• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015 15810000-9 Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби (хліб пшеничний цільнозерновий; Булочка “Ромашка” або еквівалент (в упаковці))

Завершена

683 670.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 6 836.70 UAH
Номер: d706be8e9072485f817bd390af7688fa
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-04-22-000105
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 22.04.2024 00:00
Автор: УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХМЕЛЬНИЦЬКІЙ ОБЛ., UA-EDR 40913645
Період моніторингу: 22.04.2024 17:32 - 14.05.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХМЕЛЬНИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 22.04.2024 № 31-з Хмельницький Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», підпункту 2 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 20 квітня 2022 року № 158, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою. Начальник Анатолій МАРЦЕНЮК Додаток до наказу від 22.04.2024 № 31-з Витяг із переліку процедур закупівель / закупівель, щодо яких виявлені ознаки порушень законодавства у сфері публічних закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі / звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель; унікальний номер; дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі / закупівлі. Особа, відповідальна за здійснення моніторингу. 9. UA-2024-01-19-007746-a; 19.01.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Наталія Пушкар. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Наталія БОЛДЕЦЬКА
Адреса: Ukraine, Хмельницький
Контактна особа: УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХМЕЛЬНИЦЬКІЙ ОБЛ. ( обл.), +38 (0 38) 276-55-94, pushkar.prozorro@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог абзацу другого пункту 10 Особливостей та вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону. За результатами аналізу питання відповідності умов договору про закупівлю вимогам до укладання договорів відповідно до норм законодавства встановлено, що умови укладеного Договору між Замовником та ТОВ «Український кристал», які встановлені у пункті 10.2 розділу 10 Договору не відповідають вимогам, визначеним у пункті 5 Особливостей та Договір є нікчемним відповідно підпункту 1 пункту 21 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, дотримання порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства під час внесення змін до договору про закупівлю та їх оприлюднення, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області зобов’язує здійснити заходи щодо розірвання Договору, з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття заходів, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 13 травня 2024 року. Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, дотримання порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця та вимогам до укладання договорів відповідно до норм законодавства, дотримання законодавства під час внесення змін до договору про закупівлю та їх оприлюднення, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2024 рік Управління освіти і науки Кам'янець-Подільської міської ради Хмельницької області (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 19.01.2024 № 11, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 29.01.2024, тендерну пропозицію Приватного підприємства «Авант-Агро» (далі – ПП «Авант-Агро»), протокольне рішення уповноваженої особи Замовника про відхилення тендерної пропозиції учасника ПП «Авант-Агро» від 05.02.2024 № 46, тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «Український кристал» (далі – ТОВ «Український кристал»), протокольне рішення уповноваженої особи Замовника про визначення переможця процедури закупівлі від 12.02.2024 № 58, скаргу до процедури від 16.02.2024 за номером ID: UA-2024-01-19-007746-a.a3, рішення органу оскарження від 28.02.2024 № № 3731-р/пк-пз, коментар замовника щодо усунення порушення, протокольне рішення уповноваженої особи Замовника про відхилення тендерної пропозиції учасника ПП «Авант-Агро» від 05.11.2024 № 85, повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та документах, поданих учасником ТОВ «Український кристал», документи, завантажені учасником ТОВ «Український кристал» через електронну систему закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення Замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, протокольне рішення уповноваженої особи Замовника про визначення переможця процедури закупівлі від 06.03.2024 № 87, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 06.03.2024, договір про закупівлю товару від 29.03.2024 3 № 108 (далі – Договір), додаткову угоду від 29.03.2024 № 1 до Договору, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю від 01.04.2024, пояснення від 03.05.2024 та від 10.052024, отримані від Замовника через електронний кабінет Держаудитслужби в електронній системі закупівель. Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, не здійснювався. Згідно підпункту 15 розділу 4 «Інша інформація встановлена відповідно до законодавства (для УЧАСНИКІВ - юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб-підприємців)» Додатку 1 до тендерної документації Замовником встановлена наступна вимога для переможця процедури закупівлі: «Остаточна цінова пропозиція за результатами аукціону відповідно до рекомендаційної форми наведеної в Додатку № 4». Враховуючи пояснення від 03.05.2024, отримані від Замовника через електронний кабінет Держаудитслужби в електронній системі закупівель, переможцем процедури закупівлі ТОВ «Український кристал» не надано остаточну цінову пропозицію за результатами аукціону відповідно до рекомендаційної форми, наведеної в Додатку № 4, чим не дотримано вимог підпункту 15 розділу 4 Додатку 1 до тендерної документації. Згідно пункту 4 розділу 6 тендерної документації «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» Замовником визначено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої — п’ятої, сьомої — дев’ятої статті 41 Закону та Особливостей. Істотними умовами договору про закупівлю є предмет (найменування, кількість, якість), ціна та строк дії договору. Інші умови договору про закупівлю істотними не є та можуть змінюватися відповідно до норм Господарського та Цивільного кодексів. Згідно частини 2 статті 180 Господарського кодексу України, господарський договір вважається укладеним, якщо між сторонами у передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо усіх його істотних умов. Істотними є умови, визнані такими за законом чи необхідні для договорів даного виду, а також умови, щодо яких на вимогу однієї із сторін повинна бути досягнута згода. Тобто Замовником визначено істотні умови договору в пункті 4 розділу 6 тендерної документації, а саме: предмет (найменування, кількість, якість), ціна та строк дії договору. На дату укладання Договору сторони не узгодили істотні умови договору, оскільки Технічна специфікація (Таблиця 1 Додатку 2) та Додаток 6 (перелік місць поставки), які містять перелік істотних умов, не включені до договору про закупівлю. Крім того, у підпункті 8 розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації зазначено, що учасник, який подав тендерну пропозицію вважається таким, що згодний з проєктом договору про закупівлю, викладеним в Додатку 3 до цієї тендерної документації та буде дотримуватися умов своєї тендерної пропозиції протягом строку встановленого в пункті 4 розділу 3 до цієї тендерної документації. Згідно пункту 11.8 розділу 11 Договору додаткові угоди та додатки до цього договору про закупівлю є його невід'ємною частиною і мають юридичну силу у разі, якщо вони викладені в письмовій формі, підписані Сторонами та набирають чинності з моменту їх підписання уповноваженими представниками Сторін. За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що Замовником в електронній системі закупівель не оприлюднені додатки до договору, а саме: Технічна специфікація (Таблиця 1 Додатку 2) до тендерної документації та Додаток 6 (перелік місць поставки), які є невід’ємною частиною Договору та є необхідними для договорів даного виду, що не відповідає вимогам пункту 11.8 розділу 11 Договору та є порушенням вимог абзацу другого пункту 10 Особливостей та вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону. Пунктом 19 Особливостей визначено, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов'язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, перелік яких наведено в даному пункті. Тобто, ціна за одиницю товару є істотною умовою укладеного договору. За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що вищевказаний Договір, укладений між Замовником та ТОВ «Український кристал» не містить істотних умов договору, а саме: ціни за одиницю товару та кількості товару, оскільки переможцем процедури закупівлі не надано Замовнику остаточної цінової пропозиції за результатами аукціону відповідно до рекомендаційної форми наведеної в Додатку № 4. Крім того, згідно пункту 10.2 розділу 10 «Строк дії договору» Договору відповідно до ч.3 ст. 631 Цивільного Кодексу України умови цього договору застосовуються до відносин, що виникли між Сторонами до моменту укладення цього договору та не раніше дати введення воєнного стану, відповідно до Закону України № 2102-IX від 24.02.2022, із змінами, внесеними згідно з Указами Президента. При цьому відповідно до пункту 13 частини першої статті 1 Закону конкурентна процедура закупівлі - здійснення конкурентного відбору учасників за процедурами закупівлі відкритих торгів, торгів з обмеженою участю та конкурентного діалогу. Ураховуючи, що рішення, дії або бездіяльність замовника можуть бути оскаржені суб’єктом оскарження в Антимонопольному комітеті України у разі проведення процедури закупівлі та оскаржені учасником спрощеної закупівлі у судовому порядку, зважаючи при цьому на можливість відмови переможця процедури закупівлі підписати договір про закупівлю, а також відміну замовником тендеру чи визнання тендеру таким, що не відбувся, з підстав, передбачених Законом, а також з урахуванням особливостей, визначених Законом, під час проведення тендера або здійснення спрощеної закупівлі, за результатами якого укладається договір про закупівлю, застосування положень частини третьої статті 631 ЦК України у такому договорі про закупівлю не є можливим. Враховуючи те, що закупівля здійснюється шляхом застосування конкурентної процедури відкриті торги (з особливостями), застосування норм статті 631 ЦК України в частині щодо виконання умов договору до відносин між сторонами, які виникли до його укладення – неможливе. Відповідно до пункту 5 Особливостей забороняється придбання замовниками товарів, робіт і послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги/використання електронного каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної цими особливостями, та укладення договорів про закупівлю, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги/використання електронного каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної цими особливостями (крім випадків, передбачених пунктами 9 і 13 цих особливостей). Відповідно до пункту підпункту 1 пункту 21 Особливостей Договір про закупівлю є нікчемним у разі коли замовник уклав договір про закупівлю з порушенням вимог, визначених пунктом 5 цих особливостей.
Період усунення порушень: 14.05.2024 16:48 - 29.05.2024 00:00
Дата публікації висновку: 14.05.2024 16:48

Оскарження висновку в суді

Опис: Керуючись вимогами частини 10 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон)та відповідно до Положення про уповноважену особу, що затверджено наказом управління освіти і науки Кам’янець-Подільської міської ради від 03.04.2020 року №50 щодо оскарження висновку Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області від 14.05.2024 року за результатами проведення моніторингу закупівлі ДК 021:2015 15810000-9 Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби (хліб пшеничний цільнозерновий; Булочка “Ромашка” або еквівалент (в упаковці)) (UA-2024-01-19-007746-a) ВИРІШИВ (ВИРІШИЛА): 1. У зв’язку із незгодою Замовника із вмістом висновку Держаудитслужби згідно з частиною 10 статті 8 Закону а саме: в разі незгоди замовника з інформацією, викладеною у висновку, він має право оскаржити висновок до суду протягом 10 робочих днів з дня його оприлюднення, про що зазначається в електронній системі закупівель протягом наступного робочого дня з дня оскарження висновку до суду, управління освіти і науки Кам’янець-Подільської міської ради реалізує своє право і звертається до суду для оскарження Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області від 14.05.2024 року закупівлі ДК 021:2015 15810000-9 Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби (хліб пшеничний цільнозерновий; Булочка “Ромашка” або еквівалент (в упаковці)) (UA-2024-01-19-007746-a). 2. Оприлюднити відповідну інформацію на вебпорталі Уповноваженого органу
Дата публікації: 24.05.2024 14:53
Дата відкриття провадження: 23.05.2024 18:00
Номер відкриття провадження: 560/7609/2

Запити/Пояснення