-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Нафта і дистиляти (бензин А-95, дизельне пальне (по талонах)) за ДК 021:2015: 09130000-9
Завершена
2 500 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 12 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 12 500.00 UAH
Номер:
5a21114a41304254a11d02f097bcbc51
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-06-17-000073
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
17.06.2024 00:00
Період моніторингу:
17.06.2024 16:20 - 09.07.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
17.06.2024 Одеса № 127
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника начальника Південного офісу Держаудитслужби Дмитра Ігоровича ХАНДУСЕНКА.
Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Ірини ШЕВЕЛЬОВОЇ від 17.06.2024, доповідна записка завідувача сектору перевірок закупівель відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Ельвіри ЛУЗАН від 17.06.2024.
Начальник Олександр СТАВНІЙЧУК
Додаток до наказу
Південного офісу Держаудитслужби
від 17.06.2024 № 127
Витяг з переліку
процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення
4 UA-2024-01-19-004751-a 19.01.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Заступник начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ірина ШЕВЕЛЬОВА
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
- Відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення)
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено порушення вимог абзаців 1, 2 та 8 пункту 28 Особливостей та пункту 10 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено порушення вимог пункту 43, абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей та частини першої статті 5 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, внесення змін до ТД, надання роз’яснень щодо усунення порушення під час проведення тендеру, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у відповідності до вимог законодавства та своєчасність їх оприлюднення, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі: 28 червня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості), внесення змін до ТД, надання роз’яснень щодо усунення порушення під час проведення тендеру, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у відповідності до вимог законодавства та своєчасність їх оприлюднення, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства електричних мереж зовнішнього освітлення «ОДЕСМІСЬКСВІТЛО» (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, ТД, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 19.01.2024 № УО-008/24, ТД зі змінами, затвердженими рішенням уповноваженої особи Замовника від 23.01.2024, перелік змін, що вносяться до ТД, звернення з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру, оприлюднене в електронній системі закупівель 23.01.2024, роз’яснення Замовника на зазначене звернення, оприлюднене в електронній системі закупівель 24.01.2024, тендерні пропозиції учасників товариства з обмеженою відповідальністю «ВСТ-ОЙЛ» (далі – ТОВ «ВСТ-ОЙЛ»), товариства з обмеженою відповідальністю «ПЕТРОЛ ПАРТНЕР» (далі – ТОВ «ПЕТРОЛ ПАРТНЕР») та приватного підприємства «ОККО-СЕРВІС» (далі – ПП «ОККО-СЕРВІС»), протоколи уповноваженої особи Замовника від 30.01.2024 № УО-014/24, від 31.01.2024 № УО-016/24 та від 01.02.2024 № УО-017/24, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 01.02.2024, договір про закупівлю від 07.02.2024 № 1627/24, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 01.03.2024, додаткову угоду від 29.02.2024 № 1, пояснення Замовника, отримані 24.06.2024 через електронну систему закупівель.
За результатами аналізу питання відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено.
Відповідно до абзацу 1 пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до абзацу 5 пункту 28 Особливостей у тендерній документації відомості, наведені у пункті 2 частини другої статті 22 Закону, визначаються відповідно до вимог, зазначених в абзацах шостому – восьмому цього пункту.
Відповідно до абзацу 8 пункту 28 Особливостей у тендерній документації обов’язково зазначаються підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відсутність підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та/або переможця, визначених пунктом 47 цих особливостей, у разі, коли така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації», та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, та/або може бути отримана електронною системою закупівель шляхом обміну інформацією з іншими державними системами та реєстрами.
Відповідно до абзацу 16 пункту 47 Особливостей учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в цьому пункті (крім підпунктів 1 і 7, абзацу чотирнадцятого цього пункту), шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції.
Відповідно до абзацу 17 пункту 47 Особливостей замовник не вимагає від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у цьому пункті (крім абзацу чотирнадцятого цього пункту), крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу шістнадцятого цього пункту.
Відповідно до підпунктів 4.2, 4.3 пункту 4 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД Замовником визначено, що учасник у складі тендерної пропозиції надає підтвердження інформації про відсутність підстав, визначених у пункті 47 Особливостей відповідно до розділу 2 Додатка 1 до ТД. Учасник процедури закупівлі в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції підтверджує відсутність підстав відповідно до Додатка 1 до ТД.
