-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 3
Електрична енергія
Електрична енергія на 2024 рік
Торги відмінено
961 636.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 808.18 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 808.18 UAH
Номер:
fc1f06394fa641fd95eae6767c41202f
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-02-20-000007
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
20.02.2024 00:00
Період моніторингу:
20.02.2024 18:14 - 13.03.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
20.02.2024 № 12-З
Чернігів
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Олександр КОНДРАШОВ
Витяг з додатку
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області
«Про початок моніторингу закупівель»
Перелік закупівель № з/п Оголошення про проведення закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 2. UA-2024-01-30-004353-a 30.01.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Енера Чернігів» з урахуванням вимог Особливостей, встановлено порушення вимог абзацу першого пункту 43 та абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону та оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови № 710, повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності тендерної документації вимогам законодавства, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
-
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 12 березня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі – постанова
№ 710), повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства, розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, зі змінами, у редакції чинній на момент проведення закупівлі (далі – Особливості), своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Мринської сільської ради (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи від 30.01.2024 № 15 (далі – тендерна документація), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Енера Чернігів» (далі – ТОВ «Енера Чернігів»), вимогу про усунення невідповідностей до 16:49 год 09.02.2024, повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене в електронній системі закупівель 12.01.2024, роз’яснення до процедури, вимоги товариства з обмеженою відповідальністю «Дніпровські енергетичні послуги» про усунення порушення та відповіді Замовника на вимоги, протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 12.01.2024 № 19, від 04.03.2024 № 25, пояснення та документи Замовника на запит Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, оприлюднені в електронній системі закупівель 26.02.2024.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Енера Чернігів» з урахуванням вимог Особливостей встановлено наступне.
Відповідно до вимог пункту 1 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації Замовником передбачено, що: «3 метою уникнення цінового демпінгу (штучного заниження ціни тендерної пропозиції з метою перемоги в закупівлі), що ставить під сумнів можливість Учасника виконати договір за запропонованою ціною, а також підвищує ймовірність внесення змін у договір у майбутньому в частині підняття ціни, Замовник звіряє складову цінової пропозиції Учасника (середньозважена закупівельна ціна електричної енергії, без урахування тарифу на розподіл електричної енергії АТ «ЧЕРНІГІВОБЛЕНЕРГО» та тарифу на послуги передачі електричної енергії ПрАТ «НЕК «УКРЕНЕРГО»), з середньозваженою ціною розміщеною на веб-сайті «Оператора ринку» https://www.oree.com.ua/index.Dhp/indexes. Учасник процедури закупівлі не має права занижувати (демпінгувати), в іншому випадку ціна пропозиції буде визнана штучним демпінгуванням цін. Якщо складова цінової пропозиції Учасника (середньозважена закупівельна ціна електричної енергії, без урахування тарифу на розподіл електричної енергії АТ «ЧЕРНІГІВОБЛЕНЕРГО» та тарифу на послуги передачі електричної енергії ПрАТ «НЕК «УКРЕНЕРГО») за 1 кВт/год буде на 5 або більше відсотків нижче середньозваженої ціни на дату завершення аукціону зазначеної на веб-сайті «Оператора ринку», то Замовник має право відхилити пропозицію Учасника. Учасник у складі своєї пропозиції повинен надати лист-погодження з даною умовою в разі не згоди це буде вважатися як відмова від підписання договору про закупівлю».
Водночас, слід зазначити, що дата і час проведення електронного аукціону електронною системою визначено автоматично, а саме: 15:37 год 08.02.2024.
Відповідно до інформації, розміщеної на сайті «Оператора ринку» (https://www.oree.com.ua), торги електроенергією проводяться 24/7 в автоматичному режимі, без будь-якого ручного управління процесом.
Виходячи з цього, середньозважена ціна на ринку електричної енергії «на добу наперед» Об’єднаної енергетичної системи України (ринок електричної енергії «на добу наперед» Об’єднаної енергетичної системи України – далі РДН ОЕС України) на дату завершення аукціону (08.02.2024) складала 4,54574 грн за 1 кВт*год без ПДВ.
Цінова пропозиція учасника ТОВ «Енера Чернігів» 721 966,72 грн з ПДВ з обсягом закупівлі 147944 кВт*год. Розрахунок ціни за 1 кВт*год, включаючи тариф на передачу, без тарифу на розподіл, учасника ТОВ «Енера Чернігів»: 721 966,72 / 147944 = 4,88 грн (з ПДВ) / 1,2 = 4,066666666666667 грн (без ПДВ).
Тариф на послуги передачі електричної енергії ПрАТ «НЕК «Укренерго» становив 0,52857 грн за 1 кВт*год без ПДВ.
Розрахунок закупівельної ціни за 1 кВт*год ТОВ «Енера Чернігів» без тарифів на передачу та розподіл електричної енергії: 4,066666666666667 грн – 0,52857 грн = 3,538096666666667 грн (без ПДВ).
