-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Бензин, дизельне паливо, газ скраплений
Завершена
1 462 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1.4% або 21 000.00 UAH
мін. крок: 1.4% або 21 000.00 UAH
Номер:
eba0439f4a8a4afbaf39fab18c2ba954
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-02-19-000050
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
19.02.2024 00:00
Період моніторингу:
19.02.2024 17:09 - 12.03.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
19.02.2024
№ 20-З
Житомир
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Людмила КОСТЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 19.02.2024 № 20-З.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
5. UA-2024-01-26-014713-a виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації Замовника вимогам законодавства у сфері закупівель установлено порушення вимог абзацу 1 пункту 28, пункту 44, абзацу 16 пункту 47, абзацу 4 пункту 49, пункту 50, пункту 51 Особливостей та абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника торгів ПП «Мобілтранс.» установлено порушення абзацу 2 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону та підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та вимог Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору про закупівлю від 20.02.2024 № 20-02-24, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 29 лютого 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерної пропозиції, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Комунального підприємства «Електричних мереж зовнішнього освітлення «Міськсвітло»» Житомирської міської ради (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація, затверджена протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 26.01.2024 № 1, тендерна пропозиція переможця процедури закупівлі ПП «Мобілтранс.», протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 08.02.2024, повідомлення про намір укласти договір від 08.02.2024, договір про закупівлю від 20.02.2024 № 20-02-24, пояснення Замовника з копіями документів надані через електронну систему закупівель 22.02.2024.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації Замовника вимогам законодавства у сфері закупівель установлено наступні порушення законодавства у сфері закупівель, а саме:
- на порушення вимог абзацу 16 пункту 47 Особливостей та абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону, Замовником у пункті 5 розділу 3 тендерної документації, від учасників у складі тендерних пропозицій вимагалось надання інформації у довільній формі про відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, що визначені у частині 1 та частині 2 статті 17 Закону;
- на порушення вимог абзацу 4 пункту 49 Особливостей, в пункті 2 розділу 6 тендерної документації Замовником передбачено строки укладання договору, які не відповідають строкам встановленим у вказаному пункті Особливостей, зокрема, договір про закупівлю повинен бути укладеним не пізніше ніж через 15 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю, а не 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю, як передбачено умовами тендерної документації;
- на порушення вимог пунктів 44, 50 та 51 Особливостей, абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону, Замовником у пунктах 1 та 2 розділу 6 тендерної документації зазначено підстави відхилення тендерних пропозицій та відміни торгів, які не передбачені та не відповідають вищевказаним нормам законодавства;
- на порушення вимог пункту 17 частини 2 статті 22 Закону та абзацу 1 пункту 28 Особливостей, тендерна документація не містить електронної адреси посадової особи Замовника, уповноваженої здійснювати зв’язок з учасниками.
Крім того, опис та перелік формальних помилок, передбачений Замовником у пункті 1 розділу 3 тендерної документації, не враховує повний перелік формальних помилок, затверджений Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 710 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 29.07.2020 за № 715/34998 (далі - Перелік № 710), зокрема перелік що визначений пунктами 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 та 12 Переліку № 710.
Відповідно до реєстру отриманих тендерних пропозицій від 06.02.2024 до участі у процедурі закупівель подано лише тендерну пропозицію ПП «Мобілтранс.», якого в подальому протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 08.02.2024 визнано переможцем.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції ПП «Мобілтранс.» встановлено наступне.
Відповідно до пункту 1 розділу 3 тендерної документації Замовника, тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом, зокрема, завантаження файлів з інформацією, що підтверджує відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям – згідно Додатку № 1 до цієї тендерної документації.
Пунктом 1 розділу 3 тендерної документації та пунктом 1.1 Додатку № 1 до тендерної документації Замовника передбачено, що учасник у складі тендерної пропозиції, на підтвердження кваліфікаційному критерію «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)», повинен надати довідку в довільній формі з інформацією про виконання аналогічного за предметом закупівлі договору.
Пунктом 1.2 Додатку № 1 до тендерної документації визначено, що на підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) учасник має надати не менше 2-ох копій договорів, зазначених у довідці у повному обсязі (з усіма укладеними додатковими угодами, додатками та специфікаціями до договору).
