-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Бензин А-95, код ДК 021:2015 - 09130000-9 – Нафта і дистиляти
Завершена
485 280.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 426.40 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 426.40 UAH
Номер:
1b8abed1320940c5bb7ba6f9ac4f3596
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-06-17-000134
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
17.06.2024 00:00
Період моніторингу:
17.06.2024 18:01 - 09.07.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВДЕННОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В МИКОЛАЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
17.06.2024 № 46-З
Миколаїв
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області, затвердженого наказом Південного офісу Держаудитслужби 12 жовтня 2016 року № 8, та на підставі інформації, отриманої від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених в пункті 1 цього наказу.
3. Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі оприлюднити в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області Сергія ЧЕРНОВОЛА від 17.06.2024.
В.о. начальника Дмитро СТЕПАНЮК
Додаток
до наказу Управління Південного офісу
Держаудитслужби в Миколаївській області
від 17.06.2024 № 46-З
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель
№ 1 UA-2024-02-05-006754-a 05.02.2024
Начальник відділу контролю
у сфері закупівель
Управління Південного офісу
Держаудитслужби в Миколаївській області Сергій ЧЕРНОВОЛ
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання внесення змін до договору про закупівлю встановлено порушення вимог підпункту 2 пункту 19 Особливостей.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель, відповідності умов тендерної документації вимогам Закону та Особливостей, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Гермес-2018», своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору змісту тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення порушення підпункту 2 пункту 19 Особливостей шляхом визнання недійсними умов додаткової угоди від 20.05.2024 № 1 до договору про закупівлю товарів від 26.02.2024 № 4, укладеного з ТОВ «Гермес-2018», в частині збільшення ціни за одиницю товару, з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України;
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення виявлених порушень, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 04 липня 2024 року.
Предметом аналізу були такі питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на час здійснення процедури закупівлі) (далі – Особливості); розгляду тендерних пропозицій; своєчасності укладення договору про закупівлю; відповідності умов договору про закупівлю змісту тендерної пропозиції переможця; внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель на 2024 рік Благодатненської сільської ради (далі – Замовник); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерна документація, затверджена рішенням уповноваженої особи від 05.02.2024 № 8; реєстр отриманих тендерних пропозицій; тендерна пропозиція товариства з обмеженою відповідальністю «Гермес-2018» (далі - ТОВ «Гермес-2018»); протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 16.02.2024 № 9; повідомлення про намір укласти договір; договір про закупівлю товарів від 26.02.2024 № 4 (далі – Договір про закупівлю); звіт про результати проведення процедури закупівлі; повідомлення від 21.05.2024 про внесення змін до Договору про закупівлю; додаткова угода від 20.05.2024 № 1 до Договору про закупівлю; пояснення, надані Замовником через електронну систему закупівель.
Під час моніторингу процедури закупівлі встановлено, що участь у торгах взяв учасник ТОВ «Гермес-2018», якого Замовник визначив переможцем процедури закупівлі UA-2024-02-05-006754-a та 26.02.2024 уклав з ним Договір про закупівлю.
За результатами проведення моніторингу процедури закупівлі встановлено, що до Договору про закупівлю вносилися зміни щодо його істотних умов. Зокрема, додатковою угодою від 20.05.2024 № 1 до Договору про закупівлю (далі – додаткова угода № 1) з 20.05.2024 збільшено ціну за одиницю товару, що є предметом закупівлі, а саме бензину А-95 з 47,95 до 55,62 грн з ПДВ за 1 л, тобто, на 16,00 відсотків.
Згідно з пунктом 11.4 Договору про закупівлю істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, визначених в пункті 19 Особливостей.
Відповідно до умов підпункту 2 пункту 19 Особливостей зміна істотних умов договору про закупівлю можлива у випадку погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. При цьому, зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення.
Під час проведення моніторингу процедури закупівлі встановлено, що Замовник 21.05.2024 разом із додатковою угодою № 1 в електронній системі закупівель розмістив два документи, а саме: «Цінову довідку № 26-0033 від 15.05.2024» Регіональної торгово-промислової палати Миколаївської області (далі – Цінова довідка № 26-0033) та «Цінову довідку від 16.05.2024 № 26-0034» Регіональної торгово-промислової палати Миколаївської області (далі – Цінова довідка № 26-0034). В Ціновій довідці № 1 наведений орієнтовний рівень роздрібних цін (цін АЗС) в Миколаївському регіоні на бензин А-95 станом на 26.02.2024, який становить 41,99-54,99 грн/л, а в Ціновій довідці № 2 наведений орієнтовний рівень роздрібних цін (цін АЗС) в Миколаївському регіоні на бензин А-95 станом на 14.05.2024, який становить 52,99-59,99 грн/л.
