-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
М'ясо (курятини, яловичини, свинини)
Завершена
1 800 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 9 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 9 000.00 UAH
Номер:
3055b91ed450445cae635bc520989fd7
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-05-08-000020
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
07.05.2024 00:00
Період моніторингу:
08.05.2024 17:58 - 30.05.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
07.05.2024 № 105
Київ
Про початок моніторингу процедур закупівель
Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочатий моніторинг процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу, підлягає зупиненню до усунення/зникнення таких обставин.
В.о. начальника Олександр СОМИК
Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби
«Про початок моніторингу процедур закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
1 UA-2024-01-29-009886-a 29.01.2024
виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відображення закупівлі у річному плані встановлено порушення пункту 4 частини 2 статті 4 Закону № 922-VIII.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ФОП Компанець І.В. встановлено порушення вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178.
За результатами розгляду питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, оприлюдненні інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII з урахуванням Особливостей № 1178, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесенні змін до договору - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 29 травня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, в редакції чинній на момент публікації (далі – Особливості №1178), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення змін до договору, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 23.01.2024 № 23/01/24-001 (далі – ТД), реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію ФОП Компанець І.В. (далі - Переможець), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 07.02.2024 №14, договір від 13.02.2024 № 41, додаткову угоду від 23.02.2024 № 1, відповіді Замовника на запити органу державного фінансового контролю від 14.05.2024 та від 28.05.2024.
Аналізом інформації, розміщеної на вебпорталі уповноваженого органу, установлено, що Переможцем торгів обрано єдиного учасника торгів - ФОП Компанець І.В. з остаточною ціною 1 796 400,00 гривень з ПДВ.
Моніторингом установлено невідповідність тендерної пропозиції ФОП Компанець І.В. технічним та якісним характеристикам предмета закупівлі, встановлених в ТД Замовника.
Так, відповідно до Додатку 3 до ТД «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Замовником встановлено, що за технічними та якісними характеристиками предмета закупівлі визначено, зокрема, як м'ясо яловичини без кістки охолоджене (лопатка) в кількості 100 кг, а також м'ясо свинини без кістки охолодженої в кількості 2750 кг.
Згідно з пунктом 1 Додатку 3 до ТД (Документи, що підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним , кількісним та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації) якість продуктів харчування повинна відповідати ДСТУ і підтверджуватись висновками державної санітарно-епідеміологічної експертизи, сертифікатами якості або декларацією виробника.
На виконання вимоги пункту 1 Додатку 3 до ТД ФОП Компанець І.В. надано декларації виробника (файли: «Декларація виробника_мясо.pdf»; «Декларація виробника_м'ясо_2.pdf»; «Декларація виробника_м'ясо_1.pdf»).
Відповідно до декларації виробника б/д № ФОП00000188 (файл «Декларація виробника_м'ясо_1.pdf») наданої в складі тендерної пропозиції учасника встановлено, що в позиції 2 вказано назву продукції та сорт - «Лопатка свинна б/ш та б/к 443227», що відповідає вимогам, вказаним в технічній специфікації товару (свинина без кістки охолоджена в кількості 2750 кг).
Поруч з тим, відповідно до декларації виробника б/д № ФОП00000187 (файл «Декларація виробника_м'ясо_2.pdf»), також наданої в складі тендерної пропозиції учасника встановлено, що в позиції 2 вказано назву продукції та сорт - «Лопатка яловича вагова 822402», що не відповідає вимогам Додатку 3 до ТД, а саме в частині підтвердження відповідності запропонованого товару учасника технічним та якісним характеристикам, оскільки Замовником в технічній специфікації товару встановлено, що лопатка яловича вагова має бути без кістки охолоджена в кількості 100 кг.
Враховуючи вищезазначене, відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178 Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Однак, на порушення підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178, Замовник не відхилив тендерну пропозицію ФОП Компанець І.В., як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а уклав з ним договір на суму 1 796 400,00 гривень.