Проте на порушення вимог абзацу 8 пункту 28 Особливостей Замовник у Додатку 1 до ТД, зокрема у розділі 2 Додатка 1 до ТД, та у ТД в цілому не зазначено підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 Особливостей, та інформацію про спосіб підтвердження відсутності підстави для відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі, визначеної абзацом чотирнадцятого пункту 47 Особливостей.
Також в абзаці 2 пункту 28 Особливостей зазначено, що замовник в тендерній документації обов’язково зазначає інформацію про прийняття чи неприйняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів.
Проте ТД Замовника не містить інформації про прийняття чи неприйняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, чим не дотримано вимоги абзацу 2 пункту 28 Особливостей.
Також відповідно до пункту 10 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються такі відомості: перелік критеріїв оцінки та методика оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги кожного критерію.
Проте Замовником у ТД не зазначено відомості щодо питомої ваги критерію оцінки, чим не дотримано вимоги пункту 10 частини другої статті 22 Закону та абзацу 1 пункту 28 Особливостей.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено.
Відповідно до протоколу уповноваженої особи Замовника від 30.01.2024 № УО-014/24 тендерну пропозиції учасника ТОВ «ВСТ-ОЙЛ» відхилено на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей, та зазначено, що «учасник (ТОВ «ВСТ-ОЙЛ») на підтвердження п.п. 3.1.1. п. 3 Додатка 4 до тендерної документації надав наступні документи: «Якісні ДП, А-95.pdf».
В даному документі на підтвердження якості палива (бензин А-95 (або еквівалент)) був наданий паспорт якості № 11/10/2023 від 11 жовтня 2023 року, що не відповідає п.п. 3.1.1., а саме:
«3.1.1 Учасник надає у складі пропозиції зразки бланків дозволів що містять інформацію про вид палива, номінал, термін дії, засіб захисту, марку АЗС що реалізуватиме їх.
Для підтвердження відповідності товару технічним, якісним та кількісним характеристикам Учасники повинні надати в пропозиції спрощеної процедури гарантії якості продукції (завірені копії документів, які посвідчують якість товару, а саме: сертифікат відповідності, декларація відповідності та паспорти якості на кожен вид пального). Документ, що стосується паспорту якості, повинен бути виготовленим у 2024 році.
З метою підтвердження факту реалізації палива зазначеної Учасником якості, копії документів про якість повинні бути посвідчені власником/оператором/ліцензіатом/орендодавцем АЗС що використовуватиметься для обслуговування бланків дозволів Учасника.»
На підставі вищевказаного, Учасник у складі тендерної пропозиції не надав паспорту якості, який виготовлений у 2024 році на підтвердження якості наступного товару – бензин А-95 (або еквівалент), тому Замовник відхиляє пропозицію Учасника на підставі а. 1 п.п. 2 п. 44 Особливостей, а саме: «не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей».»
Аналогічно відповідно до протоколу уповноваженої особи Замовника від 31.01.2024 № УО-016/24 тендерну пропозиції учасника ТОВ «ПЕТРОЛ ПАРТНЕР» відхилено на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей, та зазначено, що «учасник (ТОВ «ПЕТРОЛ ПАРТНЕР») на підтвердження п.п. 3.1.1. п. 3 Додатка 4 до тендерної документації надав наступні документи: «Сертифікат+паспорт А-95-Євро5-Е0 Orlen Польща Петрол Партнер+.pdf».
В даному документі на підтвердження якості палива (бензин А-95 (або еквівалент)) був наданий паспорт якості № 1658-п/2023 від 22 грудня 2023 року, що не відповідає п.п. 3.1.1…
На підставі вищевказаного, Учасник у складі тендерної пропозиції не надав паспорту якості, який виготовлений у 2024 році на підтвердження якості наступного товару – бензин А-95 (або еквівалент), тому Замовник відхиляє пропозицію Учасника на підставі а. 1 п.п. 2 п. 44 Особливостей, а саме: «не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей».»
Відповідно до підпункту 5.1. пункту 5 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД Замовником визначено, що учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником у Додатку 4 до цієї документації.
Додатком 4 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі» до ТД Замовником визначено технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та вимоги щодо надання учасниками у складі тендерної пропозиції інформації та документів на підтвердження відповідності запропонованого товару таким вимогам Замовника.
