-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 3
«Капітальний ремонт ДПТНЗ "Бородянський професійний аграрний ліцей" по пл. Київській, 3 смт. Бородянка Бучанського району Київської області (гуртожиток та навчальний корпус)» (згідно коду ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)
Завершена
85 731 331.74
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 428 656.70 UAH
мін. крок: 0.5% або 428 656.70 UAH
Номер:
4fac3967b4474a3cb403b7e59754a93c
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-03-22-000010
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
21.03.2024 00:00
Період моніторингу:
22.03.2024 13:02 - 13.04.2024 01:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
50 № 21.03.2024
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Голова Алла БАСАЛАЄВА
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур
закупівель / закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
14 UA-2024-02-05-015003-a 05.02.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту
моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «БК «ЕЛІТ» установлено порушення вимог абзацу четвертого підпункту 3 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення встановлених порушень у подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 11 квітня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (у редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Служби відновлення та розвитку інфраструктури у Київській області (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 05.02.2024 № 2-2-2024, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ЕЛІТ» (далі – ТОВ «БК «ЕЛІТ»), вимога про усунення невідповідностей, протокол уповноваженої особи від 26.02.2024 № 2-3-2024, повідомлення про намір укласти договір від 26.02.2024, договір від 12.03.2024 № 7К-24 на суму 66 870 500,00 грн, пояснення Замовника, надані 01.04.2024 через електронну систему закупівель на запит Держаудитслужби.
За результатами моніторингу установлено, що Замовник відповідно до підпункту 6.6 розділу VI тендерної документації установив вимогу, що «Замовник вимагає від учасника-переможця надати Замовнику в електронному вигляді, забезпечення виконання договору у розмірі 5 % від вартості договору про закупівлю – оригінал банківської гарантії не пізніше дати укладення договору про закупівлю, але в будь-якому випадку до кінцевого строку укладання договору, передбаченого пунктом 49 Особливостей, якщо така вимога передбачена проєктом договору, який наведений у Додатку 4 цієї тендерної документації. Строк дії банківської гарантії повинен бути не менше, ніж строк дії договору про закупівлю та додатково ще один місяць».
Моніторингом установлено, що за результатами проведених торгів Замовник 12.03.2024 уклав з ТОВ «БК «ЕЛІТ» договір про закупівлю № 7К-24 (далі – Договір № 7К-24), терміном дії – до 31.12.2025 року.
При цьому, учасник-переможець ТОВ «БК «ЕЛІТ» надав забезпечення виконання договору у вигляді банківської гарантії від 12.03.2024 № 38203, виданої акціонерним товариством «КОМЕРЦІЙНИЙ БАНК «ГЛОБУС» (далі – Банк-гарант)), терміном дії до 31.05.2025 включно.
Зазначена банківська гарантія від 12.03.2024 № 38203 не поширюється на зобов’язання Банку-гаранта перед Замовником щодо перерахунку компенсації/збитків (забезпечення виконання договору) у разі невиконання та/або неналежного виконання учасником-переможцем ТОВ «БК «ЕЛІТ» Договору № 7К-24 зобов’язань, що виникнуть після травня 2025 року (термін дії Договору № 7К-24 – до 31.12.2025).
Відповідно до вимог частини п’ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
З огляду на зазначене під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Держаудитслужба 27.03.2024 звернулась через електронну систему закупівель до Замовника із запитом про надання пояснень (інформації та документів) щодо підтвердження відповідності тендерної пропозиції переможця ТОВ «БК «ЕЛІТ» вимогам пункту 6.6. розділу VI тендерної документації щодо забезпечення виконання договору про закупівлю, зокрема строку дії банківської гарантії.
На зазначений запит Держаудитслужби Замовник 01.04.2024 повідомив, що з урахуванням неможливості здійснити прогноз стосовно точного місяця здійснення бюджетних асигнувань в 2025 р. при укладанні договору встановлено строк дії договору до 31.12.2025 р., тобто до завершення строку виконання робіт. При цьому 2024 р. Замовник звернувся до ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ЕЛІТ» з проханням здійснити продовження строку дії банківської гарантії або надати нову банківську гарантію на тих самих умовах, у повній відповідності до положень пункту 16-1.3 Проекту договору. Однак переможець не зміг завантажити на веб-портал Уповноваженого органу оновлену банківську гарантію через технічні причини, проте забезпечив її передання Замовнику іншими методами.
