-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
- 1
ДК 021:2015- 09310000-5 Електрична енергія (Електрична енергія)
Завершена
848 882.94
UAH з ПДВ
Номер:
f21a114c52474231b550878c16599186
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-02-29-000004
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
28.02.2024 00:00
Період моніторингу:
29.02.2024 13:12 - 22.03.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
28.02.2024 № 14-З
Чернігів
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Олександр КОНДРАШОВ
Витяг з додатку
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області
«Про початок моніторингу закупівель»
Перелік закупівель
№ з/п Оголошення про проведення закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
12. UA-2024-01-25-006919-a 25.01.2024 Інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 Закону України «Про публічні закупівлі»
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Укладення договорів, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання наявності підстав та обґрунтування для проведення закупівлі та укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів встановлено порушення вимоги пунктів 5, 10, 13 Особливостей.
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимоги пункту 11 частини першої статті 10 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації у річному плані закупівель відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом з урахуванням вимог Особливостей – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області зобов’язує вжити заходів щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 21 березня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації у річному плані закупівель відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, наявність підстав та обґрунтування для проведення закупівлі та укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням вимог Постанови КМУ від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі - Особливості).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Новобасанської сільської ради (далі – Замовник) на 2024 рік, інформацію опубліковану в електронній системі закупівель про предмет закупівлі, протокол розкриття тендерних пропозицій, договір про постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг від 25.01.2024 № 1130503, укладений Замовником з ТОВ «Енера Чернігів» (далі - Договір № 1130503), звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, пояснення та документи Замовника на запит Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, оприлюднені в електронній системі закупівель 13.03.2024.
У ході аналізу питання наявності підстав та обґрунтування для проведення закупівлі та укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів встановлено недотримання вимоги абзацу тридцять другого пункту 13 Особливостей, з огляду на наступне.
Відповідно до вимог абзацу тридцять другого пункту 13 Особливостей у разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту.
Згідно з інформацією, оприлюдненою в електронній системі закупівель, 25.01.2024 Замовником оприлюднено звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, при цьому, обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі не оприлюднено, чим недотримано вимогу абзацу тридцять другого пункту 13 Особливостей.
На запит Управління, Замовником надано пояснення, відповідно до якого, закупівлю товару без використання електронної системи закупівлі за ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія на суму 848 882,94 грн , проведено керуючись вимогами підпункту 5 пункту 13 Особливостей, а саме, як закупівлю універсальної послуги.
Відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» від 13.04.2017 № 2019-VIII (далі – Закон № 2019), універсальна послуга - постачання електричної енергії побутовим та малим непобутовим споживачам, що гарантує їхні права бути забезпеченими електричною енергією визначеної якості на умовах, визначених відповідно до Закону 2019, на всій території України, малий непобутовий споживач - споживач, який не є побутовим споживачем і купує електричну енергію для власного споживання, електроустановки якого приєднані до електричних мереж з договірною потужністю до 50 кВт.
Слід зазначити, що частиною першою статті 3 Закону № 2019, ринок електричної енергії функціонує на конкурентних засадах, крім діяльності суб’єктів природних монополій, з обмеженнями, встановленими цим Законом.
Відповідно до пункту 5 Особливостей забороняється придбання замовниками товарів, робіт і послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги/використання електронного каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної цими особливостями, та укладення договорів про закупівлю, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги/використання електронного каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної цими особливостями (крім випадків, передбачених пунктами 9 і 13 цих особливостей).
У пунктах 9 та 13 Особливостей визначені випадки можливості придбання товарів до/без проведення процедури закупівлі відкритих торгів/використання електронного каталогу. Зокрема, згідно з підпунктом 5 пункту 13 Особливостей придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання в одному з таких випадків: укладення договору про закупівлю з постачальником «останньої надії» або з постачальником універсальної послуги на постачання електричної енергії або природного газу.
Відповідно до пункту 10 Особливостей, Замовники, у тому числі централізовані закупівельні організації, здійснюють закупівлі товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту, предмет закупівлі яких визначається відповідно до пункту 3 розділу II Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708 (далі - послуги з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному цими особливостями, та/або шляхом використання електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до порядку, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822 «Про затвердження Порядку формування та використання електронного каталогу», з урахуванням положень, визначених цими особливостями.