Крім того, згідно з підпунктом 1 пункту 51 Особливостей № 1178, відкриті торги автоматично відміняються електронною системою закупівель у разі відхилення всіх тендерних пропозицій (у тому числі, якщо була подана одна тендерна пропозиція, яка відхилена замовником) згідно з цими особливостями.
Згідно з нормами пункту 14 Особливостей № 1178 закупівля відповідно до цих особливостей здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля, незалежно від її вартості, включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону № 922-VIII.
Відповідно до частини першої статті 4 Закону № 922-VIII планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг, заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель. Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього. Закупівля здійснюється відповідно до річного плану.
Також, згідно з нормами пункту четвертого частини другої статті 4 Закону № 922-VIII у річному плані повинна міститися така інформація, як код економічної класифікації видатків бюджету (для бюджетних коштів).
Водночас, моніторингом установлено, що у річному плані за ID: UA-P-2024-01-29-003962-a щодо закупівлі, оприлюднений в інформаційно-телекомунікаційній системі публічних закупівель Prozorro не зазначено інформацію про код економічної класифікації видатків бюджету (КЕКВ), чим порушено пункт 4 частини 2 статті 4 Закону № 922-VIII.
Період усунення порушень:
29.05.2024 18:16 - 13.06.2024 00:00
Дата публікації висновку:
29.05.2024 18:16
Оскарження висновку в суді
Опис:
Відправлено новою поштою позовну заяву про визнання протиправним та скасування Висновку Держаудитслужби від 29 травня 2024 року про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2024-01-29-009886-a Вих.№ 191/10-01-20 від 12.06. 2024 р.
Товарно-транспортна накладна 59001168356125
Дата публікації:
13.06.2024 13:32
Дата відкриття провадження:
24.06.2024 00:00
Номер відкриття провадження:
П/320/29423/24
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Першому заступнику начальника Північного офісу Держаудитслужби
Сомику Олександру Станіславовичу 04053, м. Київ, вул. Січових Стрільців, 18
262600@dasu.gov.ua
Головному державному аудитору Північного офісу Держаудитслужби
Лисициній Юлії Вікторівні
Заперечення до Висновку Північного офісу Держаудитслужби від 29 травня 2024 року про результати моніторингу закупівлі: М'ясо (курятини, яловичини, свинини)
за кодом ДК 021:2015 – 15110000-2 М’ясо (ідентифікатор закупівлі: UA-2024-01-29-009886-a)
Згідно абзацу 2 частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» ВІДДІЛУ ОСВІТИ ГРЕБІНКІВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ (далі – Замовник) надає аргументовані заперечення до висновку Північного офісу Держаудитслужби від 29 травня 2024 року про результати моніторингу закупівлі: М'ясо (курятини, яловичини, свинини) за кодом ДК 021:2015 – 15110000-2 М’ясо (ідентифікатор закупівлі: UA-2024-01-29-009886-a) (далі – Висновок ДАСУ).
