• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Вугілля кам’яне

Тендерні пропозиції, підготовлені Учасниками - резидентами України, викладаються українською мовою. Якщо в складі тендерної пропозиції надається документ, що складений на іншій мові, учасник надає переклад цього документу українською мовою, завірений підписом уповноваженої особи Учасника. При цьому установчі документи учасника, документи про призначення/обрання керівника, документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, а також документи, що підтверджують відповідність товару технічним, якісним та кількісним вимогам до предмета закупівлі (в тому числі технічній специфікації), які викладені в оригіналі російською мовою, не потребують перекладу українською мовою. Додатково власні назви, торгові марки, моделі, назва виробника, дилера, дистриб’ютора, найменування адміністративних одиниць, адреси, абревіатури, значення технічних характеристик, топоніми, фірмові бланки, адреси сайтів, посилання, які викладені іншою мовою ніж українська, в документах, що входять до складу тендерної пропозиції, не потребують перекладу українською мовою. Тендерні пропозиції підготовлені Учасниками - нерезидентами України можуть бути викладені іншою мовою, при цьому повинні мати переклад українською мовою, вірність перекладу (або справжність підпису перекладача) повинна бути засвідчена нотаріально або документ повинен бути легалізований у встановленому законодавством України порядку. У разі розбіжностей з текстом оригіналу перевага надається україномовному тексту

