• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Поставка та монтаж насосного агрегату (аварійного технологічного обладнання) насосної станції І -го підйому для забезпечення аварійного водопостачання м. Біла Церква Київської області під час можливих надзвичайних ситуацій в період воєнного стану (код ДК 021: 2015 42120000-6 Насоси та компресори)

Завершена

7 200 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 36 000.00 UAH
Номер: 012690753f7a41beb3a220594976acfc
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-03-11-000078
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 11.03.2024 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40479560
Період моніторингу: 11.03.2024 17:21 - 02.04.2024 01:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 11.03.2024 № 60 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочатий моніторинг процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу, підлягає зупиненню до усунення/зникнення таких обставин. Перший заступник начальника Олександр СОМИК Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби «Про початок моніторингу процедур закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 12 UA-2024-01-31-008741-a 31.01.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 93) 391-39-85, mendelmo33@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ЕНЕРГОЗБЕРІГАЮЧІ ТЕХНОЛОГІЇ», установлено порушення вимог пункту 43 та підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII з урахуванням Особливостей № 1178, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень, шляхом припинення зобов’язань за договором, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 27 березня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, у редакції від 20.01.2024 (далі – Особливості № 1178), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію затверджену рішенням уповноваженої особи від 31.01.2021 № 040 та зміни до неї від 07.02.2024 № 048 (далі – ТД), реєстр отриманих тендерних пропозицій від 13.02.2024, протокол розкриття від 13.02.2024, тендерні пропозиції ТОВ «ЕКВІВЕС» та ТОВ «ЕНЕРГОЗБЕРІГАЮЧІ ТЕХНОЛОГІЇ» (далі – Переможець), протокол відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЕКВІВЕС» від 20.02.2024 № 067, вимогу про усунення невідповідностей у документах тендерної пропозиції ТОВ «ЕНЕРГОЗБЕРІГАЮЧІ ТЕХНОЛОГІЇ», протокол про прийняття уповноваженою особою рішення щодо визначення переможця та намір укласти договір про закупівлю від 23.02.2024 № 085, договір від 29.02.2024 № 195/2024, відповідь Замовника на запит органу державного фінансового контролю від 15.03.2024. Моніторингом установлено, що на участь у відкритих торгах подано пропозиції 2 (двох) учасників, а саме: ТОВ «ЕКВІВЕС», з остаточною пропозицією 5 900 000,00 гривень, та ТОВ «ЕНЕРГОЗБЕРІГАЮЧІ ТЕХНОЛОГІЇ», з остаточною пропозицією 6 951 065,93 гривень. Моніторингом установлено, що найбільш економічно вигідною визначено пропозицію учасника ТОВ «ЕКВІВЕС», з ціною пропозиції 5 900 000,00 гривень. Разом з тим, протокол від 20.02.2024 № 067, Замовником прийнято рішення щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЕКВІВЕС», як такої, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Перевіркою підстав відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЕКВІВЕС» порушень не установлено. Так, протоколом про прийняття уповноваженою особою рішення щодо визначення переможця та намір укласти договір про закупівлю від 23.02.2024 № 085, Замовником переможцем торгів визначено ТОВ «ЕНЕРГОЗБЕРІГАЮЧІ ТЕХНОЛОГІЇ», з остаточною пропозицією 6 951 065,93 гривень. Аналізом інформації, розміщеної на вебпорталі Уповноваженого органу, установлено невідповідність тендерної пропозиції ТОВ «ЕНЕРГОЗБЕРІГАЮЧІ ТЕХНОЛОГІЇ» вимогам ТД, з огляду на наступне. Відповідно до пункту 6 Розділу 3 ТД, установлено, що інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі викладена у Додатку № 3. Так, відповідно до Додатку № 3 до ТД (Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі), Замовником установлено вимоги до шаф керування/управління, що входять до складу насосного агрегату, зокрема: 1.2. ШУ повинна забезпечувати роботу наступного обладнання: - насос потужністю двигуна 315,0 кВт – 1 шт. Разом з тим, відповідно до Додатку № 3 до ТД, Замовником установлено вимогу, щодо надання у складі пропозиції паспорту на шафу управління/керування, виданий виробником товару, у якому будуть зазначені (відображені) технічні характеристики товару, згідно