-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Реконструкція корпусу поліклініки під амбулаторію загальної практики сімейної медицини за адресою м. Перечин, вул Ужанська, 8 Б
Категорія замовника: 3) підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі»
Завершена
14 186 457.80
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 72 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 72 000.00 UAH
Номер:
5814f41c11e04e4eadf9762064747750
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-03-12-000004
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
12.03.2024 00:00
Період моніторингу:
12.03.2024 09:26 - 03.04.2024 01:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЗАКАРПАТСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
12.03.2024 № 14-з
Ужгород
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з підпунктом 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 185, із внесеними змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Сергій ТУРЕНОК
Додаток
до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області
від 11.03.2024 №14-з
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель для моніторингу
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
4 UA-2024-01-29-009752-a 29.01.2024 інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII та Особливостей встановлено, що тендерна документація складена з порушенням вимог пункту 13-1 Порядку №861.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерної пропозиції учасника-переможця ТЗОВ «ІРБУДТРАНС» установлено порушення абзаців другого та п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, оприлюднення інформації про закупівлю, надання документів переможцем з урахуванням Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922-VIII, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
Під час здійснення моніторингу після наданих пояснень договір від 05 березня 2024 року №33, укладений між Замовником та ТЗОВ «ІРБУДТРАНС» було розірвано додатковою угодою від 21 березня 2024 року №1 та розміщено звіт про виконання (розірвання) договору в електронній системі закупівель.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 02 квітня 2024 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (в редакції від 20.01.2024, що діяла станом на період проведення процедури закупівлі, далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій на відповідність умовам тендерної документації та вимогам законодавства, надання документів переможцем з урахуванням Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922-VIII.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Перечинський центр первинної медико-санітарної допомоги» Перечинської міської ради (далі – Замовник); оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію зі змінами, затверджену рішенням уповноваженої особи від 05.02.2024; відповіді Замовника, надані на звернення за роз’ясненням щодо змісту тендерної документації; тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «ІРБУДТРАНС» (далі – ТзОВ «ІРБУДТРАНС»); повідомлення про продовження строку розгляду тендерної пропозиції ТзОВ «ІРБУДТРАНС» від 19.02.2024; вимогу, надану учаснику ТзОВ «ІРБУДТРАНС» про усунення невідповідностей до 21.01.2024; протокол уповноваженої особи щодо визначення переможця та про намір укласти договір з ТзОВ «ІРБУДТРАНС» від 22.02.2024 №18; звернення Приватного підприємства «СПЕЦБУДСЕРВІС-М» від 25.02.2024 до Замовника з вимогою про усунення порушень та надану Замовником відповідь; повідомлення про намір укласти договір від 23.02.2024; договір від 05.03.2024 №33; додаткову угоду від 21.03.2024 про розірвання договору; пояснення Замовника, надані через електронну систему закупівель на запити Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області від 12, 13, 18 та 27 березня 2024 року.
Згідно з пунктом 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону № 922-VIII, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом № 922-VIII.
Абзацом третім пункту 3 Особливостей визначено, що під час здійснення публічної закупівлі відповідно до цих особливостей (крім випадків, передбачених абзацами четвертим - шостим цього пункту) замовники застосовують положення пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 922-VIII.
Відповідно до пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 922-VIII тимчасово, з 2022 року строком на 10 років, встановлюються такі особливості здійснення закупівель, якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень: замовник здійснює закупівлю товарів, визначених підпунктом 2 цього пункту, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує: у 2022 році - 10 відсотків; у 2023 році - 15 відсотків; у 2024 році - 20 відсотків; у 2025 році - 25 відсотків; у 2026 році - 30 відсотків; у 2027 році - 35 відсотків; з 2028 року до дня завершення 10-річного строку дії цього пункту - 40 відсотків.
Ступінь локалізації виробництва визначається самостійно виробником товару, що є предметом закупівлі, та підтверджується Уповноваженим органом у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Уповноважений орган формує та веде перелік товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва, який оприлюднюється на його офіційному веб-сайті.
При цьому, підпунктом 2 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 922-VIII визначено, що особливості здійснення закупівель, визначені цим пунктом, застосовуються до таких товарів, зокрема, як: насоси, насоси та компресори, насоси для рідин, відцентрові насоси та підіймачі рідин, трансформатори, трансформатори напруги, вимірювальні трансформатори, трансформатори живлення, тощо.
Одночасно, за вимогами підпункту 4 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 922-VIII у разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених цим пунктом, процедури закупівлі таких робіт чи послуг здійснюються з урахуванням особливостей, встановлених цим пунктом.
Механізм підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, що визначені підпунктом 2 пункту 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 922-VIII визначено у Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.08.2022 №861 (далі – Порядок №861).
Відповідно до пункту 13-1 Порядку №861 Замовник визначає в тендерній документації на закупівлю предмета закупівлі, внесеного до переліку, вимогу щодо наявності в учасника процедури закупівлі сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим органом з оцінки відповідності. Учасник процедури закупівлі на таку вимогу замовника в тендерній документації подає у складі тендерної пропозиції копію сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим органом з оцінки відповідності.
В ході проведення моніторингу процедури закупівлі встановлено, що відповідно до Технічних вимог (Специфікація) додаток 2 до тендерної документації) на закупівлю робіт «Реконструкція корпусу поліклініки під амбулаторію загальної практики сімейної медицини за адресою м. Перечин, вул Ужанська, 8 Б» під час виконання робіт передбачено, в тому числі, набуття у власність та установлення насосів та трансформатора, а саме: установлення насосів відцентрових з електродвигуном, маса агрегату до 0,1 т (насос рециркуляції WiloStar-Z 20/1 (або еквівалент1,2) - 1 шт, насос системи радіаторного опалення (ALPHA2 25-60 180) (або еквівалент1,2) – 1 шт), установлення насосів теплових продуктивністю до 10 тис.м3/год (тепловий насос типу "повітря-вода", 14 кВт ( MitsubishiHeatGuard 140H3 (125 VSX)) (або еквівалент1,2) – 2 шт), установлення трансформаторів знижувальних потужністю до 0,25 кВ.А (трансформатор понижуючий типу ЯТП (ЯТП- 0,25 220/12)).
