- 
                    Відкриті торги з особливостями
- 
                        Однолотова
- 
                        КЕП
Крупи і борошно для закладів освіти Чортківської міської ради
                        Завершена
                        
                                                                    
                
            
                300 000.00
                UAH з ПДВ
            
                                    
мін. крок: 1% або 3 000.00 UAH
        мін. крок: 1% або 3 000.00 UAH
                    Номер:
                    7191519ae8f14c95b3a48e9706bcce59
                
                                                                        
                    Ідентифікатор моніторингу:
                    UA-M-2024-03-20-000044
                
                                                                        
                    Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
                    20.03.2024 00:00
                
                                                                        
                                                                        
                    Період моніторингу:
                    20.03.2024 16:07 - 11.04.2024 01:00
                
                                                                        
                    Статус:
                    Порушення виявлені
                
                                                                        
                    Опис:
                    ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ 
В ТЕРНОПІЛЬСЬКІЙ ОБЛАСТІ 
Н А К А З
20.03.2024                                                                                                       № 15-з
Тернопіль
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2, 12 пункту 4, підпункту 13 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №117 
НАКАЗУЮ: 
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку процедур закупівель для моніторингу, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
        3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
       Начальник							                      Роман СНІГУР
Додаток 
до наказу 
Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Тернопільській області 
від 20.03.2024 № 15-з  
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу:
1.	UA-2024-01-25-003525-a від 25.01.2024 – виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
                
                                                                        
                                                                        
                                                        
                Етапи закупівельного процесу:
                
                                            - Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
                Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
                
            - Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
                    Статус порушень:
                    Виявлені
                
                                                        
                Тип порушень:
                
                                                            - Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
                    Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
                    За результатами аналізу питання дотримання вимог Постанови №710 встановлено порушення пункту 4-1 цієї Постанови.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції ФОП Прусік Денис встановлено порушення вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178.   
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями та тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладення договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
                
                                                                        
                    Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
                    З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області зобов’язує вжити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку зокрема, в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору про закупівлю товару від 12.02.2024 за №15 з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
                
