• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

М’ясомісткий напівфабрикат заморожений; 15130000-8: М’ясопродукти за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника

Завершена

941 700.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 708.50 UAH
Номер: eb951052d8b54b0f8a6abdc048210494
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-03-18-000076
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 18.03.2024 00:00
Автор: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 41168670
Період моніторингу: 18.03.2024 17:53 - 09.04.2024 01:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВДЕННОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В МИКОЛАЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 18.03.2024 № 17-З Миколаїв Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області, затвердженого наказом Південного офісу Держаудитслужби 12 жовтня 2016 року № 8, та на підставі інформації, отриманої від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедури закупівлі ID: UA-2024-01-24-005398-a, яка оприлюднена на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель 24 січня 2024 року. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедури закупівлі, зазначеної в пункті 1 цього наказу. 3. Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі оприлюднити в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів. 4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою. Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області Сергія ЧЕРНОВОЛА від 18.03.2024. Начальник Денис ЯКОВЛЄВ
Адреса: Ukraine, Миколаїв
Контактна особа: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 98) 005-72-21, cernovolsergij@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами моніторингу встановлено недотримання Замовником принципу здійснення публічних закупівель щодо максимальної економії, ефективності та пропорційності, визначеного статтею 5 Закону. За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель встановлено порушення пункту 4 Особливостей та пункту 12 частини першої статті 10 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ФОП Найдьон О.І. встановлено порушення пункту 43 Особливостей. За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності умов тендерної документації вимогам Закону та Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору змісту тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з огляду на те, що станом на 22.03.2024 договір про закупівлю від 12.02.2024 № 45 є виконаним, Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення у подальшому виявлених порушень та забезпечити здійснення закупівель за принципами, визначеними статтею 5 Закону. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 08 квітня 2024 року. Предметом аналізу були такі питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції на час проведення закупівлі) (далі – Особливості); розгляду тендерних пропозицій; своєчасність укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору змісту тендерної пропозиції переможця; внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2024 рік Комунального підприємства «Служба комунального господарства» (далі – Замовник); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерна документація, затверджена протокольним рішенням (протоколом) уповноваженої особи Замовника від 24.01.2024 № 19 (далі – Тендерна документація); реєстр отриманих тендерних пропозицій; тендерна пропозиція фізичної особи-підприємця Найдьон Оксани Ігорівни; протокольне рішення (протокол) уповноваженої особи Замовника від 05.02.2024 № 27; повідомлення про намір укласти договір; договір про закупівлю від 12.02.2024 № 45; додаткова угода № 1 від 18.03.2024 до договору про закупівлю від 12.02.2024 № 45; повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 20.03.2024; звіт про виконання договору про закупівлю UA-2024-01-24-005398-a, оприлюднений в електронній системі закупівель 20.03.2024; пояснення, надані Замовником через електронну систему закупівель. За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено наступне. Замовником 26.03.2024 через електронну систему закупівель, надані