-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з прибирання та підмітання вулиць (прибирання та підмітання вулиць Могилів-Подільської міської територіальної громади Могилів-Подільського району Вінницької області).
Завершена
5 839 045.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 29 195.23 UAH
мін. крок: 0.5% або 29 195.23 UAH
Номер:
bd15c3cd52bb4578ad2d82c3aaa718d2
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-11-18-000028
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
18.11.2024 00:00
Період моніторингу:
18.11.2024 15:52 - 10.12.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
18.11.2024 №97-з
Вінниця
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178, та згідно з підпунктом 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18 із змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Олена ВАХНОВСЬКА
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області
від 18.11.2024 №97-з
Витяг з переліку закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
5. UA-2024-01-18-013451-a, 18.01.2024 Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо розгляду тендерної пропозиції Могилів-Подільського міського комунального підприємства «Комбінат комунальних підприємств» установлено порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону, пункту 43 Постанови №1178.
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону із урахуванням вимог Постанови №1178, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 09 грудня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), із урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178, в редакції чинній на час здійснення закупівлі (далі – Постанова №1178), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2024 рік Управління житлово-комунального господарства Могилів-Подільської міської ради (далі - Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 16 січня 2024 року №70 (зі змінами), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію Могилів-Подільське міське комунальне підприємство «Комбінат комунальних підприємств», протокольне рішення уповноваженої особи від 29 січня 2024 року №13, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, договір про закупівлю послуг від 07 лютого 2024 року №29 (далі – Договір), повідомлення про внесення змін до договору, додаткову угоду від 11 жовтня 2024 року №01 та пояснення (інформацію та документи) Замовника, отримані 28 листопада 2024 року, 03 та 06 грудня 2024 року через електронну систему закупівель.
За результатами моніторингу закупівлі установлено, що відповідно до підпункту 1.2 пункту 1 таблиці 1.1 Додатку №1 «Кваліфікаційні критерії до учасників та перелік документів, що мають бути надані для підтвердження кваліфікації» до тендерної документації Замовником установлено, що учасник на підтвердження кваліфікаційного критерію щодо наявності обладнання та матеріально-технічної бази повинен надати Інформаційну довідку Держпродспоживслужби видану не раніше ніж за 90 днів до дати подання про облік дорожньо-будівельної техніки учасника.
Однак, моніторингом установлено, що у складі тендерної пропозиції учасника Могилів-Подільське міське комунальне підприємство «Комбінат комунальних підприємств» Інформаційна довідка Держпродспоживслужби про облік дорожньо-будівельної техніки учасника відсутня, чим не дотримано вимог підпункту 1.2 пункту 1 таблиці 1.1 Додатку №1 до тендерної документації.
На запит Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області від 03 грудня 2024 року (далі – Управління) про надання пояснення, зокрема, щодо виконання вищезазначеної вимоги, Замовник зазначив: «Відповідно до інформаційної довідки №42 від 25.01.2024 та листа №13 від 23.01.2024 які висвітлені на електронному майданчику, МПМКП «Комбінат комунальних підприємств» звернулося до ГУ Держпродспоживслужби у Вінницькій області для одержання інформаційної довідки стосовно зареєстрованої техніки. В зв’язку із тим, що термін на обробку інформації та надання довідки Держпродспоживслубою більший за період подання тендерної пропозиції, а технічна можливість довантажити файли Учасником процедури закупівлі після підписання договору відсутня, Переможець процедури закупівлі 13.02.2024 надав вищезазначену довідку в паперовому вигляді».
Водночас, надане Замовником пояснення не спростовує виявлене порушення, оскільки відповідно до статті 12 Закону подання інформації під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Замовникам забороняється вимагати від учасників подання у паперовому вигляді інформації, поданої ними під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. При цьому, постановою Касаційного адміністративного суду Верховного Суду України від 02 березня 2023 року у справі № 640/26603/21 (далі – Постанова) суд виснував, що публічна закупівля здійснюється поетапно, завершальним етапом якого є укладення та виконання договору. Враховуючи те, що принцип прозорості повинен застосовуватись на усіх етапах закупівель, а електронна система закупівель забезпечує, зокрема, обмін інформацією і документами саме в електронному вигляді, виключним способом взаємодії між учасниками закупівлі та Замовником є електронна система закупівель.
Крім того, установлено, що відповідно до підпункту 2.1 пункту 2 таблиці 1.1 Додатку №1 «Кваліфікаційні критерії до учасників та перелік документів, що мають бути надані для підтвердження кваліфікації» до тендерної документації Замовником установлено що учасник на підтвердження кваліфікаційного критерію щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, має надати інформацію про працівників учасника, які будуть залучені до виконання договору, згідно форми 2. При цьому, Замовником у таблиці форми 2 до тендерної документації, визначені такі позиції, як: прізвище, ім’я, по батькові працівника; спеціальність, розряд; стаж роботи за спеціальністю.
На виконання вищевказаної вимоги у складі тендерної пропозиції учасника Могилів-Подільське міське комунальне підприємство «Комбінат комунальних підприємств» надано Довідку щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для постачання надання послуг від 25 січня 2024 року №20, у вигляді таблиці визначеної формою 2, з зазначенням: прізвища, ім’я, по батькові працівника, спеціальності та стажу роботи за спеціальністю.
Однак, у наданій учасником Могилів-Подільське міське комунальне підприємство «Комбінат комунальних підприємств» Довідці щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для постачання надання послуг, відсутня інформація яка передбачена позицією «Спеціальність, розряд» форми 2, стосовно розряду працівників, чим не дотримано вимог підпункту 2.1. пункту 2 таблиці №1.1 Додатку №1 до тендерної документації.