вимог цієї технічної специфікації. На виконання зазначених вище вимог ТД, Переможцем 09.02.2024 до електронної системи закупівель завантажено файл «Паспорт AQUA STAR SOLO 1-3-315,0-1D00-F5.pdf», умовами якого, серед іншого, передбачено, зокрема: - (ст. 2, розділ 1 «Загальні відомості») «ШУ забезпечує роботу наступного обладнання: насос потужністю двигуна 160,0 кВт – 1 шт»; - (ст. 7, розділ 9 «Свідоцтво про приймання») «Шафа управління AQUA STAR SOLO 1-3-160,0-1D00-F5»; - (ст. 7, розділ 9 «Свідоцтво про приймання») «Дата проведення випробувань_ _2023р./ Дата виготовлення_ _2023р.» Зважаючи на викладене, варто зазначити, що Переможцем у складі тендерної пропозиції, на підтвердження відповідності технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, надано технічний паспорт на шафу управління, у якому зазначені (відображені) технічні характеристики товару, які не відповідають вимогам технічної специфікації Замовника, чим не дотримано вимоги Додатку № 3 до ТД. Відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. При цьому, аналізом інформації, розміщеної в електронній системі закупівель установлено, що Замовником оприлюднено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в документах тендерної пропозиції ТОВ «ЕНЕРГОЗБЕРІГАЮЧІ ТЕХНОЛОГІЇ» (далі – Вимога), відповідно до якого зазначено наступне: «У відповідності до Додатку 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі» тендерної документації, Замовником встановлено вимогу щодо надання Учасником у складі тендерної пропозиції на підтвердження викладених вимог до технічних та якісних характеристик шаф управління/керування - паспорту на шафу управління/керування, виданого виробником товару, у якому будуть зазначені (відображені) технічні характеристики товару, згідно вимог цієї технічної специфікації. На виконання вимог тендерної документації Учасник приєднав до тендерної пропозиції паспорт на шафу управління/керування. Разом із тим вказаний документ при його відкритті НЕ Є ЧИТАБЕЛЬНИМ, що є невідповідністю у тендерної пропозиції вимогам тендерної документації. Учаснику пропонується в термін 24 години з моменту оприлюднення цього повідомлення усунути вищезазначені невідповідність шляхом приєднання до тендерної пропозиції: … - Оновлений паспорт на шафу управління/керування, виданий виробником товару, у якому будуть зазначені (відображені) технічні характеристики товару, згідно вимог цієї технічної специфікації.» Слід зазначити, що Замовником, при оприлюдненні Вимоги, жодним чином не зазначено про невідповідність наданого Переможцем паспорту на ШУ вимогам технічної специфікації, а, натомість, наголошено про «нечитабельність» документу, що не відповідає дійсності, адже Переможцем завантажено документ належної якості та у відповідному форматі. Крім того, відповідно до пункту 43 Особливостей № 1178, установлено, що невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Однак, на виконання Вимоги Замовника щодо завантаження «оновленого паспорту на шафу управління/керування», Переможцем 23.02.2024 до електронної системи закупівель завантажено файл «Паспорт AQUA STAR SOLO 1-3-315,0-1D00-F5.pdf», умовами якого, серед іншого, передбачено, зокрема: - (ст. 2, розділ 1 «Загальні відомості») «ШУ забезпечує роботу наступного обладнання: насос потужністю двигуна 315,0 кВт – 1 шт»; - (ст. 7, розділ 9 «Свідоцтво про приймання») «Шафа управління AQUA STAR SOLO 1-3-315,0-1D00-F5»; - (ст. 7, розділ 9 «Свідоцтво про приймання») «Дата проведення випробувань_ _2024р./ Дата виготовлення_ _2024р.» Зважаючи на викладене, Переможцем надано документ, яким змінено технічні та якісні характеристики частини предмета закупівлі, що, як наслідок, спричинило зміну предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції. Зважаючи на викладене, Замовником, оприлюднено вимогу про усунення невідповідностей (виправлення помилок) в документах про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, виправлення яких призвело до зміни предмета закупівлі, запропонованого ТОВ «ЕНЕРГОЗБЕРІГАЮЧІ ТЕХНОЛОГІЇ» у складі його тендерної пропозиції, чим порушено вимоги пункту 43 Особливостей № 1178. Враховуючи вищезазначене, Замовником, на порушення вимог пункту 43 та підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178, не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ЕНЕРГОЗБЕРІГАЮЧІ ТЕХНОЛОГІЇ», як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а, натомість, укладено з ним договір вартістю 6 951 065,93 гривень.
Період усунення порушень: 28.03.2024 14:47 - 12.04.2024 01:00
Дата публікації висновку: 28.03.2024 14:47

Оскарження висновку в суді

Опис: Позовна заява про визнання протиправним і скасування висновку Північного офісу Держаудитслужби Державної аудиторської служби України від 28.03.2024 року за результатами моніторингу UA-M-2024-03-11-000078 закупівлі UA-2024-01-31-008741-a направлена до Київського окружного адміністративного суду 10 квітня 2024 року
Дата публікації: 10.04.2024 15:47
Дата відкриття провадження: 30.07.2024 00:00
Номер відкриття провадження: 320/32962/24

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Заперечення на висновок за результатами проведення моніторингу UA-M-2024-03-11-000078 проведення відкритих торгів щодо закупівлі «Поставка та монтаж насосного агрегату (аварійного технологічного обладнання) насосної станції І -го підйому для забезпечення аварійного водопостачання м. Біла Церква Київської області під час можливих надзвичайних ситуацій в період воєнного стану (код ДК 021: 2015 42120000-6 Насоси та компресори)» Уважно ознайомившись із висновком Північного офісу Держаудитслужби Державної аудиторської служби України від 28 березня 2024 року за результатами проведення моніторингу процедури закупівлі «Поставка та монтаж насосного агрегату (аварійного технологічного обладнання) насосної станції І -го підйому для забезпечення аварійного водопостачання м. Біла Церква Київської області під час можливих надзвичайних ситуацій в період воєнного стану (код ДК 021: 2015 42120000-6 Насоси та компресори)» (ідентифікатор UA-2024-01-31-008741-a) Департамент житлово-комунального господарства Білоцерківської міської ради повідомляє про те, що категорично не погоджується із висновком Держаудитслужби з наступних підстав. Фахівці Північного офісуДержаудитслужди ДАСУ під час здійснення процедури закупівлі дійшли хибного висновку про невідповідність тендерної пропозиції ТОВ «ЕНЕРГОЗБЕРІГАЮЧІ ТЕХНОЛОГІЇ» вимогам тендерної документації з причин надання Переможцем у складі тендерної пропозиції технічного паспорту на шафу управління насосним агрегатом, у якому зазначені (відображені) технічні характеристики товару, які не відповідають вимогам технічної специфікації Замовника, викладеним Замовником у додатку 3 до тендерної документації. Водночас предметом закупівлі з ідентифікатором UA-2024-01-31-008741-a є поставка та монтаж насосного агрегату (аварійного технологічного обладнання) насосної станції І -го підйому для забезпечення аварійного водопостачання м. Біла Церква Київської області під час можливих надзвичайних ситуацій в період воєнного стану (код ДК 021: 2015 42120000-6 Насоси та компресори). При цьому до складу предмета закупівлі входить як сам насосний агрегат (насос з електродвигуном) так і шафа управління цим насосним агрегатом. Згідно вимог додатку 3 тендерної документації Учасник мав підтвердити технічні характеристики шафи управління/керування шляхом приєднання до тендерної пропозиції паспорту на шафу управління/керування, виданого виробником товару, у якому зазначені (відображені) технічні характеристики товару. На виконання вимог тендерної документації Учасником, у складі тендерної пропозиції, завантажено файл «Паспорт AQUA STAR SOLO 1-3-315,0-1D00-F5.pdf», який підчас розгляду пропозиції Учасника, не був доступний для перегляду. Тобто в електронній системі документ був наявний, але з невідомих причин була відсутня можливість переглянути