Однак, у тендерній документації Замовника відсутні вимоги щодо підтвердження ступеня локалізації виробництва товару, який набувається Замовником у власність за результатами даної закупівлі, зокрема: щодо наявності в учасника процедури закупівлі сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим органом з оцінки відповідності.
З огляду на вищезазначене, під час проведення моніторингу процедури закупівлі Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області звернулось через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень, яким чином Уповноваженою особою Замовника при складанні тендерної документації дотримано вимоги підпункту 4 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 922-VIII, оскільки технічним завданням Замовника під час закупівлі робіт передбачено набуття у власність товарів (насоси, трансформатор), віднесених до переліку товарів, на які розповсюджуються вимоги щодо ступеня локалізації виробництва.
З приводу зазначеного Замовником повідомлено, що в тендерній документації допущено помилку та не встановлено вимоги щодо підтвердження ступеня локалізації насосів та трансформаторів, у зв’язку з чим замовником не було дотримано вимоги підпункту 4 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі».
Враховуючи вищеописане, за результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII та Особливостей, Порядку №861 встановлено, що при складанні тендерної документації Замовником порушено вимоги 13-1 Порядку № 861.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій на відповідність умовам тендерної документації та вимогам законодавства встановлено, що тендерна пропозиція учасника-переможця процедури закупівлі ТзОВ «ІРБУДТРАНС» не відповідає умовам тендерної документації Замовника.
Так, у пункті 3 розділу VІ «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації визначено наступне: «Договірна ціна - це ціна Переможця процедури закупівлі за результатами аукціону. Відповідно до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (далі – Настанова), договірна ціна – кошторис, яким визначається вартість будівельних робіт, узгоджена сторонами (замовником та підрядником) та обумовлена у договорі. Також, Договірна ціна повинна бути узгоджена до укладання договору про закупівлю. Перед укладанням договору переможець торгів надає замовнику на погодження договірну ціну та підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни відповідно до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва. Договірна ціна означає ціну, за яку Переможець згоден виконати роботи відповідно до Технічного завдання згідно з Додатком 2 до цієї тендерної документації. Договірна ціна повинна включати вартість усіх видів і обсягів робіт, всіх матеріальних ресурсів, необхідних для їх виконання та устаткування, відповідно до Технічного завдання (Додаток 2) з урахуванням робіт, що передбачаються до виконання субпідрядними організаціями, у разі їх залучення».
З урахуванням вищезазначеного під час проведення моніторингу процедури закупівлі Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області 13 березня 2024 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання погодженої договірної ціни з підтверджуючими розрахунками за статтями витрат договірної ціни, яку було надано переможцем ТЗОВ «ІРБУДТРАНС» на вимогу Замовника (пункт 3 розділ VІ), для перевірки на відповідність вищеописаним вимогам.
З наданих Замовником документів на запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області встановлено наступне.
Загальні положення зі складання ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) визначено у розділі V Настанова №281.
Так, відповідно до норм пункту 5.1 розділу V Настанови, ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) розраховується на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об’єкту будівництва, та поточних цін на них або з використанням укрупнених показників вартості робіт, обсяги та види яких передбачені затвердженою проектною документацією. Одночасно, згідно з пунктом 5.2 розділу V Настанови, договірна ціна є кошторисом вартості підрядних робіт, який узгоджений замовником, і використовується при проведенні взаєморозрахунків.
Учасником-переможцем ТЗОВ «ІРБУДТРАНС» було надано Замовнику, на погодження договірну ціну та підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни у відповідності до Настанови, локальні кошториси (3834_ДЦ_ЛК1_02-01-01.rtf, 3834_ДЦ_ЛК1_04-01-01.rtf, 3834_ДЦ_ЛК1_06-01-01.rtf, 3834_ДЦ_ЛК1_06-01-02.rtf, 3834_ДЦ_ЛК1_08-01-01.rtf), розрахунки загальновиробничих витрат до локальних кошторисів (3834_ДЦ_ЗВВЛК_02-01-01.rtf, 3834_ДЦ_ЗВВЛК_04-01-01.rtf, 3834_ДЦ_ЗВВЛК_06-01-01.rtf, 3834_ДЦ_ЗВВЛК_06-01-02.rtf, 3834_ДЦ_ЗВВЛК_08-01-01.rtf) та відомість ресурсів (3834_ДЦ_ПВР.rtf).
У наданих учасником-переможцем Локальних кошторисах 3834_ДЦ_ЛК1_04-01-01.rtf, 3834_ДЦ_ЛК1_06-01-01.rtf, 3834_ДЦ_ЛК1_06-01-02.rtf, 3834_ДЦ_ЛК1_08-01-01.rtf враховано витрати труда робітників, що обслуговують машини при виконанні робіт з перевезення ґрунту та у Локальному кошторисі 3834_ДЦ_ЛК1_02-01-01.rtf враховано витрати труда робітників, що обслуговують машини, при виконанні робіт з перевезення сміття.
Одночасно, у складі тендерної пропозиції учасника міститься Довідка про наявність обладнання та матеріально-технічної бази від 05.02.2024 №12 (12. Довідка про МТБ.pdf), у якій вказано про наявність в учасника відповідно до укладених договорів надання послуг екскаватора та екскаватора навантажувача (договір надання послуг №18-03/19 від 18.03.2019 з ФОП Петровцій В.А.), спеціалізованого вантажного самоскида та сідлового тягача (договір надання послуг №11/2019 від 01.09.2019 з ФОП Даниляк Ю.О).