На виконання вищевказаних вимог, у складі тендерної пропозиції учасника ПП «Мобілтранс.» надано довідку про наявність досвіду з виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів: від 14.11.2023 № 153/253 укладеного з ТОВ «БУДТРАНС-С» та від 12.04.2023 № 31/23 укладеного з АТ «ЖИТОМИРГОЛОВПОСТАЧ».
Однак, у складі тендерної пропозиції ПП «Мобілтранс.» не надано копію аналогічного договору від 14.11.2023 № 153/253 укладеного з ТОВ «БУДТРАНС-С».
Натомість, у складі пропозиції ПП «Мобілтранс.» надано договір на постачання товару, що є аналогічним предмету закупівлі, від 14.11.2023 укладеного з ТОВ «БУДТРАНС-С» за № 153/23 (номер не відповідає вказаному товариством у довідці про виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів).
В свою чергу, пунктом 1.3 розділу 1 вищевказаного договору передбачено, що документи на товар, які постачальник повинен передати покупцю: рахунок-фактура, видаткова накладна - є його невід’ємними частинами.
Проте, у складі тендерної пропозиції ПП «Мобілтранс.» відсутні рахунки-фактури, що є невід’ємними частинами договору на постачання товару від 14.11.2023 № 153/23, тобто вказаний договір надано не в повному обсязі, чим не дотримано вимоги передбачені пунктом 1 розділу 3 тендерної документації та пунктом 1.2 Додатку № 1 до тендерної документації Замовника, та як наслідок не підтверджено відповідність кваліфікаційному критерію «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)».
Крім того, проведеним аналізом встановлено, що відповідно до пункту 1 розділу 3 тендерної документації Замовника передбачено, що тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом, зокрема, завантаження сертифікату відповідності на всі види палива.
Проте, у складі тендерної пропозиції ПП «Мобілтранс.» не надано сертифікати відповідності на всі види палива (бензин А-95, дизельне паливо, газ скраплений).
Слід зазначити, що відповідно до пункту 1 розділу 3 тендерної документації Замовника передбачено, зокрема, що у разі якщо учасник або переможець не повинен складати або відповідно до норм чинного законодавства (у разі подання тендерної пропозиції учасником-нерезидентом / переможцем-нерезидентом відповідно до норм законодавства країни реєстрації) не зобов’язаний складати якийсь зі вказаних в положеннях документації документ, то він надає лист-роз’яснення в довільній формі, за власноручним підписом уповноваженої особи учасника/ переможця/ переможця-нерезидента й завірений печаткою (у разі наявності), в якому зазначає законодавчі підстави ненадання відповідних документів.
Проте, жодних листів-роз’яснень із законодавчими підставами ненадання вищевказаних документів у складі тендерної пропозиції ПП «Мобілтранс.» не надано.
В свою чергу, на запит посадової особи органу державного фінансового контролю, Замовник 22.02.2024 надав пояснення: «Учасник у своїй тендерній пропозиції надав усі сертифікати до усіх видів палива і забезпечив їх перекладом. Просимо звернути увагу, в сертифікатах наданих учасником зазначено, яким стандартам вони відповідають та на базі яких стандартів зроблено виміри, - вони мають серію EN, EN ISO. Таким чином Учасник безперечно довів відповідність стандартам палива, яке він пропонує. Замовник в свою чергу не звужував яким саме стандартам повинен відповідати пропонований учасником товар. Враховуючи, що стандарти EN практично завжди у своїх вимогах перевищують ДСТУ, а також те що більшість показників палива у сертифікатах є кращими від нормативних (які в свою чергу перевищують ДСТУ) можна сказати, що Учасник дану вимогу не просто виконав, а навіть перевиконав».
Слід зазначити, що в розумінні Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» визначено, що сертифікат відповідності - документ, що видається органами стандартизації України та підтверджує вiдповiднiсть продукцiї (товару), яка ввозиться i реалiзується на територiї України, обов'язковим вимогам норм i стандартiв, що дiють в Українi.
Однак, проведеним аналізом встановлено, що у складі тендерної пропозиції ПП «Мобілтранс.» надано сертифікати якості на бензин А-95, дизельне паливо та газ скраплений, про які зазначає Замовник у своєму поясненні, видані виробником вказаного палива, тобто вказані Замовником сертифікати якості, які не видані органами стандартизації, не є сертифікатами відповідності в розумінні Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності».
