Бензин А-92, дизельне паливо, газ скраплений (в талонах) у кількості та якості відповідно до додатку 3 до тендерної документації. Тендерна пропозиція та всі документи, що мають відношення до неї та підготовлені безпосередньо учасником, повинні бути складені українською мовою. Якщо в складі тендерної пропозиції надається документ на іншій мові ніж українська, учасник надає переклад цього документа. Відповідальність за якість та достовірність перекладу несе учасник. Стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення у вигляді скорочень та термінологія, пов’язана з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами, викладаються мовою їх загальноприйнятого застосування.
Завершена
620 048.60UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 6 200.49 UAH
Період моніторингу:11.11.2024 19:25 - 03.12.2024 00:00
Статус:Порушення виявлені
Опис:ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
11.11.2024 № 210
(дата)
м. Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби
Аляб`євої О.М від 11.11.2024 року
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 11.11.2024 № 210
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
3 UA-2024-02-02-014637-a 02.02.2024 дані автоматичних індикаторів ризиків
Заступник начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ`ЄВА
Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:Виявлені
Тип порушень:
Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ "ЗОЛОТИЙ СТАНДАРТ К" встановлено порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби зобов’язує вжити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:Дата закінчення моніторингу: 27 листопада 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості); розгляду тендерної пропозиції; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального спеціалізованого підприємства "Інженерні мережі" (далі – Замовник) на 2024 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерна документація, затверджена рішенням уповноваженої особи від 02.02.2024 року; реєстр отриманих тендерних пропозицій від 12.02.2024 року, тендерні пропозиції учасників; протокол уповноваженої особи Замовника від 13.02.2024 № 21, договір від 19.02.2024 №19022024/01 (далі – Договір), пояснення Замовника, отримане через електронну систему закупівель 22.11.2024 року.
Моніторингом розгляду тендерної пропозиції ТОВ "ЗОЛОТИЙ СТАНДАРТ К" встановлено наступне.
Відповідно до пункту 1 Додатку 3 до тендерної документації «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» Учасник повинен надати лист з заповненою Таблицею 1, де зазначено номінали талонів на запропонований товар.
Учасник надав лист (файл «11 Технічна специфікація (2).pdf» з заповненою таблицею 1. В таблиці зазначено, номінали талонів 10 літрів та 20 літрів на Бензин А-92, Дизельне паливо та Газ скраплений.
Також, пунктом 4.2 Додатку 3 до тендерної документації зазначено, що Талони, які учасник планує надати, повинні бути єдиного бренду, та забезпечити право на відпуск палива на всіх АЗС, запропонованих учасником.
У складі тендерної пропозиції учасник повинен надати скановані копії /завірені копії лицьової та зворотної сторони талонів на пальне (єдиного бренду), що пропонуються учасником та обслуговуються у мережі АЗС/АЗК.
На зазначену вимогу, учасник надав файл «04 Довідка зразки талонів (4).pdf», де надав довідку про надання талонів. Довідка містить копії зразків талонів, що пропонуються учасником НОМІНАЛОМ ТІЛЬКИ 10 Л.
Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східного офісу Держаудитслужби від 21.11.2024 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання інформації щодо надання пояснення.
На зазначений запит Північно-східного офісу Держаудитслужби від 22.11.2024 Замовник оприлюднив інформацію в електронній системі закупівель наступного змісту: «…Як вбачається із вказаних вище вимог, вони встановлюють два головні критерії до талонів, які пропонує учасник: 1) номінал не більше 30 л.; 2) єдиний бренд. Учасником ці основні критерії дотримано.
Разом з тим, до учасника закупівлі встановлюється вимога надати скановані копії/завірені копії лицьової та зворотної сторони талонів на пальне (єдиного бренду), тобто це є фактично вимогою надати зразки талонів єдиного бренду.
Тобто учасник має надати зразки талонів, щоб замовник мав загальне розуміння та уявлення, як виглядатимуть талони від учасника.
При цьому вимоги надавати зразки талонів по кожному запропонованому номіналу не встановлювалось.