У підпункті 3.1.1 пункту 3 Додатка 4 до ТД Замовником визначено, що учасник надає у складі пропозиції зразки бланків дозволів, що містять інформацію про вид палива, номінал, термін дії, засіб захисту, марку АЗС що реалізуватиме їх.
Для підтвердження відповідності товару технічним, якісним та кількісним характеристикам Учасники повинні надати в пропозиції спрощеної процедури гарантії якості продукції (завірені копії документів, які посвідчують якість товару, а саме: сертифікат відповідності, декларація відповідності та паспорти якості на кожен вид пального). Документ, що стосується паспорту якості, повинен бути виготовленим у 2024 році.
Учасник ТОВ «ВСТ-ОЙЛ» у складі тендерної пропозиції на підтвердження відповідності запропонованого товару технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі надав:
на дизельне паливо: Сертифікат відповідності від 17.01.2024 № DIN.00002-24, Сертифікат відповідності від 17.01.2024 № DIN.S.004-24, паспорт якості від 17.01.2024 № 7, декларація про відповідність від 17.01.2024;
на бензин А-95: Сертифікат відповідності від 11.10.2023 № DIN.00111-23, паспорт якості від 11.10.2023 № 11/10/2023, декларація про відповідність від 11.10.2023 № UA.TR.100.D0111-23.
Отже, наданий учасником ТОВ «ВСТ-ОЙЛ» у складі тендерної пропозиції паспорт якості від 11.10.2023 № 11/10/2023 на бензин А-95 виготовлений у 2023 році, а не у 2024 році, що не відповідає вимогам підпункту 3.1.1 пункту 3 Додатка 4 до ТД.
Відповідно до протоколу уповноваженої особи Замовника від 30.01.2024 № УО-014/24 тендерну пропозиції учасника ТОВ «ВСТ-ОЙЛ» відхилено на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Аналогічно учасник ТОВ «ПЕТРОЛ ПАРТНЕР» у складі тендерної пропозиції на підтвердження відповідності запропонованого товару технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі надав:
на дизельне паливо: Сертифікат відповідності від 15.12.2023 № UA.TR.037.00229-23, паспорт якості від 15.12.2023 № 1629-п/2023, сертифікат походження від 05.12.2023 № 506960, паспорт якості від 01.12.2023 № 169258_5470219, рішення за результатами оцінювання від 15.12.2023 № 489-Н/д, декларація про відповідність від 15.12.2023 № UA.037.D.00307-23, протокол випробувань від 13.12.2023 № 1629-п/2023, протокол випробувань від 15.12.2023 № 781/23, протокол випробувань від 15.12.2023 № 1454/23КР, акт відбирання зразка № 489-Н/д, сертифікат відповідності від 13.04.2023 № UA.TR.037.00104-23, паспорт якості від 13.04.2023 № 183-п/2023, сертифікат якості від 04.04.2023 № 1191/2023, сертифікат якості від 04.04.2023 № 1218/2023, сертифікат походження від 09.04.2023 № PL/MF/AN 0407559, декларація про відповідність від 13.04.2023 № UA.037.D.00104-23, протокол випробувань від 12.04.2023 № 182-п/2023, протокол випробувань від 12.04.2023 № 253/23, протокол випробувань від 12.04.2023 № 111/04-2023, рішення від 13.04.2023 № 183-Н/д, заявка на проведення робіт з оцінювання відповідності продукції вимогам технічних регламентів від 10.04.2023, протокол випробувань від 13.04.2023 № 518/23КР;
на бензин А-95: сертифікат відповідності від 23.12.2023 № UA.TR.037.00233-23, паспорт якості від 22.12.2023 № 1658-п/2023, протокол випробувань від 21.12.2023 № 1658-п/2023, протокол випробувань від 22.12.2023 № 1498/23КР, рішення за результатами оцінювання від 22.12.2023 № 494-Н/д, акт відбирання зразка від 19.12.2023 № 494-Н/д, декларація про відповідність від 22.12.2023 № UA.037.D.00311-23.
Отже, надані учасником ТОВ «ПЕТРОЛ ПАРТНЕР» у складі тендерної пропозиції паспорти якості від 15.12.2023 № 1629-п/2023, від 01.12.2023 № 169258_5470219 та від 13.04.2023 № 183-п/2023 на дизельне паливо та паспорт якості від 22.12.2023 № 1658-п/2023 на бензин А-95 виготовлені у 2023 році, а не у 2024 році, що не відповідає вимогам підпункту 3.1.1 пункту 3 Додатка 4 до ТД.
