-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015: 34330000-9 Запасні частини до вантажних транспортних засобів, фургонів та легкових автомобілів (Запчастини до транспортних засобів МАЗ, ЗіЛ, Газель, MAN TGA, Hyundai H350, Ford Transit)
Завершена
7 772 852.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 77 728.52 UAH
мін. крок: 1% або 77 728.52 UAH
Номер:
93f71e5fb9cb496cab33520fea63c1de
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-04-22-000036
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
22.04.2024 00:00
Період моніторингу:
23.04.2024 10:35 - 15.05.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ СХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ДОНЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
22.04.2024 № 25-з
Маріуполь
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно частини другої статті 8 Закону України від 25.12.2015 №922-VІІІ «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області (із змінами), затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3 (із змінами).
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівлі, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Заступник начальника управління
Східного офісу Держаудитслужби
в Донецькій області Наталія БЄЛКІНА
Додаток
до наказу від 22.04.2024
№ 25-з
Перелік
процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
замовник унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
1 КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ШЛЯХОВО-ЕКСПЛУАТАЦІЙНЕ УПРАВЛІННЯ ПО РЕМОНТУ ТА УТРИМАННЮ АВТОМОБІЛЬНИХ ШЛЯХІВ ТА СПОРУД НА НИХ ШЕВЧЕНКІВСЬКОГО РАЙОНУ» М. КИЄВА UA-2024-01-26-000539-a 26.01.2024 ч.2 ст.8 Закону України "Про публічні закупівлі" - виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами питання дотримання законодавства в частині розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення пункту 1 частини першої статті 31 Закону, підпункту 2 пункту 44 Особливостей (в редакції, що діяла на момент проведення закупівлі).
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, надання інформації та документів у випадках передбачених законодавством – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень, зокрема шляхом припинення зобов’язань за укладеним договором з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 14 травня 2024 року.
Предметом аналізу були такі питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою КМУ від 12 жовтня 2022 року № 1178 із змінами (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, надання інформації та документів у випадках передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА «ШЛЯХОВО-ЕКСПЛУАТАЦІЙНЕ УПРАВЛІННЯ ПО РЕМОНТУ ТА УТРИМАННЮ АВТОМОБІЛЬНИХ ШЛЯХІВ ТА СПОРУД НА НИХ ШЕВЧЕНКІВСЬКОГО РАЙОНУ» М. КИЄВА (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 26.01.2024 № 9/1, реєстри пропозицій від 05.02.2024, протокол розкриття, тендерну пропозицію Учасника-переможця Товариства з обмеженою відповідальністю «СвітАвто 2020» (далі – ТОВ «СвітАвто 2020»), Протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 06.02.2024 №12/1 щодо визначення переможця та намір укласти договір про закупівлю, повідомлення про намір укласти договір від 06.02.2024, договір від 14.02.2024 № 22-24 ВТ на загальну суму 5784000,00 грн з ПДВ, додаткову угоду від 08.05.2024 № 1, відповідь замовника на запит про надання пояснення від 24.04.2024 та 03.05.2024.
Згідно із пунктом 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Моніторингом питання щодо дотримання законодавства в частині розгляду тендерних пропозицій встановлено наступне:
Підпунктом 1 розділу 2 Додатку 2 до тендерної документації передбачено надання учасником довідки у довільній формі про наявність необхідного обладнання та матеріально-технічної бази для постачання товару (складські приміщення та/або магазин в м. Києві або на віддалі до 30 км від межі м. Києва, дані про наявність складського обладнання та інші основні засоби необхідні для функціонування складу або магазину, тощо).
На підтвердження наявності в учасника складу або магазину, а також іншого майна (зазначеного в довідці), учасник надає скан копії договору оренди, або користування, або іншого документу який дає право володіння чи користування майном.