Вказане свідчить, що учасник повинен надавати зразки різних талонів, тобто талонів, які візуально відрізняються однин від одного (мають суттєві відмінності), наприклад талони на різні види палива: бензин, газ, дизельне паливо, тощо.
Учасником надано всі зразки талонів (зовнішня і зворотна сторона), які мають відмінності між собою саме за видами пального.
В той же час, надання зразків однакових талонів на однин і той же вид пального, які візуально нічим не відрізняються, оскільки мають однакову форму, розмір, колір, та інші елементи - не вимагалось.
Ба більше, в цьому відсутня потреба, адже талони на один вид пального є ідентичними, що, до речі, узгоджується із змістом довідки про зразки талонів, де талони різняться лише за видами пального.».
Однак, Замовником надано пояснення, яке не спростовує факт не виконання Учасником процедури закупівлі ТОВ "ЗОЛОТИЙ СТАНДАРТ К" вимог пункту 4.2 Додатку 3 до тендерної документації, оскільки тендерною документацією встановлено чітку, обов’язкову, вимогу з надання Учасником сканованих копій /завірені копії лицьової та зворотної сторони талонів на пальне (єдиного бренду), що пропонуються учасником та обслуговуються у мережі АЗС/АЗК.
Таким чином, в складі тендерної пропозиції Учасника не надано сканованих копій /завірені копії лицьової та зворотної сторони талонів на Бензин А-92, Дизельне паливо та Газ скраплений (єдиного бренду) номіналом 20 літрів.
Тобто, учасником надано лише на 1 вид номіналів талонів, що не відповідає вимогам пункту 4.2 Додатку 3 «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» до тендерної документації.
Також, учасником ТОВ "ЗОЛОТИЙ СТАНДАРТ К" надано скановані копії зворотної сторони трьох різних талонів номіналом 10 літрів на Бензин А-92, Дизельне паливо та Газ скраплений. Але вони мають однаковий штрих код № 3102000247526 на зворотній стороні.
Тобто, учасником надана зворотня сторона талону лише на 1 вид найменування предмету закупівлі, що не відповідає вимогам пункту 4.2 Додатку 3 до тендерної документації.
Отже, тендерна пропозиція ТОВ "ЗОЛОТИЙ СТАНДАРТ К" не відповідала умовам технічної специфікації та підлягала відхиленню абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Таким чином, на порушення абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ "ЗОЛОТИЙ СТАНДАРТ К", як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей, визначив його переможцем та уклав Договір.
В ході проведення моніторингу Замовником в електронній системі закупівель оприлюднено звіт про виконання договору.
Період усунення порушень:27.11.2024 17:51 - 12.12.2024 00:00
Дата публікації висновку:27.11.2024 17:51
Оскарження висновку в суді
Опис:Висновок оскаржено до суду. Відкрито провадження №520/33541/24 від 13.12.2024
Опис звіту:На підставі Наказу від 11.11.2024 №210 Північно-східний офіс Держаудитслужби провів моніторинг закупівлі №UA-2024-02-02-014637-a, за якою КОМУНАЛЬНЕ СПЕЦІАЛІЗОВАНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ІНЖЕНЕРНІ МЕРЕЖІ» закупило: бензин А-92, дизельне паливо, газ скраплений на підставі договору поставки № 19022024/01 від 19.02.2024.
27.11.2024 Північно-східним офісом Держаудитслужби в системі електронних закупівель опубліковано Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2024-02-02-014637-a (надалі – Висновок).
Ознайомившись із вказаним Висновком КОМУНАЛЬНЕ СПЕЦІАЛІЗОВАНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ІНЖЕНЕРНІ МЕРЕЖІ» зазначає наступне.
1. Правове регулювання порядку здійснення моніторингу процедур публічних закупівель міститься у ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі».
Так, згідно з абз. 2 ч. 1 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» моніторинг процедури закупівлі здійснюється протягом проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та його дії.
Із вказаного положення вбачається, що проведення моніторингу обмежується присічними строками, які пов’язуються із певними подіями, а саме:
1) періодом проведення процедури закупівлі (процедура закупівлі вважається завершеною, якщо підписано та опубліковано договір у системі, відмінено/визнано такою, що не відбулась);
2) періодом укладення договору (відповідно до ч. 1 ст. 181 ГК України, договір вважається укладеним якщо сторони досягли згоди із усіх істотних умов договору);
3) строком дії договору (відповідно до ч. 7 ст. 180 ГК України, строком дії господарського договору є час, впродовж якого існують господарські зобов'язання сторін, що виникли на основі цього договору. Згідно ч. 1 ст. 599 ЦК України зобов’язання припиняється виконанням, проведеним належним чином).
Вказане обумовлює звернути увагу, що договір поставки № 19022024/01 від 19.02.2024, укладений у закупівлі №UA-2024-02-02-014637-a, – виконаний в повному обсязі.
Тобто господарські зобов’язання сторін за договором поставки № 19022024/01 від 19.02.2024 виконані в повному обсязі, а тому договір є припиненим.
Таким чином, моніторинг у закупівлі №UA-2024-02-02-014637-a було проведено і завершено прийняттям Висновку поза межами присічних строків, встановлених Законом України «Про публічні закупівлі» для проведення моніторингу. Відтак висновок позбавлений критерію законності.
2. Як вбачається із Висновку, Північно-східний офіс Держаудитслужби помилково вважає, що учасник закупівлі № UA-2024-02-02-014637-a був зобов’язаний надати замовнику зразки талонів на пальне всіх номіналів і на зворотних сторонах таких зразків мали бути різні штрихкоди.
Хибність такого підходу спростовується наступним.
По-перше. Тендерною документацією у закупівлі встановлено тільки такі головні критерії до талонів, які пропонує учасник: 1) номінал не більше 30 л.; 2) єдиний бренд.
Учасником ці головні критерії дотримано.
По-друге. Тендерна документація не містила вимоги надавати зразки талонів по кожному запропонованому номіналу із різними штрих кодами на зворотних сторонах.
Разом з тим, до учасника закупівлі встановлюється лише вимога надати скановані копії/завірені копії лицьової та зворотної сторони талонів на пальне (єдиного бренду), тобто це є фактично вимогою надати зразки талонів єдиного бренду.
Відтак учасник мав надати зразки талонів, щоб замовник мав загальне розуміння та уявлення, як виглядатимуть талони від такого учасника.
Вказане свідчить, що учасник повинен надавати зразки різних талонів, тобто талонів, які візуально відрізняються однин від одного (мають суттєві відмінності), наприклад талони на різні види палива: бензин, газ скраплений, дизельне паливо, тощо.
Учасником надано всі зразки талонів (зовнішня і зворотна сторона), які мають відмінності між собою саме за видами пального.
В той же час надання зразків однакових талонів на однин і той же вид пального, які візуально нічим не відрізняються, оскільки мають однакову форму, розмір, колір, та інші елементи - не вимагалось. Як і не вимагалось, щоб запропоновані зразки мали різні штрихкоди.
При цьому потреби в надані таких талонів також не було, адже талони на один вид пального є ідентичними.
3. Частиною 7 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено перелік вимог того, що має бути зазначено у висновку за результатами проведеного моніторингу.
З огляду на що варто звернути увагу, що п. 5 ч. 8 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що у висновку має міститись зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Із наведеного положення чітко видно, що висновок за результатами проведеного моніторингу повинен містити для замовника чітке і зрозуміле зобов’язання, виконання якого усуне виявлене в ході такого моніторингу порушення.
Тобто зобов’язання має бути спрямоване на усунення порушення саме в цій конкретній закупівлі, а не інакше.
Вказане обумовлює звернути увагу, п. 3 «Зобов'язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель (у разі наявності таких порушень)» роз. ІІ. «Констатуюча частина» Висновку, Північно-східний офіс Держаудитслужби НЕ зобов’язувало КОМУНАЛЬНЕ СПЕЦІАЛІЗОВАНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ІНЖЕНЕРНІ МЕРЕЖІ» усунути виявлені в закупівлі №UA-2024-02-02-014637-a порушення, натомість зобов’язало замовника вжити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення.
Тобто встановлене у Висновку зобов’язання жодним чином не спрямоване на усунення виявлених в закупівлі № UA-2024-02-02-014637-a порушень.