Відповідно до протоколу уповноваженої особи Замовника від 31.01.2024 № УО-016/24 тендерну пропозиції учасника ТОВ «ПЕТРОЛ ПАРТНЕР» відхилено на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Водночас Замовник у межах цієї процедури закупівлі закуповує саме товар за предметом закупівлі: ДК 021:2015:09130000-9: Нафта і дистиляти (бензин А-95, дизельне пальне (по талонах)) у кількості: Бензин А-95 - 14 000 літрів та Дизельне пальне - 31 500 літрів.
Слід зазначити, що згідно з наданими учасниками у складі тендерних пропозицій паспортами якості гарантійний строк зберігання дизельного палива становить 1 рік та бензину А-95 – 6 місяців.
Тобто, станом на момент проведення Замовником цієї процедури закупівлі вказаний гарантійний строк на запропонований учасниками товар ще не минув, усі надані сертифікати та паспорти якості є чинними на момент їх подання учасниками у складі тендерних пропозицій та, відповідно, технічні та якісні характеристики запропонованого учасниками товару цілком відповідають вимогам Замовника.
Отже, невідповідність в інформації та/або документах, що подані учасниками ТОВ «ВСТ-ОЙЛ» та ТОВ «ПЕТРОЛ ПАРТНЕР» у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, в частині виготовлення паспортів якості на дизельне паливо та на бензин А-95 у 2023 році, а не у 2024 році як вимагає Замовник у підпункті 3.1.1 пункту 3 Додатка 4 до ТД, може бути усунена учасниками процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей, оскільки рік виготовлення паспорту якості не є інформацією (та/або документом) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасниками процедури закупівлі в їх тендерних пропозиціях, та виправлення зазначеної невідповідності не призведе до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасниками процедури закупівлі у складі їх тендерних пропозицій, найменування товару, марки, моделі тощо.
Відповідно до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, Замовник розглянув тендерні пропозиції учасників ТОВ «ВСТ-ОЙЛ» та ТОВ «ПЕТРОЛ ПАРТНЕР» та 30.01.2024 та 31.01.2024 відповідно відхилив їх тендерні пропозиції згідно з абзацом 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей та не розмістив відповідно до пункту 43 Особливостей повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасниками процедури закупівлі у тендерних пропозиціях та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, в частині виготовлення паспортів якості на дизельне паливо та на бензин А-95 у 2023 році, а не у 2024 році як вимагає Замовник у підпункті 3.1.1 пункту 3 Додатка 4 до ТД.
На запит Південного офісу Держаудитслужби від 20.06.2024 щодо обґрунтування відхилення тендерних пропозицій учасників ТОВ «ВСТ-ОЙЛ» та ТОВ «ПЕТРОЛ ПАРТНЕР» згідно з абзацом 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей та нерозміщення відповідно до пункту 43 Особливостей повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасниками процедури закупівлі у тендерних пропозиціях та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, Замовник 24.06.2024 надав пояснення, в якому зазначив, зокрема, що «відповідно до діючого законодавства підтверджується, що Паспорт якості є документом, що відноситься до таких, які підтверджують безпосередньо показники якості палива та його відповідність нормативним документам… Відсутність паспорту якості та/або відсутність інформації в паспорті якості, яку вимагає Замовник не може бути невідповідністю, яку Учасник має право усунути протягом 24 годин з моменту публікації повідомлення про усунення таких невідповідностей відповідно до п.43 Постанови №1178 від 12.10.2022р., виправлення щодо паспорту якості або заміна паспорту якості неможлива, так як це зміна якісних характеристик предмета закупівлі.»
Проте надане Замовником пояснення не обґрунтовує прийняте Замовником рішення щодо відхилення тендерних пропозицій учасників ТОВ «ВСТ-ОЙЛ» та ТОВ «ПЕТРОЛ ПАРТНЕР» згідно з абзацом 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей та нерозміщення відповідно до пункту 43 Особливостей повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, оскільки рік виготовлення паспорту якості не є інформацією (та/або документом) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасниками процедури закупівлі в їх тендерних пропозиціях, та виправлення зазначеної невідповідності не призведе до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасниками процедури закупівлі у складі їх тендерних пропозицій, найменування товару, марки, моделі тощо, а розміщення Замовником повідомлення з вимогою про усунення виявлених ним під час розгляду тендерної пропозиції учасників процедури закупівлі невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасниками процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, є його обов’язком.