Отже, ціна за 1 кВт*год ТОВ «ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ» 3,538096666666667 грн без урахування тарифу на розподіл та тарифу на послуги передачі електричної енергії є нижчою за середньозважену ціни на дату завершення аукціону (08.02.2024), зазначеної на веб-сайті «Оператора ринку» на 1,007643333333333 грн, що становить 22,16676126 відсотка.
З огляду на вищезазначене, тендерна пропозиція учасника ТОВ «Енера Чернігів» містила у складі цінової пропозиції середньозважену закупівельну ціну електричної енергії (без урахування тарифів на розподіл та на послуги з передачі електричної енергії) за 1 кВт/год на 22,16676126 відсотка нижче за середньозважену ціну на дату завершення аукціону, зазначену на веб-сайті «Оператора ринку», чим порушено вимоги пункту 1 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника.
Згідно з підпунктом 1.1.4 пункту першого «Документи та інформація, які підтверджують відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям» додатку 1 до тендерної документації Замовником передбачено, що з метою підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) учасник процедури закупівлі має надати: «Акти прийому-передачі електричної енергії за весь період договорів та документ (документи), загальна сума яких відповідає звіту про виконання, звіт про виконання договору про закупівлю, оприлюднений в електронний системі «Прозорро».
Проте, у складі тендерної пропозиції ТОВ «Енера Чернігів» відсутній звіт про виконання договору про закупівлю від 15.12.2021 № 3102776ВЦ, наданого учасником для підтвердження досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору, чим порушено вимоги підпункту 1.1.4 пункту першого «Документи та інформація, які підтверджують відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям» додатку 1 до тендерної документації Замовника.
Відповідно до вимог абзацу першого пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Проте, Замовником у розміщеному в електронній системі закупівель повідомленні з вимогою щодо усунення невідповідностей в інформації та документах не включено вищезазначені невідповідності та не надано
ТОВ «Енера Чернігів» можливість виправити невідповідності, чим порушено вимоги абзацу першого пункту 43 Особливостей.
Отже, враховуючи вищезазначене, Замовником в порушення вимог абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «Енера Чернігів» як таку, що не відповідала вимогам тендерної документації Замовника.
Натомість, Замовником опубліковано повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене в електронній системі закупівель 12.01.2024 та протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 12.01.2024 № 19 про визначення ТОВ «Енера Чернігів» переможцем процедури закупівлі.
Згідно з інформацією, розміщеною в електронній системі закупівель, Замовником 04.03.2024 оприлюднено протокольне рішення уповноваженої особи від 04.03.2024 № 25 про відміну процедури торгів у зв’язку з неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань закупівель.
Період усунення порушень:
14.03.2024 12:09 - 29.03.2024 00:00
Дата публікації висновку:
14.03.2024 12:09
Запити/Пояснення
Номер:
ccec4ad858a94464a18d6a727e2febb5
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
26.02.2024 16:27
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
01.03.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі товару «Електрична енергія», за кодом ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія, очікуваною вартістю 961 636,00 грн (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-01-30-004353-a), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснень та документів.
1. Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
2. Також, просимо надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційний веб-сайт головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
3. Відповідно до пункту першого розділу «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації Замовником передбачено наступну вимогу: «3 метою уникнення цінового демпінгу (штучного заниження ціни тендерної пропозиції з метою перемоги в закупівлі), що ставить під сумнів можливість Учасника виконати договір за запропонованою ціною, а також підвищує ймовірність внесення змін у договір у майбутньому в частині підняття ціни, Замовник звіряє складову цінової пропозиції Учасника (середньозважена закупівельна ціна електричної енергії, без урахування тарифу на розподіл електричної енергії АТ «ЧЕРНІГІВОБЛЕНЕРГО» та тарифу на послуги передачі електричної енергії ПрАТ "НЕК «УКРЕНЕРГО»), з середньозваженою ціною розміщеною на веб-сайті Оператора ринку https://www.oree.com.ua/index.Dhp/indexes
Учасник процедури закупівлі не має права занижувати (демпінгувати), в іншому випадку ціна пропозиції буде визнана штучним демпінгуванням цін. Якщо складова цінової пропозиції Учасника (середньозважена закупівельна ціна електричної енергії, без урахування тарифу на розподіл електричної енергії АТ «ЧЕРНІГІВОБЛЕНЕРГО» та тарифу на послуги передачі електричної енергії ПрАТ "НЕК "УКРЕНЕРГО") за 1 кВт/год буде на 5 або більше відсотків нижче середньозваженої ціни на дату завершення аукціону зазначеної на веб-сайті Оператора ринку, то Замовник має право відхилити пропозицію Учасника. Учасник у складі своєї пропозиції повинен надати лист-погодження з даною умовою в разі не згоди це буде вважатися як відмова від підписання договору про закупівлю».
