-
Відкриті торги з особливостями
-
Мультилотова
-
КЕП
- 4
ЛОТ 1 - Дизельне паливо, ЛОТ 2 - Бензин А-95
закупівля відбувається відповідно до потреби та на підставі Постанови КМУ "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" №1178 від 12 жовтня 2022 року (зі змінами)
Завершена
8 320 320.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 7 200.00 UAH
мін. крок: 0.1% або 7 200.00 UAH
Номер:
8b2c4564bab247efa4363b2469290413
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-08-19-000028
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
19.08.2024 00:00
Період моніторингу:
19.08.2024 15:31 - 10.09.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
19.08.2024 № 137
(дата)
м. Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби
Аляб`євої О.М від 19.08.2024 року
В.о. начальника Артур ЄГІОЗАР’ЯН
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 19.08.2024 № 137
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
9 UA-2024-01-30-010460-a 30.01.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель
Заступник начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ`ЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення пункту 14 Порядку №1082.
За результатами аналізу питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей; внесення змін до тендерної документації, надання роз’яснень щодо тендерної документації; правомірності відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ "СИНЕРГІЯ СИСТЕМ"; розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ "ЛОККАРД"; відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону та Особливостям; своєчасності його розміщення та виконання учасником; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; внесення змін до умов договору; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 29 серпня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості); внесення змін до тендерної документації, надання роз’яснень щодо тендерної документації; правомірності відхилення тендерної пропозиції учасника; розгляду тендерної пропозиції учасника; відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону та Особливостям; своєчасності його розміщення та виконання учасником; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; внесення змін до умов договору та їх оприлюднення; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Красноградського комбінату комунальних підприємств (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену Протоколом уповноваженої особи № 4 від 30.01.2024, Перелік змін, що вносяться до тендерної документації затверджені рішенням уповноваженої особи від 02.02.2024 року № 5, тендерну документацію, затверджену Протоколом уповноваженої особи від 02.02.2024 року № 5, Перелік змін, що вносяться до тендерної документації затверджені рішенням уповноваженої особи від 05.02.2024 року № 7, тендерну документацію, затверджену Протоколом уповноваженої особи від 05.02.2024 року №8, звернення за роз’ясненнями щодо тендерної документації від 01 лютого 2024 року та відповідь Замовника від 02 лютого 2024 року, вимога про усунення порушення від 02 лютого 2024 року та відповідь Замовника від 05 лютого 2024 року, реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію по Лоту 1 ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СИНЕРГІЯ СИСТЕМ" (далі – ТОВ "СИНЕРГІЯ СИСТЕМ"), тендерну пропозицію по Лоту 1 ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЛОККАРД" (далі – ТОВ "ЛОККАРД"), тендерну пропозицію по Лоту 2 ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЛОККАРД" (далі – ТОВ "ЛОККАРД"), вимоги про усунення невідповідностей по Лоту 1 до 15 лютого 2024 року та до 20 лютого 2024 року, вимога про усунення невідповідностей по Лоту 2 до 15 лютого 2024 року , протокол розкриття тендерних пропозицій від 12 лютого 2024 року, Протокол «Щодо прийняття рішення уповноваженою особою» від 16.02.2024 № 12 про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "СИНЕРГІЯ СИСТЕМ" по Лоту 1, Протокол «Щодо прийняття рішення уповноваженою особою» від 20.02.2024 № 16 про прийняття рішення укласти договір про закупівлю по Лоту 1 з переможцем ТОВ "ЛОККАРД", Протокол «Щодо прийняття рішення уповноваженою особою» від 16.02.2024 № 13 про прийняття рішення укласти договір про закупівлю по Лоту 1 з переможцем ТОВ "ЛОККАРД", повідомлення про намір укласти договір по Лоту 1 від 20 лютого 2024 року , повідомлення про намір укласти договір по Лоту 2 від 16 лютого 2024 року , договір про закупівлю товарів від 26 лютого 2024 року № 11-027-СК (далі – Договір по Лоту 1), договір про закупівлю товарів від 26 лютого 2024 року № 11-028-СК (далі – Договір по Лоту 2), додаткова угода від 28 лютого 2024 № 1 до Договору по Лоту 1, додаткова угода від 21 березня 2024 року № 2 до Договору по Лоту 1, додаткова угода від 01 квітня 2024 року № 3 до Договору по Лоту 1, додаткова угода від 24 липня 2024 року № 4 до Договору по Лоту 1, додаткова угода від 27 лютого 2024 року № 1 до Договору по Лоту 2, додаткова угода від 28 лютого 2024 року № 2 до Договору по Лоту 2, пояснення Замовника, отримане через електронну систему закупівель 27 серпня 2024 року (далі – Пояснення).
