-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
Послуги з організації шкільного харчування,а саме забезпечення одноразовим гарячим харчуванням учнів пільгових категорій
Завершена
1 020 000.00
UAH з ПДВ
Номер:
c6da0b5200d245a3a7d8d214fe49542f
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-03-11-000054
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
11.03.2024 00:00
Період моніторингу:
11.03.2024 16:02 - 02.04.2024 01:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРНІВЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
11.03.2024 № 21-З
Чернівці
Про початок моніторингу процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пунктів 4 і 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 119, із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.06.2022 №186,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління Павло ПЕРЕПІЧКА
Витяг з Додатку до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області від 11 березня 2024 року № 21-З
№ з/п, унікальний номер, дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір та опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
6. UA-2024-02-05-015802-a від 05.02.2024 – Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Катерина СКУТАР
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами розгляду питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 3-8 розділу X Закону, пункту 13 Особливостей № 1178.
За результатами розгляду питання повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством встановлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону.
За результатами розгляду питань щодо дотримання порядку визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, наявність підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення в подальшому встановлених порушень вимог частини п’ятої статті 8 Закону, пункту 3-8 розділу X Закону, пункту 13 Особливостей № 1178, зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені зазначені порушення, та, протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку, оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 25 березня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: дотримання порядку визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявність підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи, повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Опорного закладу «Путильський ліцей імені Юрія Федьковича» Путильської селищної ради (далі – Замовник) на 2024 рік (UA-P-2024-02-05-005861-b); звіт від 05.02.2024 про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель; договір про закупівлю послуг з організації шкільного харчування від 05.02.2024 № 2; пояснення (інформація та документи) Замовника, надані 22.03.2024 через електронну систему закупівель (далі – Пояснення).
Відповідно до вимог частини п’ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
Під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області 13.03.2024 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника щодо окремих питань, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Однак, Замовник надав Пояснення 22.03.2024, тобто на сьомий робочий день з дня оприлюднення зазначеного запиту, чим порушив строки, встановлені частиною п’ятою статті 8 Закону.
Так, Замовник у Поясненні зазначив, що підставою для здійснення цієї закупівлі шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів є підпункт шостий пункту 13 Особливостей № 1178 (відмінено відкриті торги UA-2024-01-21-000488-a через неподання жодної тендерної пропозиції).
Слід зазначити, що пунктом 13 Особливостей №1178 визначено, що за результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель (далі – Звіт про договір), відповідно до пункту 3-8 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
Згідно з пунктом 3-8 розділу X Закону Звіт про договір замовник оприлюднює в електронній системі закупівель не пізніше ніж через 10 робочих днів з дня укладення такого договору.
Водночас, відповідно до пункту 13 Особливостей № 1178 у разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із Звітом про договір, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника. У разі укладення договору про закупівлю відповідно до підпунктів 15, 17, 18 цього пункту замовник може не публікувати договір про закупівлю та/або додатки до нього.
Так, відповідно до Звіту про договір, оприлюдненого 05.02.2024 в електронній системі закупівель, Замовник із Фізичною особою-підприємцем Дроняк Миколою Васильовичем уклав Договір про закупівлю послуг з організації шкільного харчування від 05.02.2024 № 2 (далі – Договір № 2).
Проте, Договір № 2 Замовник оприлюднив 22.03.2024, тобто на тридцять четвертий робочий день з дня укладення Договору № 2, чим порушив строки, встановлені пунктом 3-8 розділу X Закону.
Також, на порушення вимог пункту 13 Особливостей № 1178 Замовник в електронній системі закупівель не оприлюднив обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до підпункту 6 пункту 13 Особливостей № 1178 у вигляді розпорядчого рішення або іншого документа, погодженого/затвердженого керівником або іншою визначеною керівником особою.