Крім того, у разі, коли учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, Замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника відповідно до абзацу 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей.
Отже, на порушення вимог пункту 43 Особливостей Замовник не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення учасниками процедури закупівлі ТОВ «ВСТ-ОЙЛ» та ТОВ «ПЕТРОЛ ПАРТНЕР» невідповідностей в інформації та/або документах, що подані ними у тендерних пропозиціях та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, а саме щодо виправлення помилки в частині надання учасниками паспортів якості на дизельне паливо та на бензин А-95 виготовлених у 2024 році відповідно до вимог підпункту 3.1.1 пункту 3 Додатка 4 до ТД , та на порушення абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник безпідставно відхилив тендерні пропозиції учасників ТОВ «ВСТ-ОЙЛ» та ТОВ «ПЕТРОЛ ПАРТНЕР» із зазначених у протоколах уповноваженої особи Замовника від 30.01.2024 № УО-014/24 та від 31.01.2024 № УО-016/24 підстав.
Також оскільки Замовником безпідставно відхилено тендерні пропозиції учасників ТОВ «ВСТ-ОЙЛ» та ТОВ «ПЕТРОЛ ПАРТНЕР», остаточна цінова пропозиція яких є меншою на 274 050,00 грн та 264 355,00 грн відповідно, ніж пропозиція наступного учасника процедури закупівлі ПП «ОККО-СЕРВІС», якого визначено переможцем процедури закупівлі, то Замовником не дотримано принципи здійснення публічних закупівель, визначених частиною першою статті 5 Закону, зокрема: максимальна економія, ефективність та пропорційність; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Відповідно до інформації, розміщеної на офіційному державному вебпорталі з відкритими даними про використання розпорядниками та одержувачами публічних коштів державного та місцевих бюджетів https://spending.gov.ua/new/, що є офіційним державним інформаційним ресурсом у мережі Інтернет, на якому оприлюднюється інформація згідно із Законом «Про відкритість використання публічних коштів», оплату за договором про закупівлю здійснено у повному обсязі на суму 2 388 750,00 гривень.
Період усунення порушень:
28.06.2024 14:58 - 13.07.2024 00:00
Дата публікації висновку:
28.06.2024 14:58
Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності
Номер протоколу:
15-0168/2024/пр
Дата відкриття провадження:
29.08.2024 00:00
Номер відкриття провадження :
3/521/7913/24
Законодавче обгрунтування:
Кодекс України про адміністративні правопорушення (8073-X, 2020-11-21) [164-14.3]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Згідно до Наказу №01-02/43 від 03.07.2024р.
На підставі висновку про результати моніторингу процедури закупівлі №UA-2024-01-19-004751-a «Нафта і дистиляти (бензин А-95, дизельне пальне (по талонах)) за ДК 021:2015: 09130000-9», наказую:
1. Провести роз’яснювальну бесіду з в.о. фахівця з державних закупівель Усенко В.В. щодо недопущення подібних помилок, які визначені в висновку.
2. Організувати проведення навчання з питань державних закупівель в поточному місяці та закріплення знань шляхом проведення відповідного тестування на знання законодавства у сфері публічних закупівель.
3. Розробити та затвердити графік проходження регулярного навчання у сфері публічних закупівель.
4. Відповідальність за п.1 залишаю за собою, п.2 та п.3 – направити до відділу бухгалтерії відповідним фахівцям.
Дата публікації звіту:
04.07.2024 08:48
Запити/Пояснення
Номер:
28fef89a3c7f4cbe8b096fa1f3cac9e4
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
20.06.2024 16:46
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
26.06.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу цієї процедури закупівлі відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в отриманні таких пояснень, інформації та документів:
1. Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Також надати посилання на сторінку власного вебсайту або іншого офіційного вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та очікуваної вартості предмета закупівлі.