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено, що відповідно Додатку 3 до тендерної документації «Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі Код за ДК 021:2015 09130000-9: Нафта і дистиляти (ЛОТ 1 - Дизельне паливо, ЛОТ 2 - Бензин А-95), Найменування предмету закупівлі: Дизельне паливо, Бензин А-95.
В ОГОЛОШЕННІ про проведення відкритих торгів UA-2024-01-30-010460-a, по ЛОТ 1 та ЛОТ 2, в окремих електронних полях Замовником зазначено Код згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі ДК 021:2015:09130000-9 — Нафта і дистиляти.
Відповідно до пункту 24 Особливостей, затверджених Постановою №1178 Замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України «Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі» від 11.06.2020 №1082 (далі – Порядок №1082), та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Процедуру розміщення інформації про публічні закупівлі, яка оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу у складі електронної системи закупівель, подання інформації, документів, звернень та скарг, одержання повідомлень через електронну систему закупівель визначає Порядок №1082.
Вимогами пункту 14 Порядку № 1082 визначено, що під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим-четвертим пункту 13 цього Порядку, та інформація щодо назви товару кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі, а також коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі. Національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749.
Національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 містить , зокрема, наступну позицію щодо групи цифр за категорією та відповідають назві, що описує товар, який становить предмет закупівлі та який має намір придбати Замовник згідно інформації, розміщеної у річному плані закупівель, а саме: 09132000-3 Бензин , 09134200-9 Дизельне паливо
Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону, під час здійснення моніторингу процедури закупівлі, Північно-східним офісом Держаудитслужби, через електронну систему закупівель направлено Замовнику запит про надання пояснень від 22.08.2024 з приводу вищевказаного, отримано відповідь від 27.08.2024 року, в якій Замовник, зокрема, зазначив: «Відповідно до Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 708 від 15.04.2020 «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі» зі змінами та доповненнями: «3. Предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.». Замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів зазначено Код за Єдиним закупівельним словником та Код згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі відповідно до Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 708 від 15.04.2020».
Однак, зазначене пояснення не спростовує факт порушення Замовником пункту 14 Порядку №1082 в частині повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, тому як Замовником, під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, в окремих електронних полях не зазначено інформацію щодо коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Період усунення порушень:
29.08.2024 21:31 - 13.09.2024 00:00
Дата публікації висновку:
29.08.2024 21:31
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Інформація про вжиття заходів, направлених на недопущення в подальшому встановлених порушень.
19.08.2024 року відповідно до Наказу Північно-східного офісу Держаудитслужби розпочато моніторинг закупівлі по предмету «ЛОТ 1 - Дизельне паливо, 8320320 UAH, 09130000-9, ДК021, 158340, літр ЛОТ 2 - Бензин А-95, 8320320 UAH, 09130000-9, ДК021, 15000, літр».
Інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Рrozorro за номером ID: UA-2024-01-30-010460-a.
27.08.2024 року Замовником було надано пояснення на запит Північно-східного офісу Держаудитслужби на надання пояснень від 22.08.2024 року. Так, Замовником зазначено, що в оголошенні про проведення відкритих торгів вказано Код за Єдиним закупівельним словником та Код згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільш відповідає назві номенклатурної позиції предмету закупівлі, що відповідає положенням Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 708 від 15.04.2020.
Необхідно зазначити, що Договір про закупівлю товарів № 11-027-СК був 26.02.2024 року. В той же час, Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-01-30-010460-a був оприлюднений 29.08.2024 року, тобто вже після укладення договору про закупівлю товарів. Станом на дату оприлюднення Висновку про результати моніторингу, вказаний договір виконується сторонами.