У частині 1 розділу ІІ «Констатуючої частини» Висновку ДАСУ зазначено наступне:
«Дата закінчення моніторингу: 29 травня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, в редакції чинній на момент публікації (далі – Особливості №1178), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення змін до договору, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 23.01.2024 № 23/01/24-001 (далі – ТД), реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію ФОП Компанець І.В. (далі - Переможець), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 07.02.2024 №14, договір від 13.02.2024 № 41, додаткову угоду від 23.02.2024 № 1, відповіді Замовника на запити органу державного фінансового контролю від 14.05.2024 та від 28.05.2024. Аналізом інформації, розміщеної на вебпорталі уповноваженого органу, установлено, що Переможцем торгів обрано єдиного учасника торгів - ФОП Компанець І.В. з остаточною ціною 1 796 400,00 гривень з ПДВ. Моніторингом установлено невідповідність тендерної пропозиції ФОП Компанець І.В. технічним та якісним характеристикам предмета закупівлі, встановлених в ТД Замовника. Так, відповідно до Додатку 3 до ТД «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Замовником встановлено, що за технічними та якісними характеристиками предмета закупівлі визначено, зокрема, як м'ясо яловичини без кістки охолоджене (лопатка) в кількості 100 кг, а також м'ясо свинини без кістки охолодженої в кількості 2750 кг. Згідно з пунктом 1 Додатку 3 до ТД (Документи, що підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним , кількісним та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації) якість продуктів харчування повинна відповідати ДСТУ і підтверджуватись висновками державної санітарно-епідеміологічної експертизи, сертифікатами якості або декларацією виробника. На виконання вимоги пункту 1 Додатку 3 до ТД ФОП Компанець І.В. надано декларації виробника (файли: «Декларація виробника_мясо.pdf»; «Декларація виробника_м'ясо_2.pdf»; «Декларація виробника_м'ясо_1.pdf»). Відповідно до декларації виробника б/д № ФОП00000188 (файл «Декларація виробника_м'ясо_1.pdf») наданої в складі тендерної пропозиції учасника встановлено, що в позиції 2 вказано назву продукції та сорт - «Лопатка свинна б/ш та б/к 443227», що відповідає вимогам, вказаним в технічній специфікації товару (свинина без кістки охолоджена в кількості 2750 кг). Поруч з тим, відповідно до декларації виробника б/д № ФОП00000187 (файл «Декларація виробника_м'ясо_2.pdf»), також наданої в складі тендерної пропозиції учасника встановлено, що в позиції 2 вказано назву продукції та сорт - «Лопатка яловича вагова 822402», що не відповідає вимогам Додатку 3 до ТД, а саме в частині підтвердження відповідності запропонованого товару учасника технічним та якісним характеристикам, оскільки Замовником в технічній специфікації товару встановлено, що лопатка яловича вагова має бути без кістки охолоджена в кількості 100 кг. Враховуючи вищезазначене, відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178 Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Однак, на порушення підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178, Замовник не відхилив тендерну пропозицію ФОП Компанець І.В., як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а уклав з ним договір на суму 1 796 400,00 гривень. Крім того, згідно з підпунктом 1 пункту 51 Особливостей № 1178, відкриті торги автоматично відміняються електронною системою закупівель у разі відхилення всіх тендерних пропозицій (у тому числі, якщо була подана одна тендерна пропозиція, яка відхилена замовником) згідно з цими особливостями. Згідно з нормами пункту 14 Особливостей № 1178 закупівля відповідно до цих особливостей здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля, незалежно від її вартості, включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону № 922-VIII. Відповідно до частини першої статті 4 Закону № 922-VIII планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг, заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель. Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього. Закупівля здійснюється відповідно до річного плану. Також, згідно з нормами пункту четвертого частини другої статті 4 Закону № 922-VIII у річному плані повинна міститися така інформація, як код економічної класифікації видатків бюджету (для бюджетних коштів). Водночас, моніторингом установлено, що у річному плані за ID: UA-P-2024-01-29-003962-a щодо закупівлі, оприлюднений в інформаційно-телекомунікаційній системі публічних закупівель Prozorro не зазначено інформацію про код економічної класифікації видатків бюджету (КЕКВ), чим порушено пункт 4 частини 2 статті 4 Закону № 922-VIII.».