2. Як Замовник може обґрунтувати рішення щодо відхилення тендерних пропозицій учасників процедури закупівлі товариства з обмеженою відповідальністю «ВСТ-ОЙЛ» (протокол уповноваженої особи від 30.01.2024 № УО-014/24) та товариства з обмеженою відповідальністю «ПЕТРОЛ ПАРТНЕР» (протокол уповноваженої особи від 31.01.2024 № УО-016/24) згідно з абзацом 2 підпункту 2 пункту 44 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості), та нерозміщення відповідно до пункту 43 Особливостей повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані зазначеними учасниками процедури закупівлі у тендерних пропозиціях та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, в частині надання учасниками у складі тендерних пропозицій на підтвердження відповідності запропонованого учасниками товару технічним та якісним характеристикам предмета закупівлі паспортів якості на бензин А-95, що виготовлений у 2023 році, а не у 2024 році, як вимагає Замовник у підпункті 3.1.1 пункту 3 Додатка 4 до тендерної документації, тоді як зазначена невідповідність може бути усунена учасниками процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей, оскільки виправлення вказаної помилки щодо дати виготовлення паспорту якості не призведе до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасниками процедури закупівлі у складі їх тендерних пропозицій, найменування товару, марки, моделі тощо.
Водночас відповідно до наданих учасниками у складі тендерних пропозицій паспортів якості на бензин А-95 гарантійний строк його зберігання становить 6 місяців, тобто станом на момент проведення Замовником цієї процедури закупівлі вказаний гарантійний строк на товар ще не минув та, відповідно, технічні та якісні характеристики запропонованого учасниками товару цілком відповідають вимогам Замовника.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Разом з тим повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог представників органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
9d2074d47507415f89f8f9768aab0a7c
Назва:
Відповідь на Запит
Дата опублікування:
24.06.2024 11:15
Опис:
На запит Державної аудиторської служби України про надання пояснень в рамках моніторингу (рішення про початок моніторингу від 17.06.2021 UA-M-2024-06-17-000073) процедури закупівлі «Нафта і дистиляти (бензин А-95, дизельне пальне (по талонах)) за ДК 021:2015: 09130000-9» (ДК 021:2015:09130000-9: Нафта і дистиляти) з очікуваною вартістю 2 500 000,00 грн. з ПДВ, що оприлюднена в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-01-19-004751-a, повідомляємо наступне:
Стосовно першого пункту:
1. Відповідно до першої частини запитання від Державної аудиторської служби України, а саме – «Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?» надаємо наступну відповідь:
Очікувана вартість предмета закупівлі «Нафта і дистиляти (бензин А-95, дизельне пальне (по талонах)) за ДК 021:2015: 09130000-9» (UA-2024-01-19-004751-a) визначена Замовником на підставі Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства від 18.02.2020 № 275, шляхом вивчення загальнодоступної відкритої інформації про ціни.
2. Згідно до другої частини запитання від Державної аудиторської служби України, а саме «Також надати посилання на сторінку власного вебсайту або іншого офіційного вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та очікуваної вартості предмета закупівлі.» повідомляємо наступне:
Враховуючи зміст запитуваної інформації та те, що Закон України «Про публічні закупівлі» не містить зобов’язуючих норм щодо змісту на форми обґрунтування, як окремого, чітко визначеного законодавством документа, стосовно розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначення очікуваної вартості, а також обов’язку щодо оприлюднення такої інформації (документа) на сторінці власного веб-сайту, доцільно дійти висновку, що в правову основу зазначеного запиту покладено припис пункту 41 Постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11.10.2016 № 710 (далі – Постанова), яким вказану Постанову доповнено згідно з Постановою КМ №1266 від 16.12.2020.
Відповідно до положень пункту 1.5 Статуту КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА ЕЛЕКТРИЧНИХ МЕРЕЖ ЗОВНІШНЬОГО ОСВІТЛЕННЯ «ОДЕСМІСЬКСВІТЛО» (далі – Статут), КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА ЕЛЕКТРИЧНИХ МЕРЕЖ ЗОВНІШНЬОГО ОСВІТЛЕННЯ «ОДЕСМІСЬКСВІТЛО» (далі за змістом Статуту, -Підприємство) у своїй діяльності керується Конституцією України, цим Статутом, Господарським кодексом України, нормативно-правовими актами органів місцевого самоврядування і чинним законодавством України.
Згідно зі Статутом метою діяльності Підприємства є задоволення міських, суспільних потреб шляхом систематичного здійснення виробничої, торговельної та іншої господарської діяльності з метою отримання прибутку в порядку, передбаченому законодавством.
Відповідно до положень пункту 2.3 Статуту Засновником Підприємства є Одеська міська рада (власником майна Підприємства є територіальна громада м. Одеса в особі Одеської міської ради).
Відповідні відомості містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (доступ до якого є вільним за посиланням: https://usr.minjust.gov.ua/content/free-search/person-result), в якому зокрема, містяться наступні відомості про організаційно-правову форму Підприємства: КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО.