Оскільки моніторинг процедури закупівлі № UA-2024-01-30-010460-a був проведений вже після завершення торгів, укладення та виконання договору, внести зміни до оголошення про закупівлю не виявляється технічно можливим.
Водночас, Замовником проводиться робота з вдосконалення знань та навичок уповноважених осіб з публічних закупівель, а також роз’яснювальна робота щодо посилення уваги уповноважених осіб з метою вжиття заходів, спрямованих на недопущення порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
Дата публікації звіту:
05.09.2024 13:35
Запити/Пояснення
Номер:
cc2da72b754f4a80a62f1fcf7a1e7e2d
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
22.08.2024 11:33
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
28.08.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі ЛОТ 1 - Дизельне паливо, ЛОТ 2 - Бензин А-95 (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель - UA-2024-01-30-010460-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансово го контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року №23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі?
2. Відповідно Додатку 3 до тендерної документації «Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі Код за ДК 021:2015 09130000-9: Нафта і дистиляти (ЛОТ 1 - Дизельне паливо, ЛОТ 2 - Бензин А-95), Найменування предмету закупівлі: Дизельне паливо, Бензин А-95.
В ОГОЛОШЕННІ про проведення відкритих торгів UA-2024-01-30-010460-a, по ЛОТ 1 та ЛОТ 2, в окремих електронних полях Замовником зазначено Код згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі ДК 021:2015:09130000-9 — Нафта і дистиляти.
Національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 містить , зокрема, наступну позицію щодо групи цифр за категорією та відповідають назві, що описує товар, який становить предмет закупівлі та який має намір придбати Замовник згідно інформації, розміщеної у річному плані закупівель, а саме: 09132000-3 Бензин , 09134200-9 Дизельне паливо .
Чому під час унесення інформації щодо предмета закупівлі в оголошення про проведення відкритих торгів не дотримано пункту 14 Порядку № 1082 щодо зазначення коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі?
3. За результатами процедури закупівлі, Замовником, по Лоту 1 укладено з ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЛОККАРД" договір про закупівлю товарів від 26 лютого 2024 року за №11-027-СК (далі - Договір).
Додатковою угодою від 21 березня 2024 року за №2 внесено зміни до договору. Випадки для внесення змін до істотних умов договору: погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладання договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення (Постанова) Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): Збільшити ціну на дизельне паливо на 0,97 грн., та зменшити кількість на 1466 літрів, а також зменшити суму договору на 68,22 грн. (23,37 грн. - бюджетні кошти, 44,85 грн. - власні кошти)
Оприлюднено Цінову довідку Харківської торгово-промислової палати №142/24 від 29 лютого 2024 року.
Аналізом вказаної довідки Харківської торгово-промислової встановлено, що порівняння цін проведено станом на 05.02.2024 та на 29.02.2024 року, що не відповідає періоду між укладанням договору та додаткової угоди .
Згідно підпункту 2 пункту 19 Особливостей №1178 істотні умови договору про закупівлю, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадку погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення;.
Отже, дані, викладені у Ціновій довідці Харківської торгово-промислової палати №142/24 від 29 лютого 2024 року станом на 05.02.2024 та на 29.02.2024 не можуть підтверджувати наявність коливання ціни між датами укладення договору (26.02.2024) та додаткової угоди (21.03.2024).
У зв’язку з вищевикладеним прошу пояснити причину укладання додаткової угоди від 21.03.2024 за №2 з недотриманням умов визначених у підпункті 2 пункту 19 Особливостей №1178 ?
4. За результатами процедури закупівлі, Замовником, по Лоту 1 укладено з ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЛОККАРД" договір про закупівлю товарів від 26 лютого 2024 року за №11-027-СК (далі - Договір).
Додатковою угодою від 01 квітня 2024 року за №3 внесено зміни до договору. Випадки для внесення змін до істотних умов договору: погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладання договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення (Постанова) Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): Збільшити ціну на дизельне паливо на 1,76 грн., та зменшити кількість на 2512 літрів, а також зменшити суму договору на 55,52 грн. (16,29 грн. - бюджетні кошти, 39,23 грн. - власні кошти).