В свою чергу, відповідно до підпунктів 3.3.2 та 3.3.3 пункту 3.3 розділу 3 Додатку № 2 до тендерної документації передбачено, що товар, який пропонується учасником, повинен відповідати технічними регламентам, дія яких поширюється на відповідні види (типи) продукції згідно із законодавством України (далі - технічні регламенти). Зокрема:
- дизельне паливо повинно відповідати вимогам ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови» та/або Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив (затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927);
- бензин марки А-95 повинен відповідати вимогам ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови» та/або Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив (затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927);
- нафтовий газ скраплений повинен відповідати вимогам ДСТУ EN 589:2017 «Палива автомобільні. Газ нафтовий скраплений. Технічні вимоги та методи контролювання».
Також, встановлено умову, що товар, який буде постачатися за договором про закупівлю, повинен пройти процедуру оцінки відповідності технічним регламентам згідно із Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності», вимогам самих технічних регламентів, іншим нормативним актам (з урахуванням затвердженого в установленому порядку переліку національних стандартів, які відповідають європейським гармонізованим стандартам та добровільне застосування яких може сприйматися як доказ відповідності нафтового газу та бензину вимогам відповідних технічних регламентів).
Додатково пунктом 1.3 розділу 1 «Специфікація товару» Додатку № 2 тендерної документації передбачено, що товар повинен відповідати діючим державним стандартам (ДСТУ).
Разом з тим, підпунктом 3.3.4 пункту 3.3 розділу 3 Додатку № 2 до тендерної документації передбачено, що у разі якщо відповідно до законодавства введення в обіг (експлуатацію) товару, який пропонується учасником, не потребує оцінки відповідності технічним регламентам, в тому числі протягом перехідного періоду, учасник зазначає про це в окремому документі довільної форми (листі, пояснення, гарантійному листі тощо), який подається ним у складі тендерної пропозиції, із обґрунтовуванням відповідних законодавчих підстав і з посиланням на відповідні нормативно-правові акти.
Враховуючи вищевикладене, ПП «Мобілтранс.» в порушення вимог передбачених пунктом 1 розділу 3 тендерної документації та пунктом 3.3 розділу 3 Додатку № 2 до тендерної документації Замовника, не надано у складі тендерної пропозиції сертифікати відповідності або ж інформації про те, що товар не потребує оцінки відповідності технічним регламентам.
В свою чергу, відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей передбачено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли вона не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону та/або не відповідає іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Згідно з пунктом 3 Особливостей визначено, що замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих Особливостей.
Враховуючи вищевказане, Замовник на порушення вимог абзацу 2 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону та підпункту 2 пункту 44 Особливостей не відхилив тендерну пропозицію учасника ПП «Мобілтранс.», як таку, що не відповідала кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону, як таку, що не відповідала вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону та, як таку, що не відповідала умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Разом з тим, підпунктом 2 пункту 50 Особливостей встановлено імперативну умову, що у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, Замовник відміняє тендер.
Крім того, підпунктом 1 пункту 51 Особливостей передбачено, що відкриті торги автоматично відміняються електронною системою закупівель у разі, зокрема, відхилення всіх тендерних пропозицій (у тому числі, якщо була подана одна тендерна пропозиція, яка відхилена замовником) згідно з цими особливостями).
Період усунення порушень:
29.02.2024 10:42 - 15.03.2024 00:00
Дата публікації висновку:
29.02.2024 10:42
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Керуючись ст. 188 Господарського Кодексу України, відповідно до висновків моніторингу публічних закупівель по предмету закупівель «Бензин, дизельне паливо, газ скраплений» (ідентифікатор закупівлі - UA-2024-01-26-014713-a, ID моніторингу - UA-M-2024-02-19-000050) до ПП "Мобілтранс." надано лист щодо підписання додаткової угоди про розірвання договору № 20-02-24 від 20.02.2024р. та саму додаткову угоду. Відповідно до ст. 188 Господарського Кодексу України сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором. ПП "Мобілтранс." повідомлене про припинення зобов'язань за зазначеним договором. Наразі лист щодо підписання додаткової угоди про розірвання договору № 20-02-24 від 20.02.2024р. та сама додаткова угода про розірвання договору № 20-02-24 від 20.02.2024р. прийняті та знаходяться на розгляді ПП "Мобілтранс.". Відповідно до п. 3 ст. 188 Господарського Кодексу України сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну чи розірвання договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду. Додаткова угода про розірвання договору № 20-02-24 від 20.02.2024р. буде додатково оприлюднена на порталі DZO та в електронній системі PROZORRO після підписання зі сторони ПП "Мобілтранс.".
