-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Картопля, горох, сочевиця, квасоля
Завершена
246 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 232.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 232.50 UAH
Номер:
2da8a6647d184c328e054cfdcca925dd
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-03-14-000013
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
14.03.2024 00:00
Період моніторингу:
14.03.2024 14:25 - 05.04.2024 01:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ТЕРНОПІЛЬСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
14.03.2024 № 14-з
Тернопіль
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2, 12 пункту 4, підпункту 13 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №117
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку процедур закупівель для моніторингу, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
Начальник Роман СНІГУР
Додаток
до наказу
Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Тернопільській області
від 14.03.2024 № 14-з
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу:
4. UA-2024-01-22-016552-a від 22.01.2024 – виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю установлено порушення вимог пункту 4-1 Постанови №710.
За результатами моніторингу відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства встановлено порушення вимог пункту 18 статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей№1178.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ФОП Німець І.В. встановлено порушення підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями вимогам законодавства, своєчасності укладання договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області зобов’язує вжити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку зокрема, в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору від 12.02.2024 за №44 з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 21 березня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями та тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі - Закон) та Постанові Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості №1178), оприлюднення інформації про закупівлю, розгляд тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління освіти Заліщицької міської ради (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 22.01.2024, тендерну пропозицію фізичної особи-підприємця Німець Ігора Васильовича (далі – ФОП Німець І.В.), протокол щодо прийнятого рішення уповноваженої особи від 30.01.2024, повідомлення про намір укласти договір від 30.01.2024, договір про закупівлю від 12.02.2024 за №44, пояснення Замовника від 19.03.2024 отримане через електронну систему закупівель.
Під час проведення моніторингу, 14.03.2024 Замовнику надано запит про надання пояснення (інформації) щодо посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Замовник у відповіді від 19.03.2024 зазначив, що «…на Замовника не розповсюджується обов’язок виконання вимоги пункту 4-1 постанови № 710 щодо оприлюднення інформації про обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі на сторінці власного веб-сайту.
При цьому Замовником не враховано, що 19.12.2020 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 №1266 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 №631 і від 11 жовтня 2016 р. №710», якою запроваджено чергові заходи підвищення ефективності використання державних коштів, а саме: з 19.12.2020 року головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня) доручено забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель.
Відповідно до наявного в електронній системі закупівель річного плану UA-P-2024-01-22-007311-a джерелом фінансування закупівлі є кошти місцевого бюджету, а також згідно Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, розміщеного на вебпорталі Open Budget – Державний вебпортал бюджету для громадян (https://openbudget.gov.ua/spending-agencies/graphic) Замовник є головним розпорядником бюджетних коштів.
Отже, Замовник, який є головним розпорядником бюджетних коштів, на порушення вимог пункту 4-1 Постанови №710 не оприлюднив обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель.
За результатами моніторингу відповідності вимог тендерної документації Замовника вимогам законодавства установлено наступні порушення, а саме:
- на порушення вимог пункту 18 статті 22 Закону при закупівлі товарів в тендерній документації зазначено вимогу, щодо надання Учасником у складі тендерної пропозиції довідки з інформацією про повне найменування, місцезнаходження, код ЄДРПОУ та ПІБ керівника щодо кожного суб`єкта господарювання, якого учасник планує залучати до надання послуги як співвиконавця у обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю;
- на порушення вимог пункту 28 Особливостей №1178 у тендерній документації для об’єднання учасників як учасника процедури закупівлі замовником не зазначено умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників об’єднання установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, визначеним пунктом 47 Особливостей.
Аналізом тендерної пропозиції ФОП Німець І.В. на відповідність вимогам тендерної документації встановлено наступне.
В Додатку 1 «Технічні, якісні, кількісні та інші вимоги до предмета закупівлі» до тендерної документації Замовником встановлено вимогу «…Запропонований учасником до закупівлі товар повинен відповідати вимогам, встановленим нормативними документами за основними показниками, що підтверджується наданим учасником у складі тендерної пропозиції протоколом випробувань харчової продукції та/або експертним висновком…»
В складі тендерної документації ФОП Німець І.В. протоколи випробувань харчової продукції та/або експертні висновки на запропоновану продукцію відсутні.
В Додатку 1 «Технічні, якісні, кількісні та інші вимоги до предмета закупівлі» до тендерної документації Замовником встановлено вимогу«…Договір, укладений з виробником та/або постачальником та/або дилером та/або дистриб’ютором (надається у разі, якщо учасник не є виробником запропонованого товару) на поставку запропонованого учасником товару, дійсний впродовж строку поставки товару, що є предметом цієї закупівлі».
Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (файл. Витяг з ЄДР.pdf) ФОП Німець І.В. не є виробником запропонованого товару, а видами його економічної діяльності є:-47.23 Роздрібна торгівля рибою, ракоподібними та молюсками в спеціалізованих магазинах (основний); -68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна;- 49.39 Інший пасажирський наземний транспорт, н.в.і.у.;-49.41 Вантажний автомобільний транспорт;-46.36 Оптова торгівля цукром, шоколадом і кондитерськими виробами;-46.33 Оптова торгівля молочними продуктами, яйцями, харчовими оліями та жирами;-47.29 Роздрібна торгівля іншими продуктами харчування в спеціалізованих магазинах;-47.22 Роздрібна торгівля м'ясом і м'ясними продуктами в спеціалізованих магазинах;-47.21 Роздрібна торгівля фруктами й овочами в спеціалізованих магазинах.
Відповідно до рішення від 06.06.2017 про державну реєстрацію потужності r-UA-19-16-268 видом діяльності ФОП Німець І.В., що планується здійснювати з використанням вказаної потужності вважати роздрібну торгівлю харчовими продуктами.
Аналізом тендерної пропозиції ФОП Німець І.В. встановлено, що договір, укладений з виробником та/або постачальником та/або дилером та/або дистриб’ютором в складі пропозиції на поставку запропонованого учасником товару відсутній.
На запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області, Замовником в інформації від 19.03.2024 зазначено «…Оскільки ФОП Німець І.В. є виконавцем аналогічних договорів, зобов’язання щодо яких він належно виконує, замовнику відомо про відповідність якості продукції, яку він поставляє. У зв’язку з цим та одночасною великою кількістю закупівель продуктів харчування за відкритими торгами питання відповідності пропозиції ФОП Німець І.В. вимогам Додатку 1 до тендерної документації було неналежно перевірено».
Виходячи з вищевказаного Замовником, в порушення підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178 не відхилено пропозицію ФОП Німець І.В., як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Період усунення порушень:
21.03.2024 16:33 - 05.04.2024 01:00
Дата публікації висновку:
21.03.2024 16:33
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
сторони дійшли згоди щодо розірвання договору про закупівлю від 12.02.2024 № 44
Дата публікації звіту:
28.03.2024 16:46
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Так
- corruptionAwarded: Так
- other: Так
Опис:
Порушення усунуто.
Дата публікації:
01.04.2024 09:49
Запити/Пояснення
Номер:
f3968df1a8e444b080d59b670ba79cc5
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
14.03.2024 17:25
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
20.03.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Картопля, горох, сочевиця, квасоля» (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2024-01-22-016552-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», виникла потреба в отриманні пояснення з документальним підтвердженням.
1. Яким чином та на підставі яких документів замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначено розмір витрат та очікувану вартість предмета закупівлі, з наданням відповідних підтверджуючих документів.
Також, необхідно надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
2. В Додатку 1 «Технічні, якісні, кількісні та інші вимоги до предмета закупівлі» до тендерної документації Замовником встановлено вимогу «…Запропонований учасником до закупівлі товар повинен відповідати вимогам, встановленим нормативними документами за основними показниками, що підтверджується наданим учасником у складі тендерної пропозиції протоколом випробувань харчової продукції та/або експертним висновком…»
В складі тендерної документації фізичної особи-підприємця Німець І.В. протоколи випробувань харчової продукції та/або експертні висновки на запропоновану продукцію відсутні.
У зв’язку з вищевикладеним надайте інформацію чи надав у складі пропозиції ФОП Німець І.В. протоколи випробувань харчової продукції та/або експертні висновки на запропоновану продукцію, якщо так зазначте назву файлу в якому вони розміщені, якщо ні вкажіть як Вами перевірялось питання відповідності ФОП Німець І.В. вимогам Додатку 1 до тендерної документації.
3. В Додатку 1 «Технічні, якісні, кількісні та інші вимоги до предмета закупівлі» до тендерної документації Замовником встановлено вимогу«…Договір, укладений з виробником та/або постачальником та/або дилером та/або дистриб’ютором (надається у разі, якщо учасник не є виробником запропонованого товару) на поставку запропонованого учасником товару, дійсний впродовж строку поставки товару, що є предметом цієї закупівлі».
Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (файл. Витяг з ЄДР.pdf) ФОП Німець І.В. не є виробником запропонованого товару, а видами його економічної діяльності є:-47.23 Роздрібна торгівля рибою, ракоподібними та молюсками в спеціалізованих магазинах (основний); -68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна;- 49.39 Інший пасажирський наземний транспорт, н.в.і.у.;-49.41 Вантажний автомобільний транспорт;-46.36 Оптова торгівля цукром, шоколадом і кондитерськими виробами;-46.33 Оптова торгівля молочними продуктами, яйцями, харчовими оліями та жирами;-47.29 Роздрібна торгівля іншими продуктами харчування в спеціалізованих магазинах;-47.22 Роздрібна торгівля м'ясом і м'ясними продуктами в спеціалізованих магазинах;-47.21 Роздрібна торгівля фруктами й овочами в спеціалізованих магазинах.
Відповідно до рішення від 06.06.2027 про державну реєстрацію потужності r-UA-19-16-268 видом діяльності ФОП Німець І.В., що планується здійснювати з використанням вказаної потужності вважати роздрібну торгівлю харчовими продуктами.
Аналізом тендерної пропозиції ФОП Німець І.В. встановлено, що договір, укладений з виробником та/або постачальником та/або дилером та/або дистриб’ютором в складі пропозиції на поставку запропонованого учасником товару відсутній.
У зв’язку з вищевикладеним надайте інформацію чи надав у складі пропозиції ФОП Німець І.В. договір, укладений з виробником та/або постачальником та/або дилером та/або дистриб’ютором в складі пропозиції на поставку запропонованого учасником товару, якщо так зазначте назву файлу в якому вони розміщені, якщо ні вкажіть як Вами перевірялось питання відповідності ФОП Німець І.В. вимогам Додатку 1 до тендерної документації..
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
1a830fc837f54f5b99e8fb7e894bbaa2
Назва:
пояснення
Дата опублікування:
19.03.2024 21:22
Опис:
1. Щодо оприлюднення інформації про обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі на сторінці власного веб-сайту:
Відповідно до п. 1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 заходи з щодо ефективного та раціонального використання державних коштів, стосуються органів державної влади та інших державних органів, утворених органами державної влади підприємств, установ та організацій, які використовують кошти державного бюджету.
Тобто мова йде про видатки Замовників, які використовують кошти державного бюджету (https://www.kmu.gov.ua/npas/249412232).
Згідно з п.4 постанови органам місцевого самоврядування рекомендовано - затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів.
Процедура закупівлі проводилась за кошти місцевого бюджету, що підтверджується планом закупівлі.
Всі місцеві бюджети є самостійними, що забезпечується закріпленням за ними відповідних джерел доходів бюджету, правом місцевих органів влади визначати напрями використання бюджетних коштів відповідно до законодавства України. Тобто на законодавчому рівні забезпечено врегулювання питання повної бюджетної самостійності та фінансової незалежності місцевих бюджетів, що відповідає основним завданням Концепції реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні.(https://mof.gov.ua/uk/local-budgets)
Враховуючи вищенаведене, на Замовника не розповсюджується обов’язок виконання вимоги пункту 4-1 постанови № 710 щодо оприлюднення інформації про обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі на сторінці власного веб-сайту.
Щодо Обґрунтування:
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі здійснено з метою забезпечення організації харчування з дотриманням показників безпечності та якості для харчових продуктів, які встановлено нормативно-правовими актами України, ТУ та ДСТУ(додаток 1 документації)
Розрахунок очікуваної вартості закупівлі здійснено в межах розміру бюджетного призначення методом порівняння ринкових цін та виходячи з потреби по навчальних закладах Замовника у продуктах згідно норм харчування.
2. В складі тендерної документації фізичної особи-підприємця Німець І.В. протоколи випробувань харчової продукції та/або експертні висновки на запропоновану продукцію та оговір, укладений з виробником та/або постачальником та/або дилером та/або дистриб’ютором в складі пропозиції на поставку запропонованого учасником товару відсутні.
Як згадано вище обгрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі здійснено з метою забезпечення організації харчування з дотриманням показників безпечності та якості для харчових продуктів. Оскільки ФОП Німець І.В. є виконавцем аналогічних договорів, зобов’язання щодо яких він належно виконує, замовнику відомо про відповідність якості продукції, яку він поставляє. У зв’язку з цим та одночасною великою кількістю закупівель продуктів харчування за відкритими торгами питання відповідності пропозиції ФОП Німець І.В. вимогам Додатку 1 до тендерної документації було неналежно перевірено.