Оприлюднено Експертний висновок Харківської торгово-промислової палати №251/24 від 27 березня 2024 року.
Аналізом вказаного експертного висновку Харківської торгово-промислової встановлено, що порівняння цін проведено станом на 05.03.2024 та на 26.03.2024 року, що не відповідає періоду між останнім внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару та додаткової угоди .
Отже, дані, вказані у Експертному висновок Харківської торгово-промислової палати №251/24 від 27 березня 2024 року станом на 05.03.2024 та на 26.03.2024 не можуть підтверджувати наявність коливання ціни між датами останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару (21.03.2024) та додаткової угоди (01.04.2024).
У зв’язку з вищевикладеним прошу пояснити причину укладання додаткової угоди від 01 квітня 2024 року за №3 з недотриманням умов визначених у підпункті 2 пункту 19 Особливостей №1178 ?
5. Відповідно до повідомлення «Вимога про усунення невідповідностей
до 20 лютого 2024» до Учасника по Лоту 1: «..ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЛОККАРД" надали гарантійний лист № 0106/01 від 31 січня 2024 року зі зразками талонів із зазначенням талонів номіналом 5л, 10л, 15л, 20л, 40л, 60л, 100л, інформацію № 0106 від 31 січня 2024 року із зазначенням талонів номіналом 15, 20, 30, 40 л. Дана вимога зазначена в додатку 3 тендерної пропозиції. Учасник повинен надати: роз’яснення, чому у довідках відрізняються номінали талонів…. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЛОККАРД" не надали договори, що підтверджують опис талонів (скретч-карток). Дана вимога зазначена в додатку 3 до тендерної документації: «…Опис талонів (Скретч-карток) має бути підтверджений договорами. Учасник повинен надати зразки талонів (скретч-карток), завірений печаткою...». Учасник ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЛОККАРД" повинен надати: роз’яснення та договори, що підтверджують опис талонів (скретч-карток).
Відповідно до повідомлення «Вимога про усунення невідповідностей
до 15 лютого 2024» до Учасника по Лоту 2: « .. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЛОККАРД" надали гарантійний лист № 0106/01 від 31 січня 2024 року зі зразками талонів із зазначенням талонів номіналом 5л, 10л, 15л, 20л, 40л, 60л, 100л, інформацію № 0106 від 31 січня 2024 року із зазначенням талонів номіналом 15, 20, 30, 40 л. Дана вимога зазначена в додатку 3 тендерної пропозиції. Учасник повинен надати: роз’яснення, чому у довідках відрізняються номінали талонів… ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЛОККАРД" не надали договори, що підтверджують опис талонів (скретч-карток). Дана вимога зазначена в додатку 3 до тендерної документації: «…Опис талонів (Скретч-карток) має бути підтверджений договорами. Учасник повинен надати зразки талонів (скретч-карток), завірений печаткою...». Учасник ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЛОККАРД" повинен надати: роз’яснення та договори, що підтверджують опис талонів (скретч-карток)».
Вищевказані невідповідності, визначені Замовником, стосуються Додатку 3 до тендерної документації «Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі Код за ДК 021:2015 09130000-9: Нафта і дистиляти (ЛОТ 1 - Дизельне паливо, ЛОТ 2 - Бензин А-95)»
Відповідно пункту 43 Особливостей під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Чому Замовником оприлюднено до Учасника повідомлення з вимогою про усунення вищевказаних невідповідностей, адже пункт 43 Особливостей містить виключення щодо невідповідністю в інформації та/або документах: «..крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції»?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподаткованих мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеження волі на той самий строк.
Номер:
58144ec2c51a416eb2750b7f744154f9
Назва:
Надання відповіді на запит
Дата опублікування:
27.08.2024 11:20
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі ЛОТ 1 - Дизельне паливо, ЛОТ 2 - Бензин А-95 (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель - UA-2024-01-30-010460-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансово го контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року №23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі?
Відповідь – згідно затвердженого плану використання коштів підприємства на 2024 рік дизельного палива потрібно 158340 літрів (7600320,00 грн.), в тому числі за бюджетні кошти – 137340 літрів, за власні кошти – 21000 літрів; бензину А-95 потрібно 15000 літрів (720000,00 грн.), в тому числі за бюджетні кошти - 12000 літрів, за власні кошти – 3000 літрів. Технічні та якісні характеристики складені на підставі потреб підприємства.
