-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
Поштові послуги по виплаті державної соціальної допомоги
Завершена
715 938.90
UAH без ПДВ
Номер:
ce839f3495244c20ac815252859e3f13
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-02-26-000044
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
26.02.2024 00:00
Період моніторингу:
26.02.2024 16:32 - 19.03.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВДЕННОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В МИКОЛАЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
26.02.2024 № 13-З
Миколаїв
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області, затвердженого наказом Південного офісу Держаудитслужби 12 жовтня 2016 року № 8, та на підставі виявлених органом державного фінансового контролю ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених в пункті 1 цього наказу.
3. Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедур закупівель оприлюднити в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області Сергія ЧЕРНОВОЛА від 26.02.2024.
Начальник Денис ЯКОВЛЄВ
Додаток
до наказу Управління Південного офісу
Держаудитслужби в Миколаївській області
від 26.02.2024 № 13-З
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель
№ 7 UA-2024-01-31-000781-a 31.01.2024
Начальник відділу контролю
у сфері закупівель
Управління Південного офісу
Держаудитслужби в Миколаївській області Сергій ЧЕРНОВОЛ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель встановлено порушення вимог пункту 13 Особливостей.
В ході проведення моніторингу процедури закупівлі встановлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, наявності підстав для укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення порушення шляхом оприлюднення обґрунтування підстави для здійснення закупівлі в електронній системі закупівель згідно з вимогами пункту 13 Особливостей та пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 11 червня 2020 року № 1082.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 07 березня 2024 року.
Предметом аналізу були такі питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель; наявність підстав для укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель на 2024 рік Управління соціального захисту населення Миколаївської районної державної адміністрації (далі – Замовник); звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель; договір про надання послуг з виплати та доставки грошових допомог від 01.02.2024 № 250124-111 (далі – Договір про закупівлю); пояснення, інформація та документи, надані Замовником через електронну систему закупівель.
За результатами моніторингу закупівлі встановлено наступне.
Згідно з поясненнями, наданими 04.03.2024 на запит посадової особи органу державного фінансового контролю, Замовник зазначив, що АТ «Укрпошта» «є єдиним постачальником таких послуг на території Миколаївського району Миколаївської області, тобто наявна відсутність конкуренції з технічних причин у розумінні пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, в редакції станом на дату проведення торгів (далі – Особливості). Таким чином, відповідно до підпункту 5 пункту 13 зазначених Особливостей закупівля поштових послуг по виплаті державної соціальної допомоги у АТ «Укрпошта» може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару».
Відповідно до пункту 13 Особливостей у разі укладання договору про закупівлю відповідно до цього пункту Особливостей замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа, підготовлених уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника, та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника.
Натомість, на порушення вимог пункту 13 Особливостей Замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель UA-2024-01-31-000781-a, не оприлюднив в електронній системі закупівель обґрунтування підстави для здійснення закупівлі у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа, підготовлених уповноважено особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджених (затверджених) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника.
В ході моніторингу також встановлено, що Замовник на порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону не надав протягом трьох робочих днів пояснення (інформацію, документи) на запит органу державного фінансового контролю, оприлюднений в електронній системі закупівель 26.03.2024. Зокрема, на вказаний запит Замовник надав пояснення 04.03.2024 року.
Період усунення порушень:
07.03.2024 17:11 - 22.03.2024 00:00
Дата публікації висновку:
07.03.2024 17:11
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Відповідно до висновків моніторингу договору про надання послуг з виплати та доставки грошових допомог від 01.02.2024 № 250124-111 (UA-2024-01-31-000781-a) оприлюднено в електронній системі закупівель обґрунтування підстави для здійснення закупівлі у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа, підготовлених уповноважено особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджених (затверджених) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника.
Слід зазначити, що у зв’язку з технічними особливостями електронного торговельного майданчику, що унеможливлює розмістити таке обґрунтування безпосередньо на сторінці, де розміщено укладений договір, дане обґрунтування розміщено у розділі «зміни/виконання договору». Посилання на публікацію: https://www.dzo.com.ua/contracts/19239375
Дата публікації звіту:
11.03.2024 10:19
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Частково усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionPublicDisclosure: Так
- other: Ні
Опис:
Порушення вимог пункту 13 Особливостей усунуто шляхом оприлюднення обґрунтування підстави для здійснення закупівлі в електронній системі закупівель. Порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону не усунуто.
Дата публікації:
12.03.2024 17:20
Запити/Пояснення
Номер:
31282a6471364fc385aaa9d1600cd472
Назва:
Запит про надання пояснень (інформації, документів)
Дата опублікування:
26.02.2024 16:37
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
01.03.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом «Поштові послуги по виплаті державної соціальної допомоги (ДК 021:2015: 64100000-7: Поштові та кур’єрські послуги)» та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6, пункту 7 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень та інформації з наступних питань.
1. Пропоную надати інформацію та відповідні документи, на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість (аналіз ринку щодо цін, цінові пропозиції, листування з учасникам ринку, анкети, запити, запрошення до обговорення, тощо).
2. Пропоную надати посилання на сторінку вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних, якісних характеристик предмета закупівлі та його очікуваної вартості.
