• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з організації шкільного харчування

Завершена

310 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 550.00 UAH
Номер: 175dd110834e43a7a75734c0ce4a2975
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-02-03-000005
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 03.02.2025 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40913619
Період моніторингу: 03.02.2025 12:27 - 25.02.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ІВАНО-ФРАНКІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 03.02.2025 №7-з Івано-Франківськ Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статей 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», підпункту 2 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 115 НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівлі відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою. Начальник Богдан ГРИЦАК Додаток до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області від 03.02.2025 № 7-з Витяг з переліку процедур закупівель для моніторингу № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 4 UA-2024-01-26-001447-a 26.01.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Начальник відділу контролю у сфері закупівель Олена ПЕТРИНА
Адреса: Ukraine, Івано-Франківськ
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 34) 255-64-75, sanchenkog@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом, встановлено порушення вимог частини 4-1 Постанови 710. За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей встановлено порушення вимог підпунктів 3, 6, 11, 12 та абзацу п’ятнадцятого пункту 47, абзацу восьмого пункту 28 Особливостей, пункту 44 Особливостей та частини третьої статті 22 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП Дубенська Тетяна Іванівна встановлено порушення вимог абзацу другого та абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей, підпункту 3 пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питання оприлюднення інформації щодо закупівлі встановлено порушення пункту 12 частини першої статті 10 Закону. За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: -
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу закупівлі: 18 лютого 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (зі змінами) (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (в редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель ЛІСНОХЛІБИЧИНСЬКОГО ЛІЦЕЮ ОТИНІЙСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника, затверджену рішенням уповноваженої особи від 26.01.2024 (далі – ТД), реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію ФОП Дубенська Тетяна Іванівна, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 05.02.2024 №2, повідомлення про намір укласти договір від 05.02.2024 року, договір про закупівлю послуг з організації гарячого харчування учнів за бюджетні кошти від 12.02.2024 №2, відповіді Замовника на запити про надання пояснення від 06.02.2025, від 11.02.2025 року, звіт про виконання договору про закупівлю UA-2024-01-26-001447-a від 04.02.2025. В ході проведення моніторингу процедури закупівлі Замовнику 04.02.2025 року через електронну систему закупівель було направлено запит про надання пояснення (інформації, документів). У відповіді на запит про надання пояснення від 06.02.2025 року Замовником не надано посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова №710), чим порушено вимоги частини 4-1 цієї постанови. Оскільки, відповідно до даних офіційного державного веб-порталу Open budget Замовник є розпорядником нижчого рівня бюджетних коштів, то повинен був забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів. Слід зазначити, що відповідно до пункту 5 Постанови №710 Кабінет Міністрів України постановив Державній аудиторській службі забезпечити проведення перевірок дотримання вимог цієї постанови під час здійснення заходів державного фінансового контролю. За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що тендерна документація складена Замовником з порушенням пункту 28 Особливостей. Зокрема, пунктом 28 Особливостей передбачено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. У пункті 5 Розділу ІІІ до ТД замовником зазначено, що: - службову (посадову) особу учасника процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією; - службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яка підписала тендерну пропозицію (або уповноважена на підписання договору в разі переговорної процедури закупівлі), була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку; - учасник процедури закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у виді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України "Про санкції"; - службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми. Однак, відповідно до підпунктів 3, 6, 11, 12 пункту 47 Особливостей підставами для відмови в участі у процедурі закупівлі визначено, зокрема: 3) керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією; 6) керівник учасника процедури закупівлі був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку; 11) учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України “Про санкції”, крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА; 12) керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми. Також, Замовником у пункті 5.5 ТД визначено: переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону, що не відповідає абзацу п’ятнадцятому пункту 47 Особливостей, зокрема: переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту. Таким чином, Замовником при складанні тендерної документації недотримано вимоги підпунктів 3, 6, 11, 12 та абзацу п’ятнадцятого пункту 47 Особливостей, що є порушенням абзацу восьмого пункту 28 Особливостей. Замовником у пункті 4 Розділу V ТД визначено підстави для відхилення тендерних пропозицій, які не відповідають пункту 44 Особливостей, чим не дотримано вимог пункту 44 Особливостей та частини третьої статті 22 Закону. За результатами моніторингу процедури закупівлі в частині розгляду тендерної пропозиції учасника встановлено, що Замовником у підпункті 5.1 пункту 5 ТД Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, а саме: «наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. На підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, останній повинен надати у порядку згідно п. 1.3 цієї документації всі документи згідно переліку, вказаного нижче, а саме: - Довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, з зазначенням інформації про кваліфікацію та фах кожного працівника.». На вищезазначену вимогу у своїй тендерній пропозиції учасником ФОП Дубенська Тетяна Іванівна не завантажено жодної інформації/документу для підтвердження вище встановленої вимоги Замовником у ТД. Таким чином, учасником ФОП Дубенська Тетяна Іванівна не підтверджено кваліфікаційний критерій щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Отже, на порушення вимог абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей, Замовник не відхилив тендерну пропозицію ФОП Дубенська Тетяна Іванівна як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, визначив ФОП Дубенська Тетяна Іванівна переможцем торгів. Також, у пункті 1 Розділу ІІІ та у пункті 6 Розділу ІІІ ТД Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником, в тому числі: - технічну специфікацію (з інформацією відповідно до Додатку 2 тендерної документації). Учасником ФОП Дубенська Тетяна Іванівна під час подання тендерної пропозиції вищезазначений документ не надано. Таким чином, на порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовником не було відхилено тендерну пропозицію учасника ФОП Дубенська Тетяна Іванівна, як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. За результатами розгляду тендерної пропозиції учасника-переможця торгів ФОП Дубенська Тетяна Іванівна встановлено, що Замовником у пункті 5 Розділу ІІІ ТД вимагається від Переможця процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону. Переможцем торгів ФОП Дубенська Тетяна Іванівна не надано жодного документу/гарантійного листа/довідки, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей в терміни, визначені чинним законодавством. На порушення вимог підпункту 3 пункту 44 Особливостей Замовником не відхилено тендерну пропозицію ФОП Дубенська Тетяна Іванівна в зв’язку з тим, що переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 цих особливостей. Встановлено, що Замовником з порушенням термінів оприлюднено звіт про виконання договору про закупівлю - протягом 20 робочих днів з дня виконання сторонами договору про закупівлю або закінчення строку дії договору про закупівлю, чим не дотримано вимог пункту 12 частини першої статті 10 Закону.
Період усунення порушень: 18.02.2025 10:26 - 05.03.2025 00:00
Дата публікації висновку: 18.02.2025 10:26