На запит Управління від 03 грудня 2024 року про надання пояснення, зокрема, щодо виконання вищезазначеної вимоги, Замовник зазначив, що «Розряд працівників не є суттєвою вимогою при визначенні результатів процедури закупівлі послуг з прибирання та підмітання вулиць так як двірники відносяться до низькокваліфікованих працівників де розряд прирівнюється до першого».
Окрім того, установлено, що відповідно до підпунктів 3.1 та 3.2 пункту 3 таблиці 1.1 Додатку №1 «Кваліфікаційні критерії до учасників та перелік документів, що мають бути надані для підтвердження кваліфікації» до тендерної документації, Замовником установлено, що учасник на підтвердження кваліфікаційного критерію щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів має надати інформацію про досвід виконання аналогічного договору у вигляді довідки згідно форми 3 та копію аналогічного договору з додатками (розрахунками договірної ціни), а також акти виконаних робіт по договору.
На виконання вищевказаної вимоги учасник Могилів-Подільське міське комунальне підприємство «Комбінат комунальних підприємств» у складі тендерної пропозиції надав Довідку про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів від 25 січня 2024 року №47, за формою 3, а також, копію договору від 07 вересня 2022 року №131, укладеного Замовником з Могилів-Подільським міським комунальним підприємством «Комбінат комунальних підприємств», з додатками до нього та додатковою угодою від 30 грудня 2022 року №02.
Однак, у складі тендерної пропозиції учасника Могилів-Подільське міське комунальне підприємство «Комбінат комунальних підприємств» відсутні акти виконаних робіт (наданих послуг) за договором від 07 вересня 2022 року №131, чим не дотримано вимог підпункту 3.2 пункту 3 таблиці 1.1 Додатку №1 до тендерної документації.
На запит Управління від 03 грудня 2024 року про надання пояснення, зокрема, щодо виконання вищезазначеної вимоги, Замовник зазначив, що «Досвід виконання аналогічних договорів підтверджено оприлюдненим аналогічним договором з додатками та розрахунками а також наявністю позитивного листа-відгуку. Оприлюднення актів виконаних робіт передбачено Замовником для порівняння послуг згідно технічного завдання, що висвітлено в процедурі закупівлі та робіт, які здатен виконувати Учасник процедури закупівлі. Договір №131 від 07.09.2022 року, який оприлюднений на електронному майданчику, укладений між Управлінням та Могилів-Подільським міським комунальним підприємством «Комбінат комунальних підприємств». Враховуючи даний факт, Підприємство надавало аналогічні послуги в 2022 році про що свідчать акти виконаних робіт які є в обох сторін».
Слід зазначити, що пунктом 43 Постанови №1178 визначено, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Разом з цим, Замовник під час розгляду тендерної пропозиції учасника Могилів-Подільське міське комунальне підприємство «Комбінат комунальних підприємств» не виявив вищезазначених невідповідностей та на порушення вимог пункту 43 Постанови №1178 не надав можливість даному учаснику усунути невідповідності в цій частині.
Відповідно до пункту 3 Постанови №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням Постанови №1178 та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Абзацом другим пункту 1 частини першої статті 31 Закону передбачено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону.
Однак, на порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі Могилів-Подільське міське комунальне підприємство «Комбінат комунальних підприємств», як таку, що не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону, а визнав його переможцем та уклав з ним Договір на суму 5 834 207,82 грн.
Період усунення порушень:
09.12.2024 17:34 - 24.12.2024 00:00
Дата публікації висновку:
09.12.2024 17:34
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Про розгляд висновку Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, щодо закупівлі за предметом «Послуги з прибирання та підмітання вулиць (прибирання та підмітання вулиць Могилів-Подільської міської територіальної громади Могилів-Подільського району Вінницької області).» код ДК 021:2015 - 90610000-6 Послуги з прибирання та підмітання вулиць (далі - Закупівля) та прийняття рішення про надання відповідних пояснень.
Ідентифікатор закупівлі UA-2024-01-18-013451-a
9.12.2024 уповноваженою особою Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, був опублікований висновок про наявність порушень законодавства закупівлі UA-2024-01-18-013451-a (ID моніторингу: UA-M-2024-11-18-000028) про наступне:
1. «За результатами аналізу питання щодо розгляду тендерної пропозиції Могилів-Подільського міського комунального підприємства «Комбінат комунальних підприємств» установлено порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону, пункту 43 Постанови №1178.
2. За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону із урахуванням вимог Постанови №1178, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення - порушень не установлено.»
Уповноваженою особою Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області за результатом моніторингу UA-M-2024-11-18-000028 було зобов’язано Замовника Здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Крім того, аналізуючи висновок Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області в частині виявлених порушень під час проведення моніторингу та необхідні заходи їх усунення шляхом припинення зобов’язань за договором, що наразі виконаний, Управління житлово-комунального господарства вважає таке виключним заходом, обрання якого можливе у разі, якщо виявлені порушення реально створюють загрозу корупційним діям і зловживанням.
Статтею 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» передбачено права органу державного фінансового контролю, зокрема, пред’являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов’язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства. Проте ні вказаним Законом, ні іншим нормативно-правовим актом безпосередньо не встановлено право органів фінансового контролю вимагати розірвання договорів про закупівлю.
У висновку про результати моніторингу закупівлі взагалі не йде мова про неефективне, незаконне, нецільове використання бюджетних коштів, що не узгоджується з Вашою вимогою про розірвання укладеного договору про закупівлю.
Наголошуємо, що усі без виключення зауваження Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, на нашу думку, носять суто формальний характер, оскільки жодне з них не пов’язано із забезпеченням ефективного та прозорого здійснення закупівель, створенням конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобіганням проявам корупції у цій сфері, розвитком добросовісної конкуренції.