Дата публікації звіту:
07.03.2024 16:04
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Так
- corruptionAwarded: Так
- corruptionCancelled: Так
Опис:
Порушення усунуто в повному обсязі шляхом розірвання договору про закупівлю.
Дата публікації:
18.03.2024 14:35
Запити/Пояснення
Номер:
e3ec08d2b3324f06bb40a46c4a33d938
Назва:
Запит про надання пояснень (інформації, документів) від 20.02.2024 № 1
Дата опублікування:
20.02.2024 11:44
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
24.02.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі Комунального підприємства «Електричних мереж зовнішнього освітлення «Міськсвітло»» Житомирської міської ради (далі – Замовник) по предмету «Бензин, дизельне паливо, газ скраплений» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-01-26-014713-a), відповідно до частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та пункту 23 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), постала потреба в отриманні наступних пояснень (інформації та копії документів).
1. Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість (з наданням копій таких документів)?
2. Закон є спеціальним нормативним актом, який регулює, зокрема, правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об`єднаних територіальних громад, а його метою, зокрема, є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель.
Разом з тим, відповідно до пункту 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, установлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
В свою чергу, Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, відповідно до пункту 3-7 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону затверджено Особливості.
Відтак, з 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням норм Особливостей.
Слід зазначити, що відповідно до пункту 31 частини 1 статті 1 Закону тендерна документація – документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.
Згідно пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих Особливостей.
Абзацом 1 частини 3 статті 22 Закону визначено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відтак, за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації Замовника вимогам законодавства у сфері закупівель установлено наступні порушення законодавства у сфері закупівель, а саме:
- на порушення вимог абзацу 16 пункту 47 Особливостей та абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону, Замовником у пункті 5 розділу 3 тендерної документації, від учасників у складі тендерних пропозицій вимагалось надання довідки у довільній формі про відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, що визначені у частині 1 та частині 2 статті 17 Закону;
- на порушення вимог абзацу 4 пункту 49 Особливостей, в пункті 2 розділу 6 тендерної документації Замовником передбачено строки укладання договору, які не відповідають строкам встановленим у вказаному пункті Особливостей, зокрема, договір про закупівлю повинен бути укладеним не пізніше ніж через 15 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю, а не 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю, як передбачено умовами тендерної документації;
- на порушення вимог пунктів 44, 50 та 51 Особливостей, абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону, Замовником у пунктах 1 та 2 розділу 6 тендерної документації зазначено підстави відхилення тендерних пропозицій та відміни торгів, які не передбачені та не відповідають вищевказаним нормам законодавства;
- на порушення вимог пункту 17 частини 2 статті 22 Закону та абзацу 1 пункту 28 Особливостей, тендерна документація не містить електронної адреси посадової особи Замовника, уповноваженої здійснювати зв’язок з учасниками.
Крім того, опис та перелік формальних помилок, передбачений Замовником у пункті 1 розділу 3 тендерної документації, не враховує повний перелік формальних помилок, затверджений Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 710 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 29.07.2020 за № 715/34998 (далі - Перелік № 710), зокрема перелік що визначений пунктами 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 та 12 Переліку № 710.
Поясніть, чому Вами допущено вищевказані порушення під час складання тендерної документації?
Разом з тим, повідомляємо, що відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей, замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері закупівель, з описом таких порушень.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію Замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351-¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або арештом на строк до шести місяців, або обмеженням волі на строк до трьох років.
Номер:
c692dbdc6b1847ebbe85882e17b7d62b
Назва:
Відповідь на запит № 1
Дата опублікування:
22.02.2024 18:53
Опис:
Замовник надає відповідь на запит по пунктах
1. Обґрунтування технічних та якісних характеристик вимог закупівлі здійснено шляхом аналізу ринку закупівель та у відповідності до вимог ДСТУ, ТУ України. Технічні характеристики товару, котрий постачається Замовнику, повинні відповідати технічному регламенту (стандарту та ін.). Товар, що постачається, повинен відповідати екологічним нормам визначеним законодавством України. Очікувану вартість предмета закупівлі визначено за методикою, яка передбачена наказом №275 від 18.02.2020 року Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі». Керуючись п.1. Р.2 "Етапи визначення очікуваної вартості" наказу №275 від 18.02.2020 року визначення потреби в товарах, роботах, послугах (номенклатура, кількісні та якісні показники тощо) було здійснено на підставі аналізу фактичного використання товарів, робіт та послуг для забезпечення діяльності замовника у минулих періодах. Керуючись п.3. Р.2 "Етапи визначення очікуваної вартості" наказу №275 від 18.02.2020 року використано загальнодоступну інформацію щодо цін та асортименту товарів, робіт і послуг, яка міститься у відкритих джерелах (у тому числі на сайтах виробників та/або постачальників відповідної продукції, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, рекламі, прайс-листах, а саме в електронній системі закупівель “ПРОЗОРРО“, порталу МІНФІН https://index.minfin.com.ua/markets/fuel/a95/, та інших джерел відкритих даних. Розмір бюджетного призначення затверджений планом закупівель Замовника. Очікувана вартість предмета закупівлі оприлюднена на веб-сайті: https://prozorro.gov.ua. Всі документи, щодо закупівлі UA-2024-01-26-014713-a оприлюднено у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» та «Про електронні документи та електронний документообіг» і знаходяться у вільному доступі в електронній системі.