При цьому за положеннями ст. 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», для органу державного фінансового контролю не передбачено права встановлювати зобов’язання НЕ спрямовані на усунення виявлених порушень, зокрема, у виді встановлення зобов’язання притягнути винних осіб до відповідальності, оскільки п. 15 ч. 1 цієї статті дає право лише порушувати перед керівниками замовника відповідне питання про притягнення до відповідальності, а не встановлювати зобов’язання про притягнення.
Крім того, варто звернути увагу, що для КОМУНАЛЬНОГО СПЕЦІАЛІЗОВАНОГО ПІДПРИЄМСТВА «ІНЖЕНЕРНІ МЕРЕЖІ» із визначеного у Висновку зобов’язання не зрозуміло кого саме, до якого виду відповідальності та у якій формі; на яких правових підставах; слід притягувати до відповідальності, що породжує право діяти на власний розсуд та визначати винну особу (хоча такої немає), обирати вид, форму, міру відповідальності (покарання) та спосіб притягнення.
За таких обставин КОМУНАЛЬНЕ СПЕЦІАЛІЗОВАНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ІНЖЕНЕРНІ МЕРЕЖІ» повідомляє, що на виконання вимог Висновку вжило заходи, направлені на недопущення поршень в майбутньому та притягнуло уповноважену особу до відповідальності у вигляді попередження із зобов’язанням підвищити рівень знань законодавства у сфері публічних закупівель.
Опис:У межах проведення моніторингу закупівлі «Бензин А-92, дизельне паливо, газ скраплений», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Надати інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на послуги, що є предметом даної закупівлі, тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати інформацію щодо оприлюднення на власному веб-сайті чи офіційному веб-сайті суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. У разі оприлюднення надати посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду.
3. Учасник на виконання вимоги Замовника повинен надати талони, які учасник планує використовувати, повинні бути єдиного бренду, та забезпечити право на відпуск палива на всіх АЗС, запропонованих учасником. У складі тендерної пропозиції учасник повинен надати скановані копії /завірені копії лицьової та зворотної сторони талонів на пальне (єдиного бренду), що пропонуються учасником та обслуговуються у мережі АЗС/АЗК.
Згідно Додатку 3 до тендерної документації учасник надає заповнену таблицю 1, де зазначено, що пропонує, на запропонований товар, талони номіналом 10 літрів та 20 літрів. Однак, переможець ТОВ "ЗОЛОТИЙ СТАНДАРТ К" надав довідку про зразкі талонів, де надані скановані копії номіналом тільки 10 літрів.
Просимо надати пояснення щодо вищезазначеного.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподаткованих мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
p7s
sign.p7s
116572
Номер:9752062f85ef451faf216713f46cf3a1
Назва:Надання пояснень Держаудитслужбі
Дата опублікування:22.11.2024 09:51
Автор:Комунальне спеціалізоване підприємство "Інженерні мережі"
×
Код ЄДРПОУ:
37577078
Контактна особа:
Потаніна Ольга Анатоліївна 380675796851 dogovorkspim@gmail.com
Адреса:
61202, Україна, Харківська область, Харків, проспект Перемоги, будинок 50 Б
Категорія:
Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади
Опис:Перш за все КСП «ІНЖЕНЕРНІ МЕРЕЖІ» повідомляє, що договір про закупівлю від 19.02.2024 № 19022024/01 щодо закупівлі № UA-2024-02-02-014637-a є належно виконаним сторонами в повному обсязі, що підтверджується опублікованим в електронній системі закупівель Звітом про виконання договору про закупівлю UA-2024-02-02-014637-a (додається).
Відтак, в силу положень ст. 599 ЦК України та ч. 7 ст. 180 ГК України, через належне виконання всіх зобов’язань за вказаним договором вони є виконаними, а дія договору, відповідно, припиненою, завершеною.
Водночас, враховуючи отримання запиту про надання пояснень КСП «ІНЖЕНЕРНІ МЕРЕЖІ» по суті поставлених питань зазначає таке.