Висновок Держаудитслужби не відповідає критерію «пропорційності», оскільки вимога розірвати такий, який сумлінно виконується сторонами, може призвести до безпідставного порушення майнових прав господарюючих суб’єктів — сторін договору про закупівлю.
Окрім того, щоб усунути порушення законодавства в сфері публічних закупівель, необхідно конкретизувати, яких саме заходів має вжити Замовник та визначити спосіб усунення виявлених під час моніторингу порушень. Можливість усунення виявлених порушень прямо залежить від чіткого визначення суб’єктом владних повноважень конкретного заходу (варіанта поведінки), якого слід вжити уповноваженій особі замовника для усунення порушень. Спонукання замовника самостійно визначити на підставі невизначених норм, які саме заходи слід вжити для усунення виявлених порушень, у свою чергу, може призвести до нового можливого порушення позивачем чинного законодавства.
На нашу думку недоліки тендерної документації процедури закупівлі безпосередньо не впливають на конкуренцію на відкритих торгах і відповідно ефективність витрачання фінансових ресурсів. Тому просимо врахувати ст. 22 КУпАП, яка передбачає можливість звільнення від адміністративної відповідальності при малозначності правопорушення.
Дата публікації звіту:
13.12.2024 14:03
Запити/Пояснення
Номер:
f7e973507acd4babb5969b7f10705d02
Назва:
Запит на пояснення
Дата опублікування:
25.11.2024 14:22
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
29.11.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі послуг з прибирання та підмітання вулиць Могилів-Подільської міської територіальної громади Могилів-Подільського району Вінницької області) (ДК 021:2015:90610000-6: Послуги з прибирання та підмітання вулиць) (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2024-01-18-013451-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів), а саме:
1. Надати інформацію та відповідні документи на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість. Також надайте посилання на сторінку вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі.
2. Яким чином замовником розглянуто тендерну пропозицію учасника Могилів-Подільське міське комунальне підприємство «Комбінат комунальних підприємств» на відповідність вимогам пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178, в редакції чинній на час здійснення закупівлі, в частині пов’язаності осіб з уповноваженою особою (особами) та/або з керівником замовника?
Інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненні, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподаткованих мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
99a738100682463b9dbbea27f1aacdda
Назва:
Пояснення відповідно запиту Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, щодо проведення закупівлі послуг з прибирання та підмітання вулиць Могилів-Подільської міської територіальної громади Могилів-Подільського району Вінницької області
Дата опублікування:
28.11.2024 17:07
Опис:
Про розгляд запиту Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області від 25.11.2024 р., щодо закупівлі за предметом «Послуги з прибирання та підмітання вулиць (прибирання та підмітання вулиць Могилів-Подільської міської територіальної громади Могилів-Подільського району Вінницької області).» код ДК 021:2015 - 90610000-6 Послуги з прибирання та підмітання вулиць.
ідентифікатор закупівлі UA-2024-01-18-013451-a
1. Надати інформацію та відповідні документи на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість. Також надайте посилання на сторінку вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі.
- Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі обґрунтовано відповідно до потреб Замовника. Обсяги послуг підраховані відповідно протяжності вулиць Могилів-Подільської міської територіальної громади Могилів-Подільського району Вінницької області, площі скверів, газонів, тротуарів і.т.д. (детально описано в технічному завданні, копія додається).
- Очікувана вартість предмета закупівлі визначена виходячи із обсягів передбачених послуг та розцінки вартості затрачених нормо-годин, вартості надання послуг за аналогічний попередній період та відповідно наявних бюджетних асигнувань.
Згідно:
Наказу Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 16.03.2010 № 72 “Про затвердження Норм часу на роботи з прибирання об’єктів благоустрою населених пунктів“;
Наказу Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 05.02.2004 №27 “Про затвердження збірника “Норми часу (виробітку) на роботи з озеленення“;
Наказу Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 07.07.2007 № 76 “Про затвердження Ресурсних елементних кошторисних норм утримання об’єктів вулично-дорожньої мережі населених пунктів”;
- Обґрунтування технічних та якісні характеристик предмета закупівлі повністю описані в технічному завданні та висвітлено на сторінці Могилів-Подільської міської ради (https://mpmr.gov.ua/29012024-poslugi-z-pribiranna-ta-pidmitanna-vulic-pribiranna-ta-pidmitanna-vulic-mogiliv-podilskoi-miskoi-teritorialnoi-gromadi-mogiliv-podilskogo-rajonu-vinnickoi-oblasti.html).
2. Яким чином замовником розглянуто тендерну пропозицію учасника Могилів-Подільське міське комунальне підприємство «Комбінат комунальних підприємств» на відповідність вимогам пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178, в редакції чинній на час здійснення закупівлі, в частині пов’язаності осіб з уповноваженою особою (особами) та/або з керівником замовника?
Відповідно до ст. 172 Цивільного кодексу України, територіальні громади набувають і здійснюють цивільні права та обов'язки через органи місцевого самоврядування у межах їхньої компетенції, встановленої законом.
В свою чергу – комунальне підприємство – це самостійний суб’єкт господарювання, створений компетентним органом державної влади, або органу місцевого самоврядування, або іншими суб’єктами для задоволення суспільних та особистих потреб шляхом систематичного здійснення виробничої, науково-дослідної, торговельної, іншої господарської діяльності в порядку, передбаченому Господарським кодексом України та іншими законами.
Статтею 62 Господарського кодексу встановлено встановлено, що підприємство є юридичною особою, має відокремлене майно, самостійний баланс, рахунки в установах банків та може мати печатки.