Завершена

2 079 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 20 790.00 UAH
Номер: 1e1f20dcc07c4c4bb147ad3f76f57890
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-06-17-000038
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 17.06.2024 00:00
Автор: Східний офіс держаудит служби, UA-EDR 41127387
Період моніторингу: 17.06.2024 16:51 - 09.07.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В КІРОВОГРАДСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 17.06.2024 № 43-з Кропивницький Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, пункту 1 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 зі змінами, внесеними наказом Держаудитслужби від 27.08.2020 № 242, пункту 10 Положення про Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області, затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29 серпня 2016 року № 3 зі змінами, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Сергій ВІННІЧЕНКО Додаток до наказу управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області від 17.06.2024 № 43-з Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 1. UA-2024-01-23-011824-a 23.01.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник Сергій ВІННІЧЕНКО
Адреса: Ukraine, Кропивницький
Контактна особа: Східний офіс держаудит служби ( обл.), +38 (0 99) 082-87-50, n.slusarenko2020@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
  • Відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення)
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ СІЧ» та ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» установлено порушення вимог пункту 3, пункту 43, підпункту 2 пункту 44 Особливостей та принципів публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону, зокрема щодо максимальної економії, ефективності та пропорційності. За результатами моніторингу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі в річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, виконання вимог Постанови № 710, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області зобов`язує здійснити заходи щодо усунення порушень вимог пункту 3, пункту 43, підпункту 2 пункту 44 Особливостей, статті 5 Закону шляхом припинення зобов`язань за договором та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття зазначених заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 27 червня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі в річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) (в редакції від 20.01.2024), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710), своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель державного навчального закладу «Олександрійський професійний ліцей» (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи від 26.01.2024 б/н (із змінами), реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерні пропозиції приватного підприємства «НАФТОАГРОСЕРВІС», товариства з обмеженою відповідальністю «РЕСУРС ПРОФГРУП», товариства з обмеженою відповідальністю «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ СІЧ» (далі – ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ СІЧ»), товариства з обмеженою відповідальністю «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» (далі – ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД»), фізичної особи-підприємця Арсірій Оксани Вікторівни (далі – ФОП Арсірій О.В.), протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 07.02.2024 № 27, від 06.03.2024 № 37, від 08.03.2024 № 38, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 12.03.2024 № 39 про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ СІЧ», протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 14.03.2024 № 40 про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД», вимогу про усунення невідповідностей до 19.03.2024, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 19.03.2024 № 42 про визначення переможцем процедури закупівлі ФОП Арсірій О.В., повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 19.03.2024, договір поставки від 26.03.2024 № 29 на суму 2 063 600,00 грн, укладений між Замовником та ФОП Арсірій О.В. (далі – Договір), пояснення надане Замовником 21.06.2024 через електронну систему закупівель. Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду АМКУ, не здійснювався. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій установлено наступне. Згідно із вимогами підпункту А.2 Розділу ІІІ «Інформація про відповідність запропонованого предмету закупівлі технічній специфікації тендерної документації» Додатка 2 «Технічні, якісні та кількісні вимоги до предмета закупівлі» (далі – Додаток 2) тендерної документації учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати сканкопію з копії дійсного на дату розкриття тендерних пропозицій сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик на пропоноване вугілля кам`яне, яка повинна бути завірена відповідно до вимог тендерної документації суб`єктом господарювання або фізичною особою, на ім`я якого такий сертифікат видано. Пунктом 1 «Терміни, які вживаються в тендерній документації» Розділу 1 «Загальні положення» тендерної документації передбачено, що копії документів, що подаються на виконання вимог тендерної документації, засвідчуються у такому порядку: слів «Згідно з оригіналом» (без лапок), найменування посади, особистого підпису особи, яка засвідчує копію, її власного імені та прізвища, дати засвідчення копії. Сканування повинно бути в кольоровому режимі з копії документу. Дата засвідчення копії повинна бути не раніше дати оголошення даних торгів. Відсутність засвідчення на копіях документів, отримувачем яких не є учасник процедури закупівлі, не вважається формальною помилкою. У складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ СІЧ» надано Сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик № 34 на вугілля кам`яне марки Г (Г2) (25-200), зі строком чинності з березня 2023 по березень 2027 року (далі – Сертифікат № 34), який містить всю інформцію про необхідні якісні показники вугілля. В ході моніторингу установлено, що відповідно до протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 12.03.2024 № 39 Замовник на підставі абзацу 5 підпункту 2 пункту 44 Особливостей відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ СІЧ» як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону з підстав неналежного завіряння учасником копії Сертифікату № 34, а саме, відсутності на копії Сертифікату № 34 дати її засвідчення. Стосовно неналежного завіряння вищезазначеного сертифіката, слід зазначити, що норма пункту 43 Особливостей замовником не застосовується лише в тому випадку, коли виправлення невідповідностей в інформації та/або документах поданих учасником, та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, призведе до зміни предмета закупівлі, найменування товару, марки, моделі тощо. Таким чином, на підставі аналізу пункту 43 Особливостей виправлення невідповідностей учасником ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ СІЧ» в частині неналежного завіряння копії Сертифікату № 34, не призведе до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Отже, Замовник не скористався можливістю надання учаснику ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ СІЧ» вимоги про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель для виправлення виявлених невідповідностей для збереження найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції, чим порушено вимоги пункту 43 Особливостей. Також установлено, що у складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» надано Сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик № 148 на вугілля кам`яне марки П (13-25), зі строком чинності із грудня 2023 по грудень 2027 року (далі – Сертифікат № 148), який містить всю інформцію про необхідні якісні показники вугілля. В ході моніторингу установлено, що відповідно до протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 14.03.2024 № 40 Замовник на підставі абзацу 2, абзацу 5 підпункту 2 пункту 44 Особливостей відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей, а також не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону з підстав неналежного завіряння учасником копії Сертифікату № 148, а саме, відсутності на копії Сертифікату № 148 слів «Згідно з оригіналом», найменування посади особи, яка засвідчила копію. На підставі аналізу пункту 43 Особливостей виправлення невідповідностей учасником ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» в частині неналежного завіряння копії Сертифікату № 148, не призведе до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Отже, Замовник не скористався можливістю надання учаснику ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» вимоги про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель для виправлення виявлених невідповідностей, чим порушено вимоги пункту 43 Особливостей. Зважаючи на зазначене, Замовником безпідставно відхилено тендерні пропозиції учасників закупівлі ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ СІЧ» та ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД», що за результатами оцінки визначені наступні найбільш економічно вигідними тендерними пропозиціями, чим не дотримано вимоги підпункту 2 пункту 44 Особливостей. Різниця між остаточною ціновою пропозицією учасника ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ СІЧ», тендерна пропозиція якого Замовником безпідставно відхилена, яка становить 1 642 872,00 грн та остаточною ціновою пропозицією переможця торгів ФОП Арсірій О.В., яка становить 2 063 600,00 грн, складає 420 728,00 грн. Відповідно до пункту 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих Особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Враховуючи наведене Замовником порушено принципи публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону, зокрема, щодо максимальної економії, ефективності та пропорційності.
Період усунення порушень: 27.06.2024 11:57 - 12.07.2024 00:00
Дата публікації висновку: 27.06.2024 11:57

Оскарження висновку в суді

Опис: Єдиний унікальний номер справи: 340/4956/24 від 24.07.2024
Дата публікації: 26.07.2024 11:04

Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності

Номер протоколу: 04-11/40/2024пр
Дата відкриття провадження: 05.09.2024 00:00
Номер відкриття провадження : 3/398/1698/24