На виконання цієї вимоги учасником ТОВ «СвітАвто 2020» у складі тендерної пропозиції надана Довідка про наявність обладнання та матеріально-технічної бази № 5-01 від 29 грудня 2024 (файл –Довідка матеріально технічної бази.pdf), у пункті 1 якої відображено орендоване складське приміщення площею 45,3 м. кв., яке розташоване за адресою: м. Київ, Набережно-Печерська дорога, 9-А. На підтвердження законних підстав використання зазначеного у довідці складського приміщення, учасником надано договір суборенди №В 434 від 10 квітня 2023 (файл – Договір суборенди № В 434.pdf), підпунктом 2.1 якого визначено мету (цільове призначення) суборенди. Зокрема: об’єкт суборенди надається Суборендарю в якості офісних приміщень.
В ході проведення моніторингу керуючись пунктом 5 статті 8 Закону, посадовою особою Управління, відповідальною за проведення моніторингу процедури закупівель 03.05.2024 через електронну систему закупівель оприлюднено питання щодо причини невідхилення тендерної пропозиції Учасника ТОВ «СвітАвто 2020» як такої, що не відповідає вимогам Додатку 2 до тендерної документації Замовника.
Замовником надано пояснення від 07.05.2024, відповідно до яких поміж іншого стверджуеться, що умови тендерної документації не містить конкретних умов до форми, змісту чи умов договорів, які будуть надаватися учасниками на підтвердження кваліфікаційного критерію, а отже тендерною документацією не встановлено окремих вимог до порядку оформлення договорів оренди.
Отже, ТОВ «СвітАвто 2020» у складі тендерної пропозиції не підтверджено наявність матеріально-технічної бази для постачання товару - складських приміщень та/або магазину, що не відповідає вимогам підпункту 1 розділу 2 Додатку 2 до тендерної документації Замовника.
Пунктом 43 Особливостей встановлено що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Замовник не скористався можливістю, згідно пункту 43 Особливостей, оприлюднити повідомлення з вимогою про усунення невідповідповідностей в інформації та/або документах тендерній пропозиції ТОВ «СвітАвто 2020».
Відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей (в редакції, що діяла на момент проведення закупівлі) Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Відповідно пункту 1 частини першої статті 31 Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону.
Натомість, на порушення пункту 1 частини першої статті 31 Закону, підпункту 2 пункту 44 Особливостей (в редакції, що діяла на момент проведення закупівлі) не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «СвітАвто 2020» як таку, що не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону, а уклав з ним договір від 14.02.2024 № 22-24 ВТ на загальну суму 5784000,00 грн з ПДВ.
Період усунення порушень:
15.05.2024 17:03 - 30.05.2024 00:00
Дата публікації висновку:
15.05.2024 17:03
Оскарження висновку в суді
Опис:
Оскарження в суді
Дата публікації:
29.05.2024 14:37
Дата відкриття провадження:
04.07.2024 00:00
Номер відкриття провадження:
320/25621/24
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Запити/Пояснення
Номер:
e445572233484c08acf7ba4527e08d8f
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
23.04.2024 17:14
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
27.04.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом «ДК 021:2015: 34330000-9 Запасні частини до вантажних транспортних засобів, фургонів та легкових автомобілів (Запчастини до транспортних засобів МАЗ, ЗіЛ, Газель, MAN TGA, Hyundai H350, Ford Transit)», (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-01-26-000539-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області, затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29 серпня 2016 року № 3 із змінами, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) із наступного питання:
1. Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість (надати інформацію та розрахунки з підтверджуючими документами (аналіз ринку щодо цін (цінові пропозиції, прайс тощо), листування з учасниками ринку (анкети, запити, запрошення до обговорення тощо)?
Відповідні пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено у поясненнях та які обґрунтовують позицію Замовника з поставленого(-их) питання(-нь) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
35a3eacf818e47608a90b30d9cb62682
Назва:
Надання відповіді на запит
Дата опублікування:
24.04.2024 10:36
Опис:
Обгрунтування технічно якісних характеристик предмету закупівлі проведено на підставі технічної документації виробників транспортних засобів, та чинного законодавства України, визначення очікуваної вартості закупівлі Замовником здійснено на підставі моніторингу цін, який надаємо.