Слід також звернути увагу на те, що КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА ЕЛЕКТРИЧНИХ МЕРЕЖ ЗОВНІШНЬОГО ОСВІТЛЕННЯ «ОДЕСМІСЬКСВІТЛО» не є суб’єктом господарювання державного сектору економіки, оскільки суб’єктами господарювання державного сектора економіки є суб’єкти, що діють на основі лише державної власності, а також суб’єкти, державна частка у статутному капіталі яких перевищує 50 % чи становить величину, яка забезпечує державі право вирішального впливу на господарську діяльність цих суб’єктів (частина друга статті 22 Господарського кодексу України).
З цього приводу доцільно вказати про відсутність інформації щодо КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА ЕЛЕКТРИЧНИХ МЕРЕЖ ЗОВНІШНЬОГО ОСВІТЛЕННЯ «ОДЕСМІСЬКСВІТЛО» у Реєстрі (переліку) суб'єктів господарювання державного сектору економіки (державних підприємств, їх об'єднань, дочірніх підприємств та господарських товариств, державна частка у статутному капіталі яких перевищує 50 відсотків, розміщеному на офіційному вебсайті Фонду державного майна України, за посиланням: http://www.spfu.gov.ua/ua/content/civil-access-data--Edinij-reestr-ob-ektiv-derzhavnoi-vlasnosti.html.
КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО ЕЛЕКТРИЧНИХ МЕРЕЖ ЗОВНІШНЬОГО ОСВІТЛЕННЯ «ОДЕСМІСЬКСВІТЛО» згідно із Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) належить до замовників, які здійснюють закупівлі відповідно до цього Закону (пункт 3 частини першої статті 2 Закону).
Водночас необхідно підкреслити, що КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО ЕЛЕКТРИЧНИХ МЕРЕЖ ЗОВНІШНЬОГО ОСВІТЛЕННЯ «ОДЕСМІСЬКСВІТЛО» відповідно до Бюджетного кодексу України не є ані головним розпорядникам бюджетних коштів, ані розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня (пункт 18, пункт 47 частини першої статті 2 та стаття 22 Бюджетного кодексу України). Згідно з пунктом 38 частини першої статті 2 Бюджетного кодексу України КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО ЕЛЕКТРИЧНИХ МЕРЕЖ ЗОВНІШНЬОГО ОСВІТЛЕННЯ «ОДЕСМІСЬКСВІТЛО» (далі – КПЕМЗО «Одесміськсвітло»/Замовник) є одержувачем бюджетних коштів: суб'єкт господарювання, який не має статусу бюджетної установи, уповноважений головним розпорядником бюджетних коштів (Департаментом міського господарства Одеської міської ради) на здійснення заходів, передбачених бюджетною програмою, та отримує на їх виконання кошти місцевого бюджету, у випадках розподілу бюджетних асигнувань за відповідними рішеннями Одеської міської ради. На підтвердження цього, КПЕМЗО «Одесміськсвітло» як одержувач бюджетних коштів надає витяг з Єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів, розміщеного на офіційному вебсайті Державної казначейської служби України, за посиланням: https://www.treasury.gov.ua/ua/kaznachejstvo-informuye/yedinij-reyestr-rozporyadnikiv-ta-oderzhuvachiv-byudzhetnih-koshtiv (додаток № 1).
Тобто замовникам, які належать до розпорядників бюджетних коштів (перелік яких визначено згідно з Єдиним реєстром розпорядників бюджетних коштів) та до суб’єктів господарювання державного сектору економіки (згідно з реєстром, розміщеним на офіційному вебсайті Фонду державного майна України), потрібно оприлюднювати інформацію, визначену пунктом 4-1 Постанови № 710.
Виходячи зі змісту пункту 4-1 Постанови № 710, вимоги щодо оприлюднення обґрунтування стосовно предмета закупівлі не стосується одержувачів бюджетних коштів за умови, якщо такі підприємства не є розпорядниками бюджетних коштів, оскільки їх немає у переліку цього пункту Постанови № 710.
У зв’язку з наведеним вважаємо за необхідне зазначити, що не вбачаємо правових підстав поширення дії вказаної норми на закупівлю «Нафта і дистиляти (бензин А-95, дизельне пальне (по талонах)) за ДК 021:2015: 09130000-9» (ДК 021:2015:09130000-9: Нафта і дистиляти) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-01-19-004751-a).
