• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Бензин, дизельне паливо, газ скраплений

Завершена

1 462 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1.4% або 21 000.00 UAH
Номер: eba0439f4a8a4afbaf39fab18c2ba954
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-02-19-000050
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 19.02.2024 00:00
Автор: Північний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40919579
Період моніторингу: 19.02.2024 17:09 - 12.03.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 19.02.2024 № 20-З Житомир Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області Людмила КОСТЮК Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 19.02.2024 № 20-З. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі: 5. UA-2024-01-26-014713-a виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Адреса: Ukraine, Житомир
Контактна особа: Північний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 67) 493-74-43, lenaradchenko1992@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації Замовника вимогам законодавства у сфері закупівель установлено порушення вимог абзацу 1 пункту 28, пункту 44, абзацу 16 пункту 47, абзацу 4 пункту 49, пункту 50, пункту 51 Особливостей та абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника торгів ПП «Мобілтранс.» установлено порушення абзацу 2 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону та підпункту 2 пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та вимог Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору про закупівлю від 20.02.2024 № 20-02-24, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 29 лютого 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерної пропозиції, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством. Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Комунального підприємства «Електричних мереж зовнішнього освітлення «Міськсвітло»» Житомирської міської ради (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація, затверджена протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 26.01.2024 № 1, тендерна пропозиція переможця процедури закупівлі ПП «Мобілтранс.», протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 08.02.2024, повідомлення про намір укласти договір від 08.02.2024, договір про закупівлю від 20.02.2024 № 20-02-24, пояснення Замовника з копіями документів надані через електронну систему закупівель 22.02.2024. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації Замовника вимогам законодавства у сфері закупівель установлено наступні порушення законодавства у сфері закупівель, а саме: - на порушення вимог абзацу 16 пункту 47 Особливостей та абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону, Замовником у пункті 5 розділу 3 тендерної документації, від учасників у складі тендерних пропозицій вимагалось надання інформації у довільній формі про відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, що визначені у частині 1 та частині 2 статті 17 Закону; - на порушення вимог абзацу 4 пункту 49 Особливостей, в пункті 2 розділу 6 тендерної документації Замовником передбачено строки укладання договору, які не відповідають строкам встановленим у вказаному пункті Особливостей, зокрема, договір про закупівлю повинен бути укладеним не пізніше ніж через 15 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю, а не 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю, як передбачено умовами тендерної документації; - на порушення вимог пунктів 44, 50 та 51 Особливостей, абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону, Замовником у пунктах 1 та 2 розділу 6 тендерної документації зазначено підстави відхилення тендерних пропозицій та відміни торгів, які не передбачені та не відповідають вищевказаним нормам законодавства; - на порушення вимог пункту 17 частини 2 статті 22 Закону та абзацу 1 пункту 28 Особливостей, тендерна документація не містить електронної адреси посадової особи Замовника, уповноваженої здійснювати зв’язок з учасниками. Крім того, опис та перелік формальних помилок, передбачений Замовником у пункті 1 розділу 3 тендерної документації, не враховує повний перелік формальних помилок, затверджений Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 710 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 29.07.2020 за № 715/34998 (далі - Перелік № 710), зокрема перелік що визначений пунктами 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 та 12 Переліку № 710. Відповідно до реєстру отриманих тендерних пропозицій від 06.02.2024 до участі у процедурі закупівель подано лише тендерну пропозицію ПП «Мобілтранс.», якого в подальому протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 08.02.2024 визнано переможцем. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції ПП «Мобілтранс.» встановлено наступне. Відповідно до пункту 1 розділу 3 тендерної документації Замовника, тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом, зокрема, завантаження файлів з інформацією, що підтверджує відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям – згідно Додатку № 1 до цієї тендерної документації. Пунктом 1 розділу 3 тендерної документації та пунктом 1.1 Додатку № 1 до тендерної документації Замовника передбачено, що учасник у складі тендерної пропозиції, на підтвердження кваліфікаційному критерію «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)», повинен надати довідку в довільній формі з інформацією про виконання аналогічного за предметом закупівлі договору. Пунктом 1.2 Додатку № 1 до тендерної документації визначено, що на підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) учасник має надати не менше 2-ох копій договорів, зазначених у довідці у повному обсязі (з усіма укладеними додатковими угодами, додатками та специфікаціями до договору). На виконання вищевказаних вимог, у складі тендерної пропозиції учасника ПП «Мобілтранс.» надано довідку про наявність досвіду з виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів: від 14.11.2023 № 153/253 укладеного з ТОВ «БУДТРАНС-С» та від 12.04.2023 № 31/23 укладеного з АТ «ЖИТОМИРГОЛОВПОСТАЧ». Однак, у складі тендерної пропозиції ПП «Мобілтранс.» не надано копію аналогічного договору від 14.11.2023 № 153/253 укладеного з ТОВ «БУДТРАНС-С». Натомість, у складі пропозиції ПП «Мобілтранс.» надано договір на постачання товару, що є аналогічним предмету закупівлі, від 14.11.2023 укладеного з ТОВ «БУДТРАНС-С» за № 153/23 (номер не відповідає вказаному товариством у довідці про виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів). В свою чергу, пунктом 1.3 розділу 1 вищевказаного договору передбачено, що документи на товар, які постачальник повинен передати покупцю: рахунок-фактура, видаткова накладна - є його невід’ємними частинами. Проте, у складі тендерної пропозиції ПП «Мобілтранс.» відсутні рахунки-фактури, що є невід’ємними частинами договору на постачання товару від 14.11.2023 № 153/23, тобто вказаний договір надано не в повному обсязі, чим не дотримано вимоги передбачені пунктом 1 розділу 3 тендерної документації та пунктом 1.2 Додатку № 1 до тендерної документації Замовника, та