Таким чином, учасник-переможець ТОВ «БК «ЕЛІТ» під час укладання Договору № 7К-24 не підтвердив надання забезпечення виконання зобов’язань за договором, яке б покривало ризик Замовника від невиконання/не належного виконання Підрядником своїх зобов’язань за договором до закінчення терміну його дії (до 31.12.2025) що призвело до порушення підпункту 6.6 розділу VI тендерної документації та позбавило Замовника права звернення до Банку-гаранта з вимогою надати відповідну компенсацію за невиконання/не належне виконання договору, що фінансується з державного бюджету України.
Однак, на порушення вимог абзацу четвертого підпункту 3 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію переможця процедури закупівлі ТОВ «БК «ЕЛІТ», як такого що не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, яке вимагалось Замовником.
Під час моніторингу Замовник на запит Держаудитслужби через електронну систему закупівель 10.04.2024 надав Зміни № 1 від 01.04.2024 року до Банківської гарантії від 12.03.2024 № 38203, відповідно до яких строк її дії визначено до 02.02.2026 року.
Період усунення порушень:
12.04.2024 17:28 - 27.04.2024 00:00
Дата публікації висновку:
12.04.2024 17:28
Оскарження висновку в суді
Опис:
Висновок буде оскаржено в суді про що повідомимо додатково
Дата публікації:
19.04.2024 16:20
Дата відкриття провадження:
24.06.2024 15:50
Номер відкриття провадження:
320/27927/24
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Запити/Пояснення
Номер:
65a472ebd5de4188bb10c321b5eb624d
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
27.03.2024 12:14
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
02.04.2024 01:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі робіт з капітального ремонту ДПТНЗ «Бородянський професійний аграрний ліцей» по пл. Київській, 3 смт. Бородянка Бучанського району Київської області (гуртожиток та навчальний корпус) (згідно коду ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-02-05-015003-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступних питань, а саме:
1. Інформації та розрахунків з підтвердними документами (проектно-кошторисну документацію, технічне завдання, дефектні акти, експертні звіти, тощо) на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі та яка буде доступна для перегляду.
3. Пояснення щодо різниці між договірною ціною - додатку № 1 до Договору № 7/К-24 від 12.03.2024 та договірною ціною тендерної пропозиції ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ЕЛІТ» (файл «ДЦ Навчальний корпус кор.pdf dsl 08.03.2024») в частині витрат на придбання та доставку устаткування на будову (розрахунок № 14 розділу ІІ Устаткування, меблі та інвентар).
4. На підставі яких документів підтверджено відповідність тендерної пропозиції переможця ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ЕЛІТ» вимогам пункту 6.6. розділу VI тендерної документації щодо забезпечення виконання договору про закупівлю, зокрема строку дії банківської гарантії.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 3511 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог представників органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їхній роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
8cdad010b21a4afe948e53aba23ad6e8
Назва:
Відповідь Замовника на запит
Дата опублікування:
01.04.2024 16:21
Опис:
Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Київській області розглянула запит про надання пояснень по процедурі закупівлі робіт з капітального ремонту ДПТНЗ «Бородянський професійний аграрний ліцей» по пл. Київській, 3 смт. Бородянка Бучанського району Київської області (гуртожиток та навчальний корпус) (згідно коду ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-02-05-015003-a) та надає наступні пояснення та документи:
1. Надаємо інформації та розрахунків з підтвердними документами (проектно-кошторисну документацію, технічне завдання, дефектні акти, експертні звіти, тощо) на підставі яких здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Очікувана вартість закупівлі у сумі 85 731 331,74 грн розрахована та визначена відповідно до методики визначення очікуваної вартості затвердженої Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 18.02.2020 № 275.
Обсяг бюджетних коштів для фінансування: Капітальний ремонт і реставрація за адресою: пл. Київський, 3 смт. Бородянка Бучанського району Київської області (гуртожиток та навчальний корпус) (згідно коду ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)
2. Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначені відповідно до проектної документації за яким отримано експертний звіт від 26 грудня 2023 року №427-12-23/КП. Зазначеним проектом передбачається відновлення багатоквартирного житлового будинку, що постраждав під час бойових дій на території Київської області протягом лютого-березня 2022 року з метою збереження його функціонального призначення.
https://kv.restoration.gov.ua/diialnist/5141/59478.html
3. Відповідно до п.5.1. Тендерної документації встановлено вимоги до Переможця в частині надання кошторисної документації.