2. Закупівля UA-2024-01-26-014713-a «Бензин, дизельне паливо, газ скраплений» здійснювалась за процедурою «Відкриті торги з особливостями» передбаченою постановою КМУ № 1178 від 12 жовтня 2022 р.
абзац 16 пункту 47 Особливостей свідчить, що «Учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в цьому пункті (крім підпунктів 1 і 7, абзацу чотирнадцятого цього пункту), шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції.». Це цитата.
Підкреслюємо, що формулювання положень пункті 5 розділу 3 тендерної документації носить констатаційний характер на основі положень абзацу 16 та 17 пункту 47 Особливостей, а не є вимогою замовника - «Інформація про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій статті 17 Закону, надається в довільній формі». Що в свою чергу повністю відповідає положенням абзацу 17 пункту 47 Особливостей («Замовник не вимагає від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у цьому пункті (крім абзацу чотирнадцятого цього пункту), крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу шістнадцятого цього пункту.») особливо в частині «…крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу шістнадцятого цього пункту…»
Отже положення «Інформація про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій статті 17 Закону, надається в довільній формі» повністю кореспондує та відповідає положенням абзаців 16 та 17 пункту 47 Особливостей в частинах «…шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції…» та «…крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу шістнадцятого цього пункту…»
Положення абзацу 4 пункту 49 Особливостей стосуються не заповнення тендерної документації, а виконання цивільно-правової дії, а саме укладення договору, у встановлені строки.
Відповідно до положень абзацу 4 пункту 49 Особливостей «Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.». Рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі було прийнято 08.02.24р. Договір про закупівлю було укладено 20.08.24р. Таким чином положення абзацу 4 пункту 49 Особливостей Замовником виконано повністю.
Пункт 44 Особливостей стосується відхилення тендерної пропозиції «44. Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли…». У той час як пункт 1 розділу 6 тендерної документації жодним чином не стосується відхилення тендерної пропозиції. Пункт 50 Особливостей відповідає повністю пункту 1 розділу 6 тендерної документації Замовника.
Редакція пункту 50 Особливостей – «50. Замовник відміняє відкриті торги у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили.
У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.»
Редакція 1 розділу 6 тендерної документації Замовника – «Замовник відміняє торги в разі:
- відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг;
- неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель;
- скорочення видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг.
- якщо здійснення закупівлі стало неможливим унаслідок непереборної сили;»
Різниця практично відсутня. Формулювання пункту 1 розділу 6 тендерної документації Замовника жодним чином не спотворює зміст пункту 50 Особливостей та не видозмінює його дію.
Пункт 51 Особливостей відповідає повністю пункту 1 розділу 6 тендерної документації Замовника.
Редакція пункту 51 Особливостей – «51. Відкриті торги автоматично відміняються електронною системою закупівель у разі:
1) відхилення всіх тендерних пропозицій (у тому числі, якщо була подана одна тендерна пропозиція, яка відхилена замовником) згідно з цими особливостями;
2) неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями.
Електронною системою закупівель автоматично протягом одного робочого дня з дати настання підстав для відміни відкритих торгів, визначених цим пунктом, оприлюднюється інформація про відміну відкритих торгів. »
Редакція 1 розділу 6 тендерної документації Замовника – « - відхилення всіх тендерних пропозицій згідно із Законом.
- подання для участі в них менше однієї тендерної пропозиції; »
Різниця практично відсутня. Формулювання пункту 1 розділу 6 тендерної документації Замовника жодним чином не спотворює зміст пункту 51 Особливостей та не видозмінює його дію.