Тобто, Цінові довідки № 26-0033 та № 26-0034 лише констатують орієнтовний діапазон цін на бензин А-95 в Миколаївському регіоні станом на 26.02.2024 та станом на 14.05.2024.
Згідно з поясненнями, наданими Замовником 21.06.2024 на запит посадової особи органу державного фінансового контролю через електронну систему закупівель, документальним підтвердженням зміни ціни за одиницю товару (1л бензину А-95) на ринку є саме довідки від 15.05.2024 № 26-0033 та від 16.05.2024 № 26-0034, видані Регіональною торгово-промисловою палатою Миколаївської області, що надані ТОВ «Гермес-2018».
Проте, зазначені довідки не містять інформації щодо коливання (зростання) ціни на бензин А-95 на ринку. Отже, Цінові довідки № 26-0033 та № 26-0034 документально не підтверджують наявність випадку для зміни істотної умови договору про закупівлю відповідно до умов підпункту 2 пункту 19 Особливостей.
За даними офіційного сайту Міністерства фінансів України https://minfin/com/ua ціна за 1 л бензину А-95 по Миколаївській області станом на дату укладення Договору про закупівлю (26.02.2024) складала 53,97 грн, на дату укладення додаткової угоди № 1 (20.05.2024) складала 59,49 гривень.
Тобто, ціна за одиницю товару (1 л бензину А-95) на ринку збільшилась на 10,23%, тоді як згідно з додатковою угодою № 1 ціна за 1 л бензину А-95 збільшена на 16,00 відсотків.
Враховуючи вищевикладене, Замовник на порушення підпункту 2 пункту 19 Особливостей збільшив ціну за одиницю товару без документального підтвердження коливання ціни такого товару на ринку та непропорційно коливанню ціни такого товару на ринку.
Період усунення порушень:
04.07.2024 16:00 - 19.07.2024 00:00
Дата публікації висновку:
04.07.2024 16:00
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Згідно зобов’язання щодо порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель Управлінням Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області замовником та постачальником було укладено додаткову угоду №2 від 08.07.2024 р. якою визнали недійсною додаткову угоду №1 від 20.05.2024 р. до Договору №4 від 26.02.2024 р.
Додаткова угода №2 додається.
Дата публікації звіту:
09.07.2024 10:46
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionChanges: Так
Опис:
-
Дата публікації:
18.07.2024 17:03
Запити/Пояснення
Номер:
5cd9097bff1b4aa1a165c9b38fee683f
Назва:
Запит про надання пояснень (інформації. документів)
Дата опублікування:
18.06.2024 09:45
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
22.06.2024 00:00
Опис:
запит Благодатненській сільській раді про надання пояснень щодо інформації, яка опублікована в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2024-02-05-006754-a.
Суть питання. У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом «Бензин А-95 (ДК 021:2015: 09130000-9 — Нафта і дистиляти)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-02-05-006754-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 та пункту 7 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів):
1. Пропоную надати інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товар, що є предметом даної закупівлі), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Пропоную надати інформацію щодо оприлюднення на власному вебсайті чи офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. У разі оприлюднення надати посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
656c131d057145a1ab1f81c3b872561c
Назва:
Надання пояснень, інформації та документів
Дата опублікування:
21.06.2024 09:41
Опис:
Розглянувши запит Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області від 18.06.2024, який надійшов в межах проведення моніторингу процедури закупівлі UA-2024-02-05-006754-a, Благодатненська сільська рада повідомляє наступне.
1. Відповідно до п. 14 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування закупівля здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів).
Запланована закупівля, незалежно від її вартості, включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону.
05.02.2024 року Благодатненською сільською радою було розпочато процедуру закупівлі Бензин А-95, код ДК 021:2015 - 09130000-9 – Нафта і дистиляти, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за номером UA-2024-02-05-006754-a. Розмір бюджетного призначення предмета закупівлі затверджено рішенням №5 чергової ХХVII сесії 08 скликання від 19.12.2023 року «Про бюджет Благодатненської сільської територіальної громади на 2024 рік».
