• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 3

«Капітальний ремонт ДПТНЗ "Бородянський професійний аграрний ліцей" по пл. Київській, 3 смт. Бородянка Бучанського району Київської області (гуртожиток та навчальний корпус)» (згідно коду ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)

Завершена

85 731 331.74 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 428 656.70 UAH
Номер: 4fac3967b4474a3cb403b7e59754a93c
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-03-22-000010
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 21.03.2024 00:00
Автор: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ, UA-EDR 40165856
Період моніторингу: 22.03.2024 13:02 - 13.04.2024 01:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 50 № 21.03.2024 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Голова Алла БАСАЛАЄВА Додаток до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 14 UA-2024-02-05-015003-a 05.02.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Директор Департаменту моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.), +38 (0 44) 425-51-73, vynohradov.monitoryng@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «БК «ЕЛІТ» установлено порушення вимог абзацу четвертого підпункту 3 пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення встановлених порушень у подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 11 квітня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (у редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Служби відновлення та розвитку інфраструктури у Київській області (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 05.02.2024 № 2-2-2024, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ЕЛІТ» (далі – ТОВ «БК «ЕЛІТ»), вимога про усунення невідповідностей, протокол уповноваженої особи від 26.02.2024 № 2-3-2024, повідомлення про намір укласти договір від 26.02.2024, договір від 12.03.2024 № 7К-24 на суму 66 870 500,00 грн, пояснення Замовника, надані 01.04.2024 через електронну систему закупівель на запит Держаудитслужби. За результатами моніторингу установлено, що Замовник відповідно до підпункту 6.6 розділу VI тендерної документації установив вимогу, що «Замовник вимагає від учасника-переможця надати Замовнику в електронному вигляді, забезпечення виконання договору у розмірі 5 % від вартості договору про закупівлю – оригінал банківської гарантії не пізніше дати укладення договору про закупівлю, але в будь-якому випадку до кінцевого строку укладання договору, передбаченого пунктом 49 Особливостей, якщо така вимога передбачена проєктом договору, який наведений у Додатку 4 цієї тендерної документації. Строк дії банківської гарантії повинен бути не менше, ніж строк дії договору про закупівлю та додатково ще один місяць». Моніторингом установлено, що за результатами проведених торгів Замовник 12.03.2024 уклав з ТОВ «БК «ЕЛІТ» договір про закупівлю № 7К-24 (далі – Договір № 7К-24), терміном дії – до 31.12.2025 року. При цьому, учасник-переможець ТОВ «БК «ЕЛІТ» надав забезпечення виконання договору у вигляді банківської гарантії від 12.03.2024 № 38203, виданої акціонерним товариством «КОМЕРЦІЙНИЙ БАНК «ГЛОБУС» (далі – Банк-гарант)), терміном дії до 31.05.2025 включно. Зазначена банківська гарантія від 12.03.2024 № 38203 не поширюється на зобов’язання Банку-гаранта перед Замовником щодо перерахунку компенсації/збитків (забезпечення виконання договору) у разі невиконання та/або неналежного виконання учасником-переможцем ТОВ «БК «ЕЛІТ» Договору № 7К-24 зобов’язань, що виникнуть після травня 2025 року (термін дії Договору № 7К-24 – до 31.12.2025). Відповідно до вимог частини п’ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель. З огляду на зазначене під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Держаудитслужба 27.03.2024 звернулась через електронну систему закупівель до Замовника із запитом про надання пояснень (інформації та документів) щодо підтвердження відповідності тендерної пропозиції переможця ТОВ «БК «ЕЛІТ» вимогам пункту 6.6. розділу VI тендерної документації щодо забезпечення виконання договору про закупівлю, зокрема строку дії банківської гарантії. На зазначений запит Держаудитслужби Замовник 01.04.2024 повідомив, що з урахуванням неможливості здійснити прогноз стосовно точного місяця здійснення бюджетних асигнувань в 2025 р. при укладанні договору встановлено строк дії договору до 31.12.2025 р., тобто до завершення строку виконання робіт. При цьому 2024 р. Замовник звернувся до ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ЕЛІТ» з проханням здійснити продовження строку дії банківської гарантії або надати нову банківську гарантію на тих самих умовах, у повній відповідності до положень пункту 16-1.3 Проекту договору. Однак переможець не зміг завантажити на веб-портал Уповноваженого органу оновлену банківську гарантію через технічні причини, проте забезпечив її передання Замовнику іншими методами. Таким чином, учасник-переможець ТОВ «БК «ЕЛІТ» під час укладання Договору № 7К-24 не підтвердив надання забезпечення виконання зобов’язань за договором, яке б покривало ризик Замовника від невиконання/не належного виконання Підрядником своїх зобов’язань за договором до закінчення терміну його дії (до 31.12.2025) що призвело до порушення підпункту 6.6 розділу VI тендерної документації та позбавило Замовника права звернення до Банку-гаранта з вимогою надати відповідну компенсацію за невиконання/не належне виконання договору, що фінансується з державного бюджету України. Однак, на порушення вимог абзацу четвертого підпункту 3 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію переможця процедури закупівлі ТОВ «БК «ЕЛІТ», як такого що не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, яке вимагалось Замовником. Під час моніторингу Замовник на запит Держаудитслужби через електронну систему закупівель 10.04.2024 надав Зміни № 1 від 01.04.2024 року до Банківської гарантії від 12.03.2024 № 38203, відповідно до яких строк її дії визначено до 02.02.2026 року.
Період усунення порушень: 12.04.2024 17:28 - 27.04.2024 00:00
Дата публікації висновку: 12.04.2024 17:28

Оскарження висновку в суді

Опис: Висновок буде оскаржено в суді про що повідомимо додатково
Дата публікації: 19.04.2024 16:20
Дата відкриття провадження: 24.06.2024 15:50
Номер відкриття провадження: 320/27927/24

Запити/Пояснення