Відповідно до ст. 17 Закону України «Про місцеве самоврядування» відносини органів місцевого самоврядування з підприємствами, установами та організаціями, що перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, будуються на засадах їх підпорядкованості, підзвітності та підконтрольності органам місцевого самоврядування.
Частиною 2 ст. 23 Господарського кодексу України передбачено, що відносини органів місцевого самоврядування з суб'єктами господарювання у випадках, передбачених законом, можуть здійснюватися також на договірних засадах.
Частиною першою ст..173 Господарського кодексу України встановлено, що господарським визнається зобов'язання, що виникає між суб'єктом господарювання та іншим учасником (учасниками) відносин у сфері господарювання з підстав, передбачених цим Кодексом, в силу якого один суб'єкт (зобов'язана сторона, у тому числі боржник) зобов'язаний вчинити певну дію господарського чи управлінсько-господарського характеру на користь іншого суб'єкта (виконати роботу, передати майно, сплатити гроші, надати інформацію тощо), або утриматися від певних дій, а інший суб'єкт (управнена сторона, у тому числі кредитор) має право вимагати від зобов'язаної сторони виконання її обов'язку.
Тобто в таких відносинах орган місцевого самоврядування та комунальне підприємство виступає, як дві юридичні особи між якими на підставі договору виникають господарські зобов’язання.
Доводимо до відома, що замовником закупівлі є Управління житлово-комунального господарства Могилів-Подільської міської ради в особі начальника (Стратійчука Ігоря Павловича) який не має вирішального впливу, не контролює та не контролюється учасником закупівлі (Могилів-Подільське міське комунальне підприємство "Комбінат комунальних підприємств").
Згідно п. 3.2. статуту Могилів-Подільського міського комунального підприємства «Комбінат комунальних підприємств» (що опубліковано серед документів учасника закупівлі):
«3.2. Підприємство має самостійний баланс, розрахунковий, валютний та інші рахунки, круглу печатку зі своїм найменуванням, штамп, інші печатки, штампи і реквізити, діє на принципах повного господарського розрахунку і самоокупності; несе відповідальність по прийнятих на себе зобов’язань перед партнерами, по заключених договорах, перед державним бюджетом та бюджетом громади та банками, Підприємство може мати знак для товарів і послуг, який реєструється відповідно до чинного законодавства.»
За положеннями Закону України "Про публічні закупівлі" сама по собі пов`язаність замовника з учасником не є підставою для прийняття рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та відхиленні тендерної пропозиції учасника. В той же час, такою підставою є пов`язаність самих учасників між собою.
Дослідивши судову практику:
- Постанову Верховного Суду України від 22.06.2023 у справі № 922/2502/21 п. 54, 55, 56.
- Постанову Верховного Суду України від 02.09.2022 у справі № 922/2062/21
повідомляємо:
З положень статуту Могилів-Подільського міського комунального підприємства «Комбінат комунальних підприємств» вбачається, що Управління житлово-комунального господарства Могилів-Подільської міської ради не має право втручатись в оперативну та господарську діяльність Могилів-Подільського міського комунального підприємства «Комбінат комунальних підприємств», а також не має право втручатись та не має можливості здійснювати вирішальний вплив на господарську діяльність Могилів-Подільського міського комунального підприємства «Комбінат комунальних підприємств».
До того ж, Управління житлово-комунального господарства Могилів-Подільської міської ради не є органом управління та не володіє часткою (паєм, пакетом акцій), яка становить не менше ніж 25 відсотків статутного капіталу учасника процедури закупівлі.
Уповноважена особа, керівник Управління житлово-комунального господарства Могилів-Подільської міської ради та / або члени їхніх сімей, не здійснюють контроль над Могилів-Подільським міським комунальним підприємством «Комбінат комунальних підприємств» та не уповноважені здійснювати від імені підприємства юридичні дії, спрямовані на встановлення, зміну або припинення цивільно-правових відносин.
Беручи до уваги досвід проведення аналогічних закупівель минулих років, де замовником та учасником закупівель були ті самі юридичні особи, та результати проведених моніторингів, а саме:
- Ідентифікатор закупівлі UA-2023-01-06-000674-a
ID моніторингу: UA-M-2023-05-01-000025
Перевірка проводилась Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області
Дата публікації висновку: 16 травня 2023 13:24
- Ідентифікатор закупівлі UA-2022-08-03-002066-a
ID моніторингу: UA-M-2022-09-27-000014
Перевірка проводилась Управлінням Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області
Дата публікації висновку: 18 жовтня 2022 15:52
- Ідентифікатор закупівлі UA-2022-01-12-002243-a
ID моніторингу: UA-M-2022-04-22-000007
Перевірка проводилась Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області
Дата публікації висновку: 13 травня 2022 11:53
та відсутність під час проведення моніторингу жодного зауваження щодо можливості пов’язаності Управління житлово-комунального господарства Могилів-Подільської міської ради з Могилів-Подільським міським комунальним підприємством "Комбінат комунальних підприємств", дотримуючись принципам здійснення закупівель та недискримінації учасників ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», уповноваженою особою прийнято рішення про розгляд комерційної пропозиції учасника.
Номер:
3e0cc372971c498b9feed9cc0037a39e
Назва:
Пояснення відповідно запиту Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, щодо проведення закупівлі послуг з прибирання та підмітання вулиць Могилів-Подільської міської територіальної громади Могилів-Подільського району Вінницької області
Дата опублікування:
28.11.2024 17:08
Опис:
Про розгляд запиту Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області від 25.11.2024 р., щодо закупівлі за предметом «Послуги з прибирання та підмітання вулиць (прибирання та підмітання вулиць Могилів-Подільської міської територіальної громади Могилів-Подільського району Вінницької області).» код ДК 021:2015 - 90610000-6 Послуги з прибирання та підмітання вулиць.