Замовник заперечує Висновок Північного офісу Держаудитслужби від 29 травня 2024 року з огляду на таке:
ВІДДІЛОМ ОСВІТИ ГРЕБІНКІВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ було підготовлено тендерну документацію щодо проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю товару: «М'ясо (курятини, яловичини, свинини) за кодом ДК 021:2015 – 15110000-2 М’ясо» у відповідності до вимог встановлених Наказом Міністерства економіки України від 13.04.2016 за № 680 «Про затвердження примірної тендерної документації» та норм Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі до вимог частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», яка передбачає наступне:
У тендерній документації зазначаються такі відомості:
1) інструкція з підготовки тендерних пропозицій;
2) один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації", та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Для об’єднання учасників замовником зазначаються умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, встановленим статтею 17 цього Закону;
3) інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону;
4) інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби);
5) кількість товару та місце його поставки;
6) місце, де повинні бути виконані роботи чи надані послуги, їх обсяги;
7) строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг;
8) проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов;
9) опис окремої частини або частин предмета закупівлі (лота), щодо яких можуть бути подані тендерні пропозиції, у разі якщо учасникам дозволяється подати тендерні пропозиції стосовно частини предмета закупівлі (лота). Замовник може передбачити можливість укладення одного договору про закупівлю з одним і тим самим учасником у разі визначення його переможцем за кількома лотами;
10) перелік критеріїв оцінки та методика оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги кожного критерію.
У разі застосування критерію оцінки вартість життєвого циклу, методика оцінки тендерних пропозицій повинна містити опис усіх складових вартісних елементів та перелік документів і інформації, які повинні надати учасники для підтвердження вартості складових елементів життєвого циклу. Замовник у разі необхідності дисконтування витрат життєвого циклу майбутніх періодів може використовувати поточну облікову ставку Національного банку України. Вартість життєвого циклу може рахуватися як сума всіх витрат життєвого циклу або сума всіх витрат життєвого циклу, поділена на розрахункову одиницю експлуатації предмета закупівлі;
11) строк дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій;
12) валюта, у якій повинна бути зазначена ціна тендерної пропозиції;
13) мова (мови), якою (якими) повинні бути складені тендерні пропозиції;
14) кінцевий строк подання тендерних пропозицій;
15) розмір та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати);
16) розмір, вид, строк та умови надання, повернення та неповернення забезпечення виконання договору про закупівлю (якщо замовник вимагає таке забезпечення надати);
17) прізвище, ім’я та по батькові, посада та електронна адреса однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками;
18) вимога про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю - у разі закупівлі робіт або послуг;
19) опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
3. Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Тендерна документація може містити правила зазначення в договорі про закупівлю грошового еквівалента в національній чи іноземній валюті за офіційним курсом, установленим Національним банком України станом на дату проведення електронного аукціону.
В Додатку №3 до Тендерної документації встановлена інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі, а саме: технічна специфікація товару за предметом закупівлі «М'ясо (курятини, яловичини, свинини) за кодом ДК 021:2015 – 15110000-2 М’ясо» (далі – Додаток №3 до Тендерної документації). В другій колонці під назвою «Найменування товару» зазначено найменування товару, яку повинен буде постачати переможець закупівлі та по якій повинні учасники надати документи, що підтверджують якість продуктів харчування, які повинні відповідати ДСТУ і підтверджувати висновками державної санітарно – епідеміологічної експертизи, або сертифікатами якості або декларацією виробника. Інших вимог, щодо надання документів чи їх оформлення учасниками не встановлено Тендерною документацією по даній закупівлі. А отже, учасник повинні буди надати документи на товар «М'ясо яловичина», «М’ясо свинини» та «М'ясо курятини»: філе та стегно. Також слід зазначити, що Замовник по закупівлі не встановлює вимог до оформлення документів суб’єктів господарювання, що не є учасниками закупівлі. Учасником надано в складі тендерної пропозиції декларації виробників «М'ясо яловичина», «М’ясо свинини» та «М'ясо курятини»: філе та стегно. Замовником не було встановлено Технічною специфікацією товару подавати декларацію з найменуванням товару «м’ясо яловичини без кістки» чи найменування товару «лопатка яловича без кістки», та тому у Замовника відсутні були підстави відхиляти тендерну пропозицію учасника на підставах, що не встановлені умовами Тендерної документації. В даному випадку, документ складається не учасником, а виробником, тому підстав у Замовника вимагати документи, які не передбачені даною закупівлею Заборонено.
