-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Дизельне паливо,бензин А-95 (за скретч-картками)
Завершена
2 100 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 21 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 21 000.00 UAH
Номер:
fa3de425f30a46af96be20fce3e7286f
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-10-09-000025
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
09.10.2024 00:00
Період моніторингу:
09.10.2024 16:23 - 30.10.2024 23:00
Статус:
Порушення не виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
09.10.2024 № 54-З
Чернігів
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Олександр КОНДРАШОВ
Витяг з додатку
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області
«Про початок моніторингу закупівель»
Перелік закупівель
№ з/п Оголошення про проведення закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
4. UA-2024-02-06-001381-a 06.02.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Не виявлені
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства, повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства, правомірності відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ТЕНЕГІЯ», розгляду тендерної пропозиції СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» з урахуванням вимог Особливостей, своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, правомірності внесення змін до договору, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 30 жовтня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства, повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства, розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, зі змінами, у редакції чинній на момент проведення закупівлі (далі – Особливості), правомірність відхилення тендерних пропозицій, стан виконання рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – колегія АМКУ), як органу оскарження, своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, правомірності внесення змін до договору, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель КП Ічнянської міської ради «Ічнянське виробниче управління житлово-комунального господарства» (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію (далі – тендерна документація), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерні пропозиції ТОВ «ТЕНЕГІЯ» та ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ», протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою про визначення переможцем ТОВ «ТЕНЕГІЯ» від 14.02.2024 № 13, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ТЕНЕГІЯ» від 05.03.2024 № 17, скаргу до процедури, рішення колегії АМКУ від 29.02.2024 № 3833-р/пк-пз, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою про визначення переможцем ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» від 05.03.2024 № 18, повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене в електронній системі закупівель 05.03.2024, договір про закупівлю товарів 12.03.2024 № 2-ВТ, укладений Замовником з ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» (далі – Договір), звіт про результати проведення процедури закупівлі, оприлюднений в електронній системі закупівель 12.03.2024, додаткову угоду до Договору від 05.04.2024 № 1 та від 02.08.2024 № 5, пояснення та документи Замовника на запит Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, оприлюднені в електронній системі закупівель 18.10.2024.
Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду комісії АМКУ, не здійснювався.
Період усунення порушень:
31.10.2024 15:20 - 06.11.2024 00:00
Дата публікації висновку:
31.10.2024 15:20
Запити/Пояснення
Номер:
11f3f26d34364ae198158b3827314ff7
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
15.10.2024 17:20
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
19.10.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі дизельного палива,бензин А-95 (за скретч-картками) (код за ДК 021:2015:09130000-9: Нафта і дистиляти), очікуваною вартістю 2 100 000,00 грн (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-02-06-001381-a), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснень.
Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість (надати інформацію та розрахунки з підтвердними документами (аналіз ринку щодо цін (цінові пропозиції, прайси тощо), листування з учасниками ринку (анкети, запити, запрошення до обговорення тощо)?
Просимо надати підтверджуючі документи, щодо коливання ціни на пальне, на підставі яких було внесено зміни до договору про закупівлю товарів від 12.03.2024 № 2-ВТ (далі – договір) укладеного між КП Ічнянської міської ради «Ічнянське виробниче управління житлово-комунального господарства» та ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» шляхом укладання додаткових угод від 05.04.2024 № 1 та від 02.08.2024 № 5.
Також необхідно зазначити кількість укладених додаткових угод до договору із зазначенням переліку внесених змін, а також причини їх не оприлюдненні в електронній системі закупівель.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель (з приховуванням відомостей, оприлюднення яких може зашкодити обороноздатності держави) протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
ecf740d317e84ffaa868ad86279eeeb5
Назва:
Пояснення на запит моніторингу
Дата опублікування:
18.10.2024 14:07
Опис:
КП Ічнянської міської ради "Ічнянське виробниче управління житлово-комунального господарства" (надалі – Замовник) у відповідь на запит ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ від 15.10.2024 р. у межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом Код згідно ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 09130000-9 Нафта і дистиляти (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2024-02-06-001381-a).