Таким чином, відповідно до наданих учасником документів і інформації у складі тендерної пропозиції, ТЗОВ «ІРБУДТРАНС» не буде використовуватись власна самохідна техніка для виконання таких робіт, як перевезення ґрунту та перевезення сміття (Локальні кошториси 3834_ДЦ_ЛК1_02-01-01.rtf, 3834_ДЦ_ЛК1_04-01-01.rtf, 3834_ДЦ_ЛК1_06-01-01.rtf, 3834_ДЦ_ЛК1_06-01-02.rtf, 3834_ДЦ_ЛК1_08-01-01.rtf).
Відповідно до норм пункту 5.4 Розділу V Настанови, вартість експлуатації будівельних машин та механізмів у складі прямих витрат учасник процедури закупівлі (підрядник) визначає виходячи з нормативного часу роботи машин, необхідного для виконання обсягу робіт, що пропонується, та вартості експлуатації машин за одиницю часу їх застосування (машино-година) в поточних цінах з урахуванням положень пунктів 5.5 – 5.9 цієї Настанови. Вартість машино-години власної будівельної техніки учасника процедури закупівлі (підрядника) визначається на підставі КНУ РКНЕМ, і відповідних поточних цін на них з додаванням амортизаційних відрахувань; витрат на заміну частин, що швидко спрацьовуються; вартості матеріальних ресурсів на ремонт і технічне обслуговування та перебазування машин; інших витрат, пов’язаних з експлуатацією і утриманням будівельних машин та механізмів, що враховуються в складі прямих витрат. Також, згідно з пунктом 5.4 Розділу V Настанови, загальновиробничі та адміністративні витрати, а також прибуток враховуються в ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) в цілому по об’єкту будівництва і обчислюються з урахуванням трудовитрат робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні власних будівельних машин та механізмів будівельної організації.
Водночас, згідно з пунктом 5.8 Розділу V Настанови, вартість експлуатації машино-години будівельних машин та механізмів, що орендуються, приймається за ціною, що склалася в регіоні, яка визначена на підставі аналізу ринку послуг з оренди будівельних машин та механізмів в регіоні. У цьому випадку при обчисленні загальновиробничих та адміністративних витрат, а також прибутку в цілому по будові трудовитрати робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин і механізмів, які орендуються разом із цими робітниками, не враховуються.
Однак, проведеним під час моніторингу аналізом наданої ТЗОВ «ІРБУДТРАНС» на узгодження Замовником договірної ціни та розрахунків до неї (файли локальні кошториси (3834_ДЦ_ЛК1_02-01-01.rtf, 3834_ДЦ_ЛК1_04-01-01.rtf, 3834_ДЦ_ЛК1_06-01-01.rtf, 3834_ДЦ_ЛК1_06-01-02.rtf, 3834_ДЦ_ЛК1_08-01-01.rtf), розрахунки загальновиробничих витрат до локальних кошторисів (3834_ДЦ_ЗВВЛК_02-01-01.rtf, 3834_ДЦ_ЗВВЛК_04-01-01.rtf, 3834_ДЦ_ЗВВЛК_06-01-01.rtf, 3834_ДЦ_ЗВВЛК_06-01-02.rtf, 3834_ДЦ_ЗВВЛК_08-01-01.rtf) та відомість ресурсів (3834_ДЦ_ПВР.rtf) встановлено, що зазначені у Локальних кошторисах учасника-переможця 3834_ДЦ_ЛК1_02-01-01.rtf, 3834_ДЦ_ЛК1_04-01-01.rtf, 3834_ДЦ_ЛК1_06-01-01.rtf, 3834_ДЦ_ЛК1_06-01-02.rtf, 3834_ДЦ_ЛК1_08-01-01.rtf, трудовитрати робітників, що обслуговують машини при виконанні робіт з перевезення ґрунту та перевезення сміття (керування якими здійснюватиметься силами надавачів послуг технікою за договорами надання послуг №18-03/19 від 18.03.2019 з ФОП Петровцій В.А. та №11/2019 від 01.09.2019 з ФОП Даниляк Ю.О), включено до розрахунку загальновиробничих та адміністративних витрат, а також прибутку.
З врахуванням вищенаведеного, учасником ТЗОВ «ІРБУДТРАНС» у наданому на узгодження розрахунку договірної ціни за відповідними статтями витрат безпідставно враховано трудовитрати робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні відповідних будівельних машин (що буде залучена за договором надання послуг), чим недотримано вимоги пунктів 5.4 та 5.8 Розділу V Настанови та, відповідно, недотримано вимог пункту 3 розділу VІ тендерної документації Замовника.
Окрім цього, проведеним аналізом наданих переможцем ТЗОВ «ІРБУДТРАНС» на вимогу пункту 3 розділу VІ тендерної документації пояснювальної записки та кошторисного розрахунку № П-145 «Кошти на покриття додаткових витрат, пов'язаних з iнфляцiйними процесами (І)», встановлено, що при розрахунку договірної ціни переможцем було застосовано прогнозний рiвень iнфляцiї в будiвництвi першого року будiвництва, коефіцієнт - 1,125 (112,5%), другого календарного року будівництва, коефіцієнт - 1,086 (108,6%).
Проте, відповідно до пункту 5.33. розділу V Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, розраховуються виходячи зі строків будівництва, виду будівництва, структури робіт, вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, врахованих у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні), та на підставі прогнозних індексів цін виробників промислової продукції на наступні періоди, що встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 15 грудня 2023 № 1315 «Про схвалення основних прогнозних макропоказників економічного і соціального розвитку України на 2024-2026 роки» встановлено прогнозний індекс цін виробників промислової продукції на 2024 році - 111,4 %, на 2025 рік - 109,7 %.
Таким чином, встановлено, що переможцем ТЗОВ «ІРБУДТРАНС» при розрахунку договірної ціни використано прогнозні рiвні iнфляцiї в будiвництвi (112,5 та 108,6) не у відповідності до постанови від 15 грудня 2023 №1315, що призвело до порушення пункту 3 розділу VІ тендерної документації, а саме переможець торгів надав Замовнику на погодження договірну ціну та підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни не у відповідності Настанови.