1. Предметом даної закупівлі є товар, а саме: бензин А-95, дизельне паливо, газ скраплений. Очікувана вартість закупівлі розраховувалась шляхом сумування добутків планованих обсягів закупівлі відповідного виду пального на середню ціну відповідного виду пального на ринку Харківської області станом на ранок дня оголошення закупівлі. Інформація про середні ціни на ринку пального Харківської області була взята з офіційного сайту Мінфіну за посиланням: https://index.minfin.com.ua/ua/markets/fuel/reg/harkovskaya/2024-02/
Скріншот з сайта Мінфіну станом на момент визначення очікуваної вартості закупівлі додається.
2. Нормативне регулювання питання забезпечення здійснення під час публічних закупівель обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначення розміру витрат та очікуваної вартості витрат закупівлі, а, також, регулювання питання публічного оприлюднення таких даних міститься в п. 41 Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання державних коштів» (надалі – Постанова №710).
Так, п. 41 Постанови №710 встановлено, що головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити:
- обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі;
- оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Як вбачається із наведеного вище положення, визначені в ньому обов’язки стосуються чітко визначеного та вичерпного кола суб’єктів: 1) головних розпорядників бюджетних коштів (розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня); 2) суб’єктів господарювання державного сектору економіки.
З огляду на вказане КСП «ІНЖЕНЕРНІ МЕРЕЖІ» зауважує, що не належить до жодного із вказаних суб’єктів, в обґрунтування чого зазначає таке.
Згідно з п. 47 ч. 1 ст. 2 Бюджетного кодексу України, розпорядник бюджетних коштів - бюджетна установа в особі її керівника, уповноважена на отримання бюджетних асигнувань, взяття бюджетних зобов’язань, довгострокових зобов`язань за енергосервісом, середньострокових зобов’язань у сфері охорони здоров`я та здійснення витрат бюджету.
За положенням ч. 1 ст. 22 Бюджетного кодексу України, розпорядники бюджетних коштів поділяються на головних розпорядників бюджетних коштів та розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня.
Пунктом 18 ч. 1 ст. 2 Бюджетного кодексу України визначено, що головні розпорядники бюджетних коштів – це бюджетні установи в особі їх керівників, які відповідно до статті 22 цього Кодексу отримують повноваження шляхом встановлення бюджетних призначень.
Відповідно до статті 22 Бюджетного кодексу України, головними розпорядниками бюджетних коштів можуть бути виключно:
1) за бюджетними призначеннями, визначеними законом про Державний бюджет України, - установи, уповноважені забезпечувати діяльність Верховної Ради України, Президента України, Кабінету Міністрів України в особі їх керівників; міністерства, Національне антикорупційне бюро України, Служба безпеки України, Конституційний Суд України, Верховний Суд, вищі спеціалізовані суди, Вища рада правосуддя та інші органи, безпосередньо визначені Конституцією України, в особі їх керівників, а також Державна судова адміністрація України, Національна академія наук України, Національна академія аграрних наук України, Національна академія медичних наук України, Національна академія педагогічних наук України, Національна академія правових наук України, Національна академія мистецтв України, інші установи, уповноважені законом або Кабінетом Міністрів України на реалізацію державної політики у відповідній сфері, в особі їх керівників;
2) за бюджетними призначеннями, визначеними рішенням про бюджет Автономної Республіки Крим, - уповноважені юридичні особи (бюджетні установи), що забезпечують діяльність Верховної Ради Автономної Республіки Крим та Ради міністрів Автономної Республіки Крим, а також міністерства та інші органи влади Автономної Республіки Крим в особі їх керівників;
3) за бюджетними призначеннями, визначеними іншими рішеннями про місцеві бюджети, - місцеві державні адміністрації, виконавчі органи та апарати місцевих рад (секретаріат Київської міської ради), структурні підрозділи місцевих державних адміністрацій, виконавчих органів місцевих рад в особі їх керівників.
Головні розпорядники коштів Державного бюджету України визначаються відповідно до пункту 1 частини другої цієї статті та затверджуються законом про Державний бюджет України шляхом встановлення їм бюджетних призначень.
Головні розпорядники коштів місцевих бюджетів визначаються рішенням про місцевий бюджет відповідно до пунктів 2 і 3 частини другої цієї статті.
