-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
«Капітальний ремонт будівлі комунальної власності – інклюзивно-ресурсного центру та центру реабілітації, за адресою: Закарпатська область, Тячівський район, м. Тячів, вул. Нересенська, 3» (ДК 021:2015 : 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація)
Завершена
10 224 954.15
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 51 124.77 UAH
мін. крок: 0.5% або 51 124.77 UAH
Номер:
2ace6502ee884f3faa5154582c914e72
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-04-19-000085
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
19.04.2024 00:00
Період моніторингу:
19.04.2024 15:42 - 11.05.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
Н А К А З
18.04.2024 № 27-З
Запоріжжя
Про початок
моніторингу закупівлі
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області (зі змінами), затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3,
НАКАЗУЮ:
1. Почати на підставі виявлених органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель, моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівлі, зазначені у додатку до цього наказу.
Начальник управління Геннадій ВАЩЕНКО
Додаток до наказу управління Східного офісу Держаудитслужби
в Запорізькій області
від 18.04.2024 № 27-З
Перелік процедур закупівель,
по яким проводиться моніторинг
1. UA-2024-01-30-015755-a, яку проводить ТЯЧІВСЬКА МІСЬКА РАДА ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ;
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення пункту 3 та 5 частини 1 статті 5, частини 8 ст. 12, частини третьої статті 22 Закону.
За результатами аналізу визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема щодо недопущення таких порушень в подальшому (в майбутньому не зазначати в тендерній документації підставу для відхилення тендерної пропозиції учасника, яка не передбачена чинним законодавством, не зазначати вимогу надання акту огляду об’єкта та ознайомлення із проектною документацією), та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: « 09 » травня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності обрання процедури закупівлі, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення торгів, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови КМУ від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі - Особливості), розгляду тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю "СМАРТХАУСБУД" (надалі – ТОВ "СМАРТХАУСБУД"), вимога про усунення невідповідностей, укладання договору про закупівлю від 04.03.2024 №30, своєчасності укладання договору про закупівлю, додаткової угоди та їх оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2024 рік; оголошення про проведення процедури закупівлі; тендерну документацію (далі – ТД) затверджену уповноваженою особою (протокол № 25 від 05.02.2024), тендерну пропозицію ТОВ "СМАРТХАУСБУД", договір від 04.03.2024 №30, додаткова угода від 05.03.2024 №1.
Тендерною документацією визначено підставу для відхилення тендерної пропозиції учасника у разі ненадання учасником інформації або у випадку якщо учасник зареєстрований на тимчасово окупованій території та не надав у складі тендерної пропозиції підтвердження зміни податкової адреси на іншу територію України, видане уповноваженим на це органом (пункт 2 «Інша інформація» розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації).
Тендерною документацією визначено відхилення тендерної пропозиції на підставі абзацу 5 підпункту 2 пункту 41 Особливостей, а саме: тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Частиною 3 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» зазначено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Законом України від 15.04.2014 № 1207-VII «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» (надалі – Закон №1207-VII) передбачені певні обмеження і заборони здійснення економічної діяльності.
Частиною 2 статті 13 Закону №1207-VII визначено здійснення господарської діяльності юридичними особами, фізичними особами - підприємцями та фізичними особами, які провадять незалежну професійну діяльність, місцезнаходженням (місцем проживання) яких є тимчасово окупована територія, дозволяється виключно після зміни їхньої податкової адреси на іншу територію України.
Водночас, положення цієї статті застосовуються до тимчасово окупованої території, передбаченої пунктами 1 і 2 частини першої статті 3 цього Закону №1207-VII, надр під територіями, зазначеними у пунктах 1 і 2 частини першої статті 3 цього Закону, і повітряного простору над цими територіями.
Статтею 3 Закону №1207-VII визначено термін «Тимчасово окупована територія»:
1) сухопутна територія тимчасово окупованих Російською Федерацією територій України, водні об’єкти або їх частини, що знаходяться на цих територіях;
2) внутрішні морські води і територіальне море України навколо Кримського півострова, територія виключної (морської) економічної зони України вздовж узбережжя Кримського півострова та прилеглого до узбережжя континентального шельфу України, внутрішні морські води, прилеглі до сухопутної території інших тимчасово окупованих Російською Федерацією територій України, на які поширюється юрисдикція органів державної влади України відповідно до норм міжнародного права, Конституції та законів України;
3) інша сухопутна територія України, внутрішні морські води і територіальне море України, визнані в умовах воєнного стану тимчасово окупованими у встановленому Кабінетом Міністрів України порядку.