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Щодо виконання висновку моніторингу: Замовником взято до уваги, що за результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі в річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом — порушень не встановлено. Замовником опрацьовано випадок, зазначений у моніторингу, що результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей установлено порушення вимог відповідних пунктів. На підставі цього, замовник, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», здійснив заходи, спрямовані на недопущення встановлених порушень у майбутньому, шляхом проведення роз'яснень та інформування про відповідальність працівників, залучених до проведення публічних закупівель. Також були проведені заходи з покращення та оновлення роботи з нормативно-правовими актами у сфері публічних закупівель. Додатково здійснено перевірку наявних документів, що стосуються процесу проведення публічних закупівель, на відповідність вимогам пунктів 19 частини другої статті 22 Закону та пункту 28 Постанови Кабінету Міністрів України № 1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування». З метою недопущення таких порушень у майбутньому були впроваджені наступні заходи. Проведено додатковий аналіз чинного законодавства, зокрема Закону України "Про публічні закупівлі", для забезпечення повної відповідності тендерної документації його вимогам. Для відповідальних за закупівлі осіб організовано навчання із залученням кваліфікованих фахівців, що дозволить запобігти повторенню подібних помилок, та здійснено притягнення до службової відповідальності. Крім того, розроблено та впроваджено внутрішні контрольні механізми для перевірки документів та процедур закупівель на кожному етапі. Усі порушення, виявлені у висновку, були прийняті до уваги, а заходи для їх усунення належним чином реалізовані. Ми зобов’язуємося в подальшому забезпечувати суворе дотримання вимог законодавства у сфері публічних закупівель. Інформація про проведену роботу та вжиті заходи буде оприлюднена через електронну систему закупівель у встановлений строк. На підставі зазначеного вище просимо здійснити дії відповідно до частини дев'ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме — відобразити в електронній системі підтвердження органом державного фінансового контролю факту усунення замовником порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, про що такий орган зазначає в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення замовником відповідної інформації в електронній системі закупівель.
Дата публікації звіту: 20.02.2025 09:38

Запити/Пояснення