                                                                        
                    Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
                    Дата закінчення моніторингу: 28 березня 2024 року. 
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями та тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі - Закон) та Постанові Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості №1178), розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, розгляд тендерної пропозиції, своєчасності укладення договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління освіти, молоді та спорту Чортківської міської ради (далі - Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 25.01.2024 за №24, тендерну пропозицію фізичної особи-підприємця Прусік Денис (далі – ФОП Прусік Денис), вимогу про усунення невідповідностей, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 06.02.2024 за №51, повідомлення про намір укласти договір від 06.02.2024, договір про закупівлю товару від 12.02.2024 за №15, пояснення  Замовника від 26.03.2024 та пояснення з власної ініціативи від 27.03.2024, отримані через електронну систему закупівель. 
Під час проведення моніторингу, 21.03.2024 Замовнику надано запит про надання пояснення, де серед іншого зазначено про необхідність надання посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Замовник у поясненні з власної ініціативи від 27.03.2024 зазначив, що «…Враховуючи складну фінансову ситуацію в нас відсутній власний вебсайт, що унеможливлює виконання п. 4-1 Постанови КМУ №710 від 11.10.2016 року "Про ефективне використання державних коштів" ».
Відповідно до наявного в електронній системі закупівель річного плану закупівель UA-P-2024-01-25-001094-a джерелом фінансування закупівлі є кошти місцевого бюджету, а також згідно Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, розміщеного на вебпорталі Open Budget – Державний вебпортал бюджету для громадян (https://openbudget.gov.ua/spending-agencies/graphic) Замовник є головним розпорядником бюджетних коштів.
Отже, Замовник, який є головним розпорядником бюджетних коштів, на порушення вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11.10.2016 №710 (далі – Постанова №710) не оприлюднив обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель.
Аналізом тендерної пропозиції ФОП Прусік Денис на відповідність вимогам тендерної документації встановлено наступне. 
В пункті 2 розділу V тендерної документації Замовником встановлено  вимогу щодо надання у складі пропозиції «.. Відповідальність за достовірність наданої інформації в своїй тендерній пропозиції несе учасник, який додатково в файлі з іншими документами тендерної пропозиції повинен подати інформацію (в довільній формі) про його відповідність вимогам кваліфікаційних критеріїв, вимогам, встановленим пунктом 47 Особливостей, та про те, що у тендерній пропозиції ним зазначено достовірну інформацію.»
Однак, в тендерній пропозиції ФОП Прусік Дениса вказана інформація в довільній формі відсутня.
В Додатку №2 «Технічна специфікація» до тендерної документації Замовником у пункті 13 встановлено вимогу «…Учасник у складі пропозиції надає документ, що засвідчує якість товару, що є предметом закупівлі, наявність яких передбачена чинним законодавством:
-	документ про відповідність – декларацію (зокрема декларація про відповідність) та/або протокол випробувань щодо оцінки відповідності або будь-який інший документ, що підтверджує виконання заданих вимог..».
Однак, у складі пропозиції ФОП Прусік Денис декларація про відповідність та/ або протокол випробувань щодо оцінки відповідності, що підтверджує виконання заданих вимог на крупу вівсяну відсутній.
В Додатку №2 «Технічна специфікація» до тендерної документації Замовником у пункті 19 встановлено вимогу «… Учасник, якщо він не є виробником, в обов’язковому порядку подає у складі пропозиції договір з постачальником про співпрацю у 2024 році за підписом керівника від виробника, офіційних представників, дистриб’юторів, дилерів, оптових або роздрібних покупців, у яких учасник отримує товар, що планує постачати у випадку перемоги Замовнику...».
В складі пропозиції ФОП Прусік Денис надано договір на поставку продукції від 22.01.2024 за №12/24 укладений з Товариством з обмеженою відповідальністю «Микулинецький Бровар Плюс» (Постачальник), де у пункті 1.1. розділу 1 «Предмет договору» не зазначено яку саме продукцію постачальник зобов’язаний виготовити та поставити. Відсутня також специфікація з найменуванням товару. У пункті 2.1. розділу 2. «Права та обов’язки сторін» зазначено, що Покупець зобов’язується здійснювати поставки продукції Постачальника лише у свою роздрібну мережу. У пункті 2.2. розділу 2. «Права та обов’язки сторін» зазначено, що Покупець зобов’язується здійснювати реалізацію продукції Постачальника контрагентам іншого покупця – лише за письмовою згодою Постачальника, що не відповідає вимогам тендерної документації так як даний договір не є договором з постачальником про співпрацю у 2024 році, у яких учасник отримує товар для подальшого постачання Замовнику у випадку перемоги.
У пункті 14 Додатку №2 «Технічна специфікація» до тендерної документації Замовником встановлено вимогу, що Учасник повинен подати у складі пропозиції Фото зразків товару, які плануються для постачання. 
В складі пропозиції ФОП Прусік Денис надано фото зразків товару торгової марки «Поличка смаку», а не «Микулинецький Бровар Плюс».
У зв’язку з вищевикладеним, під час моніторингу процедури закупівлі, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області 21.03.2024 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснення з документальним підтвердженням. 
На зазначений запит, Замовник, 26.03.2024 у своїй відповіді вказав, що «…На виконання даної вимоги в тендерній пропозиції Учасник на копію договору на поставку продукції №12/24 від 24.01.2024 між ТОВ «Микулинецький Бровар Плюс» та ФОП Прусік Денис на постачання товару. Згідно інформації зазначеної на сайтах (opendatabot.ua, youcontrol.com.ua) ТОВ «Микулинецький Бровар Плюс» здійснює зокрема оптову торгівлю продуктами харчування, що відповідає вищезазначеним вимогам. Звертаємо вашу увагу, що заборони щодо постачання продукції контрагентам ФОП Прусік Денис в даному договорі відсутні, лише присутня умова щодо надання згоди Постачальника…Враховуючи специфіку підприємницької діяльності ТОВ «Микулинецький Бровар Плюс» може, для оптової реалізації, закупляти продукцію різних виробників…, а також … Учасником зокрема запропоновано вівсяні пластівці (фото 5). Це продукт, отриманий з вівсяної крупи шляхом зміни технології обробки».
Виходячи з вищенаведеного, на порушення вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178, пропозицію ФОП Прусік Денис не відхилено як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
                
                                                                        
                    Період усунення порушень:
                    28.03.2024 11:20 - 12.04.2024 01:00
                
                                                                        
                    Дата публікації висновку:
                    28.03.2024 11:20
                
                        Інформація про усунення порушення
                    Опис звіту:
                    З метою вжиття заходів щодо усунення виявлених порушень за результатами моніторингу закупівлі Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області, Сторони дійшли взаємної згоди Додатковою угодою достроково розірвати (припинити) дію договору від 12.02.2024 за №15 з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України.
                