Звертаємо увагу, на той факт, що в ДСТУ 4426:2005 та ДСТУ 6030:2008 не міститься зазначення товару з кісткою чи без кістки м’яса яловичини та відповідно не вимагається такого оформлення.
Слід також, зазначити, що під час проведення моніторингу, до Замовника не надходило запиту від Північного офісу Держаудитслужби щодо надання роз’яснення в частині отримання інформації про якість товару, в якій не міститься слів «без кістки».
Що стосується зазначеного порушення в частині зазначення КЕКВ в річному плані закупівель.
Погоджуємось про допущені технічні помилки в складанні річних планів по закупівлям за період з 01.01.2024 по 24.04.2024 року, про що зафіксовано було протоколом уповноваженої особи від 24 квітня 2024 року. А також повідомляємо, що наказом начальника відділу освіти за №68 від 24 квітня 2024 року здійснено заходи щодо недопущення у майбутньому уповноваженою особою порушень під час здійснення публічних закупівель (копія наказу додається).
Відповідно по даній закупівлі ВІДСУТНІ ПОРУШЕННЯ в частині визначення учасника переможцем даної закупівлі, що зафіксовані у висновку Північного офісу Держаудитслужби від 29 травня 2024 року щодо:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ФОП Компанець І.В. встановлено порушення вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178.
За результатами аналізу питання відображення закупівлі у річному плані встановлено порушення пункту 4 частини 2 статті 4 Закону № 922-VIII, вжиті заходи Замовником, щодо усунення порушень уповноваженою особою в під час здійснення публічних закупівельта дане порушення не стосується здійснення кваліфікації учасника та не впливає на визначення переможця по даній закупівлі.
Тому, зобов’язання викладене в частині 3 розділу ІІ «Констатуючої частини» Висновку Північного офісу Держаудитслужби від 29 травня 2024 року щодо з огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів. – є незаконним та не правомірним по відношенню до Замовника.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Правові та організаційні засади здійснення фінансового контролю в Україні, визначені Законом України від 26 січня 1993 року № 2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» (далі - Закон № 2939).
Згідно зі статтею 1 Закону № 2939-XII здійснення державного фінансового контролю забезпечує центральний орган виконавчої влади, уповноважений Президентом України на реалізацію державної політики у сфері державного фінансового контролю (далі - орган державного фінансового контролю). Відповідно до частини другої статті 2 цього ж Закону державний фінансовий контроль забезпечується органом державного фінансового контролю через проведення державного фінансового аудиту, перевірки державних закупівель та інспектування.
Положенням про Державну аудиторську службу України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року №43 (далі - Положення № 43) визначено, що Держаудитслужба є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України та який забезпечує формування і реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю.
Держаудитслужба відповідно до підпункту 3 пункту 4 Положення реалізує державний фінансовий контроль через здійснення: державного фінансового аудиту; перевірки державних закупівель; інспектування (ревізії); моніторингу закупівель.
Відповідно до пункту 7 Положення Держаудитслужба здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку міжрегіональні територіальні органи.
Положеннями пункту 4 частини другої статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі" визначено, що рішення про початок моніторингу процедури закупівлі приймає керівник органу державного фінансового контролю або його заступник (або уповноважена керівником особа), зокрема, у разі виявлення органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Положеннями Закону України «Про публічні закупівлі» установлено правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Метою вказаного Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Відповідно до пункту 14 частини першої статті 1 цього Закону моніторинг процедури закупівлі - аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та протягом його дії з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.
Згідно з частиною шостою статті 8 Закону за результатами моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю складає та підписує висновок про результати моніторингу процедури закупівлі (далі - висновок), що затверджується керівником органу державного фінансового контролю або його заступником. Такий висновок підлягає оприлюдненню в електронній системі закупівель протягом трьох робочих днів з дня його складання.