Номер:
0454d7bacbb14e6e94ea634700970620
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
03.05.2024 16:54
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
09.05.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом «ДК 021:2015: 34330000-9 Запасні частини до вантажних транспортних засобів, фургонів та легкових автомобілів (Запчастини до транспортних засобів МАЗ, ЗіЛ, Газель, MAN TGA, Hyundai H350, Ford Transit)», (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-01-26-000539-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області, затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29 серпня 2016 року № 3 із змінами, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів) із наступного питання:
1. Згідно Додатку 2 до тендерної документації зокрема передбачено надання довідки у довільній формі, про наявність необхідного обладнання та матеріально-технічної бази для постачання товару (складські приміщення та /або магазин в м. Києві або на віддалі до 30 км від межі м. Києва, дані про наявність складського обладнання та інші основні засоби необхідні для функціонування складу або магазину, тощо). На виконання цієї вимоги учасником ТОВ "СвітАвто 2020" у складі тендерної пропозиції надана Довідка про наявність обладнання та матеріально-технічної бази № 5-01 від 29 грудня 2024 в якій у пункті 1 відображено орендоване складське приміщення площею 45,3 м. кв. На підтвердження законних підстав використання учасником складу або магазину у складі тендерної пропозиції надано договір суборенди № В 434 від 10 квітня 2023, підпунктом 2.1 якого передбачено що об’єкт суборенди надається ТОВ "СвітАвто 2020" як суборендарю в якості офісних приміщень(надалі – цільове призначення). Підпунктом 2.2 передбачено що використання Об’єкту суборенди всупереч /з порушенням цільового призначення –є істотним порушенням договору та тягне за собою майнову відповідальність визначену ст. 8 цього Договору, а також є додатковою підставою для розірвання Договору з ініціативи Орендаря. Прошу пояснити позицію замовника на викладені невідповідності у тендерній пропозиції ТОВ "СвітАвто 2020"?
Відповідні пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено у поясненнях та які обґрунтовують позицію Замовника з поставленого(-их) питання(-нь) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
8c68f09351f745e0b5369ed0f8664b0f
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
07.05.2024 10:34
Опис:
Що стосується умов договору оренди приміщення наданого Учасником торгів ТОВ "СвітАвто 2020" у складі тендерної пропозиції № В 434 від 10 квітня 2023, та його умов передбачених підпунктом 2.1 що «об’єкт суборенди надається ТОВ "СвітАвто 2020" як суборендарю в якості офісних приміщень», то відповідно пункту 1. Розділу 2 Додатку 2 Замовником встановлено кваліфікаційний критерій «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально – технічної бази та технологій» на підтвердження якого Учасники повинні:
« - Надати довідку у довільній формі, про наявність необхідного обладнання та матеріально-технічної бази для постачання товару (складські приміщення та /або магазин в м. Києві або на віддалі до 30 км від межі м. Києва, дані про наявність складського обладнання та інші основні засоби необхідні для функціонування складу або магазину, тощо), в довідці також необхідно зазначити найменування, марка машини, механізму, устаткування, обладнання; кількість одиниць; технічний стан; власна чи орендована. (у довідці зазначається тільки інформація, яка може бути безпосередньо пов’язана з умовами виконання договору за даним предметом закупівлі).
- На підтвердження наявності в учасника складу або магазину, а також іншого майна (зазначеного в довідці), учасник надає скан копії договору оренди, або користування, або іншого документу який дає право володіння чи користування майном).»
Як видно з зазначених умов тендерної документації, жодна з них не містить конкретних умов до форми, змісту чи умов договорів які будуть надаватися учасниками на підтвердження кваліфікаційного критерію, а отже тендерною документацією не встановлено окремих вимог до порядку оформлення договорів оренди. Також цивільний та господарський кодекси на підставі яких укладаються договори не містять визначення «Офісне приміщення» також не містять окремих умов до порядку укладення договорів оренди таких договорів.
Відповідно статті 284. Господарського Кодексу України встановлено:
«Умови договору оренди»
1. Істотними умовами договору оренди є: об'єкт оренди (склад і вартість майна з урахуванням її індексації); строк, на який укладається договір оренди; орендна плата з урахуванням її індексації; порядок використання амортизаційних відрахувань; відновлення орендованого майна та умови його повернення або викупу.