Стосовно другого пункту:
1. Відповідно до першої частини запитання від Державної аудиторської служби України, а саме – «Як Замовник може обґрунтувати рішення щодо відхилення тендерних пропозицій учасників процедури закупівлі товариства з обмеженою відповідальністю «ВСТ-ОЙЛ» (протокол уповноваженої особи від 30.01.2024 № УО-014/24) та товариства з обмеженою відповідальністю «ПЕТРОЛ ПАРТНЕР» (протокол уповноваженої особи від 31.01.2024 № УО-016/24) згідно з абзацом 2 підпункту 2 пункту 44 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості), та нерозміщення відповідно до пункту 43 Особливостей повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані зазначеними учасниками процедури закупівлі у тендерних пропозиціях та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, в частині надання учасниками у складі тендерних пропозицій на підтвердження відповідності запропонованого учасниками товару технічним та якісним характеристикам предмета закупівлі паспортів якості на бензин А-95, що виготовлений у 2023 році, а не у 2024 році, як вимагає Замовник у підпункті 3.1.1 пункту 3 Додатка 4 до тендерної документації, тоді як зазначена невідповідність може бути усунена учасниками процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей, оскільки виправлення вказаної помилки щодо дати виготовлення паспорту якості не призведе до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасниками процедури закупівлі у складі їх тендерних пропозицій, найменування товару, марки, моделі тощо.» додатково надаємо аргументацію та обґрунтування прийнятих рішень Замовником:
Відповідно до п.3.1.1. Додатку 4 до Тендерної документації вимагається наступне:
«3.1.1 Учасник надає у складі пропозиції зразки бланків дозволів що містять інформацію про вид палива , номінал , термін дії, засіб захисту , марку АЗС що реалізуватиме їх.
Для підтвердження відповідності товару технічним, якісним та кількісним характеристикам Учасники повинні надати в пропозиції спрощеної процедури гарантії якості продукції (завірені копії документів, які посвідчують якість товару, а саме: сертифікат відповідності, декларація відповідності та паспорти якості на кожен вид пального). Документ, що стосується паспорту якості, повинен бути виготовленим у 2024 році.
З метою підтвердження факту реалізації палива зазначеної Учасником якості , копії документів про якість повинні бути посвідчені власником/оператором/ ліцензіатом/орендодавцем АЗС що використовуватиметься для обслуговувння блнків дозволів Учасника.»
У вищезазначеному пункті вказано, що Документ, що стосується паспорту якості, повинен бути виготовленим у 2024 році.
Відповідно до Інструкції з контролювання якості нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України (затверджена Наказом Міністерства палива та енергетики України, Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 4 червня 2007 р. N 271/121) визначено, що Паспорт якості - документ, що містить дані для ідентифікації та фактичні значення показників якості нафти та/або нафтопродуктів, отримані в результаті лабораторних випробувань, і їх відповідність вимогам нормативних документів.
Тобто, відповідно до діючого законодавства підтверджується, що Паспорт якості є документом, що відноситься до таких, які підтверджують безпосередньо показники якості палива та його відповідність нормативним документам.
Законодавство у сфері публічних закупівель, а саме Постанова №1178 від 12.10.2022 року визначає в п.43 Даної постанови наступне
«43. Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.»
Відсутність паспорту якості та/або відсутність інформації в паспорті якості, яку вимагає Замовник не може бути невідповідністю, яку Учасник має право усунути протягом 24 годин з моменту публікації повідомлення про усунення таких невідповідностей відповідно до п.43 Постанови №1178 від 12.10.2022р., виправлення щодо паспорту якості або заміна паспорту якості неможлива, так як це зміна якісних характеристик предмета закупівлі.
У відповідь на останній абзац 2-го запитання, а саме «Водночас відповідно до наданих учасниками у складі тендерних пропозицій паспортів якості на бензин А-95 гарантійний строк його зберігання становить 6 місяців, тобто станом на момент проведення Замовником цієї процедури закупівлі вказаний гарантійний строк на товар ще не минув та, відповідно, технічні та якісні характеристики запропонованого учасниками товару цілком відповідають вимогам Замовника» зазначаємо, що в тендерній документації не має вимоги щодо гарантійного строку зберігання палива – Замовник не має право визначати додаткові критерії під час розгляду документів, якщо такі критерії не зазначені в тендерній документації.