Отже, пункти 1 та 2 розділу 6 тендерної документації жодним чином не стосуються відхилення тендерних пропозицій. Підстави відміни замовником торгів чи визнання їх такими, що не відбулися у пункті 1 розділу 6 тендерної документації повністю відповідають п. 50 та 51 Особливостей. Твердження про наявність невідповідностей між пунктами 44, 50 та 51 Особливостей та пунктом 1 розділу 6 тендерної документації повністю беспідставне.
Електронна адреса посадової особи Замовника міститься наприклад на сторінці закупівлі https://www.dzo.com.ua/tenders/22046088 або в ПРОЗОРРО (скріншот Додаток1 додається). Невиконання цієї вимоги є в принципі технічно неможливим в силу будови та архітектури порталу ПРОЗОРРО або dzo.com.ua. Електронна адреса посадової особи Замовника буде відображена незалежно від бажання Замовника. Тендерна документація Замовника не повинна бути повним дослівним переказом Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 710. Втім викладення формальних помилок у пункті 1 розділу 3 тендерної документації фактично відповідає переліку формальних помилок згідно Наказу Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 710. І таким чином спотворення результатів торгів з цієї причини є повністю виключеним.
Положення підпункту 2 пункту 50 Особливостей стосуються цивільно-правових дій Замовника під час проведення закупівель та укладення договору, які були здійснені з порушенням вимог законодавства у сфері публічних закупівель (наприклад укладення договору у строки, що перевищують зазначені 15 днів з дати прийняття рішення чи невірний вибір переможця закупівлі), а не редакції формулювань у тендерній документації замовника. Таким чином використання положень підпункту 2 пункту 50 Особливостей в даному випадку є незастосовним.
Відповідь на зауваження перераховані у запиті надана. Втім підкреслюємо, - абсолютно очевидно, що навіть гіпотетично вказані зауваження ніяк не могли спотворити результати торгів. У той час як замовник зазнає збитків через неможливість працювати по договору. За результатами торгів була закуплена продукція якісна (така, що перевищує стандарти України, що видно з сертифікатів виробника) за дуже вигідною ціною, особливо як для такої продукції, результати торгів не спотворено, права інших учасників торгів не порушено, в тому числі і з огляду на їх відсутність. Таким чином замовник несе необґрунтовані втрати у зв’язку з моніторингом.
Номер:
1de2dfc5d86049d18b0ac7ee3b8d167a
Назва:
Запит про надання пояснень (інформації, документів) № 2
Дата опублікування:
20.02.2024 16:25
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
24.02.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі Комунального підприємства «Електричних мереж зовнішнього освітлення «Міськсвітло»» Житомирської міської ради (далі – Замовник) по предмету «Бензин, дизельне паливо, газ скраплений» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-01-26-014713-a), відповідно до частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та пункту 23 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), постала потреба в отриманні наступних пояснень (інформації та копії документів).
Пунктом 32 частини 1 статті 1 Закону № 922 визначено, що тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації.
Відповідно до частини 1 статті 26 Закону № 922 тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону № 922 і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Відповідно до реєстру отриманих тендерних пропозицій від 06.02.2024 до участі у вищевказаній процедурі закупівлі подано пропозицію лише одним учасником ТОВ «МОБІЛТРАНС.» з остаточною пропозицією 1 325 500,00 грн, якого протокольним рішенням уповноваженої особи від 08.02.2024 визнано переможцем.
За результатами аналізу питання дотримання законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції переможця торгів ТОВ «МОБІЛТРАНС.» встановлено наступне.
Відповідно до пункту 1 розділу 3 тендерної документації Замовника, тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом, зокрема, завантаження файлів, зокрема, з інформацією, що підтверджує відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям – згідно Додатку 1 до цієї тендерної документації.
Пунктом 1.1 Додатку № 1 до тендерної документації передбачено, що учасник у складі тендерної пропозиції, на підтвердження кваліфікаційному критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)», повинен надати довідку в довільній формі, з інформацією про виконання аналогічного за предметом закупівлі договору.
Відповідно до пункту 1.2 Додатку № 1 до тендерної документації передбачено, що на підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) учасник має надати не менше 2 копій договору, зазначеного у довідці у повному обсязі (з усіма укладеними додатковими угодами, додатками та специфікаціями до договору).