2. Оцінка об'єкта оренди здійснюється за відновною вартістю, крім об'єктів оренди державної та комунальної власності, оцінка яких здійснюється за методикою, затвердженою Кабінетом Міністрів України. Умови договору оренди зберігають свою силу на весь строк дії договору, а також у разі якщо після його укладення законодавством встановлено правила, що погіршують становище орендаря.
{Частина друга статті 284 із змінами, внесеними згідно із Законом № 3269-VI від 21.04.2011}
3. Реорганізація орендодавця не є підставою для зміни умов або розірвання договору оренди.
4. Строк договору оренди визначається за погодженням сторін. У разі відсутності заяви однієї із сторін про припинення або зміну умов договору оренди протягом одного місяця після закінчення строку дії договору він вважається продовженим на такий самий строк і на тих самих умовах, які були передбачені договором.
Наданий Учасником у складі тендерної пропозиції договір суборенди № В 434 від 10 квітня 2023 відповідає вимогам статті 284 ГКУ.
Відповідно Стаття 291. ГКУ встановлено правові підстави «Припинення договору оренди» якими є:
1. Одностороння відмова від договору оренди не допускається.
2. Договір оренди припиняється у разі:
закінчення строку, на який його було укладено;
викупу (приватизації) об'єкта оренди;
ліквідації суб'єкта господарювання-орендаря;
загибелі (знищення) об'єкта оренди.
3. Договір оренди може бути розірваний за згодою сторін. На вимогу однієї із сторін договір оренди може бути достроково розірваний з підстав, передбачених Цивільним кодексом України для розірвання договору найму, в порядку, встановленому статтею 188 цього Кодексу.
4. Правові наслідки припинення договору оренди визначаються відповідно до умов регулювання договору найму Цивільним кодексом України.
Як видно з вище наведених норм Господарського Кодексу порушення умов договору оренди однією із сторін не є підставою для припинення.
Відповідно статті 188 ГКУ передбачено «Порядок зміни та розірвання господарських договорів»:
1. Зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором.
2. Сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором.
3. Сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну чи розірвання договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду.
4. У разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду.
5. Якщо судовим рішенням договір змінено або розірвано, договір вважається зміненим або розірваним з дня набрання чинності даним рішенням, якщо іншого строку набрання чинності не встановлено за рішенням суду.
Як видно з вище наведеної норми Господарського Кодексу (ст.188) порушення умов договору оренди однією із сторін не призводить до визнання договору нікчемним, а надає лише право іншій стороні на вчинення дій направлених на зміну умов або розірвання договору у спосіб передбачений Господарським кодексом або умовами договору.
Станом на період розгляду тендерних пропозицій у Замовника не було підстав вважати наданий учасником договір суборенди № В 434 від 10 квітня 2023 недійсним або нікчемним, в своєму запиті ДАСУ також не зазначає фактів визнання вище вказаного договору недійсним або нікчемним, а лише наголошує на правах Орендаря скористатися правовими підставами передбаченими в пункті 2.2 договору «використання Об’єкту суборенди всупереч /з порушенням цільового призначення – є істотним порушенням договору та тягне за собою майнову відповідальність визначену ст. 8 цього Договору, а також є додатковою підставою для розірвання Договору з ініціативи Орендаря.»
Сторона договору № В 434 від 10 квітня 2023 «Орендар» ТОВ «Видубичі Індастріал Парк» не приймав участі у закупівлі, а отже діями чи бездіяльністю учасників процесу закупівлі не може бути порушено його права та законні інтереси, таким чином захист його прав та інтересів проводиться самостійно поза межами процесу закупівлі UA-2024-01-26-000539-a. Сторони процесу закупівлі в тому числі Замовник та орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його міжрегіональні територіальні органи (далі - органи державного фінансового контролю) не наділені повноваженнями на захист прав та інтересів суб’єктів господарювання які не є учасниками процесу закупівлі.