як наслідок не підтверджено відповідність кваліфікаційному критерію «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)». Крім того, проведеним аналізом встановлено, що відповідно до пункту 1 розділу 3 тендерної документації Замовника передбачено, що тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом, зокрема, завантаження сертифікату відповідності на всі види палива. Проте, у складі тендерної пропозиції ПП «Мобілтранс.» не надано сертифікати відповідності на всі види палива (бензин А-95, дизельне паливо, газ скраплений). Слід зазначити, що відповідно до пункту 1 розділу 3 тендерної документації Замовника передбачено, зокрема, що у разі якщо учасник або переможець не повинен складати або відповідно до норм чинного законодавства (у разі подання тендерної пропозиції учасником-нерезидентом / переможцем-нерезидентом відповідно до норм законодавства країни реєстрації) не зобов’язаний складати якийсь зі вказаних в положеннях документації документ, то він надає лист-роз’яснення в довільній формі, за власноручним підписом уповноваженої особи учасника/ переможця/ переможця-нерезидента й завірений печаткою (у разі наявності), в якому зазначає законодавчі підстави ненадання відповідних документів. Проте, жодних листів-роз’яснень із законодавчими підставами ненадання вищевказаних документів у складі тендерної пропозиції ПП «Мобілтранс.» не надано. В свою чергу, на запит посадової особи органу державного фінансового контролю, Замовник 22.02.2024 надав пояснення: «Учасник у своїй тендерній пропозиції надав усі сертифікати до усіх видів палива і забезпечив їх перекладом. Просимо звернути увагу, в сертифікатах наданих учасником зазначено, яким стандартам вони відповідають та на базі яких стандартів зроблено виміри, - вони мають серію EN, EN ISO. Таким чином Учасник безперечно довів відповідність стандартам палива, яке він пропонує. Замовник в свою чергу не звужував яким саме стандартам повинен відповідати пропонований учасником товар. Враховуючи, що стандарти EN практично завжди у своїх вимогах перевищують ДСТУ, а також те що більшість показників палива у сертифікатах є кращими від нормативних (які в свою чергу перевищують ДСТУ) можна сказати, що Учасник дану вимогу не просто виконав, а навіть перевиконав». Слід зазначити, що в розумінні Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» визначено, що сертифікат відповідності - документ, що видається органами стандартизації України та підтверджує вiдповiднiсть продукцiї (товару), яка ввозиться i реалiзується на територiї України, обов'язковим вимогам норм i стандартiв, що дiють в Українi. Однак, проведеним аналізом встановлено, що у складі тендерної пропозиції ПП «Мобілтранс.» надано сертифікати якості на бензин А-95, дизельне паливо та газ скраплений, про які зазначає Замовник у своєму поясненні, видані виробником вказаного палива, тобто вказані Замовником сертифікати якості, які не видані органами стандартизації, не є сертифікатами відповідності в розумінні Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності». В свою чергу, відповідно до підпунктів 3.3.2 та 3.3.3 пункту 3.3 розділу 3 Додатку № 2 до тендерної документації передбачено, що товар, який пропонується учасником, повинен відповідати технічними регламентам, дія яких поширюється на відповідні види (типи) продукції згідно із законодавством України (далі - технічні регламенти). Зокрема: - дизельне паливо повинно відповідати вимогам ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови» та/або Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив (затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927); - бензин марки А-95 повинен відповідати вимогам ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови» та/або Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив (затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927); - нафтовий газ скраплений повинен відповідати вимогам ДСТУ EN 589:2017 «Палива автомобільні. Газ нафтовий скраплений. Технічні вимоги та методи контролювання». Також, встановлено умову, що товар, який буде постачатися за договором про закупівлю, повинен пройти процедуру оцінки відповідності технічним регламентам згідно із Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності», вимогам самих технічних регламентів, іншим нормативним актам (з урахуванням затвердженого в установленому порядку переліку національних стандартів, які відповідають європейським гармонізованим стандартам та добровільне застосування яких може сприйматися як доказ відповідності нафтового газу та бензину вимогам відповідних технічних регламентів). Додатково пунктом 1.3 розділу 1 «Специфікація товару» Додатку № 2 тендерної документації передбачено, що товар повинен відповідати діючим державним стандартам (ДСТУ). Разом з тим, підпунктом 3.3.4 пункту 3.3 розділу 3 Додатку № 2 до тендерної документації передбачено, що у разі якщо відповідно до законодавства введення в обіг (експлуатацію) товару, який пропонується учасником, не потребує оцінки відповідності технічним регламентам, в тому числі протягом перехідного періоду, учасник зазначає про це в окремому документі довільної форми (листі, пояснення, гарантійному листі тощо), який подається ним у складі тендерної пропозиції, із обґрунтовуванням відповідних законодавчих підстав і з посиланням на відповідні нормативно-правові акти. Враховуючи вищевикладене, ПП «Мобілтранс.» в порушення вимог передбачених пунктом 1 розділу 3 тендерної документації та пунктом 3.3 розділу 3 Додатку № 2 до тендерної документації Замовника, не надано у складі тендерної пропозиції сертифікати відповідності або ж інформації про те, що товар не потребує оцінки відповідності технічним регламентам. В свою чергу, відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей передбачено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли вона не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону та/або не відповідає іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Згідно з пунктом 3 Особливостей визначено, що замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих Особливостей. Враховуючи вищевказане, Замовник на порушення вимог абзацу 2 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону та підпункту 2 пункту 44 Особливостей не відхилив тендерну пропозицію учасника ПП «Мобілтранс.», як таку, що не відповідала кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону, як таку, що не відповідала вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону та, як таку, що не відповідала умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Разом з тим, підпунктом 2 пункту 50 Особливостей встановлено імперативну умову, що у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, Замовник відміняє тендер. Крім того, підпунктом 1 пункту 51 Особливостей передбачено, що відкриті торги автоматично відміняються електронною системою закупівель у разі, зокрема, відхилення всіх тендерних пропозицій (у тому числі, якщо була подана одна тендерна пропозиція, яка відхилена замовником) згідно з цими особливостями).
Період усунення порушень: 29.02.2024 10:42 - 15.03.2024 00:00
Дата публікації висновку: 29.02.2024 10:42