Відтак, у складі тендерної пропозиції ТОВ «МОБІЛТРАНС.» надано довідку про наявність досвіду з виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів: від 14.11.2023 № 153/253 укладеного з ТОВ «БУДТРАНС-С» та від 12.04.2023 № 31/23 укладеного з АТ «ЖИТОМИРГОЛОВПОСТАЧ».
Однак, при проведені аналізу відповідності тендерної пропозиції вимогам передбаченим тендерною документацією встановлено, що ТОВ «МОБІЛТРАНС.» не надано копію аналогічного договору від 14.11.2023 № 153/253 укладеного з ТОВ «БУДТРАНС-С».
Натомість, у складі пропозиції ТОВ «МОБІЛТРАНС.» надано договір на постачання товару, що є аналогічним предмету закупівлі, від 14.11.2023 укладеного з ТОВ «БУДТРАНС-С» за № 153/23 (номер не відповідає вказаному товариством у довідці про виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів).
В свою чергу, пунктом 1.3 розділу 1 вищевказаного договору передбачено, що документи на товар, які постачальник повинен передати покупцю: рахунок-фактура, видаткова накладна, що є невід’ємними частинами договору.
Проте, у складі тендерної пропозиції ТОВ «МОБІЛТРАНС.» відсутні рахунки-фактури, що є невід’ємними частинами до договору на постачання товару, від 14.11.2023 № 153/23, тобто вказаний договір надано не в повному обсязі.
Враховуючи вищевикладене, учасником ТОВ «МОБІЛТРАНС.» не підтверджено відповідність кваліфікаційному критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)», а також не виконано вимоги Замовника, передбачені пунктом 1 розділу 3 тендерної документації Замовника та пунктом 1.2 Додатку № 1 до тендерної документації.
Крім того, проведеним аналізом встановлено, що в недотримання вимог передбачених пунктом 1 розділу 3 тендерної документації Замовника, ТОВ «МОБІЛТРАНС.» у складі пропозиції не надано сертифікати відповідності на всі види палива.
Слід зазначити, що відповідно до пункту 1 розділу 3 тендерної документації Замовника, у разі якщо учасник або переможець не повинен складати або відповідно до норм чинного законодавства (у разі подання тендерної пропозиції учасником-нерезидентом / переможцем-нерезидентом відповідно до норм законодавства країни реєстрації) не зобов’язаний складати якийсь зі вказаних в положеннях документації документ, то він надає лист-роз’яснення в довільній формі, за власноручним підписом уповноваженої особи учасника/ переможця/ переможця-нерезидента й завірений печаткою (у разі наявності), в якому зазначає законодавчі підстави ненадання відповідних документів.
Проте, жодних листів-роз’яснень із законодавчими підставами ненадання вищевказаних документів у складі тендерної пропозиції ТОВ «МОБІЛТРАНС.» не надано.
Враховуючи викладене вище, поясніть чому, Вами не надано можливості, відповідно до пункту 43 Особливостей, на виправлення вищевказаних невідповідностей у складі тендерної пропозиції поданої ТОВ «МОБІЛТРАНС.», або ж чому Вами, на дотримання вимог передбачених підпунктом 2 пункту 44 Особливостей, не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «МОБІЛТРАНС.», яка не відповідала вимогам передбаченим у тендерній документації ?
Разом з тим, повідомляємо, що відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей, замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері закупівель, з описом таких порушень.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію Замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351-¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або арештом на строк до шести місяців, або обмеженням волі на строк до трьох років.
Номер:
5931559453044d22aaa29cd6eb39d614
Назва:
Відповідь на запит 2 з додаванням файлів та скріншоту до запиту 1
Дата опублікування:
22.02.2024 19:02
Опис:
Замовник надає відповідь на запит по пунктах
Номер договору укладеного з ТОВ «БУДТРАНС-С» за № 153/23 від 14.11.2023р. у той час як в довідці про наявність документально підтвердженого досвіду зазначено № 153/253. Довідку у довільній формі про наявність документально підтвердженого досвіду Учасник готує самостійно.