ідентифікатор закупівлі UA-2024-01-18-013451-a
1. Надати інформацію та відповідні документи на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість. Також надайте посилання на сторінку вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі.
- Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі обґрунтовано відповідно до потреб Замовника. Обсяги послуг підраховані відповідно протяжності вулиць Могилів-Подільської міської територіальної громади Могилів-Подільського району Вінницької області, площі скверів, газонів, тротуарів і.т.д. (детально описано в технічному завданні, копія додається).
- Очікувана вартість предмета закупівлі визначена виходячи із обсягів передбачених послуг та розцінки вартості затрачених нормо-годин, вартості надання послуг за аналогічний попередній період та відповідно наявних бюджетних асигнувань.
Згідно:
Наказу Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 16.03.2010 № 72 “Про затвердження Норм часу на роботи з прибирання об’єктів благоустрою населених пунктів“;
Наказу Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 05.02.2004 №27 “Про затвердження збірника “Норми часу (виробітку) на роботи з озеленення“;
Наказу Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 07.07.2007 № 76 “Про затвердження Ресурсних елементних кошторисних норм утримання об’єктів вулично-дорожньої мережі населених пунктів”;
- Обґрунтування технічних та якісні характеристик предмета закупівлі повністю описані в технічному завданні та висвітлено на сторінці Могилів-Подільської міської ради (https://mpmr.gov.ua/29012024-poslugi-z-pribiranna-ta-pidmitanna-vulic-pribiranna-ta-pidmitanna-vulic-mogiliv-podilskoi-miskoi-teritorialnoi-gromadi-mogiliv-podilskogo-rajonu-vinnickoi-oblasti.html).
2. Яким чином замовником розглянуто тендерну пропозицію учасника Могилів-Подільське міське комунальне підприємство «Комбінат комунальних підприємств» на відповідність вимогам пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178, в редакції чинній на час здійснення закупівлі, в частині пов’язаності осіб з уповноваженою особою (особами) та/або з керівником замовника?
Відповідно до ст. 172 Цивільного кодексу України, територіальні громади набувають і здійснюють цивільні права та обов'язки через органи місцевого самоврядування у межах їхньої компетенції, встановленої законом.
В свою чергу – комунальне підприємство – це самостійний суб’єкт господарювання, створений компетентним органом державної влади, або органу місцевого самоврядування, або іншими суб’єктами для задоволення суспільних та особистих потреб шляхом систематичного здійснення виробничої, науково-дослідної, торговельної, іншої господарської діяльності в порядку, передбаченому Господарським кодексом України та іншими законами.
Статтею 62 Господарського кодексу встановлено встановлено, що підприємство є юридичною особою, має відокремлене майно, самостійний баланс, рахунки в установах банків та може мати печатки.
Відповідно до ст. 17 Закону України «Про місцеве самоврядування» відносини органів місцевого самоврядування з підприємствами, установами та організаціями, що перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, будуються на засадах їх підпорядкованості, підзвітності та підконтрольності органам місцевого самоврядування.
Частиною 2 ст. 23 Господарського кодексу України передбачено, що відносини органів місцевого самоврядування з суб'єктами господарювання у випадках, передбачених законом, можуть здійснюватися також на договірних засадах.
Частиною першою ст..173 Господарського кодексу України встановлено, що господарським визнається зобов'язання, що виникає між суб'єктом господарювання та іншим учасником (учасниками) відносин у сфері господарювання з підстав, передбачених цим Кодексом, в силу якого один суб'єкт (зобов'язана сторона, у тому числі боржник) зобов'язаний вчинити певну дію господарського чи управлінсько-господарського характеру на користь іншого суб'єкта (виконати роботу, передати майно, сплатити гроші, надати інформацію тощо), або утриматися від певних дій, а інший суб'єкт (управнена сторона, у тому числі кредитор) має право вимагати від зобов'язаної сторони виконання її обов'язку.
Тобто в таких відносинах орган місцевого самоврядування та комунальне підприємство виступає, як дві юридичні особи між якими на підставі договору виникають господарські зобов’язання.
Доводимо до відома, що замовником закупівлі є Управління житлово-комунального господарства Могилів-Подільської міської ради в особі начальника (Стратійчука Ігоря Павловича) який не має вирішального впливу, не контролює та не контролюється учасником закупівлі (Могилів-Подільське міське комунальне підприємство "Комбінат комунальних підприємств").
Згідно п. 3.2. статуту Могилів-Подільського міського комунального підприємства «Комбінат комунальних підприємств» (що опубліковано серед документів учасника закупівлі):
«3.2. Підприємство має самостійний баланс, розрахунковий, валютний та інші рахунки, круглу печатку зі своїм найменуванням, штамп, інші печатки, штампи і реквізити, діє на принципах повного господарського розрахунку і самоокупності; несе відповідальність по прийнятих на себе зобов’язань перед партнерами, по заключених договорах, перед державним бюджетом та бюджетом громади та банками, Підприємство може мати знак для товарів і послуг, який реєструється відповідно до чинного законодавства.»
За положеннями Закону України "Про публічні закупівлі" сама по собі пов`язаність замовника з учасником не є підставою для прийняття рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та відхиленні тендерної пропозиції учасника. В той же час, такою підставою є пов`язаність самих учасників між собою.
Дослідивши судову практику:
- Постанову Верховного Суду України від 22.06.2023 у справі № 922/2502/21 п. 54, 55, 56.
- Постанову Верховного Суду України від 02.09.2022 у справі № 922/2062/21
повідомляємо:
З положень статуту Могилів-Подільського міського комунального підприємства «Комбінат комунальних підприємств» вбачається, що Управління житлово-комунального господарства Могилів-Подільської міської ради не має право втручатись в оперативну та господарську діяльність Могилів-Подільського міського комунального підприємства «Комбінат комунальних підприємств», а також не має право втручатись та не має можливості здійснювати вирішальний вплив на господарську діяльність Могилів-Подільського міського комунального підприємства «Комбінат комунальних підприємств».