Згідно з даними електронної системи закупівель, Замовником на 2024 рік також здійснено закупівлю з розподілу електричної енергії та реактивної електричної енергії (UA-2024-01-25-006406-a), за результатами якої укладено договір споживача про надання послуг з розподілу електричної енергії від 25.01.2024 № 234030028424 з АТ «Чернігівобленерго» (далі – Договір № 234030028424). Додатком 2 до Договору № 234030028424 наведено «Паспорт точки розподілу електричної енергії», в якому зазначено перелік адрес ЕІС кодів площадки комерційного обліку, відповідно до Додатку 2 до Договору № 234030028424 дозволена до використання потужність становила 52,8 кВт, приєднана потужність у точці підключення становила 52,8 кВт.
Слід зазначити, що ЕІС кодів площадки комерційного обліку передбачені в Додатку 2 до Договору № 234030028424 «Паспорт точки розподілу електричної енергії» повністю відповідає переліку об’єктів споживача, наданому Замовником в договорі про постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг від 25.01.2024 № 1130503, укладений Замовником з ТОВ «Енера Чернігів».
Відповідно до вищевикладеного, договірна потужність, дозволена до використання за Договором № 113503 співпадає/відповідає потужності визначеної в Договорі № 234030028424 та становить 52,8 кВт, що перевищує встановлені межі, визначені Законом № 2019 для закупівлі універсальної послуги.
Зважаючи на зазначене, Замовником в порушення вимог пунктів 5 та 10 Особливостей укладено з ТОВ «Енера Чернігів» Договір № 1130503 загальною вартістю 848 882,94 грн, без проведення процедури закупівлі відкриті торги.
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону встановлено наступне.
Відповідно до вимог пункту 11 частини першої статті 10 Закону, Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме: повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору – протягом трьох робочих днів з дня внесення змін.
Згідно з даними електронної системи закупівель, повідомлення про внесення змін до договору та додаткову угоду від 22.02.2021 № 1 до Договору № 1130503 Замовником оприлюднено 13.03.2024, тобто на чотирнадцятий робочий день з дня внесення змін до договору, чим порушено вимоги пункту 11 частини першої статті 10 Закону.
Період усунення порушень:
26.03.2024 16:56 - 10.04.2024 01:00
Дата публікації висновку:
26.03.2024 16:56
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Новобасанська сільська рада припинила договірні відносини з ТОВ "ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ" по договору №1130503 від 25 січня 2024 року.
Дата публікації звіту:
02.04.2024 09:25
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionPublicDisclosure: Так
- contractsWithoutProcurement: Так
Опис:
Порушення усунуто шляхом припинення зобов'язань за договором
Дата публікації:
02.04.2024 10:54
Запити/Пояснення
Номер:
a0e9235bc91c47c2920dc7e1a45a9f59
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
11.03.2024 12:03
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
15.03.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «ДК 021:2015- 09310000-5 Електрична енергія (Електрична енергія)», очікуваною вартістю 848 882,94 грн (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-01-25-006919-a), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснень та документів.
1. Надати інформацію (з обов’язковим долученням документального підтвердження) про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру очікуваної вартості предмета закупівлі, його технічних та якісних характеристик.
Також, просимо надати посилання, доступне для перегляду, на сторінку власного веб-сайту (або офіційний веб-сайт головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
2. Надати інформацію та її документальне підтвердження щодо наявності підстав для здійснення зазначеної закупівлі шляхом закупівлі без використання електронної системи.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
98ef2e35ec034da6b403feda56a9b6f0
Назва:
пояснення
Дата опублікування:
13.03.2024 16:09
Опис:
В межах проведення моніторингу надаємо пояснення на Ваш запит
1. Закупівля електричної енергії на умовах універсальної послуги повністю забезпечує дотримання основних принципів проведення публічних закупівель, визначених ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: максимальну економію та ефективність, відкритість та прозорість, недискримінацію учасників, запобігання корупційним діям і зловживанням
Корупційні дії та зловживання пов‘язані із формуванням ціни на предмет закупівлі при постачанні електричної енергії на умовах універсальної послуги є неможливими, оскільки всі складові ціни затверджуються уповноваженими державними органами
Відповідно до частини 3 статті 63 Закону постачальник надає універсальні послуги за економічно обґрунтованими, прозорими та недискримінаційними цінами, що формуються відповідно до методики (порядку), затвердженої Регулятором, та включають, зокрема, ціну купівлі електричної енергії на ринку електричної енергії, ціну (тариф) на послуги постачальника універсальних послуг, ціни (тарифи) на послуги оператора системи передачі та оператора системи розподілу
«Методика розрахунку тарифу на послуги постачальника універсальних послуг» затверджена Постановою НКРЕКП від 05.10.2018 року № 1176 «Про затвердження Методики розрахунку тарифу на послуги постачальника універсальних послуг».
«Порядок формування цін на універсальні послуги» затверджений Постановою НКРЕКП від 05.10.2018 р. № 1177 (з наступними змінами та доповненнями).
Таким чином, тариф на універсальну послугу є державним регульованим тарифом, всі складові вартості електричної енергії, що поставляється за універсальною послугою підлягають державному регулюванню.
З огляду на викладене, рішення замовника про проведення закупівлі без застосування відкритих торгів/ електронного каталогу відповідає чинному законодавству
Також надаємо посилання, доступне для перегляду на сторінці власного веб-сайту на якому розміщено обґрунтування підстави для здійснення закупівлі https://novobasanska-gromada.gov.ua/news/1710324318/
2. Пунктом 13 Особливостей встановлено, що придбання замовниками:
-товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. грн
-постуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. грн.
-робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. грн., може здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі коли: роботи, товари, чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання у випадку укладення договору про закупівлю з постачальником «останньої надії» або з постачальником універсальної послуги на постачання електричної енергії або природного газу.
Право на впровадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу та виконання функцій постачальника універсальної послуги на території м. Чернігів та Чернігівської області надано ТОВ «ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ» на підставі постанови НКРЕКП від 14.06.2018 року №429 «Про видачу ліцензії з постачання електричної енергії споживачу» відповідно до абз.3, 4п. 13 розділу Х V ІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про ринок електричної енергії» від 13.04.2017 року №2019 –VIII та постанови НКРЕКП від 26.10.2018 року №1268.
Універсальна послуга – це постачання електричної енергії побутовим та малим непобутовим споживачам, що гарантує їх права бути забезпеченими електричною енергією визначеної якості на умовах, визначених відповідно до Закону № 2019, на всій території України. Ціна універсальних послуг не може змінюватись самостійно електропостачальником. Усі розрахунки здійснюються згідно з Порядком формування цін на універсальні послуги, затвердженим постановою НКРЕКП, тобто ціна є чітко регульованою державою.
Згідно з абз. 4 ч. 2 ст. 63 Закону в межах території здійснення діяльності одного постачальника універсальних послуг.. Відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» (зі змінами і доповненнями) визначено, що право на^ отримання універсальної послуги .мають побутові споживачі та малі непобутові споживачі (малий непобутовий споживач - споживач, який не є побутовим споживачем і купує електричну енергію для власного споживання, електроустановки якого приєднані до електричних мереж з договірною потужністю до 50 кВт).
В зв’язку з тим, що на території Чернігівської області інших постачальників універсальних послуг окрім ТОВ «ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ» не існує, споживачі, електроустановки яких приєднані до електричних мереж з договірною потужністю до 50 кВт, мають право на заключення прямого договору на закупівлю електричної енергії.
Обсяг закупівлі визначається на підставі річного планування, а також з урахуванням потреби замовника на період 2024 року.
Водночас, як передбачено чинним законодавством, під час здійснення закупівель замовники повинні дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель.
Враховуючи зазначене, з метою дотримання принципу ефективності закупівлі, якнайшвидшого забезпечення потреби закладів Новобасанської сільської ради Чернігівської області в умовах воєнного стану, замовник прийняв рішення про застосування під час здійснення закупівлі вищезазначеного винятку за Особливостями
З огляду на викладене, рішення замовника про проведення закупівлі шляхом укладення договору про закупівлю з ТОВ «ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ» код ЄДРПОУ 41823846) за кодом ДК 021:2015: 09310000-5 «Електрична енергія» (універсальна послуга) без використання електронної системи закупівель на суму: : 848 882 грн. 94 коп.( вісімсот сорок вісім тисяч вісімсот вісімдесят дві гривні 94 коп.) з ПДВ на підставі пп. 5 (5) п.13 Особливостей відповідає чинному законодавству.
Документи додаються