-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Овочі та фрукти для закладів освіти Чортківської міської ради
Завершена
250 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 500.00 UAH
мін. крок: 1% або 2 500.00 UAH
Номер:
c7970eadbd394293b55ad1072a6c5b4b
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-09-02-000042
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
02.09.2024 00:00
Період моніторингу:
02.09.2024 16:19 - 24.09.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ТЕРНОПІЛЬСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
02.09.2024 № 51-з
Тернопіль
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2, 12 пункту 4, підпункту 13 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №117
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку процедур закупівель для моніторингу, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
Начальник Роман СНІГУР
Додаток
до наказу
Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Тернопільській області
від 02.09.2024 № 51-з
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу:
2. UA-2024-01-25-012387-a від 25.01.2024 – виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання вимог Постанови №710 встановлено порушення пункту 4-1 цієї Постанови.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції ФОП Німець І. В. встановлено порушення вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями та тендерної документації вимогам законодавству, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладення договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області зобов’язує вжити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку зокрема, в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору про закупівлю товару від 14.02.2024 за №22 з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 17 вересня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями та тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі - Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості № 1178), розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, розгляд тендерної пропозиції, своєчасності укладення договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління освіти, молоді та спорту Чортківської міської ради (далі - Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 25.01.2024 за №25, тендерну пропозицію фізичної особи-підприємця Німець Ігора Васильовича (далі – ФОП Німець І.В.), вимогу про усунення невідповідностей, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 03.02.2024 за №44, повідомлення про намір укласти договір від 03.02.2024, договір про закупівлю товару від 14.02.2024 за №22, пояснення Замовника від 06.09.2024, отримане через електронну систему закупівель.
Під час проведення моніторингу, 03.09.2024 Замовнику надано запит про надання пояснення, де серед іншого зазначено про необхідність надання посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Замовник у поясненні від 06.09.2024 зазначив, що «…В управлінні освіти, молоді та спорту Чортківської міської ради відсутній власний веб-сайт. Технічний доступ, на момент оголошення закупівлі, на веб-сайт головного розпорядника бюджетних коштів, Чортківської міської ради, не надано, тому вимоги пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання державних коштів» не виконано…».
Відповідно до наявного в електронній системі закупівель річного плану закупівель UA-P-2024-01-25-004994-a джерелом фінансування закупівлі є кошти місцевого бюджету, а також згідно Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, розміщеного на вебпорталі Open Budget – Державний вебпортал бюджету для громадян (https://openbudget.gov.ua/spending-agencies/graphic), Замовник є головним розпорядником бюджетних коштів.
Отже, Замовник, який є головним розпорядником бюджетних коштів, на порушення вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11.10.2016 №710 (далі – Постанова №710) не оприлюднив обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель.
Аналізом тендерної пропозиції ФОП Німець І.В. на відповідність вимогам тендерної документації встановлено наступне.
У Додатку №1 до тендерної документації Замовником встановлено вимогу для фізичних осіб-підприємців щодо надання у складі тендерної пропозиції: «…Скановані з оригіналу копії паспорту (всі заповнені сторінки) фізичної особи-підприємця або іншого документа, що посвідчує особу відповідно до Закону України «Про єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус» від 20.11.2012 №5492-VI (із змінами)..».
Однак, у складі пропозиції ФОП Німець І. В. подано не всі заповнені сторінки паспорту, а саме: відсутня сторінка №5.
В Додатку №3 «Технічна специфікація» до тендерної документації Замовником встановлено вимогу «…учасник, який є виробником запропонованого товару повинен надати у складі тендерної пропозиції експлуатаційний дозвіл на здійснення діяльності, пов’язаної з виробництвом та/або зберіганням харчових продуктів або лист пояснення з зазначенням законодавчих підстав ненадання відповідного документу...».
Також у підпункті 2 пункту 2 розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації Замовником зазначені інші умови тендерної документації, а саме: «… У разі якщо учасник або переможець не повинен складати або відповідно до норм чинного законодавства (в тому числі у разі подання тендерної пропозиції учасником-нерезидентом / переможцем-нерезидентом відповідно до норм законодавства країни реєстрації) не зобов’язаний складати якийсь зі вказаних в положеннях документації документ, накладати електронний підпис, то він надає лист-роз’яснення в довільній формі, у якому зазначає законодавчі підстави щодо ненадання відповідних документів або ненакладення електронного підпису; або надає копію/ї роз'яснення/нь державних органів щодо цього…».
В складі пропозиції ФОП Німець І. В. не надано експлуатаційного дозволу на здійснення діяльності, пов’язаної з виробництвом та/або зберіганням харчових продуктів або листа пояснення з зазначенням законодавчих підстав ненадання відповідного документу.
У зв’язку з вищевикладеним, під час моніторингу процедури закупівлі, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області 03.09.2024 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснення з документальним підтвердженням.
На зазначений запит, Замовник, 06.09.2024 у своїй відповіді вказав, що «…Відсутність 5 сторінки паспорта громадянина України у складі пропозиції ФОП Німець І.В. жодним чином не впливає на зміст тендерної пропозиції учасника і не може бути підставою для відхилення … учасник не являється виробником запропонованого товару, тому вимога щодо надання у складі тендерної пропозиції експлуатаційного дозволу на здійснення діяльності, пов’язаної з виробництвом та/або зберіганням харчових продуктів або листа пояснення з зазначенням законодавчих підстав ненадання відповідного документу не може застосовуватись…».