У висновку обов`язково зазначаються, серед іншого, опис порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявленого за результатами моніторингу процедури закупівлі; зобов`язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ (частина сьома статті 8 Закону).
Частиною 3 Висновку Північного офісу Держаудитслужби від 29 травня 2024 року про результати моніторингу Північного офісу Держаудитслужби зобов`язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, що може призвести до безпідставного порушення майнових прав господарюючих суб`єктів - сторін договору, які виконують якісно свої зобов’язання та без порушень умов договору.
Однак, зауваження Північного офісу Держаудитслужби є не правомірні по відношенню до проведення Замовником закупівлі у відповідності до норм діючого законодавства, носять формальний характер та не пов`язані із забезпеченням ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвитком добросовісної конкуренції.
Статтею 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» передбачено права органу державного фінансового контролю, зокрема, пред`являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов`язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства. Проте ні вказаним Законом, ні іншим нормативно-правовим актом безпосередньо не встановлено право органів фінансового контролю вимагати припинення зобов’язань за договором, які виконуються сумлінно та якісно Переможцем.
Крім того, відповідно до статті 651 Цивільного кодексу України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін У РАЗІ ІСТОТНОГО ПОРУШЕННЯ ДОГОВОРУ другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору. У разі односторонньої відмови від договору у повному обсязі або частково, якщо право на таку відмову встановлено договором або законом, договір є відповідно розірваним або зміненим.
При цьому слід зазначити, що у висновку про результати моніторингу закупівлі взагалі не йде мова про неефективне, незаконне, нецільове використання бюджетних коштів, що не узгоджується із вимогою Північного офісу Держаудитслужби про припинення зобов’язань за договором укладеного за результатами публічної закупівлі, за яким постачається якісний товар та сумлінно виконуються зобов’язанння Стороною договору.
З огляду на вищезазначене та з практики розгляду судами справ щодо оскарження не правомірних висновків проведення моніторингу, Замовник вважає, що зобов`язання щодо усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель із зобов’язанням Замовника припинити зобов’язання за договором є непропорційним.
При цьому, слід зазначити, що критерій «пропорційності» передбачає, що не було дотримано справедливої рівноваги (балансу) між інтересами держави (суспільства), пов`язаними з втручанням, та інтересами особи, яка так чи інакше страждає від втручання. «Справедлива рівновага» передбачає наявність розумного співвідношення (обґрунтованої пропорційності) між метою, визначеною для досягнення, та засобами, які використовуються.
Висновок Північного офісу Держаудитслужби від 29 травня 2024 року про результати моніторингу закупівлі: М'ясо (курятини, яловичини, свинини) за кодом ДК 021:2015 – 15110000-2 М’ясо (ідентифікатор закупівлі: UA-2024-01-29-009886-a) не відповідає критерію «пропорційності», оскільки вимога щодо припинення зобов’язань за договором з переможцем публічної закупівлі ФОП КОМПАНЕЦЬ ІРИНА ВІКТОРІВНА #3071906089, який сумлінно виконується сторонами, може призвести до безпідставного порушення майнових прав господарюючих суб`єктів - сторін договору.
На підставі вище викладеного, вимога Північного офісу Держаудитслужби про зобов`язання замовника вжити заходів щодо припинення зобов’язань за договором з переможцем закупівлі не спрямована на досягнення легітимної мети та не є співмірною з нею, оскільки, за відсутності порушень у проведенні кваліфікації тендерної пропозиції учасника закупівлі, відсутні жодні підстави які б зачіпали бюджетні інтереси.
Виходячи із вищезазначеного, у ВІДДІЛУ ОСВІТИ ГРЕБІНКІВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ є наявні підстави про подання до суду у відповідності до частини 10 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» позову на оскарження висновку Північного офісу Держаудитслужби від 29 травня 2024 року для визнання висновка неправомірним та його скасування в частині питання розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП Компанець І.В. та встановлення порушення вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178, яке по факту відсутнє.