Очікувана вартість предмету закупівлі визначена відповідно до рекомендацій наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» від 18.02.2020 №275, зокрема аналіз комерційних пропозицій від потенційних учасників (додаються), шляхом моніторингу та аналізу цін на ринку в регіоні інформації з інтернет-ресурсів:
https://index.minfin.com.ua/ua/markets/fuel/reg/nikolaevskaya/2024-02/ , https://auto.ria.com/uk/toplivo/nikolaev/ (скріншоти додаються), та аналіз закупівель в електронній системі “Prozorro .
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначені у додатку 3 до тендерної документації. Відповідно до технічних та якісних характеристик паливо повинне відповідати діючим Державним стандартам або Технічним умовам (ТУ), які діють на території України.
2. Пунктом 4 Постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 року № 710 (далі – Постанова) встановлено: рекомендувати з урахуванням затверджених цією постановою заходів: 1) органам місцевого самоврядування - затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів, а також забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Таким чином, надаємо посилання на сторінку власного веб-сайту на якому розміщено обґрунтування технічних, якісних характеристик предмета закупівлі та його очікуваної вартості: https://gromada.org.ua/gromada/blagodatnenska/news/1718696817/
Номер:
696727f61c20469dbd55c416d6154dc2
Назва:
Запит про надання пояснень (інформації, документів)
Дата опублікування:
18.06.2024 10:40
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
22.06.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом «Бензин А-95 (ДК 021:2015: 09130000-9 — Нафта і дистиляти)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-02-05-006754-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 та пункту 7 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів):
Додатковою угодою від 20.05.2024 № 1 (далі – Додаткова угода № 1) до договору про закупівлю товарів від 26.02.2024 № 4 (далі – Договір про закупівлю) змінено його істотні умови. Зокрема, збільшено ціну за 1 л бензину автомобільного А-95-Євро5-Е0 з 47,95 до 55,62 грн з ПДВ, тобто, на 15,99 відсотків.
Враховуючи вищевикладене, пропоную надати документи, які підтверджують пропорційність збільшення ціни за одиницю товару на ринку (за 1 л бензину автомобільного А-95-Євро5-Е0) відсотку коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку з моменту укладення Договору про закупівлю до дати внесення змін Додатковою угодою № 1 до Договору про закупівлю, а саме: з 26.02.2024 до 20.05.2024.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
7044b3181d204d6d9866acf56c5258eb
Назва:
відповідь на запит моніторингу
Дата опублікування:
21.06.2024 11:19
Опис:
Розглянувши запит Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області від 18.06.2024, який надійшов в межах проведення моніторингу процедури закупівлі UA-2024-02-05-006754-a, Благодатненська сільська рада повідомляє наступне:
26 лютого 2024 року між Благодатненською сільською радою та ТОВ «Гермес-2018» був укладений договір постачання №4, з зазначеною ціною за одиницю товару – 47,95 грн/л.
16.05.2024 року ТОВ «Гермес-2018» звернувся листом № 194 до Благодатненської сільської ради, в якому повідомив про зростання ціни на ринку з моменту заключення договору.
Документальним підтвердженням зміни ціни на ринку є надані ТОВ «Гермес-2018» довідки видані регіональною торгово-промисловою палатою № 26-0034 та №26-0033 (додаються). Дані довідки зазначають ціни станом на дату укладання договору та дату звернення до Замовника щодо внесення змін.
На підставі даних зазначених в довідках, була вирахувана середня ціна на кожну дату, та відповідно відсоток на який збільшилася ціна, та відбулося коливання ціни.
Таким чином збільшення ціни товару на ринку на дату укладання додаткової угоди у порівнянні з датою укладання договору становить - 16% .
Замовник також зробив аналіз цін на ринку в регіоні інформації з інтернет-ресурсів, згідно з якими відбулося зростання ціни.
Зазначена інформація в довідках надає можливість прослідкувати динаміку ціни, та встановити факт наявності коливання у бік збільшення, та саме факт наявності коливання ціни після укладання Договору.
Відповідно до умов Договору абз 2 п 11.4 Сторони погодили змінити ціну за 1 літр товару пропорційно коливанню ціни даного товару на ринку, та змінили ціну за 1 л з 47,95 до 55,62 грн з ПДВ. Ціна була змінена відповідно відсотку коливання, та відповідно до положень п. 19 Особливостей не призвело до збільшення суми визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення.