-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Дизельне пальне (талони/скретч-картки)
Для структурного підрозділу Центру у смт. Ямпіль Сумської області
Завершена
561 786.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 5 617.86 UAH
мін. крок: 1% або 5 617.86 UAH
Номер:
08dbbb8d546142858f92ce92ed0eb980
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-07-01-000012
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
01.07.2024 00:00
Період моніторингу:
01.07.2024 14:58 - 23.07.2024 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В СУМСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
01.07.2024 №28-З
Суми
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, підпунктів 15,16 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 р. № 2 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Ігор КОРОТКИЙ
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області
від 01.07.2024 №28-З
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 3 UA-2024-01-19-010102-a 19.01.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Інна ЮРКО
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення)
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо розгляду тендерних пропозицій установлено відхилення тендерної пропозиції ТОВ «САН СТРІМ СИСТЕМС» за відсутності підстав, визначених пунктом 44 Особливостей, недотримання принципів публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону, зокрема щодо максимальної економії, ефективності та пропорційності.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень).
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 19 липня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, в редакції від 17.11.2023 (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства Сумської обласної ради «Сумський обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію (зі змінами), затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 26.01.2024 (протокол № 10), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 01.02.2024, тендерні пропозиції товариств з обмеженою відповідальністю «САН СТРІМ СИСТЕМС» (далі – ТОВ «САН СТРІМ СИСТЕМС») та «ТЕНЕГІЯ», вимогу про усунення невідповідностей до 10.02.2024, протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 06.02.2024 № 17 та від 12.02.2024 № 26, повідомлення про намір укласти договір від 12.02.2024, договір від 19.02.2024 № 145/2, додаткову угоду від 19.02.2024 № 1, пояснення та документи Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 05.07.2024.
За результатами аналізу інформації та документів, розміщених в електронній системі закупівель, установлено, що згідно протоколу щодо прийняття рішення уповноваженої особою Замовника від 06.02.2024 № 17 тендерна пропозиція ТОВ «САН СТРІМ СИСТЕМС» була відхилена через те, що учасник на вимогу пункту 6 розділу 3 додатку 2 до тендерної документації на підтвердження правових підстав відпуску пального через АЗС/АЗК у смт. Ямпіль Сумської області, надав договір поставки нафтопродуктів від 01.11.2022 № ТД-5716, укладений між ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «САН ОЙЛ» та ТОВ «САН СТРІМ СИСТЕМС», у тексті якого для Замовника є незрозумілим формулювання «довірена особа Покупця» (пункт 1.7. Договору) та пов’язана з ним процедура отримання «бланків-дозволів» та пального на A3C безпосередньо Замовником; термін дії договору оренди автозаправних станцій від 28.05.2019 №СО-110, укладеного між ТОВ «САН ОЙЛ ГРУП» та ТОВ «ТОРГОВИИ ДІМ «САН ОЙЛ» (з додатковими угодами до нього), сплив 31.12.2023; гарантійний лист ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «САН ОЙЛ» від 26.01.2024 № 64, яким підтверджується можливість відпуску палива на A3C для ТОВ «САН СТРІМ СИСТЕМС», проте не гарантується заправка автотранспорту Замовника, чим не виконано вимоги пункту 6 розділу 3 додатку 2 тендерної документації.
При цьому, слід зазначити, що пунктом 6 розділу 3 додатку 2 до тендерної документації Замовника визначено: на підтвердження правових підстав відпуску пального через АЗС/АЗК у смт. Ямпіль Сумської обл., учасник повинен надати: документи, що підтверджують право користування АЗС/АЗК, зокрема витяг на право власності або копії договорів оренди, партнерські договори, з обов’язковим наданням гарантійного листа від власника (партнера, орендодавця АЗС/АЗК) щодо гарантії заправки автотранспорту Замовника згідно вимог цієї документації, датованого не раніше оприлюднення оголошення про проведення закупівлі.
На виконання зазначеної вимоги у складі тендерної пропозиції надано договір поставки нафтопродуктів від 01.11.2022 № ТД-5716, укладений між ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «САН ОЙЛ» (постачальник) та ТОВ «САН СТРІМ СИСТЕМС» (покупець), пунктом 1.7 якого визначено, що «Пред’явник бланку-дозволу - довірена особа покупця, яка є уповноваженим утримувачем бланків-дозволів та уповноважена на отримання палива на АЗС. Особа, що звертається на АЗС за отриманням палива вважається належним пред’явником бланку-дозволу, якщо термін дії вказаних бланків не закінчився».
Також, пунктом 6.5 даного договору передбачено, що «Бланки-дозволи видаються постачальником покупцю на кількість та асортимент ПММ згідно його замовленню та рахунку-фактури, оплаченого покупцем належним чином, за актом прийому-передачі на протязі одного робочого дня з дня звернення покупця за ними».
Крім того, пунктом 6.7 договору передбачено, що «Бланк-дозвіл є підставою для надання ПММ його пред’явнику на АЗС постачальника або АЗС партнерів постачальника».
Отже, «довірена особа покупця» - це особа, яка є утримувачем бланків-дозволів (талонів) та уповноважена на отримання палива на АЗС постачальника ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «САН ОЙЛ» або АЗС партнерів постачальника (особа, що звертається на АЗС за отриманням палива з бланком-дозволу (талоном)).
Щодо надання гарантійного листа, яким ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «САН ОЙЛ» підтверджує можливість відпуску палива на A3C для ТОВ «САН СТРІМ СИСТЕМС», а не Замовника, слід зазначити, що зазначеним учасником в складі тендерної пропозиції надано гарантійний лист ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «САН ОЙЛ» від 26.01.2024 № 64 (файл «Гарантійний лист власника АЗС_SUNOIL.pdf»), яким підтверджено можливість відпуску палива на автомобільній заправній станції за адресою: Сумська обл. м. Ямпіль, вул. 75 Гвардійської дивізії (вулиця Боженко) 1, а також на всій власній мережі АЗК «SUNOIL» для ТОВ «САН СТРІМ СИСТЕМС», відповідно умовам договору від 01.11.2022 №ТД-5716 (вищевказаний договір підтверджуючий правові підстави учасника щодо відпуску пального Замовнику через мережу АЗС ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «САН ОЙЛ») за талонами зразка останнього, в об’ємах та у строки, передбачені умовами закупівлі UA-2024-01-19-010102-a, гарантує здійснення безумовного, цілодобового та безперебійного відпуску пального на АЗС протягом 2024 року, з пролонгацією на наступні періоди.
Таким чином, учасник ТОВ «САН СТРІМ СИСТЕМС» підтвердив правові підстави відпуску пального через АЗС/АЗК у смт. Ямпіль Сумської області у відповідності до вимог пункту 6 розділу 3 додатку 2 до тендерної документації Замовника.
Щодо договору оренди автозаправних станцій від 28.05.2019 №СО-110, укладеного між ТОВ «САН ОЙЛ ГРУП» та ТОВ «ТОРГОВИИ ДІМ «САН ОЙЛ», термін дії якого сплив 31.12.2023, слід зазначити, що надання зазначеного договору не вимагалось умовами тендерної документації.
Отже, Замовник відхилив найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію ТОВ «САН СТРІМ СИСТЕМС» за відсутності підстав, визначених пунктом 44 Особливостей.
При цьому, слід зазначити, що різниця між остаточною ціновою пропозицією ТОВ «САН СТРІМ СИСТЕМС», яка становить 522 982,00 грн з ПДВ та остаточною ціновою пропозицією переможця торгів ТОВ «ТЕНЕГІЯ», яка становить – 539 550,00 грн з ПДВ складає 16 568,00 гривень.
Враховуючи наведене, Замовником не дотримано принципів публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону, зокрема щодо максимальної економії, ефективності та пропорційності.
Період усунення порушень:
19.07.2024 11:09 - 03.08.2024 00:00
Дата публікації висновку:
19.07.2024 11:09
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Замовником здійснено заходи щодо усунення встановленого порушення законодавства у сфері публічних закупівель шляхом розірвання укладеного з ТОВ «ТЕНЕГІЯ» Договору про закупівлю від 19.02.2024 № 145/2
Дата публікації звіту:
22.07.2024 16:31
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- rejectionOfBidsNotByLaw: Так
Опис:
.
Дата публікації:
23.07.2024 17:07
Запити/Пояснення
Номер:
4a8786eb0b8f40d3aa048a763b7fd261
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
02.07.2024 09:42
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
06.07.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом: «Дизельне пальне (талони/скретч-картки)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-01-19-010102-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року №2, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів).
1. Просимо надати пояснення яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Також просимо надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Інформацію (пояснення та документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
c0db0fa979b74265ba1bd48798518d76
Назва:
Пояснення на запит
Дата опублікування:
05.07.2024 14:12
Опис:
На виконання норми частини 5 статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі", надаємо відповідь на запит органу державного фінансового контролю такого змісту.
1. Визначення розміру очікуваної вартості предмета закупівлі проведено відповідно рекомендацій Наказу Мінекономіки України від 18.02.2020р. №275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», шляхом використання загальнодоступної інформації щодо цін на дизельне пальне, яка міститься у відкритих джерелах.
Очікувана вартість закупівлі розрахована на підставі середніх цін на дизельне пальне у Сумській області станом на 18.01.2024 згідно відомостей офіційних статистичних даних порталу Мінфін за посиланням https://index.minfin.com.ua та становить – 561 786,00 гривень з ПДВ (10 900 л × 51,54 грн/л = 561 786,00 грн).
Обсяги закупівлі визначено відповідно до очікуваної потреби, обрахованої на основі фактичного використання паливно-мастильних матеріалів у попередньому періоді.
Якісні характеристики визначено відповідно до загальноприйнятих норм і стандартів для зазначеного предмета закупівлі та виробничих потреб замовника.
2. Щодо надання посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі повідомляємо.
Відповідно до положень пункту 41 Постанови Кабінету Міністрів України
від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (із змінами) головні розпорядники бюджетних коштів (розпорядники бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єкти господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів зобов’язані забезпечити:
- оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Відповідно до пункту 38 частини першої статті 2 Бюджетного кодексу України
від 8 липня 2010 року № 2456-VI (із змінами) одержувач бюджетних коштів - суб'єкт господарювання, громадська чи інша організація, яка не має статусу бюджетної установи, уповноважена розпорядником бюджетних коштів на здійснення заходів, передбачених бюджетною програмою, та отримує на їх виконання кошти бюджету.
Так, у відповідності до норм Бюджетного кодексу України Замовник, як комунальне некомерційне підприємство, є одержувачем бюджетних коштів для здійснення розрахунків винятково в рамках бюджетної програми.
Замовник не є бюджетною установою та, відповідно, не може бути розпорядником бюджетних коштів. Тобто, Замовник не належить до суб’єктів, які зобов’язані обов’язково оприлюднювати на офіційному веб-сайті обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розмір бюджетного призначення, очікувану вартість предмета закупівлі відповідно до вимоги пункту 41 постанови Кабінету Міністрів України
від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (із змінами).
Підсумовуючи вищевикладене та враховуючи той факт, що закупівля здійснюється не за бюджетні, а за власні кошти, і те, що комунальне некомерційне підприємство (Замовник) не належить до підприємств державного сектору економіки, то у Замовника відсутній обов’язок оприлюднювати обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі на сторінці власного веб-сайту (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки).
Інформація та/або документи що додаються до пояснення:
- інформація з порталу https://index.minfin.com.ua щодо середніх регіональних цін на пальне у січні 2024 та станом на 18.01.2024.