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Керуючись ст. 188 Господарського Кодексу України, відповідно до висновків моніторингу публічних закупівель по предмету закупівель «Бензин, дизельне паливо, газ скраплений» (ідентифікатор закупівлі - UA-2024-01-26-014713-a, ID моніторингу - UA-M-2024-02-19-000050) до ПП "Мобілтранс." надано лист щодо підписання додаткової угоди про розірвання договору № 20-02-24 від 20.02.2024р. та саму додаткову угоду. Відповідно до ст. 188 Господарського Кодексу України сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором. ПП "Мобілтранс." повідомлене про припинення зобов'язань за зазначеним договором. Наразі лист щодо підписання додаткової угоди про розірвання договору № 20-02-24 від 20.02.2024р. та сама додаткова угода про розірвання договору № 20-02-24 від 20.02.2024р. прийняті та знаходяться на розгляді ПП "Мобілтранс.". Відповідно до п. 3 ст. 188 Господарського Кодексу України сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну чи розірвання договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду. Додаткова угода про розірвання договору № 20-02-24 від 20.02.2024р. буде додатково оприлюднена на порталі DZO та в електронній системі PROZORRO після підписання зі сторони ПП "Мобілтранс.".
Дата публікації звіту: 07.03.2024 16:04

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionBiddingDocuments: Так
  • corruptionAwarded: Так
  • corruptionCancelled: Так
Опис: Порушення усунуто в повному обсязі шляхом розірвання договору про закупівлю.
Дата публікації: 18.03.2024 14:35

Запити/Пояснення