За нормами підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, зокрема, коли вона не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей, а також не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону №922-VIII.
Слід зауважити, що виявлені під час моніторингу невідповідності тендерної пропозиції учасника-переможця ТЗОВ «ІРБУДТРАНС» умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації не є невідповідностями у розумінні пункту 43 Особливостей та не можуть бути усунені учасником процедури закупівлі.
З приводу зазначеного, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області через електронну систему закупівель звернулось до Замовника з метою отримання пояснень.
На запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, наданий через електронну систему закупівель, з приводу не відхилення учасника-переможця ТЗОВ «ІРБУДТРАНС» Замовником надано пояснення, що договір від 05 березня 2024р. №33, укладений за результатами процедури закупівлі було розірвано додатковою угодою від 21 березня 2024 року №1 та розміщено звіт про виконання (розірвання) договору в електронній системі закупівель.
Враховуючи вищенаведене, за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерної пропозиції ТЗОВ «ІРБУДТРАНС» встановлено, що Замовником на порушення абзаців другого та п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей, не відхилено тендерну пропозицію учасника-переможця закупівлі ТЗОВ "ІРБУДТРАНС", а укладено з ним договір від 05 березня 2024 року №33 на суму 12 649 900,00 гривень з ПДВ.
Згідно з інформацією, зазначеної у оприлюдненому Замовником звіті про розірвання договору, оплата за договором не здійснювалася.
Період усунення порушень:
02.04.2024 15:47 - 17.04.2024 00:00
Дата публікації висновку:
02.04.2024 15:47
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Договір від 05 березня 2024р. №33, укладений за результатами процедури закупівлі було розірвано додатковою угодою від 21 березня 2024р. №1. Звіт про виконання (розірвання) договору розміщено в електронній системі закупівель 28.03.2024р.
Дата публікації звіту:
05.04.2024 12:14
Запити/Пояснення
Номер:
ed0783e0b7724f1aaefe340347345ef4
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
12.03.2024 11:12
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
16.03.2024 00:00
Опис:
У межах проведення Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області моніторингу процедури закупівлі «Реконструкція корпусу поліклініки під амбулаторію загальної практики сімейної медицини за адресою м. Перечин, вул Ужанська, 8 Б» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-01-29-009752-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 №185 зі змінами, постала потреба в отриманні інформації (пояснення) із питання:
1. Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі?
2. Яким чином Комунальне некомерційне підприємство « Перечинський центр первинної медико-санітарної допомоги» Перечинської міської ради (далі – Замовник) при складанні тендерної документації дотримано вимоги підпункту 4 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: «Тимчасово, з 2022 року строком на 10 років, встановлюються такі особливості здійснення закупівель, якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень: у разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених цим пунктом, процедури закупівлі таких робіт чи послуг здійснюються з урахуванням особливостей, встановлених цим пунктом», оскільки технічним завданням Замовника під час закупівлі робіт «Реконструкція корпусу поліклініки під амбулаторію загальної практики сімейної медицини за адресою м. Перечин, вул Ужанська, 8 Б» передбачено набуття у власність товару (насоси, трансформатор).
3. Яким чином здійснювалася оцінка та розгляд тендерної пропозиції учасника-переможця ТЗОВ "ІРБУДТРАНС", при тому що згідно додатку 2 «ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ (СПЕЦИФІКАЦІЯ)» об’єкт за класом наслідків (відповідальності) належить до об’єктів з незначними (СС1) наслідками, а відповідно до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» показник адміністративних витрат при СС1 складає – 4,37 грн./люд.год, однак учасником-переможцем ТЗОВ "ІРБУДТРАНС" під час розрахунку ціни, за яку він згоден виконати роботи відповідно до Технічного завдання згідно з Додатком 2 до тендерної документації, використано показник адміністративних витрат 7,24 грн./люд.год, що значно вищий від показника, передбаченого Кошторисними нормами України «Настанова з визначення вартості будівництва»?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в
поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их)
питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом
трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
ba5b690938fe4971b01d59eae00a08f0
Назва:
Відповідь на запит від 12.03.2024р
Дата опублікування:
15.03.2024 14:30
Опис:
На запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області від 12.03.2024р. в межах проведення моніторингу надаємо пояснення з поставлених питань.
1. Щодо питання першого.
Обґрунтування розміру очікуваної вартості предмета закупівлі здійснено з урахуванням Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020р. № 275, якою встановлено, що очікувана вартість закупівлі робіт з будівництва, капітального ремонту та реконструкції визначається відповідно до розробленої та затвердженої проектно-кошторисної документації.
Згідно пункту 1.1. Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 р. № 281 (далі –Настанова), ця Настанова визначає основні правила застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві для визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, а також реставрації пам’яток архітектури та містобудування (далі – будівництво).
Ця Настанова є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії (далі – державні кошти).
Згідно позитивного експертного звіту №07/0354/23 від 21 листопада 2023р., реєстраційний номер EX01:0765-4934-5955-1784, за результатами розгляду кошторисної частини встановлено, що зазначена документація, яка враховує обсяги робіт, передбачені робочим проектом по об’єкту «Реконструкція корпусу поліклініки під амбулаторію загальної практики сімейної медицини за адресою м. Перечин, вул Ужанська, 8 Б», складена відповідно до вимог Кошторисних норма «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Мінрегіону № 281 від 01.11.2021 року.
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначені відповідно до затвердженої проектно-кошторисної документації по об’єкту «Реконструкція корпусу поліклініки під амбулаторію загальної практики сімейної медицини за адресою м. Перечин, вул Ужанська, 8 Б», яка пройшла експертизу та підтверджена позитивним експертним звітом №07/0354/23 від 21 листопада 2023р., реєстраційний номер EX01:0765-4934-5955-1784.