пояснення наступного змісту: «ми, як замовник, очікувану вартість предмета закупівлі визначаємо шляхом порівняння ринкових цін або ж на підставі закупівельних цін попередніх закупівель, аналізуємо ринок, керуючись загальнодоступною інформацією та ринковими консультаціями, порівнюємо щонайменше три пропозиції, а якщо конкуренція обмежена — орієнтуємося на закупівлі попередніх періодів (як своїх, так і інших замовників, що оприлюднені на ProZorro)». Зокрема, Замовник в поясненнях посилається на «Звіт про проведення процедури закупівлі UA-2023-01-17-004773-а» (закупівля Замовника) та «Звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівлі UA-2022-01-20-003233-с» (закупівля іншого замовника), згідно з якими ціна за 1 кг «М’ясомісткого напівфабрикату замороженого» складає 35,50 грн та 34,00 грн відповідно. Разом з цим, Замовник залишає поза увагою власний аналогічний договір від 30.05.2022 № 71, укладений з ТОВ «КОМАНДОР ТРЕЙД», в якому ціна за 1 кг «М’ясомісткого напівфабрикату замороженого» складає 16,00 гривень (номер закупівлі UA-2022-05-31-000299-a). Тобто, результати закупівлі UA-2022-01-20-003233-с з ціною 34,00 грн Замовник враховує для визначення очікуваної вартості закупівлі «М’ясомісткого напівфабрикату замороженого» у 2024 році, а результати закупівлі UA-2022-05-31-000299-a з ціною 16,00 грн – ні. Згідно з інформацією, розміщеною в електронній системі закупівель стосовно процедури закупівлі UA-2023-01-17-004773-а, на яку посилався Замовник в поясненнях, переможець пропонував «М’ясомісткий напівфабрикат заморожений» виробництва ТОВ «КОМАНДОР ТРЕЙД» (довідка переможця – ФОП Найдьон О.І., від 23.01.2023 № 14, файл «Довідка щодо виробника.PDF»). Разом з цим, Замовник в поясненнях не надає інформацію, що ним здійснено заходи щодо з’ясування цін реалізації ТОВ «КОМАНДОР ТРЕЙД» у 2024 році. Також, в поясненнях Замовник посилається на інформацію з інтернет-ресурсів щодо цін на корма для тварин. Так, до пояснень додані файли: «Скріншот об’яви «Корм «Економ» упаковка 4,4 кг» з сайту «NATURALKA».PDF»; «Скріншот об’яви «Фарш для собак «Без кістки» 0.5кг» з сайту «ЗооСервис».PDF»; «Скріншот об’яви «Фарш для собак замороженньiй в тубах (рубец) 1кг» з сайту «MFIN».PDF»; «Скріншот об’яви «Фарш яловичий з субпродуктів корм для собак» з сайту «OLX».PDF», в яких зазначено, що ціна 1 кг м’ясного фаршу для собак складає 34,09 грн, 60,00 грн, 53,00 грн та 45 грн відповідно. Аналіз складу кормів із вищезазначених документів свідчить, що всі вони складаються із субпродуктів та (або) рубця (в одному виді корму поряд з субпродуктами наявні домішки м'ясо-кісткової частини). Жоден із зазначених кормів не містить ковбасного лому, а також продавці не зазначають, що до їх складу входить м’ясовмісткий фарш. Разом з цим, Замовник згідно з Технічною специфікацією (додаток 2 до Тендерної документації) закуповує «М’ясомісткий напівфабрикат заморожений», який складається з ковбасного лому – 35% та м’ясовмісткого фаршу – 65%. Зважаючи на вищевказане, у Замовника відсутні підстави для посилання на вищезазначену інформацію з інтернет-ресурсів з метою обґрунтування кошторисних призначень та визначення очікуваної вартості закупівлі «М’ясомісткого напівфабрикату замороженого». Згідно з інформацією, оприлюдненою в електронній системі закупівель, щодо закупівлі аналогічних кормів для собак підприємствами (організаціями, установами), які утримують притулки для собак встановлено наступне. Комунальна установа «Притулок для тварин» Кам’янської міської ради у лютому 2024 року за результатами відкритих торгів уклав договір на постачання 20 000 кг фаршу курячого за ціною 16,00 грн за 1 кг та 8 000 кг фаршу асорті (свино-телячий) за ціною 29,4 грн за 1 кг. Комунальне підприємство «Санітарна очистка міста» (м. Вознесенськ) у червні 2023 року уклало договір на постачання напівфабрикату м’ясомісткого фаршевого, замороженого за ціною 19,00 грн за 1 кг. Водночас, Замовник згідно з планом закупівлі UA-P-2024-01-24-001059-a запланував закупівлю «М’ясомісткого напівфабрикату замороженого» на суму 941 700,00 грн та оголосив його придбання у кількості 21 900,00 кг. Тобто, очікувана вартість закупівлі розрахована з ціни у 43,00 грн за 1 кг, що суттєво перевищує ціни, за якими придбаються аналогічні товари згідно з інформацією в електронній системі закупівель. Відповідно до статті 5 Закону закупівлі здійснюються, зокрема, за таким принципом, як максимальна економія, ефективність та пропорційність. Проте, пояснення, надані Замовником в ході моніторингу, свідчать про те, що Замовник не дотримується вказаного принципу. Також, моніторингом процедури закупівлі встановлено, що участь у закупівлі прийняв один учасник, а саме: ФОП Найдьон Оксана Ігорівна (далі – ФОП Найдьон О.