Абзацом 3 ч. 3 ст. 10 Бюджетного кодексу України визначено, що головні розпорядники бюджетних коштів визначають мережу розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня та одержувачів бюджетних коштів з урахуванням вимог щодо формування єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів і одержувачів бюджетних коштів та даних такого реєстру.
Єдиний реєстр розпорядників бюджетних коштів доступний на вебсторінці Державної казначейської служби України за посиланням (https://www.treasury.gov.ua/unifie-register-search) та на Порталі відкритих даних за посиланням: (https://data.gov.ua).
Під час пошуку інформації на вказаних ресурсах за ключовими словами: «КСП «ІНЖЕНЕРНІ МЕРЕЖІ»» та за ЄДРПОУ 37577078 отримуємо відомості в яких значиться, що КСП «ІНЖЕНЕРНІ МЕРЕЖІ» (ЄДРПОУ 37577078) є одержувачем коштів.
Тобто за відомостями із Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів КСП «ІНЖЕНЕРНІ МЕРЕЖІ» (ЄДРПОУ 37577078) є одержувачем бюджетних коштів, а не розпорядником.
За змістом п. 38 ч. 1 ст. 2 Бюджетного кодексу України, одержувач бюджетних коштів - суб`єкт господарювання, громадська чи інша організація, яка не має статусу бюджетної установи, уповноважена розпорядником бюджетних коштів на здійснення заходів, передбачених бюджетною програмою, та отримує на їх виконання кошти бюджету.
Таким чином, КСП «ІНЖЕНЕРНІ МЕРЕЖІ» є саме одержувачем бюджетних коштів, а тому не може відноситися до головних розпорядників бюджетних коштів, а також не може мати статус розпорядника бюджетних коштів нижчого рівня.
Разом з тим, необхідно зазначити, що КСП «ІНЖЕНЕРНІ МЕРЕЖІ» до суб`єктів господарювання державного сектору економіки також не належить, оскільки відповідно до п. 5.2 Статуту діє на основі комунальної власності територіальної громади міста Харкова і за формою власності, відповідно до п. 1.2 Статуту, є саме комунальним підприємством, отже, не є таким, що діє на основі повної чи часткової державної власності.
В підтвердження вказаного слід зазначити, що на сайті Фонду державного майна України за посиланням: (https://www.spfu.gov.ua/ua/content/spf-subekti-gospodaruvannya.html) міститься Реєстр (перелік) суб’єктів господарювання державного сектору економіки (державних підприємств, їх об’єднань, дочірніх підприємств та господарських товариств, державна частка у статутному капіталі яких перевищує 50 відсотків) і КСП «ІНЖЕНЕРНІ МЕРЕЖІ» (ЄДРПОУ 37577078) у вказаному переліку відсутнє.
Таким чином, варто констатувати, КСП «ІНЖЕНЕРНІ МЕРЕЖІ» (ЄДРПОУ 37577078) будучи комунальним підприємством, відповідно до даних Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів має статус одержувача бюджетних коштів, а тому не є і не може бути ані головним розпорядком бюджетних коштів, ані розпорядником нижчого рівня та, відповідно, не належить до суб`єктів господарювання державного сектору економіки.
Відтак, враховуючи те, що КСП «ІНЖЕНЕРНІ МЕРЕЖІ» не є ні головним розпорядником бюджетних коштів (розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня), ні суб’єктом господарювання державного сектору економіки, то положення пункту 41 Постанови №710 на підприємство не поширюються і воно не повинно забезпечувати: обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; оприлюднювати обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті (або на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об`єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб`єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
3. Пунктом п. 4.1. Додатку 3 до тендерної документації визначено, що відпуск товару здійснюється на автозаправних станціях (АЗС) у межах України з використанням талонів у кількості, яка необхідна замовнику. Номінал талонів на відпуск товару повинен бути не більше 30 л.
Згідно з п. 4.2. Додатку 3 до тендерної документації, талони, які учасник планує надати, повинні бути єдиного бренду, та забезпечити право на відпуск палива на всіх АЗС, запропонованих учасником. У складі тендерної пропозиції учасник повинен надати скановані копії /завірені копії лицьової та зворотної сторони талонів на пальне (єдиного бренду), що пропонуються учасником та обслуговуються у мережі АЗС/АЗК.