До того ж, Управління житлово-комунального господарства Могилів-Подільської міської ради не є органом управління та не володіє часткою (паєм, пакетом акцій), яка становить не менше ніж 25 відсотків статутного капіталу учасника процедури закупівлі.
Уповноважена особа, керівник Управління житлово-комунального господарства Могилів-Подільської міської ради та / або члени їхніх сімей, не здійснюють контроль над Могилів-Подільським міським комунальним підприємством «Комбінат комунальних підприємств» та не уповноважені здійснювати від імені підприємства юридичні дії, спрямовані на встановлення, зміну або припинення цивільно-правових відносин.
Беручи до уваги досвід проведення аналогічних закупівель минулих років, де замовником та учасником закупівель були ті самі юридичні особи, та результати проведених моніторингів, а саме:
- Ідентифікатор закупівлі UA-2023-01-06-000674-a
ID моніторингу: UA-M-2023-05-01-000025
Перевірка проводилась Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області
Дата публікації висновку: 16 травня 2023 13:24
- Ідентифікатор закупівлі UA-2022-08-03-002066-a
ID моніторингу: UA-M-2022-09-27-000014
Перевірка проводилась Управлінням Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області
Дата публікації висновку: 18 жовтня 2022 15:52
- Ідентифікатор закупівлі UA-2022-01-12-002243-a
ID моніторингу: UA-M-2022-04-22-000007
Перевірка проводилась Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області
Дата публікації висновку: 13 травня 2022 11:53
та відсутність під час проведення моніторингу жодного зауваження щодо можливості пов’язаності Управління житлово-комунального господарства Могилів-Подільської міської ради з Могилів-Подільським міським комунальним підприємством "Комбінат комунальних підприємств", дотримуючись принципам здійснення закупівель та недискримінації учасників ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», уповноваженою особою прийнято рішення про розгляд комерційної пропозиції учасника.
Номер:
99cac2d9f257493d988ddb0276374e2d
Назва:
Запит на пояснення
Дата опублікування:
28.11.2024 17:31
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі послуг з прибирання та підмітання вулиць Могилів-Подільської міської територіальної громади Могилів-Подільського району Вінницької області) (ДК 021:2015:90610000-6: Послуги з прибирання та підмітання вулиць) (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2024-01-18-013451-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів), а саме:
Чому в тендерній документації, затвердженій протокольним рішенням уповноваженої особи від 16 січня 2024 року та в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями UA-2024-01-18-013451-a зазначено предмет закупівлі: послуги з прибирання та підмітання вулиць (прибирання та підмітання вулиць Могилів-Подільської міської територіальної громади Могилів-Подільського району) та визначено код за ДК 021:2015:90610000-6: Послуги з прибирання та підмітання вулиць, тоді як у технічному завданні, яке є додатком №2 до тендерної документації, замовником викладено детальний опис даних послуг, зокрема: очищення снігу, який щойно випав, переміщення його, та формування снігового валу; ручне очищення скребком від снігу, ділянок, які неможливо прибрати механізованим шляхом; обробка території протиожеледними сумішами; усунення сніго - льодового накату; підгортання та складання сколотого льоду у вал; збирання окремих предметів, вагою до 10 кг; підмітання та окучування дорожнього змету та сміття; прибирання сміття, хмизу та опалого листя; видалення трави, буряну; збирання окремих предметів, вагою до 10 кг; вивезення вуличного змету та сміття за двірниками на звалище 13 км; очищення проїзної частини вулиці біля бордюрів від нанесеного ґрунту вручну з використанням спецтехніки та перевезення нанесеного ґрунту на відстань до 13 км.
При цьому, національний класифікатор України «Єдиний закупівельний словник», затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі
України від 23 грудня 2015 року №1749, крім коду 90610000-6 - «Послуги з прибирання та підмітання вулиць» містить коди 90510000-5 «Утилізація сміття та поводження зі сміттям» (в т. ч. 90512000-9 «Послуги з перевезення сміття»), 90620000-9 «Послуги з прибирання снігу» та 90630000-2 «Послуги з прибирання льоду») розділу 90000000-7 «Послуги у сферах поводження зі стічними водами та сміттям, послуги у сферах санітарії та охорони довкілля»?
Інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненні, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподаткованих мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
51c670adae5349a9959f093a7c2d8490
Назва:
Запит на пояснення
Дата опублікування:
03.12.2024 16:24
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
07.12.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі послуг з прибирання та підмітання вулиць Могилів-Подільської міської територіальної громади Могилів-Подільського району Вінницької області) (ДК 021:2015:90610000-6: Послуги з прибирання та підмітання вулиць) (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2024-01-18-013451-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів), а саме:
Яким чином учасником Могилів-Подільське міське комунальне підприємство «Комбінат комунальних підприємств», якого обрано переможцем, виконані вимоги тендерної документації в частині надання:
- інформаційної довідки Держпродспоживслужби виданої не раніше ніж за 90 днів до дати подання про облік дорожньо-будівельної техніки учасника (підпункт 1.2 пункту 1 таблиці №1.1 Додатку №1 тендерної документації);
- інформації про працівників учасника, які будуть залучені до виконання договору, згідно форми 2 (підпункт 2.1 пункту 2 таблиці 1.1 Додатку 1 тендерної документації). Оскільки, надана учасником «Довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для постачання надання послуг» від 25 січня 2024 року №20, не містить інформації що передбачена у позиції 2 «Спеціальність, розряд» форми 2, стосовно розряду працівників;
- актів виконаних робіт до аналогічного договору від 07 вересня 2022 року №131, укладеного Управлінням житлово-комунального господарства Могилів-Подільської міської ради з Могилів-Подільським міським комунальним підприємством «Комбінат комунальних підприємств» (підпункт 3.2 пункту 3 таблиці №1.1 Додатку №1 тендерної документації)?
Інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненні, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподаткованих мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
0008f2061ae441208787b8b0b0a4265c
Назва:
Розгляд запиту Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області від 03.12.2024 р., щодо закупівлі за предметом «Послуги з прибирання та підмітання вулиць (прибирання та підмітання вулиць Могилів-Подільської міської територіальної громади Могилів-Подільського району Вінницької області).»
Дата опублікування:
06.12.2024 09:51
Опис:
- Відповідно до інформаційної довідки №42 від 25.01.2024 та листа №13 від 23.01.2024 які висвітлені на електронному майданчику, МПМКП «Комбінат комунальних підприємств» звернулося до ГУ Держпродспоживслужби у Вінницькій області для одержання інформаційної довідки стосовно зареєстрованої техніки. В зв’язку із тим, що термін на обробку інформації та надання довідки Держпродспоживслубою більший за період подання тендерної пропозиції, а технічна можливість довантажити файли Учасником процедури закупівлі після підписання договору відсутня, Переможець процедури закупівлі 13.02.2024 надав вищезазначену довідку в паперовому вигляді, що додається.
- Тендерна документація, що висвітлена при здійсненні закупівлі UA-2024-01-18-013451-a, розроблена на основі типової тендерної документації Управління житлово-комунального господарства Могилів-Подільської міської ради (далі – Управління), де переважною кількістю проведених торгів є закупівля робіт із капітального ремонту доріг, скверів, тротуарів, ліній вуличного освітлення. При проведенні будівельних робіт Замовника цікавить спеціальність робітників та розряд для можливості визначення кваліфікації робітників.
Розряд працівників не є суттєвою вимогою при визначенні результатів процедури закупівлі послуг з прибирання та підмітання вулиць так як двірники відносяться до низькокваліфікованих працівників де розряд прирівнюється до першого.
- Досвід виконання аналогічних договорів підтверджено оприлюдненим аналогічним договором з додатками та розрахунками а також наявністю позитивного листа-відгуку. Оприлюднення актів виконаних робіт передбачено Замовником для порівняння послуг згідно технічного завдання, що висвітлено в процедурі закупівлі та робіт, які здатен виконувати Учасник процедури закупівлі.
Договір №131 від 07.09.2022 року, який оприлюднений на електронному майданчику, укладений між Управлінням та Могилів-Подільським міським комунальним підприємством «Комбінат комунальних підприємств». Враховуючи даний факт, Підприємство надавало аналогічні послуги в 2022 році про що свідчать акти виконаних робіт які є в обох сторін. (копії додаються)
Процедура закупівлі відбувалась відповідно ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» з дотриманням основних принципі здійснення публічних закупівель, а саме:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- максимальна економія, ефективність та пропорційність;
- відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
- недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
- об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
Жодних питань та зауважень від потенційних учасників не надходило.
Враховуючи, що був один учасник закупівлі а послуги з прибирання та підмітання є нагальними для потреб населення, було прийнято рішення про обрання переможця процедури Могилів-Подільським міським комунальним підприємством «Комбінат комунальних підприємств»
Номер:
a4b317e960e741b1a5835d02633a1500
Назва:
пояснення на запит
Дата опублікування:
03.12.2024 17:00
Опис:
Про розгляд запиту Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області від 28.11.2024 р., щодо закупівлі за предметом «Послуги з прибирання та підмітання вулиць (прибирання та підмітання вулиць Могилів-Подільської міської територіальної громади Могилів-Подільського району Вінницької області).» код ДК 021:2015 - 90610000-6 Послуги з прибирання та підмітання вулиць.
ідентифікатор закупівлі UA-2024-01-18-013451-a
1. Чому в тендерній документації, затвердженій протокольним рішенням уповноваженої особи від 16 січня 2024 року та в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями UA-2024-01-18-013451-a зазначено предмет закупівлі: послуги з прибирання та підмітання вулиць (прибирання та підмітання вулиць Могилів-Подільської міської територіальної громади Могилів-Подільського району) та визначено код за ДК 021:2015:90610000-6: Послуги з прибирання та підмітання вулиць, тоді як у технічному завданні, яке є додатком №2 до тендерної документації, замовником викладено детальний опис даних послуг, зокрема: очищення снігу, який щойно випав, переміщення його, та формування снігового валу; ручне очищення скребком від снігу, ділянок, які неможливо прибрати механізованим шляхом; обробка території протиожеледними сумішами; усунення сніго - льодового накату; підгортання та складання сколотого льоду у вал; збирання окремих предметів, вагою до 10 кг; підмітання та окучування дорожнього змету та сміття; прибирання сміття, хмизу та опалого листя; видалення трави, буряну; збирання окремих предметів, вагою до 10 кг; вивезення вуличного змету та сміття за двірниками на звалище 13 км; очищення проїзної частини вулиці біля бордюрів від нанесеного ґрунту вручну з використанням спецтехніки та перевезення нанесеного ґрунту на відстань до 13 км. При цьому, національний класифікатор України «Єдиний закупівельний словник», затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року №1749, крім коду 90610000-6 - «Послуги з прибирання та підмітання вулиць» містить коди 90510000-5 «Утилізація сміття та поводження зі сміттям» (в т. ч. 90512000-9 «Послуги з перевезення сміття»), 90620000-9 «Послуги з прибирання снігу» та 90630000-2 «Послуги з прибирання льоду») розділу 90000000-7 «Послуги у сферах поводження зі стічними водами та сміттям, послуги у сферах санітарії та охорони довкілля»?