1. За першим питанням надаємо пояснення: Обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі: Розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі проведено відповідно рекомендаціям Наказу Мінекономіки від 18.02.2020р. №275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі». Інформацію про ціни на дані види товару використовували ту, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі, в тому числі в електронній системі закупівель "Prozorro" та на аналогічних торгівельних електронних майданчиках, з урахуванням інформації, отриманої з Інтернет-ресурсів: ttps://index.minfin.com.ua, дані спеціалізованих інформаційно-аналітичних видань, дані офіційних статистичних видань. Відповідно до рекомендаційного Листа Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України під час збору інформації про ціну слід враховувати, що умови запланованих закупівель (обсяги закупівлі, умови оплати та поставки тощо) мають бути співставні з умовами закупівель, інформація про які міститься у відкритих джерелах та може бути використана для розрахунку очікуваної вартості. Крім того, слід враховувати інші можливі чинники, що впливають на ціну товарів та послуг, як, наприклад, сезонні коливання цін на певні предмети закупівлі. Отже, очікувана вартість визначалася за результатами проведення моніторингу цін що містяться в мережі Інтернет у відкритому доступі та в електронній системі закупівель «Прозорро» а також на підставі аналізу цін , які склалися на заправках в Чернігівській області та враховано ризик зростання (коливання) ціни та визначено, що очікувана вартість предмету закупівлі становила з розрахунку 50,00 грн. за 1 літр за наявної потреби: Дизельного палива у кількості 25000 л. та Бензину А-95 у кількості 17000 л., що становила 2 100 000 грн з ПДВ. Інформація з сайту Мінфін, про ціни станом на 06.02.2024 року (станом на дату оголошення процедури закупівлі).
Стосовно надання інформації та відповідних документів на підставі яких нами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та розміру бюджетного призначення пояснюємо наступне. Розмір бюджетного призначення здійснювалось згідно наданої господарським відділом та затвердженої начальником підприємства потреби на закупівлю розрахованої на очікувану вартість згідно минулорічного використання та виробничих завдань на 2024 рік.
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі здійснювалось враховуючи вимоги пункту 31 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником самостійно та повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону зокрема інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію. Частиною першою статті 23 Закону встановлено, що технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Замовником зазначено в тендерній документації всю необхідну технічну, якісну та кількісну інформацію про предмет закупівлі.
В Додатку 3 до тендерної документації визначена Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі. Якість бензину А-95 та дизельного палива повинна відповідати Національному стандарту ДСТУ 7687:2015. «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови» та ДСТУ 7688:2015 "Паливо дизельне Євро. Технічні умови", якій прийнято у відповідності до Наказу ДП «УкрНДНЦ» від 28.05.2015 № 45 «Про прийняття нормативних документів України, гармонізованих з міжнародними та європейськими нормативними документами, національних стандартів України, скасування нормативних документів України та міждержавних стандартів в Україні» та який розроблено з метою забезпечення впровадження та застосування Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927 .
Замовником здійснено обгрунтування технічних та якісних вимог до предмету закупівлі у відповідності до п. 29 Особливостей, зокрема у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії, та замовником установлено вимоги до предмета закупівлі, що передбачені відповідним національним стандартом.
Згідно ч. 3 статті 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент".
2. За другим питанням «Просимо надати підтверджуючі документи, щодо коливання ціни на пальне, на підставі яких було внесено зміни до договору про закупівлю товарів від 12.03.2024 № 2-ВТ (далі – договір) укладеного між КП Ічнянської міської ради «Ічнянське виробниче управління житлово-комунального господарства» та ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» шляхом укладання додаткових угод від 05.04.2024 № 1 та від 02.08.2024 № 5.» надаємо пояснення:
За результатами процедури закупівлі укладено Договір № 2-ВТ від 12.03.2024 року на суму 2099160,00 грн. з ПДВ (далі - Договір).
Станом на момент підписання договору про закупівлю сторонами погоджені всі істотні умови - предмет, ціна та строк виконання зобов`язань за договором відповідно до вимог частини 3 статті 180 Господарського кодексу України та Закону України "Про публічні закупівлі".
На відповідність п. 19 Особливостей та згідно п. 11.3. Договору Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобв’язань сторонами у повному обсязі крім випадків передбачених п. 19 Постанови КМУ від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених ЗУ «Про публічні закупівлі» на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», а саме згідно пп. 2 п. 19 Особливостей - погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення.
Виходячи зі змісту частини 1 статті 653 Цивільного кодексу України, у разі зміни договору зобов`язання сторін змінюються відповідно до змінених умов. Таким чином, у залежності від коливання ціни товару на ринку сторони протягом дії договору про закупівлю можуть вносити зміни в частині ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення.
Коливання ціни товару на ринку передбачає динаміку ціни товару, зокрема в бік збільшення, за період з моменту укладення договору та до моменту виникнення необхідності у внесенні відповідних змін, зумовлених таким коливанням (постанова Верховного Суду від 16.02.2021 у справі №910/6790/18).