На виконання вимог тендерної документації 29.02.2024 р. Переможцем було надано кошторисну документацію. Після отримання зауважень Замовника щодо невідповідностей, Переможець протягом встановленого Замовником для цього строку (не менше 3 робочих днів), а саме 08.03.2024 р., завантажив виправлену договірну ціну з розрахунками на веб-портал Уповноваженого органу.
Відповідно до пп. 4 п. 5.1 Тендерної документації встановлено: Якщо Переможець не усуне повідомлені йому Замовником невідповідності у розрахунку договірної ціни чи не надасть вчасно розрахунок, який відповідає вимогам Настанови та Тендерної документації, то він буде вважатись таким , що відмовився від підписання договору (підпункт 3 пункту 44 Особливостей). Переможцем було усунуто усі повідомлені йому Замовником невідповідності у розрахунку договірної ціни, тому підстава для відхилення пропозиції Переможця відсутня. На момент укладання договору виникла додаткова необхідність узгодження окремих положень розрахунку без зміни змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, а саме: закупівлі робіт з капітального ремонту ДПТНЗ «Бородянський професійний аграрний ліцей»
4. Відповідно до вимог п 6.6. тендерної документації встановлено вимоги до забезпечення виконання договору. Серед іншого в цьому пункті зазначено: Банківська гарантія повинна містити - строк дії банківської гарантії повинен бути не менше, ніж строк дії договору про закупівлю та додатково ще один місяць.
Відповідно до оголошення про проведення закупівлі було визначено, що строк виконання робіт – до 30.04.2024 р. Відповідно до п. 1.11 Тендерної документації встановлено, що строк виконання робіт – з дати укладання договору до «30» квітня 2025року. Таким чином тендерна документація не містить інших вимог щодо строку дії договору про закупівлю.
На виконання вимог тендерної документації ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ЕЛІТ», яку було визначено переможцем закупівлі, було завантажено на веб-портал Уповноваженого органу забезпечення виконання договору, де в п.5.2 зазначено: ця Гарантія забезпечує виконання зобов’язань принципала за договором закупівлі, є безвідкличною, безумовною, чинною з дати її видачі та діє до «31» травня 2025 року виключно, що повністю відповідає строку, визначеному в тендерній документації з додаванням додатково ще одного місяця. Разом з тим на Замовників, що укладають договори, в яких передбачається оплата за рахунок бюджетних коштів, поширюються норми Бюджетного кодексу України. Згідно частини 1 статті 3 Кодексу бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. З урахуванням неможливості здійснити прогноз стосовно точного місяця здійснення бюджетних асигнувань в 2025 р. Замовник при укладанні договору встановив строк дії договору до 31.12.2025 р., тобто до завершення строку виконання робіт.
При цьому 2024 р. Замовник звернувся до ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ЕЛІТ» з проханням здійснити продовження строку дії банківської гарантії або надати нову банківську гарантію на тих самих умовах, у повній відповідності до положень п. 16-1.3 Проекту договору. Станом на цей момент переможець не зміг завантажити на веб-портал Уповноваженого органу оновлену банківську гарантію через технічні причини, проте забезпечив її передання Замовнику іншими методами.
Номер:
0752fadb112648f7a3f16365ffd407d8
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
05.04.2024 16:03
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
11.04.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі робіт з капітального ремонту ДПТНЗ «Бородянський професійний аграрний ліцей» по пл. Київській, 3 смт. Бородянка Бучанського району Київської області (гуртожиток та навчальний корпус) (згідно коду ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-02-05-015003-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні оновленої банківської гарантії забезпечення виконання договору про закупівлю ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ЕЛІТ», на яку Замовник здійснив посилання у поясненнях, оприлюднених 01.04.2024 в електронній систем закупівель.
Зазначений документ, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або арештом на строк до шести місяців, або обмеженням волі на строк до трьох років.
Номер:
bfc4c051ee694a478f048e930edfe182
Назва:
Відповідь Замовника на запит
Дата опублікування:
10.04.2024 17:12
Опис:
На ваш запит від 05.04.2024 щодо надання через електронну систему закупівель отриманої Замовником банківської гарантії забезпечення виконання договору про закупівлю ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ЕЛІТ», повідомляємо, що Підрядником були надані Замовнику Зміни №1 від 01.04.2024 року до БАНКІВСЬКОЇ ГАРАНТІЇ № 38203 від «12» березня 2024 року, які додаємо