Отже, положення статті 13 Закону №1207-VII розповсюджуються на тимчасово окуповані території України, які були окуповані починаючи з 19.02.2014 по 24.02.2022, аналогічна позиція підтверджується рішенням Центрального апеляційного господарського суду від 09.05.2023 по справі №908/1828/22.
Відповідно до абзацу 2 статті 13 Закону №1207-VII в умовах воєнного стану рішенням Кабінету Міністрів України положення цієї статті можуть бути поширені на тимчасово окуповані території, передбачені пунктом 3 частини першої статті 3 цього Закону, надра під територіями, зазначеними у пункті 3 частини першої статті 3 цього Закону, і повітряний простір над цими територіями.
Однак, Кабінет Міністрів України не ухвалював рішення про поширення статті 13 «Особливості здійснення економічної діяльності на тимчасово окупованій території» Закону №1207-VII на тимчасово окуповані території України після 24 лютого 2022 року.
Крім того, підпунктом 26.4 підрозділу 10 «Інші перехідні положення» Податкового кодексу України визначено, що у разі здійснення господарських операцій між особами, які мають податкову адресу на тимчасово окупованій території, та платниками податків, які мають податкову адресу на іншій території України, до таких операцій застосовуються положення статті 39 цього Кодексу з урахуванням критеріїв, визначених підпунктом 39.2.1 пункту 39.2 статті 39 цього Кодексу.
Враховуючи зазначене вище, дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог, порушують основні принципи здійснення публічних закупівель передбачених статтею 5 Закону, що підтверджується рішенням Центрального апеляційного господарського суду від 09.05.2023 по справі №908/1828/22, яке набрало чинності, статтями 3, 13 Закону №1207-VII, підпунктом 26.4 підрозділу 10 Податкового кодексу України.
Пунктом 1 «Процедура надання роз’яснень щодо тендерної документації» Розділу 2. «Надання роз’яснень щодо тендерної документації та внесення змін» ТД зазначено вимогу щодо особистого відвідування та огляду об’єкта будівництва, оцінку можливості виконання робіт, їх види та обсяги, ознайомлення із проектною документацією. Виконання цієї вимоги повинно бути документально зафіксовано, для чого надати у складі тендерної пропозиції підписаний уповноваженою особою замовника та представником учасника Акт огляду об’єкта та ознайомлення із проектною документацією довільної форми.
Подання інформації та документів учасниками здійснюється відповідно до частини 8 ст. 12 Закону в електронному вигляді через електронну систему закупівель, під час проведення процедури закупівлі, вимоги Замовника щодо оформлення документів в паперовому вигляді заборонено.
Статтєю 5 Закону визначено принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; які порушено Замовником.
Частиною 3 ст.22 Закону зазначено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Чиним законодавством не передбачено обов’язковість складання акту огляду об’єкта та ознайомлення із проектною документацією, в паперовому вигляді.
Таким чином, Замовником порушено частину 3 ст.22 Закону при складанні тендерної документації.
Період усунення порушень:
13.05.2024 17:59 - 28.05.2024 00:00
Дата публікації висновку:
13.05.2024 17:59
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
1. Виключено з примірної тендерної документації на закупівлю робіт вимогу Замовника щодо оформлення документів в паперовому вигляді на виконання пункту 1 підпункту 2.1.2. Розділу 2 Тендерної документації «2.1.2. Для повноти розуміння предмету закупівлі та його об’єму учаснику необхідно, в період звернення за роз’ясненнями, особисто відвідати та оглянути об’єкт будівництва, оцінити можливості виконання робіт, їх види та обсяги, ознайомитися із проектною документацією. Виконання цієї вимоги повинно бути документально зафіксовано, для чого надати у складі тендерної пропозиції підписаний уповноваженою особою замовника та представником учасника Акт огляду об’єкта та ознайомлення із проектною документацією довільної форми.».
2. Із врахуванням рішення Центрального апеляційного господарського суду від 09.05.2023 по справі №908/1828/22, виключено з примірної тендерної документації на закупівлю робіт вимогу підтвердження реєстрації учасника на тимчасово окупованій території з наданням підтвердження зміни податкової адреси на іншу територію України видане уповноваженим на це органом та підстави такого відхилення.
3. Приведено примірну тендерну документацію, що використовується уповноваженою особою у відповідність до чинного законодавства та зобов’язано даним рішенням незастосувати в майбутньому в тендерній документації підстави для відхилення тендерної пропозиції учасника, які не передбачена чинним законодавством, не зазначати вимогу надання акту огляду об’єкта та ознайомлення із проектною документацією.
Дата публікації звіту:
20.05.2024 16:25