його вміст, що було розцінено Замовником, як невідповідність в інформації та/або документах, що подані Учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією. Пунктом 43 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» затвердженими постановою Кабінету Міністрів Українивід 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості) передбачено розміщення Замовником в електронній системі закупівель у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. При цьому під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Керуючись пунктом 43 Особливостей 22 лютого 2024 року Замовник розмістив у електронній системі вимогу про усунення невідповідностей, виявлених під час розгляду тендерної пропозиції Учасника шляхом приєднання до тендерної пропозиції зокрема і оновленого паспорту на шафу управління/керування, виданий виробником товару, у якому будуть зазначені (відображені) технічні характеристики товару, згідно вимог цієї технічної специфікації. На виконання вимоги про виправлення невідповідностей у тендерній пропозиції 23 лютого 2024 року Учасником, у строки передбачені законодавством, був розміщений файл «Паспорт AQUA STAR SOLO 1-3-315,0-1D00-F5.pdf» назва якого повністю відповідає назві файлу, приєднаного учасником під час подання тендерної пропозиції 09 лютого 2024 року. З чого можна зробити висновок про те, що Учасник жодним чином не змінено технічні та якісні характеристики частини предмета закупівлі, як то встановили фахівці ДАСУ під час моніторингу процедури закупівлі. Варто зауважити, що Паспорт шафи управління/керування містить розділ 4 яким встановлено маркування товару, а саме: Тобто із самого маркування шафи управління/керування зрозуміло, що шафа управління AQUA STAR SOLO 1-3-315,0-1D00-F5 – без контролера, може здійснювати управління одним насосним агрегатом, розрахована на підключення до трьох фазної електричної мережі, здійснює управління/керування насосним агрегатом з потужністю основного двигуна 315, кВт та містить у своєму складі частотний перетворювач. Аналогічна інформація міститься в декларації про відповідність шафи керування технічним регламентам: - низьковольтного електричного обладнання, затверджений постановою КМУ від 16.12.2015р. № 1067; - електромагнітної сумісності обладнання, затверджений постановою КМУ від 16.12.2015р. № 1077. Вищезазначене повністю підтверджується інформацією, яка міститься в Паспорті шафи управління AQUA STAR SOLO 1-3-315,0-1D00-F5, завантаженому Учасником до електронної системи 23 лютого 2024 року. З викладеного вбачається, що технічні характеристики шафи керування, запропонованої Учасником у складі тендерної пропозиції, повністю відповідають вимогам додатку 3 тендерної документації Замовника. Учасник під час виправлення невідповідностей, виявлених під час розгляду тендерних пропозицій не змінено технічні та якісні характеристики частини предмета закупівлі. А отже Замовник правомірно визначив ТОВ «Енергозберігаючі технології» переможцем відкритих торгів щодо закупівлі «Поставка та монтаж насосного агрегату (аварійного технологічного обладнання) насосної станції І -го підйому для забезпечення аварійного водопостачання м. Біла Церква Київської області під час можливих надзвичайних ситуацій в період воєнного стану (код ДК 021: 2015 42120000-6 Насоси та компресори)» (ідентифікатор UA-2024-01-31-008741-a) та уклав із ним договір про закупівлю.
Дата публікації звіту: 03.04.2024 15:14

Запити/Пояснення