І. З моменту укладання Договору (з 12.03.2024 року), відбулось коливання ціни товару на ринку в бік збільшення, у зв’язку з чим постала необхідність у внесенні змін до істотних умов Договору. На момент виникнення необхідності у внесені відповідних змін, зумовлених таким коливанням, а саме станом на 05.04.2024 року, Постачальником було направлено Лист з пропозицією внесення змін до істотних умов договору (Лист Постачальника за вих. № 05/04/2024/2ДУ від 05.04.2024 року надаємо у Додатках) та документальне підтвердження наявності такого коливання згідно Експертного висновку № О – 116 від 05.04.2024 року виданого Черкаською торгово-промисловою палатою, де визначено відсоток коливання зростання ціни на Бензин А-95 + 7,01 % та на Дизельне паливо + 6,34 %.
Замовником 05.04.2024 року було розглянуто Лист Постачальника та документальне підтвердження коливання ціни за одиницю товару на ринку, та укладено Додаткову угоду № 1 до Договору від 05.04.2024 року.
Відсоток збільшення ціни за одиницю Товару на Бензина А-95 згідно Додаткової угоди № 1 до Договору +7,00 % (що не перевищує відсоток коливання Бензину А-95 згідно Експертного висноку).
Відсоток збільшення ціни за одиницю Товару на Дизельне паливо згідно Додаткової угоди № 1 до Договору +6,34 % (що не перевищує відсоток коливання Дизельне паливо згідно Експертного висноку).
Отже, відсоток збільшення ціни за одиницю товару не перевищує відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку.
ІІ. З моменту внесення останніх змін істотних умов договору в частині ціни за одиницю Товару, а саме з 05.04.2024 року (Додаткова угода № 1 від 05.04.2024 року), відбулось коливання ціни товару на ринку в бік збільшення, у зв’язку з чим постала необхідність у внесенні змін до істотних умов Договору. На момент виникнення необхідності у внесені відповідних змін, зумовлених таким коливанням, а саме станом на 02.08.2024 року, Постачальником було направлено Лист з пропозицією внесення змін до істотних умов договору (Лист Постачальника за вих. № 02/08/2024/5ДУ від 02.08.2024 року надаємо у Додатках) та документальне підтвердження наявності такого коливання згідно Експертного висновку № О – 384 від 02.08.2024 року виданого Черкаською торгово-промисловою палатою, де визначено відсоток коливання зростання ціни на Бензин А-95 + 8,84 %.
Замовником 02.08.2024 року було розглянуто Лист Постачальника та документальне підтвердження коливання ціни за одиницю товару на ринку, та укладено Додаткову угоду № 5 від 02.08.2024 року до Договору.
Відсоток збільшення ціни за одиницю Товару на Бензина А-95 згідно Додаткової угоди № 5 до Договору +7,14 % (що не перевищує відсоток коливання Бензину А-95 згідно Експертного висноку).
Отже, відсоток збільшення ціни за одиницю товару не перевищує відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку.
3. За третім питанням «Також необхідно зазначити кількість укладених додаткових угод до договору із зазначенням переліку внесених змін, а також причини їх не оприлюдненні в електронній системі закупівель» надаємо пояснення:
До договору № 2-ВТ від 12.03.2024 № 2-ВТ укладено наступні додаткові угоди:
- № 1 від 05.04.2024 року- про збільшення ціни за одиницю товару;
- № 2 від 22.05.2024 року- про зміну джерел фінансування;
- № 3 від 03.06.2024 року- про зміну джерел фінансування;
- № 4 від 04.07.2024 року- про зміну джерел фінансування;
- № 5 від 02.08.2024 року- про збільшення ціни за одиницю товару;
- № 6 від 02.08.2024 року- про зміну джерел фінансування;
- № 7 від 03.09.2024 року- про зміну джерел фінансування;
Згідно статті 638 ЦКУ договір є укладеним, якщо сторони належним чином досягли згоди щодо усіх істотних умов договору. При цьому істотним умовами господарського договору, згідно статті 180 ГКУ, є предмет, ціна та строк дії договору.
Оскільки, ДУ № 2, 3, 4, 6, 7 до Договору передбачали зміну джерел фінансування, у зв’язку з перерозподілом коштів за кожним джерелом фінансування без зміни загальної суми договору, публікація додаткових угод на сайті електронної системи закупівель не передбачена ЗУ «Про публічні закупівлі». п. 7 статті 41 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачає обов’язок Замовника публікації внесення змін виключно до істотних умов договору. Джерело фінансування не вважається істотною умовою Договору з урахуванням законодавства, ГКУ та ЦКУ.
Додатки:
1. Лист Постачальника за вих. № 05/04/2024/2ДУ від 05.04.2024 року.
2. Лист Постачальника за вих. № 02/08/2024/5ДУ від 02.08.2024 року
3. Експертний висновок № О – 116 від 05.04.2024 року.
4. Експертний висновок № О – 384 від 02.08.2024 року.