І.), яку Замовник визначив переможцем. За результатами аналізу питання розгляду Замовником тендерної пропозиції ФОП Найдьон О.І. встановлено наступне. Пункт 1 розділу 3 Тендерної документації передбачає наступну вимогу: «Зверніть увагу: документи тендерної пропозиції, які надані не у формі електронного документа (без КЕП/УЕП на документі), повинні містити підпис уповноваженої особи учасника закупівлі (із зазначенням прізвища, ініціалів та посади особи), а також відбитки печатки учасника (у разі використання) на кожній сторінці такого документа (окрім документів, виданих іншими підприємствами / установами / організаціями)». У складі тендерної пропозиції ФОП Найдьон О.І. подані договір від 06.02.2023 № 23 (файл «Договір 23.pdf») та договір від 29.11.2022 № 191 (файл «Договір 191.pdf»), які надані не у формі електронного документа, а також не є такими, що видані іншими підприємствами / установами / організаціями. Разом з цим, вказані документи не містять підпис уповноваженої особи учасника закупівлі на кожній сторінці, тобто не відповідають умові, зазначеній у пункті 1 розділу 3 Тендерної документації. Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Отже, Замовник на порушення пункту 43 Особливостей не виявив вищезазначеної невідповідності, про що свідчить інформація, наведена в протокольному рішенні (протоколі) уповноваженої особи Замовника від 05.02.2024 № 27, та не розмістив повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель встановлено наступне. Замовник 20.03.2024 оприлюднив в електронній системі закупівель додаткову угоду № 1 від 18.03.2024 до договору про закупівлю від 12.02.2024 № 45 (далі – Додаткова угода № 1) та одночасно оприлюднив звіт про виконання договору про закупівлю. Пунктом 1.4 Додаткової угоди № 1 передбачено наступну умову: «Викласти пункт 10.1 договору у такій редакції: «10.1. Цей Договір набирає чинності з дати його підписання і діє до 18.03.2024 року включно, а в частині проведення розрахунків та невиконаних зобов’язань – до їх повного виконання Сторонами». Згідно з наданими Замовником платіжними інструкціями та виписками з рахунку зобов’язання за договором Замовником виконані 22.03.2024. Отже, на порушення пункту 4 Особливостей та пункту 12 частини першої статті 10 Закону Замовник оприлюднив звіт про виконання договору про закупівлю до дати його виконання.
Період усунення порушень: 08.04.2024 16:36 - 23.04.2024 00:00
Дата публікації висновку: 08.04.2024 16:36

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: За результатами розгляду висновку від 08.04.2024 року про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2024-01-24-005398-a, комунальне підприємство «Служба комунального господарства повідомляє, що з метою недопущення в подальшому порушень вимог визначених ст. 5, п. 12 ч. 1 ст. 10 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та п. 4 та п. 43 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), Замовником здійснені заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема проведено роз’яснювальну роботу для уповноваженої особи щодо недопущення порушень норм чинного законодавства з питань проведення публічних закупівель, також додатково прийнято рішення про проходження навчання для підвищення кваліфікації у сфері публічних закупівель з метою поглибленого вивчення положень Закону та Особливостей. Разом з цим, повідомляємо, що в майбутніх закупівлях виявлені порушення будуть враховані та допущені не будуть.
Дата публікації звіту: 11.04.2024 16:45

Запити/Пояснення