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: 04.07.2024р. №298 УПРАВЛІННЯ СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В КІРОВОГРАДСЬКІЙ ОБЛАСТІ Начальнику управління Сергію ВІННІЧЕНКО 27.06.2024 року через електронну систему закупівель УПРАВЛІННЯМ СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В КІРОВОГРАДСЬКІЙ ОБЛАСТІ до Замовника в рамках здійснення моніторингу за №UA-M-2024-06-17-000038 було оприлюднено висновок про результати моніторингу закупівлі національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 09110000-3 Тверде паливо (Вугілля кам’яне) (ідентифікатор закупівлі UA-2024-01-23-011824-a) (далі – Висновок). У Висновку УПРАВЛІННЯ СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В КІРОВОГРАДСЬКІЙ ОБЛАСТІ зазначено, що за результатами моніторингу закупівлі встановлено порушення вимог установлено порушення вимог пункту 3, пункту 43, підпункту 2 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, як затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості) та принципів публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема щодо максимальної економії, ефективності та пропорційності. Керуючись нормами ч.8 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» надаємо аргументовані заперечення до висновку. 1. Положеннями пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, як затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості) визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих особливостей. Нормами частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Тому, враховуючи наявність ДСТУ 4163:2020, яким встановлені правила завіряння копій документів, Замовник включив до тендерної документації інформацію про порядок завіряння копій в абз.2 п.1 розділу 1 тендерної документації та в п.А.2 розділу ІІІ Додатку 2 до тендерної документації. Відповідно до положень п.А.2 розділу ІІІ Додатку 2 до тендерної документації вимагалося, що «копія сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик завіряється у порядку зазначеному цією тендерною документацією суб'єктом господарювання (або фізичною особою), якому такий сертифікат видано та який зазначений в сертифікаті генетичних, технологічних та якісних характеристик». Зазначена вище вимога щодо завіряння копії передбачена законодавством, зокрема ДСТУ 4163:2020. В свою чергу положеннями абз.2 п.1 розділу 1 тендерної документації «- копії документів, що подаються на виконання вимог тендерної документації (крім нотаріально засвідчених копій), засвідчуються згідно ДСТУ 4163:2020 у такому порядку: слів «Згідно з оригіналом» (без лапок), найменування посади, особистого підпису особи, яка засвідчує копію, її власного імені та прізвища, дати засвідчення копії. Сканування повинно бути в кольоровому режимі з копії документу. Дата засвідчення копії повинна бути не раніше дати оголошення даних торгів. Відсутність засвідчення на копіях документів отримувачем яких не є учасник процедури закупівлі не вважається формальною помилкою.». Крім того в Переліку формальних помилок, який затверджений Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 710, відсутність засвідчення на копіях документів отримувачем яких не є учасник процедури закупівлі не вважається формальною помилкою. Слід також додати, що сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик вугілля вимагався в якості підтвердження інформації про відповідність запропонованого предмету закупівлі технічній специфікації тендерної документації. А отже невідповідність наданого сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик умовам тендерної документації є невідповідністю умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, і враховуючи положення п.43 Особливостей є невідповідністю яка не може бути виправлена шляхом надання 24 годин. Такої ж думки стосовно невідповідного завіряння документів (якщо умовами тендерної документації були встановлені вимоги до оформлення документів технічної специфікації) дотримується в своїх рішеннях Антимонопольний комітет України (наприклад Рішення №8260-р/пк-пз від 07.06.2023, Рішення № 7023-р/пк-пз від 19.04.2024) В свою чергу відповідно до норм ч.4 ст.7 Закону України «Про публічні закупівлі» , Антимонопольний комітет України є одним з органів, який здійснює контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України. Згідно норм ч.1 ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» Антимонопольний комітет України як орган оскарження здійснює неупереджений захист прав і законних інтересів осіб, пов’язаних з участю у процедурах закупівлі. Тому Замовникам слід брати до уваги винесені рішення за поданими на розгляд Антимонопольного комітету України скаргами. Аналізуючи наведені вище рішення Антимонопольного комітету України, Замовник встановив, що Антимонопольний комітет України вважає неправильність оформлення (як то відсутність підписів чи печаток, якщо їх наявність вимагалася вимогам тендерної документації) документів, які надаються в якості підтвердження інформації про відповідність запропонованого предмету закупівлі технічній специфікації невідповідністю яка не може бути виправлена шляхом надання 24 годин. Тому, Замовником було правомірно прийнято рішення відхилити пропозицію ТОВ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ СІЧ" на підставі норм абз.5 п.