2. Відповідно Додатку 3 до тендерної документації «Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі Код за ДК 021:2015 09130000-9: Нафта і дистиляти (ЛОТ 1 - Дизельне паливо, ЛОТ 2 - Бензин А-95), Найменування предмету закупівлі: Дизельне паливо, Бензин А-95.
В ОГОЛОШЕННІ про проведення відкритих торгів UA-2024-01-30-010460-a, по ЛОТ 1 та ЛОТ 2, в окремих електронних полях Замовником зазначено Код згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі ДК 021:2015:09130000-9 — Нафта і дистиляти.
Національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 містить , зокрема, наступну позицію щодо групи цифр за категорією та відповідають назві, що описує товар, який становить предмет закупівлі та який має намір придбати Замовник згідно інформації, розміщеної у річному плані закупівель, а саме: 09132000-3 Бензин , 09134200-9 Дизельне паливо .
Чому під час унесення інформації щодо предмета закупівлі в оголошення про проведення відкритих торгів не дотримано пункту 14 Порядку № 1082 щодо зазначення коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі?
Відповідь – відповідно до Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 708 від 15.04.2020 «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі» зі змінами та доповненнями: «3. Предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.». Замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів зазначено Код за Єдиним закупівельним словником та Код згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі відповідно до Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 708 від 15.04.2020.
3. За результатами процедури закупівлі, Замовником, по Лоту 1 укладено з ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЛОККАРД" договір про закупівлю товарів від 26 лютого 2024 року за №11-027-СК (далі - Договір).
Додатковою угодою від 21 березня 2024 року за №2 внесено зміни до договору. Випадки для внесення змін до істотних умов договору: погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладання договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення (Постанова) Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): Збільшити ціну на дизельне паливо на 0,97 грн., та зменшити кількість на 1466 літрів, а також зменшити суму договору на 68,22 грн. (23,37 грн. - бюджетні кошти, 44,85 грн. - власні кошти)
Оприлюднено Цінову довідку Харківської торгово-промислової палати №142/24 від 29 лютого 2024 року.
Аналізом вказаної довідки Харківської торгово-промислової встановлено, що порівняння цін проведено станом на 05.02.2024 та на 29.02.2024 року, що не відповідає періоду між укладанням договору та додаткової угоди .
Згідно підпункту 2 пункту 19 Особливостей №1178 істотні умови договору про закупівлю, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадку погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення;.
Отже, дані, викладені у Ціновій довідці Харківської торгово-промислової палати №142/24 від 29 лютого 2024 року станом на 05.02.2024 та на 29.02.2024 не можуть підтверджувати наявність коливання ціни між датами укладення договору (26.02.2024) та додаткової угоди (21.03.2024).
У зв’язку з вищевикладеним прошу пояснити причину укладання додаткової угоди від 21.03.2024 за №2 з недотриманням умов визначених у підпункті 2 пункту 19 Особливостей №1178 ?
Відповідь – Договір про закупівлю було укладено 26.02.2024 року, цінова довідка Харківської торгово-промислової палати №142/24 була видана від 29 лютого 2024 року, додаткову угоду про підвищення ціни було укладено після довідки торгово-промислової палати - 21.03.2024 року.
4. За результатами процедури закупівлі, Замовником, по Лоту 1 укладено з ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЛОККАРД" договір про закупівлю товарів від 26 лютого 2024 року за №11-027-СК (далі - Договір).
Додатковою угодою від 01 квітня 2024 року за №3 внесено зміни до договору. Випадки для внесення змін до істотних умов договору: погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладання договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення (Постанова) Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): Збільшити ціну на дизельне паливо на 1,76 грн., та зменшити кількість на 2512 літрів, а також зменшити суму договору на 55,52 грн. (16,29 грн. - бюджетні кошти, 39,23 грн. - власні кошти).
Оприлюднено Експертний висновок Харківської торгово-промислової палати №251/24 від 27 березня 2024 року.