3. Пропоную надати інформацію та її документальне підтвердження щодо наявності підстав для здійснення зазначеної закупівлі шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
0340760da589497ea32cb2122e2de778
Назва:
Пояснення по моніторингу
Дата опублікування:
04.03.2024 10:24
Опис:
На Ваш запит про надання пояснень (інформації, документів) у межах проведення моніторингу закупівлі за предметом «Поштові послуги по виплаті державної соціальної допомоги (ДК 021:2015: 64100000-7: Поштові та кур’єрські послуги)» та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6, пункту 7 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43 повідомляємо наступне.
Розподіл коштів у межах відповідного фінансування для управління соціального захисту населення Миколаївської районної державної (військової) адміністрації щорічно здійснюється органом вищого рівня, а саме Департаментом соціального захисту населення Миколаївської обласної державної (військової) адміністрації на підставі лімітних довідок про бюджетне асигнування соціальних програм та доведеного кошторису щодо видатків, куди закладено, у тому числі, вартість поштових послуг з доставки відповідних соціальних виплат (КЕККВ 2240).
Орієнтовні ціни на такі послуги доводяться централізовано до Департаменту соціального захисту населення безпосереднім їх надавачем, тобто АТ «Укрпошта». Публічна пропозиція (оферта) АТ «УКРПОШТА» на укладання договору про надання платіжної послуги з переказу коштів, а також тарифи на послуги розміщені на офіційному сайті АТ «Укрпошта».
Виходячи з цього управління, як замовник надання відповідних послуг не може впливати на розмір бюджетних призначень для оплати таких послуг.
Управлінню соціального захисту населення Миколаївської районної військової адміністрації необхідно закупити на 2024 рік поштові послуги по виплаті державної соціальної допомоги (ДК 021:2015:64100000-7: Поштові та кур’єрські послуги), при цьому, вартість такої закупівлі складає 715938,90 грн (без ПДВ). Надання послуг здійснюється АТ «Укрпошта», яке є єдиним постачальником таких послуг на території Миколаївського району Миколаївської області, тобто наявна відсутність конкуренції з технічних причин у розумінні пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 р. № 471).
Таким чином, відповідно до підпункту 5 пункту 13 зазначених Особливостей закупівля поштових послуг по виплаті державної соціальної допомоги у АТ «Укрпошта» може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару.
Перед укладенням договору управлінням, для забезпеченості фінансового моніторингу на вимогу АТ «Укрпошта» було надано підписаний опитувальник юридичної особи і пакет документів, необхідних для укладення договору.
Рішенням уповноваженої особи від 25.01.2024 було вирішено провести закупівлю поштових послуг по виплаті державної соціальної допомоги у 2024 році (ДК 021:2015:64100000-7: Поштові та кур’єрські послуги), шляхом укладання прямого договору з АТ «Укрпошта» (ЄДРПОУ 21560045) без використання електронної системи.
Звіт про проведення процедури закупівлі розміщено на майданчику «Державні закупівлі онлайн».
Додатково додаємо підтверджуючі документи.
Номер:
c9daf086552e49e09fadc2d3c93357ef
Назва:
Запит про надання пояснень (інформації, документів)
Дата опублікування:
05.03.2024 16:20
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
09.03.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом «Поштові послуги по виплаті державної соціальної допомоги (ДК 021:2015: 64100000-7: Поштові та кур’єрські послуги)» та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6, пункту 7 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень та інформації з наступного питання.
З урахуванням вашої відповіді від 04.03.2024 на запит посадової особи органу державного фінансового контролю повторно пропоную надати посилання на сторінку вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних, якісних характеристик предмета закупівлі та його очікуваної вартості.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
3c4d1e260ea343e98d50b6235d84dc44
Назва:
Роз'яснення щодо висновку
Дата опублікування:
08.03.2024 10:24
Опис:
Підкажіть будь ласка, обґрунтування підстави для здійснення закупівлі у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа, підготовлених уповноважено особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджених (затверджених) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника - це затверджене рішення про укладення договору з обгрунтуванням процедури проведення закупівлі? І яким чином його можна опублікувати (прикріпити), якщо процедура вже завершена і технічні особливості майданчика, на якому проведено закупівлю, не дозволяють цього зробити? Яким чином можна виправити виявлені недоліки у цьому випадку?
Номер:
54e16376761241fd86d988b3ec1faafd
Назва:
Відповідь на звернення щодо висновку
Дата опублікування:
08.03.2024 12:00
Опис:
Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області на звернення за роз’ясненням змісту висновку та зобов’язань, визначених у висновку про результати проведення моніторингу закупівлі UA-2024-01-31-000781-a повідомляє наступне.
Відповідно до частини першої статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю.
Процедура розміщення інформації про публічні закупівлі, яка оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу у складі електронної системи закупівель, визначається Порядком розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженим Наказ Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 11 червня 2020 року № 1082 (далі – Порядок № 1082).
Згідно з пунктом 3 Порядку № 1082 розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником контролю шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника.
Відповідно до пункту 13 Особливостей У разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника.
Отже, як зазначено в пункті 13 Особливостей, замовник оприлюднює договір про закупівлю та додатки до нього разом з обґрунтуванням підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту.