-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
Оренда приміщення для проведення навчально-тренувальних занять із зимових видів спорту (оплата послуг оренди приміщень)
Завершена
3 040 800.00
UAH з ПДВ
Номер:
d23dfd84e2804de9820f26e1fa880739
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-02-19-000090
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
19.02.2024 00:00
Період моніторингу:
19.02.2024 18:00 - 12.03.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
19.02.2024 № 46
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу моніторингу закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочатий моніторинг процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу, підлягає зупиненню до усунення/зникнення таких обставин.
Перший заступник начальника Олександр СОМИК
Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби
«Про початок моніторингу
процедур закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
8 UA-2024-01-19-006763-a 19.01.2024
виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами розгляду питання щодо оприлюднення інформації та документів про закупівлю встановлено недотримання вимог пункту 13 Особливостей № 1178.
За результатами розгляду питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані закупівель, наявності підстав для укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 11 березня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель, наявність підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2024 рік, звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, наявність підстав для проведення закупівлі та укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, договір від 19.01.2024 № 1, пояснення та документи Замовника від 22.02.2024 на запит Північного офісу Держаудитслужби, оприлюднені через електронну систему закупівель.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) встановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості № 1178).
За нормою пункту 3 Особливостей № 1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом № 922-VIII.
Моніторингом установлено, що Замовником здійснено закупівлю послуг за номером ID: UA-2024-01-19-006763-a без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару з публікацією звіту про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель згідно з абзацом четвертим підпунктом 5 пункту 13 Особливостей № 1178.
Згідно з нормами пункту 13 Особливостей № 1178 (в редакції чинній на момент оголошення) у разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою особою, визначеною керівником замовника.
Моніторингом установлено, що Замовником 19.01.2024 разом зі звітом про договір про закупівлю на вебпорталі Уповноваженого органу не оприлюднено договір про закупівлю та додатки до нього, чим недотримано вимоги пункту 13 Особливостей № 1178.
Період усунення порушень:
13.03.2024 17:05 - 28.03.2024 00:00
Дата публікації висновку:
13.03.2024 17:05
Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності
Номер протоколу:
26-69/2024пр
Законодавче обгрунтування:
Кодекс України про адміністративні правопорушення (8073-X, 2020-11-21) [164-14.1]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
19.01.2024 року між Комунальним позашкільним-навчальним закладом Київської обласної ради «Київська обласна комплексна дитячо-юнацька спортивна школа» та Товариством з обмеженою відповідальністю «ЛОТО-ІНВЕСТ» був укладений договір № 1 від 19.01.2024 року, згідно чинного законодавства та оприлюднено договір без застосування електронної системи закупівель: Оренда приміщення для проведення навчально-тренувальних занять із зимових видів спорту (оплата послуг оренди приміщень) згідно ДК 021:2015 код 92620000-3 «Послуги, пов’язані зі спортом».
При оприлюднені уповноваженою особою Замовника договору без застосування електронної системи закупівель сталася технічна помилка на майданчику «Державні закупівлі онлайн. DZO». Таким чином, спочатку відображалася інформація що договір підтягнутий та підписаний, а пізніше, виявилося що договір був підписаний, але не підтягнутий. Prozorro сформовало звіт про результати проведення процедури та закупівлі надано статус «Завершена». В результаті чого, Замовнику на сьогодні технічно неможливо здійснити будь-які дії щодо вищезазначеної процедури закупівлі (оприлюднення документів та внесення змін до них), тим самим немає технічної можливості здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень.
Уповноваженій особі Замовника була проведена роз’яснювальна робота щодо недопущення встановлених порушень у подальшому.
Дата публікації звіту:
14.03.2024 12:51
Запити/Пояснення
Номер:
b7da09e617fb4a6082d6db4fb640f546
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
20.02.2024 09:59
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
24.02.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі предметом якої є послуги, а саме оренда приміщення для проведення навчально-тренувальних занять із зимових видів спорту (оплата послуг оренди приміщень) (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2024-01-19-006763-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII, підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації, документів).
1. Надати інформацію яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі.
2. Надати інформацію та її документальне підтвердження щодо наявності підстав для здійснення зазначеної закупівлі шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів (з особливостями).
3. Яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних виконавців послуг, що є предметом закупівлі, та вибрано для їх виконання саме ТОВ "ЛОТО-ІНВЕСТ", з яким укладений договір без використання електронної системи закупівель?
4. Чому Замовником разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, не було оприлюднено Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника за погодженням (затвердженням) керівника замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника, а також Договір та додатки до нього?
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідома неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
0a26b6514846459ba6cef1ca382c6023
Назва:
Пояснення з власної ініціативи
Дата опублікування:
22.02.2024 13:20
Опис:
На виконання Київської обласної програми розвитку фізичної культури та спорту «Київщина спортивна» на 2022 – 2025 роки пунктів 2-3, Паспорту бюджетної програми місцевого бюджету на 2024 рік та поданих розрахунків на 2024 рік передбачено утримання та навчально-тренувальна робота комунальних дитячо-юнацьких спортивних шкіл, в тому числі фінансування оренди приміщення для проведення навчально-тренувальних занять із зимових видів спорту. На підставі Інвестиційного договору № 1 про інвестування будівництва Палацу зимових видів спорту в м. Богуслав від 24 грудня 2012 року пункту 7.7 «Адміністрація гарантує створення на базі Об’єкту інвестування дитячо-юнацької спортивної школи обласного рівня (враховуючи її утримання за кошти обласного бюджету) з присвоєнням їй відповідної категорії або ж відділення такої дитячо-юнацької спортивної школи» у Комунальному позашкільному-навчальному закладі Київської обласної ради «Київська обласна комплексна дитячо-юнацька спортивна школа» були відкриті відділення зимових видів спорту, та працевлаштовані тренери-викладачі з фігурного катання на ковзанах та хокею з шайбою.
1. Замовником здійснено обґрунтування розміру очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі на підставі калькуляції собівартості однієї академічної години яка складає 2800,00 (дві тисячі вісімсот) грн. Але для здійснення повноцінного навчально-тренувального процесу із зимових видів спорту дитячо-юнацькій спортивній школі потрібно більша кількість годин, ніж зазначено у договорі. Виходячи з обсягу бюджетних асигнувань на 2024 рік Замовником було прийнято рішення укласти договір про надання послуг оренди приміщення для проведення навчально-тренувальних занять із зимових видів спорту лише на 1 086 год. на суму 3 040 800,00 (три мільйона сорок тисяч вісімсот) грн. Сума використовується впродовж року пропорційно щомісяця на підставі актів надання послуг.
2. Згідно з абзацом четвертим підпунктом 5 пункту 13 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 р. № 1178, придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання у випадку відсутності конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником.
Відповідно до річного плану закупівель, який оприлюднено в електронній системі закупівель, виходячи з обсягу бюджетних асигнувань на 2024 рік замовнику необхідно здійснити публічну закупівлю «Оренда приміщення для проведення навчально-тренувальних занять із зимових видів спорту (оплата послуг оренди приміщень)» з очікуваною вартістю закупівлі 3 040 800,00 грн. При виборі процедури проведення закупівлі, Замовником розглянуто листи Виконавчого комітету Богуславської міської ради від 15.01.2024 р. № 03-05/161/2024 та Обухівської районної державної адміністрації Київської області від 15.1.2024 р. № 60/07-20/243 з інформацією, що єдиний діючий спортивний комплекс на території Богуславської територіальної громади, де можливе проведення навчально-тренувальних занять із зимових видів спорту (хокею з шайбою та фігурного катання на ковзанах) є Універсальний навчально – тренувальний центр зимових видів спорту «Льодограй», який є власністю ТОВ «ЛОТО-ІНВЕСТ». Виходячи з вищевказаного та з урахуванням абзацу четвертого підпункту 5 пункту 13 Постанови (відсутність конкуренції з технічних причин, яка має бути документально підтверджена замовником).
3. Товариство з обмеженою відповідальністю «ЛОТО-ІНВЕСТ» обрано виконавцем послуг згідно: Інвестиційного договору № 1 про інвестування будівництва Палацу зимових видів спорту в м. Богуслав від 24 грудня 2012 року, пунктів 3.10 «З метою реалізації мети проекту будівництва Об’єкта інвестування сприяти створенню на базі Об’єкту інвестування дитячо-юнацької спортивної школи обласного рівня (враховуючи її утримання за кошти обласного бюджету) з присвоєнням їй відповідної категорії», 7.7 «Адміністрація гарантує створення на базі Об’єкту інвестування дитячо-юнацької спортивної школи обласного рівня (враховуючи її утримання за кошти обласного бюджету) з присвоєнням їй відповідної категорії або ж відділення такої дитячо-юнацької спортивної школи»; додаткової угоди № 1 до Інвестиційного договору № 1 про інвестування будівництва Палацу зимових видів спорту в м. Богуслав; Свідоцтва про право власності на нерухоме майно від 16.09.2014 року, Індексний номер: 26885712; Витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 16.09.2014 року, Індексний номер витягу: 26887498.
4. Замовником разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, не було оприлюднено Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника за погодженням (затвердженням) керівника замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника через те, що Уповноваженою особою є виконуючий обов’язки директора Махнюк Володимир Петрович. Договір із додатками не був прикріплений у зв’язку з технічними причинами, та прикріплюється у складі прикріплених документів.