                                                                        
                    Дата публікації звіту:
                    04.04.2024 10:57
                
                        Підтвердження факту усунення порушення
                    Результат:
                    Усунуто
                
                                                        
                Результат по типу порушення:
                
                                                            - corruptionAwarded: Так
- other: Так
                    Опис:
                    Порушення усунуто
                
                                                                        
                    Дата публікації:
                    04.04.2024 11:30
                
                        Запити/Пояснення
                    Номер:
                    53b8c231ab5e4e5aa54f60664f7cdeec
                
                                                                        
                    Назва:
                    Запит про надання пояснення
                
                                                                        
                    Дата опублікування:
                    21.03.2024 17:56
                
                                                                        
                    Дата до якої повинна бути надана відповідь:
                    27.03.2024 00:00
                
                                                                        
                                                                        
                    Опис:
                    У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Крупи і борошно для закладів освіти Чортківської міської ради» (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2024-01-25-003525-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», виникла потреба в отриманні пояснення з документальним підтвердженням. 
1.	Яким чином та на підставі яких документів замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначено розмір витрат та очікувану вартість предмета закупівлі, з наданням відповідних підтверджуючих документів.
Також, необхідно надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
2.	В пункті 1 розділу III тендерної документації Замовником встановлено вимогу «…Документи тендерної пропозиції повинні містити підпис уповноваженої посадової особи учасника закупівлі (із зазначенням прізвища, ініціалів та посади особи), а також відбитки печатки учасника (у разі використання) на кожній сторінці такого документу (окрім документів, виданих іншими підприємствами/ установами/ організаціями). У разі відсутності печатки на підприємстві надати лист роз’яснення щодо її відсутності…»
В складі тендерної пропозиції фізична особа-підприємець Прусік Денис (далі-ФОП Прусік Денис) надав лист від 29.01.2024 за №8 в якому зазначив , що працює як підприємець без печатки. Однак, в даному листі відсутнє роз’яснення/обґрунтування  щодо відсутності в нього печатки.
3.	В пункті 2 розділу V тендерної документації Замовником встановлено  вимогу щодо надання у складі пропозиції «.. Відповідальність за достовірність наданої інформації в своїй тендерній пропозиції несе учасник, який додатково в файлі з іншими документами тендерної пропозиції повинен подати інформацію (в довільній формі) про його відповідність вимогам кваліфікаційних критеріїв, вимогам, встановленим пунктом 47 Особливостей, та про те, що у тендерній пропозиції ним зазначено достовірну інформацію.»
Однак, в тендерній пропозиції ФОП Прусік Дениса вказана інформація в довільній формі відсутня.
         У зв’язку з вищевикладеним надайте інформацію як Вами перевірялось питання відповідності ФОП Прусік Денис вимогам пункту 1 розділу III та пункту 2 розділу V.
4. В Додатку №2 «Технічна специфікація» до тендерної документації Замовником у пункті 13 встановлено вимогу «…Учасник у складі пропозиції надає документ, що засвідчує якість товару, що є предметом закупівлі, наявність яких передбачена чинним законодавством:
-	документ про відповідність – декларацію (зокрема декларація про відповідність) та/або протокол випробувань щодо оцінки відповідності або будь-який інший документ, що підтверджує виконання заданих вимог..».
Однак, у складі пропозиції ФОП Прусік Денис декларація про відповідність та/ або протокол випробувань щодо оцінки відповідності, що підтверджує виконання заданих вимог на крупу вівсяну відсутній.
5. В Додатку №2 «Технічна специфікація» до тендерної документації Замовником у пункті 19 встановлено вимогу « … Учасник, якщо він не є виробником, в обов’язковому порядку подає у складі пропозиції договір з постачальником про співпрацю у 2024 році за підписом керівника від виробника, офіційних представників, дистриб’юторів, дилерів, оптових або роздрібних покупців, у яких учасник отримує товар, що планує постачати у випадку перемоги Замовнику...»
В складі пропозиції ФОП Прусік Денис надано договір на поставку продукції від 22.01.2024 за №12/24 укладений з Товариством з обмеженою відповідальністю «Микулинецький Бровар Плюс» (Постачальник), де у пункті 1.1. розділу 1 «Предмет договору» не зазначено яку саме продукцію постачальник зобов’язаний виготовити та поставити. Відсутня також специфікація з найменуванням товару. У пункті 2.1. розділу 2. «Права та обов’язки сторін» зазначено, що Покупець зобов’язується здійснювати поставки продукції Постачальника лише у свою роздрібну мережу. У пункті 2.2. розділу 2. «Права та обов’язки сторін» зазначено, що Покупець зобов’язується здійснювати реалізацію продукції Постачальника контрагентам іншого покупця – лише за письмовою згодою Постачальника. 
Висновок: даний договір не є договором з постачальником про співпрацю у 2024 році, у яких учасник отримує товар для подальшого постачання Замовнику у випадку перемоги. 
6.	У пункті 14 Додатку №2 «Технічна специфікація» до тендерної документації Замовником встановлено вимогу, що Учасник повинен подати у складі пропозиції Фото зразків товару, які плануються для постачання. 
В складі пропозиції ФОП Прусік Денис надано фото зразків товару торгової марки «Поличка смаку», а не «Микулинецький Бровар Плюс».
 У зв’язку з вищевикладеним надайте інформацію як Вами перевірялось питання відповідності ФОП Прусік Денис вимогам додатку № 2.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
                