Відповідно до рішення Могилів-Подільскої міської ради від 30.06.2021 № 276 «Про затвердження Положення про управління житлово – комунального господарства Могилів – Подільської міської ради», Управлінню житлово-комунального господарства Могилів-Подільської міської ради делеговано повноваження щодо організації роботи з утримання територій загального користування, що перебувають у межах Могилів-Подільської міської територіальної громади.
Додержуючись:
- Закону України «Про благоустрій населених пунктів»;
- рішення Могилів-Подільської міської ради від 29.02.2016 р. № 89 «Про затвердження Правил благоустрою території м. Могилева-Подільського (у новій редакції)»;
- Наказу Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 16.03.2010 № 72 “Про затвердження Норм часу на роботи з прибирання об’єктів благоустрою населених пунктів“;
- Наказу Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 05.02.2004 №27 “Про затвердження збірника “Норми часу (виробітку) на роботи з озеленення“;
З метою забезпечення виконання делегованих повноважень, для утримання належного санітарного стану території загального користування у межах Могилів-Подільської міської територіальної громади, Замовником було оголошено відкриті торги на закупівлю «Послуги з прибирання та підмітання вулиць (прибирання та підмітання вулиць Могилів-Подільської міської територіальної громади Могилів-Подільського району Вінницької області» (UA-2024-01-18-013451-a).
До складової послуги з прибирання та підмітання вулиць (прибирання та підмітання вулиць Могилів-Подільської міської територіальної громади Могилів-Подільського району Вінницької області включено:
1. Ручне прибирання та підмітання вулиць, у цьому числі:
у зимовий період:
- Очищення снігу, який щойно випав, переміщення його, та формування снігового валу;
- Ручне очищення скребком від снігу, ділянок, які неможливо прибрати механізованим шляхом;
- Обробка території протиожеледними сумішами;
- Усунення сніго - льодового накату;
- Підгортання та складання сколотого льоду у вал;
- Збирання окремих предметів, вагою до 10 кг;
- У разі відсутності снігового покрову та при плюсовій температурі навколишнього середовища виконувати ручне підмітання, підтримувати належний санітарний стан території.
у літній період:
- підмітання та окучування дорожнього змету та сміття;
- Прибирання сміття, хмизу та опалого листя;
- Видалення трави, буряну;
- Збирання окремих предметів, вагою до 10 кг.
2. Вивезення вуличного змету та сміття за двірниками на звалище 13 км
3. Очищення проїзної частини вулиці біля бордюрів від нанесеного ґрунту вручну з використанням спецтехніки та перевезення нанесеного ґрунту на відстань до 13 км.
4. Літнє утримання. Прибирання проїжджої частини за допомогою машини вакуумної підмітально-прибиральної типу. Покриття слабозабруднене.
Згідно з пунктом 3 частини першої Порядку визначення предмета закупівлі затвердженого наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 708, Замовником обрано саме ДК 021:2015: 90610000-6 — Послуги з прибирання та підмітання вулиць за показником четвертої цифри Національного класифікатора України Єдиний закупівельний словник ДК 021:2015, що найбільше за переліком необхідних послуг процедури закупівлі, згідно наданих повноважень, відповідає номенклатурній позиції предмета закупівлі.
Саме на вищезазначені послуги (утримання територій загального користування) виділені кошти з міського бюджету. Переважна кількість коштів спрямована на послуги з прибирання та підмітання вулиць.
Послуги передбачені технічним завданням супутні, Замовник не бажає робити розподіл даних послуг так як не буде доцільності виконання даних послуг та перевитрати місцевого бюджету. Так наприклад якщо змести опале листя і не вивезти то його потрібно буде змітати повторно, це стосується наносів ґрунту та гравію з гірських вулиць в весняно-осінній період. З метою залучення двірників в зимовий період передбачено замітання та згрібання снігу з тротуарів.
Згідно абзацу 2 ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів/спрощених закупівель або застосування цього Закону, зокрема положень частини третьої статті 10 цього Закону.
Розділення предмета закупівлі ДК 021:2015: 90610000-6 на коди: 90510000-5, 90620000-9 та 90630000-2 могло б розцінюватись як поділ предмета закупівлі з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів.
Беручи до уваги досвід проведення аналогічних закупівель минулих років, де виконувались аналогічні послуги, а саме:
- Ідентифікатор закупівлі UA-2023-01-06-000674-a
ID моніторингу: UA-M-2023-05-01-000025
Перевірка проводилась Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області
Дата публікації висновку: 16 травня 2023 13:24
- Ідентифікатор закупівлі UA-2022-08-03-002066-a
ID моніторингу: UA-M-2022-09-27-000014
Перевірка проводилась Управлінням Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області
Дата публікації висновку: 18 жовтня 2022 15:52
- Ідентифікатор закупівлі UA-2022-01-12-002243-a
ID моніторингу: UA-M-2022-04-22-000007
Перевірка проводилась Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області
Дата публікації висновку: 13 травня 2022 11:53
та відсутність під час проведення моніторингу жодного зауваження щодо можливості невірного визначення коду предмету закупівлі, дотримуючись принципам здійснення закупівель та недискримінації учасників ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», уповноваженою особою обрано код предмету закупівлі 90610000-6.
Вибір Замовником ДК 021:2015: 90610000-6 — Послуги з прибирання та підмітання вулиць, за показником четвертої цифри жодним чином не вплинуло на подальший перебіг процедури закупівлі, не обмежило права учасників процедури закупівлі, призвело до максимальної економії, та не порушили принципи здійснення публічних закупівель, що передбачені ст.. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».