2.Щодо питання другого.
Згідно пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» особливості здійснення закупівель, визначені цим пунктом, застосовуються до таких товарів, зокрема:
трансформатори;
трансформатори з рідинним діелектриком;
трансформатори напруги;
вимірювальні трансформатори;
трансформатори живлення;
насоси та компресори;
насоси;
насоси для рідин;
відцентрові насоси та підіймачі рідин;
підіймачі рідин;
відцентрові насоси.
Тимчасово, з 2022 року строком на 10 років, встановлюються такі особливості здійснення закупівель, якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень замовник здійснює закупівлю товарів, визначених підпунктом 2 цього пункту, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує у 2024 році 20 відсотків.
У разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених цим пунктом, процедури закупівлі таких робіт чи послуг здійснюються з урахуванням особливостей, встановлених цим пунктом.
Отже, особливостями, передбаченими пунктом 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі», встановлено можливість придбання товарів, за встановленим переліком, вартість яких дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, виключно за умови якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує 20 відсотків (у 2024 році).
Відповідно до Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України 15 квітня 2020 року №708, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 09 червня 2020р. за №500/34783 предмет закупівлі товарів визначається замовником згідно з пунктами 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.
Згідно пункту 1 «Сфера застосування» Єдиного закупівельного словника основний словник ЄЗС установлює коди та назви продукції та послуг, що можуть бути предметом закупівель.
Основний словник базується на системі кодів, що мають ієрархічну структуру і складаються з дев’яти цифр; групи цифр, у свою чергу, відповідають найменуванню, що описує товари, роботи і послуги, які становлять предмет контракту.
Код складається з 8 цифр, що згруповані таким чином:
перші дві цифри визначають розділ (XX000000-Y);
перші три цифри визначають групу (XXX00000-Y);
перші чотири цифри визначають клас (XXXX0000-Y);
перші п’ять цифр визначають категорію (XXXXX000-Y).
Так, кожному з товарів, наведених в підпункті 2 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» відповідає певний код Єдиного закупівельного словника. А саме:
трансформатори - 31170000-8 (клас - 31170000-8 - трансформатори);
трансформатори з рідинним діелектриком - 31171000-5 (клас - 31170000-8 - трансформатори);
трансформатори напруги - 31172000-2 (клас - 31170000-8 - трансформатори);
вимірювальні трансформатори - 31173000-9 (клас - 31170000-8 - трансформатори);
трансформатори живлення - 31174000-6 (клас - 31170000-8 - трансформатори);
насоси та компресори - 42120000-6 (клас - 42120000-6 - насоси та компресори);
насоси - 42122000-0 (клас - 42120000-6 - насоси та компресори);
насоси для рідин - 42122100-1 - (клас - 42120000-6 - насоси та компресори);
відцентрові насоси та підіймачі рідин - 42122400-4 (клас - 42120000-6 - насоси та компресори);
підіймачі рідин - 42122420-0 (клас - 42120000-6 - насоси та компресори);
відцентрові насоси - 42122430-3 (клас - 42120000-6 - насоси та компресори).
Технічним завданням на виконання робіт передбачено набуття у власність наступних товарів (відповідні локальні кошториси додаються):
Насос рециркуляції Wilo Star-Z 20/1 (або еквівалент) – 1 шт., вартість згідно локального кошторису - 7170,24 грн.,
Насос системи радіаторного опалення (ALPHA2 25-60 180) (або еквівалент) - 1 шт., вартість згідно локального кошторису - 15038,93 грн.;
Трансформатор понижуючий типу ЯТП (ЯТП-0,25 220/12) – 1 шт., вартість згідно локального кошторису - 3773,08 грн.
Тепловий насос типу "повітря-вода", 14 кВт ( Mitsubishi HeatGuard 140H3 (125 VSX)) (або еквівалент) – 2 шт., вартість згідно локального кошторису - 281205,44 грн.
Згідно Єдиного закупівельного словника тепловим насосам відповідає код 42511110-5 (клас - 42510000-4 - Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої).
Таким чином, ЄЗС, який установлює коди та назви продукції, що можуть бути предметом закупівель, розділяє такі товари, як «насос» та «тепловий насос» за різними кодами та навіть різними класами товарів. При цьому, товар «теплові насоси» не міститься в переліку, наведеному в підпункті 2 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі». Отже, Законом не вимагається підтвердження ступені локалізації виробництва товару «Тепловий насос типу "повітря-вода", 14 кВт ( Mitsubishi HeatGuard 140H3 (125 VSX)) (або еквівалент)». Щодо інших товарів, а саме: Насос рециркуляції Wilo Star-Z 20/1 (або еквівалент), Насос системи радіаторного опалення (ALPHA2 25-60 180) (або еквівалент) та Трансформатор понижуючий типу ЯТП (ЯТП-0,25 220/12) – вартість цих товарів не дорівнює та не перевищує 200 тисяч гривень, отже особливості здійснення закупівель пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» до цих товарів не застосовуються.
3. Шодо питання третього.
Тендерну документацію на закупівлю робіт складено з урахуванням рекомендацій, наведених в листі Мінекономрозвитку від 05.08.2016 №3302-06/24782-06, яким зазначено, серед іншого, що у разі якщо предметом закупівлі є роботи, замовник може встановити вимогу щодо надання учасником в складі тендерної пропозиції переліку та обсягу робіт відповідно до технічної специфікації, встановленій у тендерній документації, без зазначення вартості окремих складових робіт. Оскільки ціна тендерної пропозиції учасника може зменшуватись за результатами електронного аукціону, що призводитиме до необхідності перерахунку учасником кошторису та ураховуючи при цьому, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятись від змісті тендерної пропозиції, у випадку закупівлі робіт договірна ціна (кошторис) може погоджуватись сторонами саме під час укладання договору про закупівлю з дотриманням вимог Закону та Цивільного кодексу України.