п. 2 п. 44 Особливостей через те, що тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: копія сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик вугілля, отримувачем якого не є учасник процедури закупівлі, засвідчена з порушеннями вимог абз.2 п.1 розділу 1 тендерної документації та п.А.2 розділу ІІІ Додатку 2 до тендерної документації через відсутність на копії сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик вугілля дати її засвідчення. 2. Положеннями пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, як затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості) визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих особливостей. Нормами частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації Керуючись нормами частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та беручи до уваги наявність чинного стандарту ДСТУ 4163:2020, яким встановлені правила завіряння копій документів, Замовником було встановлено необхідність та порядок завіряння копій, які наведені в абз.2 п.1 розділу 1 тендерної документації та в п.А.2 розділу ІІІ Додатку 2 до тендерної документації. Так відповідно до положень п.А.2 розділу ІІІ Додатку 2 до тендерної документації вимагалося, що «копія сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик завіряється у порядку зазначеному цією тендерною документацією суб'єктом господарювання (або фізичною особою), якому такий сертифікат видано та який зазначений в сертифікаті генетичних, технологічних та якісних характеристик». В свою чергу положеннями абз.2 п.1 розділу 1 тендерної документації «- копії документів, що подаються на виконання вимог тендерної документації (крім нотаріально засвідчених копій), засвідчуються згідно ДСТУ 4163:2020 у такому порядку: слів «Згідно з оригіналом» (без лапок), найменування посади, особистого підпису особи, яка засвідчує копію, її власного імені та прізвища, дати засвідчення копії. Сканування повинно бути в кольоровому режимі з копії документу. Дата засвідчення копії повинна бути не раніше дати оголошення даних торгів. Відсутність засвідчення на копіях документів отримувачем яких не є учасник процедури закупівлі не вважається формальною помилкою.». Крім того в Переліку формальних помилок, який затверджений Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 710, відсутність засвідчення на копіях документів отримувачем яких не є учасник процедури закупівлі не вважається формальною помилкою. Зауважимо, що вимога стосовно завіряння копії сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик встановлено в розділі ІІІ Додатку 2 до тендерної документації, який в свою чергу стосується документального підтвердження інформації про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції. А отже невідповідність завіряння копії зазначеного вище документа вимогам ДСТУ 4163:2020 та тендерної документації є невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, і враховуючи положення п.43 Особливостей є невідповідністю яка не може бути виправлена шляхом надання 24 годин. Такої ж думки стосовно невідповідного завіряння документів (якщо умовами тендерної документації були встановлені вимоги до оформлення документів технічної специфікації) дотримується в своїх рішеннях Антимонопольний комітет України (наприклад Рішення №8260-р/пк-пз від 07.06.2023, Рішення № 7023-р/пк-пз від 19.04.2024) В свою чергу відповідно до норм ч.4 ст.7 Закону України «Про публічні закупівлі» , Антимонопольний комітет України є одним з органів, який здійснює контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України. Згідно норм ч.1 ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» Антимонопольний комітет України як орган оскарження здійснює неупереджений захист прав і законних інтересів осіб, пов’язаних з участю у процедурах закупівлі. Тому Замовникам слід брати до уваги винесені рішення за поданими на розгляд Антимонопольного комітету України скаргами. Аналізуючи наведені вище рішення Антимонопольного комітету України, Замовник встановив, що Антимонопольний комітет України вважає неправильність оформлення (як то відсутність підписів чи печаток, якщо їх наявність вимагалася вимогам тендерної документації) документів, які надаються в якості підтвердження інформації про відповідність запропонованого предмету закупівлі технічній специфікації невідповідністю яка не може бути виправлена шляхом надання 24 годин. Тому, Замовником було правомірно прийнято рішення відхилити пропозицію ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» на підставі норм абз.5 п.п. 2 п. 44 Особливостей через те, що тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: копія сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик вугілля, отримувачем якого не є учасник процедури закупівлі, засвідчена з порушеннями вимог абз.2 п.1 розділу 1 тендерної документації та п.А.2 розділу ІІІ Додатку 2 до тендерної документації через відсутність на копії сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик вугілля слів «Згідно з оригіналом» та найменування посади особи, яка засвідчила копію. Уповноважена особа / Наталія МАКАРЕНКО /
Дата публікації звіту: 04.07.2024 10:38

Запити/Пояснення