-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Конвеєрне стрічкове полотно; Роликоопора РЛ-100 (127х360)
Завершена
18 548 500.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 92 743.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 92 743.00 UAH
Номер:
581065dccda44fdea46dbb799a98f603
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-03-19-000104
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
19.03.2024 00:00
Період моніторингу:
19.03.2024 17:16 - 10.04.2024 01:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
19.03.2024 № 20-З
Чернігів
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
В. о. начальника Олександр ЗАКУРІН
Витяг з додатку
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області
«Про початок моніторингу закупівель»
Перелік закупівель
№ з/п Оголошення про проведення закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 7. UA-2024-02-02-014538-a 02.02.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства встановлено порушення вимоги абзацу четвертого пункту 54 Особливостей.
За результатами аналізу відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства встановлено порушення вимоги частини восьмої статті 12 Закону.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей, своєчасності укладення договору про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 03 квітня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства, повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства, розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, зі змінами, у редакції чинній на момент проведення закупівлі (далі – Особливості), своєчасності укладення договору про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Державного підприємства «Добропіллявугілля – видобуток» (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи від 02.02.2024 № 1,2, зі змінами (далі – тендерна документація), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛІДЕР ПРОМСНАБ» (далі – ТОВ «ЛІДЕР ПРОМСНАБ»), повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене в електронній системі закупівель 13.02.2024, протокол про рішення уповноваженої особи з публічних закупівель ДП «Добропіллявугілля – видобуток» щодо визначення переможця процедури закупівлі від 13.02.2024 б/н, повідомлення про рішення уповноваженої особи з публічних закупівель ДП «Добропіллявугілля – видобуток» щодо подовження строку для укладання договору про закупівлю від 28.02.2024 б/н, договір від 25.03.2024 № 248-24, укладений Замовником з ТОВ «ЛІДЕР ПРОМСНАБ» (далі – Договір), звіт про результати проведення процедури закупівлі, оприлюднений в електронні системі закупівель від 25.03.2024, пояснення та документи Замовника на запит Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області (далі – Управління) оприлюднені в електронній системі закупівель 25.03.2024.
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства встановлено, що Замовником в інформаційно-телекомунікаційній системі Prozorro 02.02.2024 о 21:07 год. оприлюднено тендерну документацію відповідно до абзацу третього пункту 9 додатку 3 до тендерної документації якої Замовником передбачено, що «Постачання продукції здійснюється на умовах DDP на склад Шахта «Новодонецька» - 84052, Донецька обл., Краматорський р-н, село Курицине, вул. Робоча, будинок 15» (попередню версію тендерної документації оприлюднено 02.02.2024 о 20:50 год. у абзаці третьому пункту 9 додатку 3 до тендерної документації якої Замовником визначено, що «Постачання продукції здійснюється на умовах DDP на склад Шахта «Добропільська», 85003, Донецька обл., м. Добропілля, вул. Київська, 1Г; Шахта «Новодонецька» - 84052, Донецька обл., Краматорський р-н, село Курицине, вул. Робоча, будинок 15»).
Проте, Замовником, в порушення вимоги абзацу четвертого пункту 54 Особливостей, разом із змінами в тендерній документації в окремому документі не оприлюднено перелік змін, що вносяться, а саме виключення постачання продукції, що здійснюється на умовах DDP на склад Шахта «Добропільська», 85003, Донецька обл., м. Добропілля, вул. Київська, 1Г.
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам законодавства встановлено наступне.
За нормою пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей.
У ході моніторингу встановлено, що Замовником у пункті 1 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації встановлено вимогу: «Учасник торгів, пропозиція якого є найнижчою за результатом проведеного аукціону повинен протягом 2 календарних днів з дати проведення електронного аукціону, направити на електронну адресу замовника (tenderdvv@ukr.net) сканований документ, який містить остаточну тендерну пропозицію (цінову) за результатами пониження ціни на аукціоні (у разі пониження ціни), оформлений згідно з Додатком №3 до цієї тендерної документації, завірену підписом уповноваженої особи та печаткою (оновлені тендерні пропозиції подаються тільки тоді, коли відбувається коливання ціни. Якщо початкова пропозиція не відрізняється від остаточної - то надсилати таку пропозицію НЕ ПОТРІБНО). У випадку порушення даної умови (відсутності оновленої цінової пропозиції або порушення терміну її розміщення) Замовник може відхилити таку тендерну пропозицію».
Постановою Касаційного адміністративного суду Верховного Суду України від 02.03.2023 у справі 640/26603/21 (далі – Постанова) суд виснував, що публічна закупівля здійснюється поетапно, завершальним етапом якого є укладення та виконання договору.
Враховуючи те, що принцип прозорості повинен застосовуватись на усіх етапах закупівель, а електронна система закупівель забезпечує, зокрема обмін інформацією і документами саме в електронному вигляді, виключним способом взаємодії між учасниками закупівлі та Замовником є електронна система закупівель. Окрім цього, в цій же Постанові наголошено, що дана правова норма стосується як учасників так і переможця/ів торгів.
Таким чином, Замовник встановив у тендерній документації вимогу щодо можливості надання сканованих документів на електронну адресу замовника, чим порушив вимогу частини восьмої статті 12 Закону.
Період усунення порушень:
03.04.2024 12:50 - 18.04.2024 00:00
Дата публікації висновку:
03.04.2024 12:50
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
ДП "ДОБРОПІЛЛЯВУГІЛЛЯ-ВИДОБУТОК" врахований висновок Державної Аудиторської Служби України про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-02-02-014538-a. У подальшому, Замовником будуть враховані висновки Державної Аудиторської Служби України щодо недопущення порушення законодавства у сфері закупівель.