Таким чином, умовами тендерної документації не встановлено необхідність надати в складі тендерної пропозиції кошторисні розрахунки. Водночас пунктом 3 Розділу VI тендерної документації зазначено наступне:
Відповідно до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (далі – Настанова), договірна ціна – кошторис, яким визначається вартість будівельних робіт, узгоджена сторонами (замовником та підрядником) та обумовлена у договорі
Відповідно до статті 844 Цивільного кодексу України, якщо робота виконується відповідно до кошторису, складеного підрядником, кошторис набирає чинності та стає частиною договору підряду з моменту підтвердження його замовником.
Відповідно до п.5.2. Настанови договірна ціна є кошторисом вартості підрядних робіт, який узгоджений замовником, і використовується при проведенні взаєморозрахунків.
Договірна ціна повинна бути узгоджена до укладання договору про закупівлю.
Перед укладанням договору переможець торгів надає замовнику на погодження наступні документи:
• договірна ціна
• підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни відповідно до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», а саме:
- локальні кошториси (мають бути складені відповідно до технічного завдання з урахуванням будівельного технологічного процесу);
- розрахунок прямих витрат, в т.ч. заробітної плати;
- розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису;
- розрахунок вартості експлуатації будівельних машин і механізмів;
- розрахунок прибутку та адміністративних витрат відповідно;
• календарний графік виконання робіт.
Замовник має право звернутися до уповноваженої експертної організації з метою перевірки правильності наданого Переможцем розрахунку договірної ціни на відповідність Технічним вимогам (специфікації) (Додаток 2) та вимогам щодо визначення вартості будівництва згідно із стандартами, нормами, правилами у будівництві за законодавством України.
Отже, оцінка та розгляд тендерної пропозиції ТЗОВ «ІРБУДТРАНС» здійснювалась відповідно до пункту 37 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженими постановою КМУ від 12 жовтня 2022 року №1178 (далі – Особливості), яким встановлено, що Замовник розглядає найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту щодо її відповідності вимогам тендерної документації. Оскільки умовами тендерної документації не передбачено надання в складі тендерної пропозиції кошторисних розрахунків, під час розгляду тендерної пропозиції ТЗОВ "ІРБУДТРАНС", замовник не здійснював аналіз наявних в складі тендерної пропозиції документів на їх відповідність кошторисним нормам, адже замовник не має права відхиляти пропозицію з огляду на інформацію в документах, не передбачених для надання в складі тендерної пропозиції. Водночас правильність, наданого переможцем розрахунку договірної ціни на відповідність технічним вимогам та вимогам щодо визначення вартості будівництва згідно із стандартами, нормами, правилами у будівництві за законодавством України, перевірена замовником перед укладанням договору.
Так, відповідно до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Мінрегіону № 281 від 01.11.2021 року, показник адміністративних витрат для об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з незначними наслідками ( СС1) , який складає – 4,37 грн./люд.год, враховується при визначенні розміру адміністративних витрат будівельної організації в інвесторській кошторисній документації (Додаток 27 до Настанови ) і є рекомендованим показником згідно пункту 4.39. Настанови, абзац 3.
При складанні ціни пропозиції (договірної ціни) учасник процедури закупівлі визначає адміністративні витрати у відповідності до пункту 5.17, пункту 5.18 Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва».
Згідно пункту 5.17 Настанови адміністративні витрати в складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) обчислюються виходячи зі структури цих витрат, яка склалася в підрядній організації за попередній період з урахуванням положень Методичних рекомендацій з формування собівартості будівельно-монтажних робіт, затверджених наказом Мінрегіону від 31.12.2010 № 573, і переліку адміністративних витрат, наведених у додатку 26 цієї Настанови.
У складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) адміністративні витрати включаються за показниками, визначеними розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу (зокрема у відсотках від прямих витрат). ТЗОВ "ІРБУДТРАНС" було надано розрахунок адміністративних витрат (додається) за період 01.01.2023 р. – 01.01.2024, відповідно до якого показник для визначення розміру адміністративних витрат складає 7.24 грн./люд.-год.
Номер:
b74111a9eb43429ab1d7f5fa09d8490c
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
13.03.2024 12:01
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
19.03.2024 00:00
Опис:
У межах проведення Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області моніторингу процедури закупівлі «Реконструкція корпусу поліклініки під амбулаторію загальної практики сімейної медицини за адресою м. Перечин, вул Ужанська, 8 Б» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-01-29-009752-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 №185 зі змінами, постала потреба в отриманні інформації (пояснення) із питання:
1. Відповідно до пункту 3 розділу VІ «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації Замовником встановлено наступні вимоги: «Договірна ціна повинна бути узгоджена до укладання договору про закупівлю. Перед укладанням договору переможець торгів надає замовнику на погодження наступні документи:
• договірна ціна
• підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни відповідно до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», а саме:
- локальні кошториси (мають бути складені відповідно до технічного завдання з урахуванням будівельного технологічного процесу);
- розрахунок прямих витрат, в т.ч. заробітної плати;
- розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису;
- розрахунок вартості експлуатації будівельних машин і механізмів;
- розрахунок прибутку та адміністративних витрат відповідно;
• календарний графік виконання робіт.»
Враховуючи зазначене, просимо надати вищезазначені документи, які були подані ТЗОВ «ІРБУДТРАНС» на виконання вищезазначеної вимоги, а саме узгоджену Замовником договірну ціну з підтверджуючими розрахунками, локальними кошторисом та інші.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
d38e4eb9263d4e308e77ec2557597e00
Назва:
Відповідь на запит від 13.03.2024р
Дата опублікування:
15.03.2024 15:20
Опис:
На запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області від 13.03.2024р. в межах проведення моніторингу надаємо наступні документи:
• договірна ціна
• підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни відповідно до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», а саме:
- локальні кошториси (мають бути складені відповідно до технічного завдання з урахуванням будівельного технологічного процесу);
- розрахунок прямих витрат, в т.ч. заробітної плати;
- розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису;
- розрахунок вартості експлуатації будівельних машин і механізмів;
- розрахунок прибутку та адміністративних витрат відповідно;
• календарний графік виконання робіт.»
