояснення :
На запитання 1. «Надати інформацію та копії підтверджуючих документів, на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість».
Відповідь:
У відповідності до Статуту: «Заклад заснований на спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст Дніпропетровської області та знаходиться в управлінні Дніпропетровської обласної ради. Пансіонат є стаціонарною соціально-медичною установою, призначеною для постійного проживання громадян похилого віку, ветеранів війни та праці, осіб з інвалідністю, які потребують стороннього догляду, побутового і медичного обслуговування. Основними напрямами діяльності Закладу є забезпечення мешканців Закладу відповідно до встановлених норм: раціональним чотириразовим харчуванням, у тому числі й дієтичним, з урахуванням віку і стану здоров’я осіб, які проживають у Закладі, у межах натуральних норм харчування. Фінансово-господарська діяльність Закладу проводиться відповідно до кошторису, що затверджується департаментом соціального захисту населення Дніпропетровської обласної державної адміністрації. » (Додаток 1 - копія Статуту додається окремим файлом).
Для визначення очікуваної вартості був проведений збір та аналіз цінової інформації з реального ринку продовольчих товарів / продовольчої сировини, щодо середніх ринкових цін в регіоні на продукти харчування, вивчені цінові пропозиції постачальників аналогічних послуг в поточному та минулі періоди, оприлюднені в системі ProZorro.
Примірне меню розробляється з урахуванням натуральних добових норм харчування в інтернатних установах, затверджених постановою КМУ від 13.03.2002 року № 324 «Про затвердження натуральних добових норм харчування в інтернатних установах, навчальних та санаторних закладах сфери управління Міністерства праці та соціальної політики». Організація гарячого харчування підопічних згідно з примірним меню проводиться Закладом шляхом закупівлі послуг їдалень, що надаються на умовах аутсорсингу.
У 2024р на Замовника було покладене зобов’язання забезпечити харчування 165 підопічних. В період з 01.01.2024-19.03.2024р послуги надавалися на підставі договору №1 від 19.01.2023р, дію якого було продовжено на період ,достатній для проведення процедури закупівлі в сумі ,що не перевищує 20% суми початкового договору. На період з 20.03.2024р- 31.12.2024р кількість днів харчування становить 287, планова кількість підопічних – 165 чоловік. Встановлено, що для проведення процедури закупівлі фактична кількість підопічних, які будуть харчуватися становить 165 підопічних (165 підопічних Х 287 кількість днів перебування = 47355 чоловіко/днів).
Під час визначення очікуваної вартості предмета закупівлі Замовник мав на меті дотримання принципів здійснення закупівель, викладених у статті 5 Закону, зокрема принципу максимальної економії, ефективності та пропорційності.
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі зазначені у Додатку 2 до тендерної документації щодо Закупівлі та визначені з урахуванням вимог Закону України « Про публічні закупівлі», «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів». На виконання норм пункту 3 частини другої статті 22 Закону Замовник в тендерній документації на закупівлю зазначив інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, в тому числі документи, які повинен надати учасник для підтвердження відповідності зазначеним характеристикам. Також розроблені вимоги до учасника (виконавця послуг) щодо забезпечення якості харчування, дотримання санітарно-гігієнічних норм та інше, а саме:
-«Збірником рецептур став для підприємств громадського харчування» за редакцією Здобнова О.І., Циганенко В.О., 2010 р.;
- Постановою Кабінету Міністрів України від 13.03.2002 року № 324 «Про затвердження натуральних добових норм харчування в інтернатних установах, навчальних та санаторних закладах, сфери управління Міністерства праці та соціальної політики».;
- Наказ Міністерства охорони здоров’я України від 20.02.2013 № 144 «Про затвердження Державних санітарних норм та правил»;
- Закон України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» від 23.12.1997 № 771/97-ВР;
- Наказ Міністерства охорони здоров’я України від 23.07.2002 № 280 щодо медичних оглядів.
На запитання 2. «Надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами)».
Відповідь:
Закон України «Про публічні закупівлі» та Постанова Кабінету України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» не містить вимоги щодо такої публікації на власному веб-сайті. На виконання вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) про обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі власного веб-сайту КЗ «Могилівський геріатричний пансіонат» ДОР» не має, кошти на розробку та утримання власного сайту відсутні. На офіційному веб-сайті Головного розпорядника бюджетних коштів (Департамент соціального захисту облдержадміністрації) такого функціоналу не має. Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі зазначено у Тендерній документації, яка затверджена рішенням уповноваженої особи КЗ «Могилівський геріатричний пансіонат» ДОР» Протокол № 22 від 06 лютого 2024 року