Виходячи з вищенаведеного, на порушення вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178, пропозицію ФОП Німець І. В. не відхилено як таку, що тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Період усунення порушень:
17.09.2024 15:02 - 02.10.2024 00:00
Дата публікації висновку:
17.09.2024 15:02
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
З метою усунення законодавства у сфері закупівель, встановлених Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області, Замовником та Постачальником, за взаємною згодою, прийнято рішення розірвати (припинити) дію Договору про закупівлю товару №22 від 14.02.2024
Дата публікації звіту:
20.09.2024 14:20
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionAwarded: Так
- other: Так
Опис:
Порушення усунуто
Дата публікації:
23.09.2024 10:37
Запити/Пояснення
Номер:
7c6a9f68799440b58f6d0123ddef9a8b
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
03.09.2024 15:53
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
07.09.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Овочі та фрукти для закладів освіти Чортківської міської ради» (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2024-01-25-012387-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», виникла потреба в отриманні пояснення з документальним підтвердженням.
1. Яким чином та на підставі яких документів замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначено розмір витрат та очікувану вартість предмета закупівлі, з наданням відповідних підтверджуючих документів?
Також, необхідно надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
2. У Додатку №1 до тендерної документації Замовником встановлено вимогу для фізичних осіб-підприємців щодо надання у складі тендерної пропозиції: «…Скановані з оригіналу копії паспорту (всі заповнені сторінки) фізичної особи-підприємця або іншого документа, що посвідчує особу відповідно до Закону України «Про єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус» від 20.11.2012 №5492-VI (із змінами)..».
Однак, у складі пропозиції ФОП Німець І. В. подано не всі заповнені сторінки паспорту, а саме: відсутня 5 сторінка.
3. В Додатку №3 «Технічна специфікація» до тендерної документації Замовником встановлено вимогу «…учасник, який є виробником запропонованого товару повинен надати у складі тендерної пропозиції експлуатаційний дозвіл на здійснення діяльності, пов’язаної з виробництвом та/або зберіганням харчових продуктів або лист пояснення з зазначенням законодавчих підстав ненадання відповідного документу...».
В складі пропозиції ФОП Німець І. В. не надано ані експлуатаційного дозволу на здійснення діяльності, пов’язаної з виробництвом та/або зберіганням харчових продуктів ані листа пояснення з зазначенням законодавчих підстав ненадання відповідного документу.
У зв’язку з вищевикладеним надайте інформацію як Вами перевірялось питання відповідності ФОП Німець І. В. вимогам додатків № 1 та № 3 до тендерної документації?
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
d74cc235df8a44008d41a55b578d4464
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
06.09.2024 12:28
Опис:
Розглянувши Ваш запит про надання пояснень повідомляємо, що згідно статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до статті 63 Конституції України особа не несе відповідальності за відмову давати показання або пояснення щодо себе, членів сім'ї чи близьких родичів, коло яких визначається законом.
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначені відповідно до постанови КМУ від 24.03.2021 № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» та затвердженого чотиритижневого меню закладі освіти. Розмір витрат та очікувану вартість предмета закупівлі визначено відповідно до бюджетних асигнувань, потреб закладів освіти на 2024р.
В управлінні освіти, молоді та спорту Чортківської міської ради відсутній власний веб-сайт. Технічний доступ, на момент оголошення закупівлі, на веб-сайт головного розпорядника бюджетних коштів, Чортківської міської ради, не надано, тому вимоги пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання державних коштів» не виконано.
Відсутність 5 сторінки паспорта громадянина України у складі пропозиції ФОП Німець І.В. жодним чином не впливає на зміст тендерної пропозиції учасника і не може бути підставою для відхилення.
В Додатку 3 тендерної документації зазначено, що на виконання вимог статей 23, 25 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів»:
1) учасник, який є виробником запропонованого товару повинен надати у складі тендерної пропозиції експлуатаційний дозвіл на здійснення діяльності, пов’язаної з виробництвом та/або зберіганням харчових продуктів або лист пояснення з зазначенням законодавчих підстав ненадання відповідного документу;
2) учасник, який провадить діяльність, що не вимагає отримання експлуатаційного дозволу, повинен надати у складі тендерної пропозиції підтвердження реєстрації потужностей, які використовуються на будь-якій стадії виробництва та/або обігу харчових продуктів з посиланням на особистий реєстраційний номер у Державному реєстрі потужностей операторів ринку (надається у довільній формі) або лист пояснення з зазначенням законодавчих підстав ненадання відповідного документу.
Якщо Учасник не є виробником продукції, то надати копію документу, який підтверджує відносини з виробником або постачальником продукції, яка є предметом закупівлі (договір купівлі-продажу, поставки, лист про співпрацю, тощо) дійсний впродовж 2024 року.
На виконання вищезазначених вимог ФОП Німець І.В. у складі тендерної пропозиції надано рішення Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів про державну реєстрацію потужностей від 06.06.2017 №131. Основним видом діяльності зазначено роздрібну торгівлю харчовими продуктами. Також, надано Договір №1 купівлі-продажу товарів від 30.01.2024. укладеного між ФОП Овод Ярослав Зенонович та ФОП Німець Ігор Васильович. Отже, учасник не являється виробником запропонованого товару, тому вимога щодо надання у складі тендерної пропозиції експлуатаційного дозволу на здійснення діяльності, пов’язаної з виробництвом та/або зберіганням харчових продуктів або листа пояснення з зазначенням законодавчих підстав ненадання відповідного документу не може застосовуватись.
Згідно частини першої розділу ІІІ тендерної документації документи, що не передбачені законодавством для учасників — юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб — підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників — юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб — підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.