                        
                    Номер:
                    fc8f81f8c7cc450baf6493530497ff55
                
                                                                        
                    Назва:
                    Пояснення
                
                                                                        
                    Дата опублікування:
                    26.03.2024 14:26
                
                                                                        
                                                                        
                    Опис:
                    Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначені відповідно до постанови КМУ від 24.03.2021 № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» та затвердженого чотиритижневого меню закладі освіти. 
       Розмір витрат та очікувану вартість предмета закупівлі визначено відповідно до бюджетних асигнувань, потреб закладів освіти на 2024р.
       Особливості статусу громадянина як суб’єкта господарювання, визначені статтею 128 Господарського кодексу України. Положення цієї статті не містять вимог щодо обов’язкової наявності печатки у суб’єкта господарювання.
      Законом України від 15.04.2014  № 1206-VII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення порядку відкриття бізнесу», який набрав чинності 30.10.2014, внесені зміни до низки кодексів та законів України, спрямовані, зокрема, на перехід до добровільності використання печаток суб’єктами господарювання приватного права.
       За приписами ч. 2 ст. 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
       Нормативно-правові акти у сфері публічних закупівель не передбачають обов’язку Замовника перевіряти платника податків про отримання або знищення печатки.
В п.19 Додатку №2 «Технічна специфікація» до тендерної документації Замовником встановлено вимогу Учасник, якщо він не є виробником, в обов’язковому порядку подає у складі пропозиції договір з постачальником про співпрацю у 2024 році за підписом керівника від виробника, офіційних представників, дистриб’юторів, дилерів, оптових або роздрібних покупців, у яких учасник отримує товар, що планує постачати у випадку перемоги Замовнику. 
На виконання даної вимоги в тендерній пропозиції Учасник на копію договору на поставку продукції №12/24 від 24.01.2024 між ТОВ «Микулинецький Бровар Плюс» та ФОП Прусік Денис  на постачання товару. Згідно інформації зазначеної на сайтах (opendatabot.ua, youcontrol.com.ua) ТОВ «Микулинецький Бровар Плюс» здійснює зокрема оптову торгівлю продуктами харчування, що відповідає вищезазначеним вимогам.  Звертаємо вашу увагу, що заборони щодо постачання продукції контрагентам ФОП Прусік Денис в даному договорі відсутні, лише присутня умова щодо надання згоди Постачальника. Тому твердження, що даний договір не є договором з постачальником про співпрацю у 2024 році, у яких учасник отримує товар для подальшого постачання Замовнику у випадку перемоги є безпідставними. Враховуючи специфіку підприємницької діяльності ТОВ «Микулинецький Бровар Плюс» може, для оптової реалізації, закупляти продукцію різних виробників.
В   Додатку №2 «Технічна специфікація» до тендерної документації Замовником встановлено, якщо Учасником пропонується аналог та/або еквіваленти товару до того, що вимагається Замовником, то всі характеристики запропонованого товару повинні бути не гірші, ніж у замовленого товару. 
          Враховуючи зазначене Учасником зокрема запропоновано вівсяні пластівці (фото 5). Це продукт, отриманий з вівсяної крупи шляхом зміни технології обробки.
                
                        
                    Номер:
                    0d9c884058284dab9e14bd91358f4440
                
                                                                        
                    Назва:
                    Пояснення з власної ініціативи
                
                                                                        
                    Дата опублікування:
                    27.03.2024 16:09
                
                                                                        
                                                                        
                    Опис:
                    Враховуючи складну фінансову ситуацію в нас відсутній власний вебсайт, що унеможливлює виконання п. 4-1 Постанови КМУ №710 від 11.10.2016 року "Про ефективне використання державних коштів".
                
                        