Дата публікації звіту:
08.04.2024 22:13
Запити/Пояснення
Номер:
7d9bedf3f1f14ae685c2e7a9b92bd95f
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
20.03.2024 14:20
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
26.03.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Конвеєрне стрічкове полотно; Роликоопора РЛ-100 (127х360)», очікуваною вартістю 18 548 500,00 грн (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-02-02-014538-a), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснень.
1. Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість (надати інформацію та розрахунки з підтвердними документами (аналіз ринку щодо цін (цінові пропозиції, прайс тощо), листування з учасниками ринку (анкети, запити, запрошення до обговорення тощо)?
2. Які зміни внесено до тендерної документації, оприлюдненої в інформаційно-телекомунікаційній системі Prozorro 02.02.2024 о 20:50 год., у порівнянні з версією тендерної документації, оприлюдненої 02.02.2024 о 21:07 год.?
3. З яких причин при внесенні змін до тендерної документації в окремому документі не оприлюднено перелік змін до тендерної документації?
4. Державним підприємством «ДОБРОПІЛЛЯВУГІЛЛЯ-ВИДОБУТОК» (далі – Замовник) повідомлення про намір укласти договір з ТОВ «ЛІДЕР ПРОМСНАБ», за результатами застосування вищезазначеної процедури закупівлі, оприлюднено в електронній системі закупівель 13.02.2024.
Відповідно до вимог абзацу 4 пункту 49 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, зі змінами, у редакції чинній на момент проведення закупівлі, Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладення договору може бути продовжений до 60 днів.
У зв’язку з викладеним, просимо повідомити чи укладався договір з ТОВ «ЛІДЕР ПРОМСНАБ» у 15-ти денний термін з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю, у разі укладення договору зазначити причини його неоприлюднення.
У разі його укладення у 60-ти денний термін надати підтверджуючі документи обґрунтованої необхідності продовження строку для укладання договору?
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
9f875c5071b34f4e86da9cf365a57a2f
Назва:
Відповідь на моніторинг UA-M-2024-03-19-000104
Дата опублікування:
25.03.2024 22:27
Опис:
1. Необхідні технічні та якісні характеристики визначені маркуванням предмету закупівлі з урахуванням вимог ДСТУ та норм стандартизації. Розрахунок очікуваної вартості процедури закупівлі здійснено шляхом отримання комерційної пропозиції від постачальників стрічки конвеєрної, а саме: ТОВ «ЛІДЕР ПРОМСНАБ», ТОВ «ТЕХНОІНВЕСТ-ПРОМ», ТОВ «СПЕЦТРЕЙД ЛТД», очікувана вартість на закупівлю роликоопор визначена на підставі укладеного договору за результатами процедури закупівлі https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-07-14-000076-a з урахуванням Наказу Мінекономіки від 18.02.2020 № 275 "Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі".
Джерело фінансування даної закупівлі - кошти від господарської діяльності підприємства.
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості розміщено на сторінці власного веб-сайту за посиланням https://dobropillyavuhillya.com.ua/zakupivlia-ua-2024-02-02-014538-a/
2; 3. Тендерна документація оприлюднена 02.02.2024 о 21:07 год не зазнавала жодних змін. Підставою для завантаження тендерної документації о 21:07 год була технічна помилка. Під час завантаження тендерної документації 02.02.2024 о 20:50 год була виявлена технічна помилка, а саме: в абз.3 п.9 Додаток № 3 помилково зазначена Шахта «Добропільська» . Технічна помилка була усунена та завантажена тендерна документація о 21:07 год. Жодних змін до предмету закупівлі чи вимог до Учасників не вносились. Отже, «повідомлення про внесення змін» не оприлюднено через відсутність фактів внесення змін до тендерної документації.
4. Відповідно до пункту 49 Особливостей замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладення договору може бути продовжений до 60 днів.
13.02.2024р. ТОВ «ЛІДЕР ПРОМСНАБ» був визначений переможцем процедури закупівлі. Проте, у зв’язку з довготривалою погоджувальною процедурою укладання договору з ТОВ «ЛІДЕР ПРОМСНАБ» , керуючись нормою п. 49 Особливостей, строк для укладання договору був продовжений до 60 днів. 28.02.2024р Уповноваженою особою був оформлений протокол щодо продовження строку укладання договору. Таким чином, у Замовника були наявні підстави для продовження строку для укладання договору про закупівлю з ТОВ «ЛІДЕР ПРОМСНАБ». Варто зазначити, що Законом не визначено конкретного переліку випадків щодо продовження строку для укладення договору про закупівлю, Замовник самостійно визначає такі випадки та обґрунтовує їх на власний розсуд. Окрім цього, Законом не визначено обов’язок оприлюднювати в електронній системі закупівель протокол щодо продовження строку укладання договору до 60 днів.
25.03.2024р. за результатами процедури закупівлі був укладений договір № 248-24 . Договір № 248-24 та протокол щодо продовження строку укладання договору оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу 25.03.2024р.
Додатки: Комерційна пропозиція ТОВ «ЛІДЕР ПРОМСНАБ», Комерційна пропозиція ТОВ «ТЕХНОІНВЕСТ-ПРОМ», Комерційна пропозиція ТОВ «СПЕЦТРЕЙД ЛТД.