Відповідно до переліку формальних помилок згідно Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 710 в частині пунктів 3 «3. Невірна назва документа (документів), що подається учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, зміст якого відповідає вимогам, визначеним замовником у тендерній документації.» та 2 «2. Помилка, зроблена учасником процедури закупівлі під час оформлення тексту документа/унесення інформації в окремі поля електронної форми тендерної пропозиції (у тому числі комп'ютерна коректура, заміна літери (літер) та/або цифри (цифр), переставлення літер (цифр) місцями, пропуск літер (цифр), повторення слів, немає пропуску між словами, заокруглення числа), що не впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та не призводить до її спотворення та/або не стосується характеристики предмета закупівлі, кваліфікаційних критеріїв до учасника процедури закупівлі.» дана невідповідність не впливає на ціну тендерної пропозиції та не призводить до її спотворення та/або не стосується характеристики предмета закупівлі, при цьому зміст наданого документа відповідає вимогам, визначеним замовником у тендерній документації. Таким чином дана невідповідність є механічною опискою та формальною помилкою в розумінні Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 710 і не може бути підставою для відхилення тендерної пропозиції у результаті торгів. Відповідно до пункту 43 Особливостей «Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність (!) у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності (!) інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).». Отже, мова йде про відсутність документа у тендерній документації. Таким чином відповідно до пункту 43 Особливостей підставою для застосування даного пункту є відсутність зазначеного документу, втім Учасник його надав. Таким чином підстави для направлення повідомлення з вимогою про усунення такої невідповідності на основі пункту 43 Особливостей не було.
У пункті 1.2. Додатку 1 тендерної документації Замовника чітко зазначено, що є наданням договору у повному обсязі у розумінні тендерної документації Замовника в частині, - «… не менше 2 копій договору, зазначеного у довідці у повному обсязі (з усіма укладеними додатковими угодами, додатками та специфікаціями до договору),». В даному переліку тендерної документації Замовника відсутній рахунок-фактура. У той же час Учасник у тендерній пропозиції надав Замовнику видаткові накладні по даному договору. Отже, вимоги тендерної документації Замовника Учасник виконав та підтвердив відповідність кваліфікаційному критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» на основі вимог передбачених пунктом 1 розділу 3 тендерної документації Замовника та пунктом 1.2 Додатку № 1 до тендерної документації Замовника та у повній відповідності до тендерної документації Замовника.
Документ під повною назвою сертифікат відповідності державному стандарту України може бути наданий лише на території України. В інших країнах цей документ має іншу назву. Що є логічним, оскільки не може на території іншої країни бути наданий документ під повною назвою сертифікат відповідності державному стандарту України.
Замовник у своїй тендерній документації жодним чином не обмежує Учасника у наданні українського сертифікату або іноземного з перекладом на пропоновану продукцію. Замовник не надає жодних переваг місцю походження сертифікатів. Замовник не встановлює у своїй тендерній документації, яким саме стандартам повинен відповідати пропонований учасником товар, українським або іноземним.
Замовник прямо передбачає у своїй тендерній документації, що учасник може надати іноземний сертифікат з перекладом.
Учасник у своїй тендерній пропозиції надав усі сертифікати до усіх видів палива і забезпечив їх перекладом. Дані сертифікати буде прикладено до цієї відповіді окремо. Просимо звернути увагу, в сертифікатах наданих учасником зазначено, яким стандартам вони відповідають та на базі яких стандартів зроблено виміри, - вони мають серію EN, EN ISO. Таким чином Учасник безперечно довів відповідність стандартам палива, яке він пропонує. Замовник в свою чергу не звужував яким саме стандартам повинен відповідати пропонований учасником товар. Враховуючи, що стандарти EN практично завжди у своїх вимогах перевищують ДСТУ, а також те що більшість показників палива у сертифікатах є кращими від нормативних (які в свою чергу перевищують ДСТУ) можна сказати, що Учасник дану вимогу не просто виконав, а навіть перевиконав.
Враховуючи зазначене вище підстав для відхилення пропозиції учасника на основі підпункту 2 пункту 44 Особливостей або направлення йому повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей на основі пункту 43 Особливостей не було. Учасник безперечно виконав передбачені тендерною документацією вимоги в повному обсязі.
Підстав для застосування положень підпункту 2 пункту 50 Особливостей немає.
Відповідь на зауваження в обох запитах надана. Звертаємо увагу, що всі зауваження в обох запитах навіть теоретично не могли ніяк спотворити результати закупівлі. За результатами торгів Замовник отримує підтверджено високоякісний товар за дуже вигідною ціною. Реальна ціна палива у закупівлі на ринку України при такій самій якості набагато вища. Таким чином збитки пов’язані з зауваженнями у запитах відсутні повністю, а втрати через неможливість працювати по договору для Замовника можуть бути великі.