Як вбачається із вказаних вище вимог, вони встановлюють два головні критерії до талонів, які пропонує учасник: 1) номінал не більше 30 л.; 2) єдиний бренд. Учасником ці основні критерії дотримано.
Разом з тим, до учасника закупівлі встановлюється вимога надати скановані копії/завірені копії лицьової та зворотної сторони талонів на пальне (єдиного бренду), тобто це є фактично вимогою надати зразки талонів єдиного бренду.
Тобто учасник має надати зразки талонів, щоб замовник мав загальне розуміння та уявлення, як виглядатимуть талони від учасника.
При цьому вимоги надавати зразки талонів по кожному запропонованому номіналу не встановлювалось.
Вказане свідчить, що учасник повинен надавати зразки різних талонів, тобто талонів, які візуально відрізняються однин від одного (мають суттєві відмінності), наприклад талони на різні види палива: бензин, газ, дизельне паливо, тощо.
Учасником надано всі зразки талонів (зовнішня і зворотна сторона), які мають відмінності між собою саме за видами пального.
В той же час, надання зразків однакових талонів на однин і той же вид пального, які візуально нічим не відрізняються, оскільки мають однакову форму, розмір, колір, та інші елементи - не вимагалось.
Ба більше, в цьому відсутня потреба, адже талони на один вид пального є ідентичними, що, до речі, узгоджується із змістом довідки про зразки талонів, де талони різняться лише за видами пального.
Автор:Комунальне спеціалізоване підприємство "Інженерні мережі"
×
Код ЄДРПОУ:
37577078
Контактна особа:
Потаніна Ольга Анатоліївна 380675796851 dogovorkspim@gmail.com
Адреса:
61202, Україна, Харківська область, Харків, проспект Перемоги, будинок 50 Б
Категорія:
Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади
Опис:На підставі Наказу від 11.11.2024 № 210 Північно-східний офіс Держаудитслужби провів моніторинг закупівлі № UA-2024-02-02-014637-a, за якою КОМУНАЛЬНЕ СПЕЦІАЛІЗОВАНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ІНЖЕНЕРНІ МЕРЕЖІ» закупило: бензин А-92, дизельне паливо, газ скраплений на підставі договору поставки № 19022024/01 від 19.02.2024. Вказаний договір виконаний, та в електронній системі закупівель оприлюднений «Звіт про виконання договору про закупівлю».
27.11.2024 Північно-східним офісом Держаудитслужби в електронній системі закупівель опубліковано Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2024-02-02-014637-a (надалі – Висновок).
Згідно з п. 3. «Зобов'язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель (у разі наявності таких порушень)» роз. ІІ. «Констатуюча частина» Висновку, Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зобов’язало вжити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Для Комунального спеціалізованого підприємства «Інженерні мережі» визначене у Висновку зобов’язання є не зрозумілим через його нечіткість, неконкретність та абстрактність.
Відповідно до ч. 8 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник має право протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення висновку одноразово звернутися до органу державного фінансового контролю за роз’ясненням змісту висновку та його зобов’язань, визначених у висновку.
Таким чином, КОМУНАЛЬНЕ СПЕЦІАЛІЗОВАНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ІНЖЕНЕРНІ МЕРЕЖІ» просить надати роз’яснення із наступних питань:
1. Які заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, передбачені чинним законодавством та які, відповідно, має право вчиняти замовник та якими саме нормами це передбачено?
2. До якого виду відповідальності (кримінальна, адміністративна, дисциплінарна, цивільно-правова тощо) слід притягувати осіб, якими допущені порушення, про які йдеться у Висновку?
3. Чи враховується форма вини осіб, якими допущені порушення, про які ідеться у Висновку, під час притягнення їх до відповідальності?
4. Яка саме особа (посадова особа) вважається такою, що допустила порушення, про які йдеться у Висновку?
5. Яким чином встановлене у Висновку зобов’язання у відповідності до п. 5 ч. 7 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» усуне визначене у Висновку порушення?