Дата публікації звіту:
05.06.2024 11:30
Запити/Пояснення
Номер:
b741dd8d89a144d99eb853b588f85df4
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
09.05.2024 15:54
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
15.05.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «М'ясо (курятини, яловичини, свинини)» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2024-01-29-009886-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-ХІІ, частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII, підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації, документів) яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування технічних, кількісних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та визначено його очікувану вартість? Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту на якому розміщено обґрунтування технічних, кількісних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
6df9bb9c6886413eab0db8e7d442cc7c
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
14.05.2024 14:17
Опис:
Відділ освіти Гребінківської селищної ради розглянув запит ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ від 09 травня 2024 року та повідомляє наступне. Щодо першого питання: Надаємо документи (аналіз ринку цін м’яса в мережі інтернет) та інформацію щодо порядку визначення очікуваної вартості закупівлі (обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості щодо закупівлі товарів: М'ясо (курятини, яловичини, свинини) за кодом ДК 021:2015 – 15110000-2 М’ясо). Щодо другого питання: ВІДДІЛ ОСВІТИ ГРЕБІНКІВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ має власний сайт (https://grb.osv.org.ua ) та тому було прийнято рішення оприлюднити обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетних призначень та очікуваної вартості предмета закупівлі на сайті ВІДДІЛУ ОСВІТИ ГРЕБІНКІВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ за наступним посиланням: https://rada.info/upload/users_files/43973801/f272e68387407d3bc27615770f38d81c.pdf
Номер:
7b37cee646f64ff7adafad1fa2974490
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
23.05.2024 17:36
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
29.05.2024 00:00
Опис:
1.Яким чином Замовником перевірено на відповідність Переможця вимогам пункту 1 додатку 3 (Документи, що підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації) до тендерної документації, а саме в частині надання «висновків державної санітарно- епідеміологічної експертизи, сертифікатів якості або декларації виробника»?
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
00e325f4fb34457bacadeb050c261970
Назва:
Пояснення на запит
Дата опублікування:
28.05.2024 12:11
Опис:
Відділ освіти Гребінківської селищної ради розглянув запит ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ від 23 травня 2024 року та повідомляє наступне:
Пунктом 1 Додатку 3 Тендерної документації щодо проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю товару «М'ясо (курятини, яловичини, свинини) за кодом ДК 021:2015 – 15110000-2 М’ясо», затвердженої рішенням уповноваженої особи (протоколом №23/01/24-001 від 23 січня 2024р) встановлено, що документами, що підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, є:
1. Якість продуктів харчування повинна відповідати ДСТУ і підтверджуватися висновками державної санітарно – епідеміологічної експертизи, сертифікатами якості АБО декларацією виробника.
На виконання даного пункту учасником-переможцем даної закупівлі надано Декларації виробників, які подані за допомогою електронної системи закупівель, а саме:
Декларація виробника_мясо.pdf - 06 лютого 2024 06:22;
Декларація виробника_м'ясо_2.pdf 06 лютого 2024 06:22;
Декларація виробника_м'ясо_1.pdf 06 лютого 2024 06:22.
Слід також зазначити, що в період кваліфікації були виявлені допущені технічні помилки у зазначені кодів ДСТУ в таблиці технічної специфікації Додатку №3 Тендерної документації, про що було складено протокол уповноваженої особи про допущені технічні помилки, які не вплинули не подачу тендерних пропозицій та у зв’язку з тим, що внести корегування допущених помилок в Тендерну документацію технічно не було можливості станом на 06 лютого 2024 року (протокол про фіксування допущених технічних помилок додається).
Тендерна пропозиція учасника перевірялась на відповідність вимогам пункту 1 додатку 3, з урахуванням складеного протоколу про допущені технічні помилки та фіксувалось окремим протоколом про виявлення формальних помилок в тендерній пропозиції учасників.