Номер:
a0b50e2c49774c7aaaa9523f9d0b36a9
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
18.03.2024 14:39
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
22.03.2024 00:00
Опис:
У межах проведення Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області моніторингу процедури закупівлі «Реконструкція корпусу поліклініки під амбулаторію загальної практики сімейної медицини за адресою м. Перечин, вул Ужанська, 8 Б» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-01-29-009752-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 №185 зі змінами, постала потреба в отриманні інформації (пояснення) із питання:
1. Згідно наданого Комунальним некомерційним підприємством «Перечинський центр первинної медико-санітарної допомоги» Перечинської міської ради пояснення на запит від 12.03.2024 обґрунтування розміру очікуваної вартості предмета закупівлі здійснено з урахуванням Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020р. № 275, якою встановлено, що очікувана вартість закупівлі робіт з будівництва, капітального ремонту та реконструкції визначається відповідно до розробленої та затвердженої проектно-кошторисної документації. Враховуючи вказане, просимо надати проєктно-кошторисну документацію по об’єкту «Реконструкція корпусу поліклініки під амбулаторію загальної практики сімейної медицини за адресою м. Перечин, вул Ужанська, 8 Б».
2. Відповідно до підпункту 2 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, особливості здійснення закупівель, визначені цим пунктом, застосовуються до таких товарів, зокрема, як насоси; насоси та компресори; насоси для рідин; відцентрові насоси та підіймачі рідин; трансформатори; трансформатори з рідинним діелектриком; трансформатори напруги; вимірювальні трансформатори; трансформатори живлення, а за вимогами підпункту 4 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону – у разі здійснення закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених цим пунктом, процедури закупівлі таких робіт чи послуг здійснюються з урахуванням особливостей, встановлених цим пунктом. За нормами пункту 6-1 Розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, тимчасово, з 2022 року строком на 10 років, встановлюються такі особливості здійснення закупівель, якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень. Отже, особливості щодо застосування ступеня локалізації застосовується у разі здійснення замовником закупівлі робіт, якщо виконання таких робіт передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених пунктом 6-1 Розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону (в тому числі насосів та трансформаторів), якщо вартість предмета закупівлі (а не конкретної одиниці товару, вказаного у переліку), становить або перевищує 200 тис. грн (про що також зазначено у роз’ясненні Міністерства економіки України від 30.08.2022 №3323-04/62315-06).
Враховуючи зазначене, повторно просимо пояснити яким чином Комунальним некомерційним підприємством «Перечинський центр первинної медико-санітарної допомоги» Перечинської міської ради (далі – Замовник) при складанні тендерної документації було дотримано вимоги підпункту 4 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки технічним завданням Замовника під час закупівлі робіт «Реконструкція корпусу поліклініки під амбулаторію загальної практики сімейної медицини за адресою м. Перечин, вул Ужанська, 8 Б» передбачено набуття у власність товару (насосів та трансформаторів).
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
89cba25ca98d4a299531dd320ef6067d
Назва:
Відповідь на запит від 18.03.2024р.
Дата опублікування:
21.03.2024 10:48
Опис:
На запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області від 18.03.2024р. в межах проведення моніторингу надаємо проектно-кошторисну документацію по об’єкту «Реконструкція корпусу поліклініки під амбулаторію загальної практики сімейної медицини за адресою м. Перечин, вул Ужанська, 8 Б» та повідомляємо, що очікувана вартість предмета закупівлі розрахована з урахуванням того, що вартiсть проектних робiт та вартiсть експертизи проектної документацiї в зведеному-кошторисному розрахунку врахована без ПДВ.
Щодо питання другого. Повідомляємо, що в тендерній документації допущено помилку та не встановлено вимоги щодо підтвердження ступеня локалізації насосів та трансформаторів, у зв’язку з чим, замовником не було дотримано вимоги підпункту 4 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі». Окремо зауважуємо, що замовником та підрядником прийнято рішення про розірвання договору від 05 березня 2024р. №33, укладеного за результатами процедури закупівлі, також зазначаємо, що підрядник не приступав до виконання робіт за цим договором.
Номер:
0533c76f17fb44b7bfb4f619e4225d86
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
27.03.2024 16:58
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
02.04.2024 01:00
Опис:
У межах проведення Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області моніторингу процедури закупівлі «Реконструкція корпусу поліклініки під амбулаторію загальної практики сімейної медицини за адресою м. Перечин, вул Ужанська, 8 Б» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-01-29-009752-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 №185 зі змінами, постала потреба в отриманні інформації (пояснення) із питання:
1. За результатами розгляду документів (витяги з програмного комплексу АВК), поданих на запит від 18.03.2024, повторно просимо, надати копію (сканкопію) затвердженої проєктно-кошторисної документації по об’єкту «Реконструкція корпусу поліклініки під амбулаторію загальної практики сімейної медицини за адресою м. Перечин, вул Ужанська, 8 Б», оскільки проєктно-кошторисна документація, яка затверджена та підписана відповідальними особами відповідно до вимог чинного законодавства не була надана на вказаний запит.
2. Відповідно до пункту 5.33. розділу V Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (далі – Настанова), кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, розраховуються виходячи зі строків будівництва, виду будівництва, структури робіт, вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, врахованих у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні), та на підставі на підставі прогнозних індексів цін виробників промислової продукції на наступні періоди, що встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 15 грудня 2023 № 1315 «Про схвалення основних прогнозних макропоказників економічного і соціального розвитку України на 2024-2026 роки» прогнозний індекс цін виробників промислової продукції на 2024 році становить 111,4 %, на 2025 рік - 109,7 %, проте переможцем ТЗОВ "ІРБУДТРАНС" при розрахунку договірної ціни використано прогнозні рiвні iнфляцiї в будiвництвi (112,5 та 108,6), що не відповідають індексам, встановлених постановою від 15 грудня 2023 № 1315.