Аналізом вказаного експертного висновку Харківської торгово-промислової встановлено, що порівняння цін проведено станом на 05.03.2024 та на 26.03.2024 року, що не відповідає періоду між останнім внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару та додаткової угоди .
Отже, дані, вказані у Експертному висновок Харківської торгово-промислової палати №251/24 від 27 березня 2024 року станом на 05.03.2024 та на 26.03.2024 не можуть підтверджувати наявність коливання ціни між датами останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару (21.03.2024) та додаткової угоди (01.04.2024).
У зв’язку з вищевикладеним прошу пояснити причину укладання додаткової угоди від 01 квітня 2024 року за №3 з недотриманням умов визначених у підпункті 2 пункту 19 Особливостей №1178 ?
Відповідь – Договір про закупівлю було укладено 26.02.2024 року, цінова довідка Харківської торгово-промислової палати №142/24 була видана від 29 лютого 2024 року, додаткову угоду про підвищення ціни було укладено після довідки торгово-промислової палати - 21.03.2024 року.
5. Відповідно до повідомлення «Вимога про усунення невідповідностей
до 20 лютого 2024» до Учасника по Лоту 1: «..ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЛОККАРД" надали гарантійний лист № 0106/01 від 31 січня 2024 року зі зразками талонів із зазначенням талонів номіналом 5л, 10л, 15л, 20л, 40л, 60л, 100л, інформацію № 0106 від 31 січня 2024 року із зазначенням талонів номіналом 15, 20, 30, 40 л. Дана вимога зазначена в додатку 3 тендерної пропозиції. Учасник повинен надати: роз’яснення, чому у довідках відрізняються номінали талонів…. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЛОККАРД" не надали договори, що підтверджують опис талонів (скретч-карток). Дана вимога зазначена в додатку 3 до тендерної документації: «…Опис талонів (Скретч-карток) має бути підтверджений договорами. Учасник повинен надати зразки талонів (скретч-карток), завірений печаткою...». Учасник ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЛОККАРД" повинен надати: роз’яснення та договори, що підтверджують опис талонів (скретч-карток).
Відповідно до повідомлення «Вимога про усунення невідповідностей
до 15 лютого 2024» до Учасника по Лоту 2: « .. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЛОККАРД" надали гарантійний лист № 0106/01 від 31 січня 2024 року зі зразками талонів із зазначенням талонів номіналом 5л, 10л, 15л, 20л, 40л, 60л, 100л, інформацію № 0106 від 31 січня 2024 року із зазначенням талонів номіналом 15, 20, 30, 40 л. Дана вимога зазначена в додатку 3 тендерної пропозиції. Учасник повинен надати: роз’яснення, чому у довідках відрізняються номінали талонів… ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЛОККАРД" не надали договори, що підтверджують опис талонів (скретч-карток). Дана вимога зазначена в додатку 3 до тендерної документації: «…Опис талонів (Скретч-карток) має бути підтверджений договорами. Учасник повинен надати зразки талонів (скретч-карток), завірений печаткою...». Учасник ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЛОККАРД" повинен надати: роз’яснення та договори, що підтверджують опис талонів (скретч-карток)».
Вищевказані невідповідності, визначені Замовником, стосуються Додатку 3 до тендерної документації «Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі Код за ДК 021:2015 09130000-9: Нафта і дистиляти (ЛОТ 1 - Дизельне паливо, ЛОТ 2 - Бензин А-95)»
Відповідно пункту 43 Особливостей під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Чому Замовником оприлюднено до Учасника повідомлення з вимогою про усунення вищевказаних невідповідностей, адже пункт 43 Особливостей містить виключення щодо невідповідністю в інформації та/або документах: «..крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції»?
Відповідь – Номінал талонів – це кількісні характеристики товару, які ніяким чином не впливають на технічні та якісні характеристики товару, що визначаються сертифікатами якості або паспортами виробника, які надаються учасником. Учасник ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЛОККАРД" надав документи, що підтверджують відповідність технічним та якісним характеристикам предмета закупівлі. Запитувані вимоги про усунення невідповідностей стосувалися вимог, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо, що відповідає пункту 43 Особливостей.