Період усунення порушень:
25.03.2024 16:24 - 09.04.2024 01:00
Дата публікації висновку:
25.03.2024 16:24
Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності
Номер протоколу:
№ 13-17-0042/2024 ПР
Дата відкриття провадження:
21.05.2024 00:00
Номер відкриття провадження :
13-17-0042/2024 ПН
Законодавче обгрунтування:
Кодекс України про адміністративні правопорушення (8073-X, 2020-11-21) [164-14.1]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Управлінню Західного офісу
Держаудитслужби в Чернівецькій області
Інформація про усунення порушення згідно висновку Управлінню Західного офісу
Держаудитслужби в Чернівецькій області від 25 березня 2024 року про результати моніторингу процедури закупівлі: UA-M-2024-03-11-000054 закупівлі ID: UA-2024-02-28-012082-a
Відповідно до висновку моніторингу : UA-M-2024-03-11-000054 закупівлі ID: UA-2024-02-28-012082-a процедури закупівлі «Послуга з організації шкільного харчування,а саме забезпечення одноразовим гарячим харчуванням учнів пільгових категорій. Кейтерингові послуги», (ДК:021:2015:55520000-1 Кейтерингові послуги)інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2024-02-05-015802-a Управління західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області зобов’язав здійснити заходи щодо недопущення в подальшому встановлених порушень вимог частини п’ятої статті 8 Закону, пункту 3-8 розділу X Закону, пункту 13 Особливостей № 1178, зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені зазначені порушення, та, протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку, оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Щодо вказаного висновку надаємо інформацію про усунення порушення:
На виконання висновку Управління західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області від 25 березня 2024 року, для усунення допущених порушень. В Опорному закладі «Путильський ліцей імені Юрія Федьковича» штатним розписом не передбачено посади уповноваженої особи з питань публічних закупівель,але наказом №16-ка від 18.01.2024 року покладено додаткові обов’язки без надбавки та доплат за виконання обов’язків уповноваженої особи на в.о.директора даного закладу.Свій рівень володіння необхідними (базовими) знаннями підтвердив пройшовши тестування на Веб-Порталі. Усвідомлюю допущення мною уповноваженою особою помилки та гарантую надалі якісніше готувати тендерну документацію враховуючи всі норми Закону та Постанови, щодо недопущення у подальшому помилок щодо дотримання вимог частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі»,пункту 3-8 розділу Х Закону,пункту 13 Особливостей №1178,а також пройти навчання у сфері публічних закупівель з метою підвищення кваліфікації. Всі встановлені порушення будуть враховані в подальших закупівлях і не будуть допускатися. Мною,уповноваженою особою буде посилено увагу,щодо в подальшому недопущення порушень чинного законодавства у сфері публічних закупівель та дотримання норм бюджетного законодавства у своїй подальшій роботі.
Уповноважена особа Олександр МИХАЙЛЮК
Дата публікації звіту:
29.03.2024 10:08
Запити/Пояснення
Номер:
f2f90a442eb944c0bb5429ed78a3b42e
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
13.03.2024 15:59
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
19.03.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом «Послуги з організації шкільного харчування, а саме забезпечення одноразовим гарячим харчуванням учнів пільгових категорій» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-02-05-015802-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 119 із змінами, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів) із наступних питань:
1. Надайте інформацію та відповідні документи, на підставі яких Вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надайте інформацію та її документальне підтвердження щодо наявності підстав для здійснення зазначеної закупівлі шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів.
3. Яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних надавачів послуг, що є предметом закупівлі, та вибрано для їх виконання саме ФОП Дроняк М. В. (#2159905258), з яким укладений договір від 05.02.2024 № 2 без використання електронної системи закупівель?
4. Надайте укладений із ФОП Дроняк М. В. договір від 05.02.2024 № 2 з усіма невід’ємними частинами (додатками) та додатковими угодами до нього, якщо це не суперечить нормам чинного законодавства.
5. Чому Вами не оприлюднено в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі?
Відповідні пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено у поясненнях та які обґрунтовують позицію Замовника з поставленого(-их) питання(-нь) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог представників органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
da4fed85c51641bcaec79173072a0c09
Назва:
Пояснення з власної ініціативи
Дата опублікування:
22.03.2024 18:59
Опис:
Грунтовні пояснення на запит
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРНІВЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
за результатами моніторингу закупівлі
UA-M-2024-03-11-000054 ● c6da0b5200d245a3a7d8d214fe49542f