Враховуючи зазначене поясніть, чому Замовником не відхилено, а прийнято рішення про визначення учасника ТЗОВ "ІРБУДТРАНС" переможцем закупівлі та укладено з ним договір від 05.03.2024 №33?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
def8659a4f0d4cbe878212b0d63ee1d1
Назва:
Відповідь на запит від 27.03.2024
Дата опублікування:
01.04.2024 17:47
Опис:
На запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області від 27.03.2024р. в межах проведення моніторингу надаємо копію (сканкопію) затвердженої проєктно-кошторисної документації по об’єкту «Реконструкція корпусу поліклініки під амбулаторію загальної практики сімейної медицини за адресою м. Перечин, вул Ужанська, 8 Б», затверджену та підписану відповідальними особами.
Щодо питання другого.
Замовником не відхилено, а прийнято рішення про визначення учасника ТЗОВ "ІРБУДТРАНС" переможцем закупівлі, оскільки тендерну документацію на закупівлю робіт складено з урахуванням рекомендацій, наведених в листі Мінекономрозвитку від 05.08.2016 №3302-06/24782-06, яким зазначено, серед іншого, що у разі якщо предметом закупівлі є роботи, замовник може встановити вимогу щодо надання учасником в складі тендерної пропозиції переліку та обсягу робіт відповідно до технічної специфікації, встановленій у тендерній документації, без зазначення вартості окремих складових робіт. Оскільки ціна тендерної пропозиції учасника може зменшуватись за результатами електронного аукціону, що призводитиме до необхідності перерахунку учасником кошторису та ураховуючи при цьому, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятись від змісті тендерної пропозиції, у випадку закупівлі робіт договірна ціна (кошторис) може погоджуватись сторонами саме під час укладання договору про закупівлю з дотриманням вимог Закону та Цивільного кодексу України.
Таким чином, умовами тендерної документації не встановлено необхідність надати в складі тендерної пропозиції кошторисні розрахунки. Водночас пунктом 3 Розділу VI тендерної документації зазначено наступне:
Відповідно до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (далі – Настанова), договірна ціна – кошторис, яким визначається вартість будівельних робіт, узгоджена сторонами (замовником та підрядником) та обумовлена у договорі
Відповідно до статті 844 Цивільного кодексу України, якщо робота виконується відповідно до кошторису, складеного підрядником, кошторис набирає чинності та стає частиною договору підряду з моменту підтвердження його замовником.
Відповідно до п.5.2. Настанови договірна ціна є кошторисом вартості підрядних робіт, який узгоджений замовником, і використовується при проведенні взаєморозрахунків.
Договірна ціна повинна бути узгоджена до укладання договору про закупівлю.
Перед укладанням договору переможець торгів надає замовнику на погодження наступні документи:
• договірна ціна
• підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни відповідно до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», а саме:
- локальні кошториси (мають бути складені відповідно до технічного завдання з урахуванням будівельного технологічного процесу);
- розрахунок прямих витрат, в т.ч. заробітної плати;
- розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису;
- розрахунок вартості експлуатації будівельних машин і механізмів;
- розрахунок прибутку та адміністративних витрат відповідно;
• календарний графік виконання робіт.
Замовник має право звернутися до уповноваженої експертної організації з метою перевірки правильності наданого Переможцем розрахунку договірної ціни на відповідність Технічним вимогам (специфікації) (Додаток 2) та вимогам щодо визначення вартості будівництва згідно із стандартами, нормами, правилами у будівництві за законодавством України.
Отже, оцінка та розгляд тендерної пропозиції ТЗОВ «ІРБУДТРАНС» здійснювалась відповідно до пункту 37 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженими постановою КМУ від 12 жовтня 2022 року №1178 (далі – Особливості), яким встановлено, що Замовник розглядає найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту щодо її відповідності вимогам тендерної документації. Оскільки умовами тендерної документації не передбачено надання в складі тендерної пропозиції кошторисних розрахунків, під час розгляду тендерної пропозиції ТЗОВ "ІРБУДТРАНС", замовник не здійснював аналіз наявних в складі тендерної пропозиції документів на їх відповідність кошторисним нормам, адже замовник не має права відхиляти пропозицію з огляду на інформацію в документах, не передбачених для надання в складі тендерної пропозиції. Таким чином, замовником прийнято рішення про визначення учасника ТЗОВ "ІРБУДТРАНС" переможцем закупівлі, оскільки за результатами розгляду тендерної пропозиції, наданої учасником, було встановлено, що пропозиція відповідає вимогам тендерної документації, встановленим замовником торгів в частині надання документів, передбачених тендерною документацією.
Водночас правильність, наданих переможцем розрахунків, зокрема коштів на покриття додаткових витрат, перевірялась замовником перед укладанням договору. Оскільки в штаті замовника відсутні кваліфіковані спеціалісти з інженерно-будівельного проектування в частині кошторисної документації, замовник звернувся до експертної організації, яка розробила проектно-кошторисну документацію на виконання вищезазначених робіт, з метою перевірки правильності наданого переможцем розрахунку договірної ціни на відповідність вимогам щодо визначення вартості будівництва згідно із стандартами, нормами, правилами у будівництві за законодавством України, що має в своєму штаті відповідних кваліфікованих спеціалістів. Дана експертна організація підтвердила правильність наданих переможцем розрахунків договірної ціни. Таким чином, з переможцем було укладено договір від 05.03.2024 №33. При цьому зауважуємо, договір від 05 березня 2024р. №33, укладений за результатами процедури закупівлі було розірвано додатковою угодою від 21 березня 2024р. №1. Звіт про виконання (розірвання) договору розміщено в електронній системі закупівель 28.03.2024р.