Надати пояснення та підтверджуючі документи розрахунків, проведених Замовником, звірки складової цінової пропозиції Учасника ТОВ «ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ» (середньозважена закупівельна ціна електричної енергії, без урахування тарифу на розподіл електричної енергії АТ «ЧЕРНІГІВОБЛЕНЕРГО» та тарифу на послуги передачі електричної енергії ПрАТ "НЕК "УКРЕНЕРГО") за 1 кВт/год з середньозваженою ціною за 1 кВт/год на дату завершення аукціону, розміщеною на веб-сайті Оператора ринку.
4. Надати інформацію щодо підтвердження виконання Учасником ТОВ «ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ» вимоги, зазначеної у підпункті 1.1.4 пункту першого «Документи та інформація, які підтверджують відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям» додатку № 1 до тендерної документації Замовника, а саме: «Акти прийому-передачі електричної енергії за весь період договорів та документ (документи), загальна сума яких відповідає звіту про виконання, звіт про виконання договору про закупівлю, оприлюднений в електронний системі «Прозорро».
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
355588e463574aed93ac65b89dc8be1a
Назва:
Відповідь на запит (звернення)
Дата опублікування:
26.02.2024 22:44
Опис:
Відповідно моніторингу процедури закупівлі електричної енергії Мринської сільської ради Ніжинського району Чернігівської області за кодом ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія, Ідентифікатор закупівлі UA-2024-01-30-004353-a, сільська рада надає пояснення:
1. Обґрунтування розміру очікуваної вартості закупівлі електричної енергії здійснено враховуючи такі показники:
- очікуване споживання електроенергії у 2024 році.
- Цінова пропозиція від Енера Суми, що додається,
-Цінова пропозиція Енера Чернігів, що додається.
Обґрунтування технічних та якісних характеристик здійснено відповідно законодавства у сфері електроенергетики, які регулюють взаємовідносини сторін в процесі постачання електричної енергії, зокрема:
- Закону України «Про ринок електричної енергії» від 13.04.2017 № 2019-VШ;
- Правилам роздрібного ринку електричної енергії (Постанова НКРЕКП від 14.03.2018 року №312);
- Кодексу систем передачі електричної енергії (Постанова НКРЕКП від 14.03.2018 року №309);
- Кодексу систем розподілу електричної енергії (Постанова НКРЕКП від 14.03.2018 року №310);
- Кодексу комерційного обліку електричної енергії (Постанова НКРЕКП від 14.03.2018 року №311);
- Ліцензійним умовам провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу (Постанова НКРЕКП від 27.12.2017 року №1469);
- Ліцензійним умовам провадження господарської діяльності з розподілу електричної енергії (Постанова НКРЕКП від 27.12.2017 року №1470).
2. Посилання на сторінку власного веб-сайту на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів»: https://mrynska-gromada.gov.ua/ в розділі "Обґрунтування публічних закупівель" публікація за 31.01.2024 о 11:00.
3. За умовами тендерної пропозиції Мринська сільська рада Ніжинського району Чернігівської області звіряє складову цінової пропозиції Учасника ТОВ «ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ» (середньозважена закупівельна ціна електричної енергії, без урахування тарифу на розподіл електричної енергії АТ «ЧЕРНІГІВОБЛЕНЕРГО» та тарифу на послуги передачі електричної енергії ПрАТ "НЕК «УКРЕНЕРГО»), з середньозваженою ціною розміщеною на веб-сайті Оператора ринку. Але в тендерній документації не зафіксовано період зазначеної на веб-сайті Оператора ринку середньозваженої ціни на дату завершення аукціону , тому при формуванні тарифу враховуємо середньозважену закупівельну ціну електричної енергії, (без урахування тарифу на розподіл електричної енергії АТ «ЧЕРНІГІВОБЛЕНЕРГО» та тарифу на послуги передачі електричної енергії ПрАТ "НЕК «УКРЕНЕРГО»), розміщеною на веб-сайті Оператора ринку з 01.02.2024 по дату завершення аукціону, а саме по 08.02.2024 року. Середньозважена ціна на дату завершення аукціону на веб-сайті Оператора ринку (https://www.oree.com.ua/) складала 3,44015 грн. без ПДВ та ОСП (додається скриншот з середньозваженою ціною з 01.02.2024 по 08.02.2024 року). Розрахунок проводився так 3,44015 + ПДВ 20%= 4,12818+ 0,52857 (ОСП )= 4,65675 грн. Дивлячись на пропозицію першого учасника ТОВ Енера Чернігів, сума пропозиції 721966,72 грн./ 147944 кВт*год (кількість кіловат закупівлі) = 4,88 грн. з ПДВ за 1кВт*год.
4. Учасником було подано два аналогічні договори та акти виконаних робіт, згідно цих Договорів. Суми актів сходяться з сумами Договорів, зазначених в таблиці поданій Учасником, але з технічних причин при публікації звітів про виконання Договорів опубліковано по одному Договору звіт про виконання Договору,а по іншому звіт про результати проведення процедури закупівлі. Але даний звіт оприлюднений в електронний системі «Прозорро» https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-11-15-001956-c., що додається.