• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з прибирання та підмітання вулиць (прибирання та підмітання вулиць Могилів-Подільської міської територіальної громади Могилів-Подільського району Вінницької області).

Завершена

5 839 045.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 29 195.23 UAH
Номер: bd15c3cd52bb4578ad2d82c3aaa718d2
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-11-18-000028
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 18.11.2024 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40479560
Період моніторингу: 18.11.2024 15:52 - 10.12.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 18.11.2024 №97-з Вінниця Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178, та згідно з підпунктом 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18 із змінами, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Олена ВАХНОВСЬКА Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області від 18.11.2024 №97-з Витяг з переліку закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 5. UA-2024-01-18-013451-a, 18.01.2024 Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 43) 266-13-92, laevskazakupivli@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання щодо розгляду тендерної пропозиції Могилів-Подільського міського комунального підприємства «Комбінат комунальних підприємств» установлено порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону, пункту 43 Постанови №1178. За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону із урахуванням вимог Постанови №1178, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 09 грудня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), із урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178, в редакції чинній на час здійснення закупівлі (далі – Постанова №1178), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2024 рік Управління житлово-комунального господарства Могилів-Подільської міської ради (далі - Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 16 січня 2024 року №70 (зі змінами), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію Могилів-Подільське міське комунальне підприємство «Комбінат комунальних підприємств», протокольне рішення уповноваженої особи від 29 січня 2024 року №13, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, договір про закупівлю послуг від 07 лютого 2024 року №29 (далі – Договір), повідомлення про внесення змін до договору, додаткову угоду від 11 жовтня 2024 року №01 та пояснення (інформацію та документи) Замовника, отримані 28 листопада 2024 року, 03 та 06 грудня 2024 року через електронну систему закупівель. За результатами моніторингу закупівлі установлено, що відповідно до підпункту 1.2 пункту 1 таблиці 1.1 Додатку №1 «Кваліфікаційні критерії до учасників та перелік документів, що мають бути надані для підтвердження кваліфікації» до тендерної документації Замовником установлено, що учасник на підтвердження кваліфікаційного критерію щодо наявності обладнання та матеріально-технічної бази повинен надати Інформаційну довідку Держпродспоживслужби видану не раніше ніж за 90 днів до дати подання про облік дорожньо-будівельної техніки учасника. Однак, моніторингом установлено, що у складі тендерної пропозиції учасника Могилів-Подільське міське комунальне підприємство «Комбінат комунальних підприємств» Інформаційна довідка Держпродспоживслужби про облік дорожньо-будівельної техніки учасника відсутня, чим не дотримано вимог підпункту 1.2 пункту 1 таблиці 1.1 Додатку №1 до тендерної документації. На запит Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області від 03 грудня 2024 року (далі – Управління) про надання пояснення, зокрема, щодо виконання вищезазначеної вимоги, Замовник зазначив: «Відповідно до інформаційної довідки №42 від 25.01.2024 та листа №13 від 23.01.2024 які висвітлені на електронному майданчику, МПМКП «Комбінат комунальних підприємств» звернулося до ГУ Держпродспоживслужби у Вінницькій області для одержання інформаційної довідки стосовно зареєстрованої техніки. В зв’язку із тим, що термін на обробку інформації та надання довідки Держпродспоживслубою більший за період подання тендерної пропозиції, а технічна можливість довантажити файли Учасником процедури закупівлі після підписання договору відсутня, Переможець процедури закупівлі 13.02.2024 надав вищезазначену довідку в паперовому вигляді». Водночас, надане Замовником пояснення не спростовує виявлене порушення, оскільки відповідно до статті 12 Закону подання інформації під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Замовникам забороняється вимагати від учасників подання у паперовому вигляді інформації, поданої ними під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. При цьому, постановою Касаційного адміністративного суду Верховного Суду України від 02 березня 2023 року у справі № 640/26603/21 (далі – Постанова) суд виснував, що публічна закупівля здійснюється поетапно, завершальним етапом якого є укладення та виконання договору. Враховуючи те, що принцип прозорості повинен застосовуватись на усіх етапах закупівель, а електронна система закупівель забезпечує, зокрема, обмін інформацією і документами саме в електронному вигляді, виключним способом взаємодії між учасниками закупівлі та Замовником є електронна система закупівель. Крім того, установлено, що відповідно до підпункту 2.1 пункту 2 таблиці 1.1 Додатку №1 «Кваліфікаційні критерії до учасників та перелік документів, що мають бути надані для підтвердження кваліфікації» до тендерної документації Замовником установлено що учасник на підтвердження кваліфікаційного критерію щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, має надати інформацію про працівників учасника, які будуть залучені до виконання договору, згідно форми 2. При цьому, Замовником у таблиці форми 2 до тендерної документації, визначені такі позиції, як: прізвище, ім’я, по батькові працівника; спеціальність, розряд; стаж роботи за спеціальністю. На виконання вищевказаної вимоги у складі тендерної пропозиції учасника Могилів-Подільське міське комунальне підприємство «Комбінат комунальних підприємств» надано Довідку щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для постачання надання послуг від 25 січня 2024 року №20, у вигляді таблиці визначеної формою 2, з зазначенням: прізвища, ім’я, по батькові працівника, спеціальності та стажу роботи за спеціальністю. Однак, у наданій учасником Могилів-Подільське міське комунальне підприємство «Комбінат комунальних підприємств» Довідці щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для постачання надання послуг, відсутня інформація яка передбачена позицією «Спеціальність, розряд» форми 2, стосовно розряду працівників, чим не дотримано вимог підпункту 2.1. пункту 2 таблиці №1.1 Додатку №1 до тендерної документації. На запит Управління від 03 грудня 2024 року про надання пояснення, зокрема, щодо виконання вищезазначеної вимоги, Замовник зазначив, що «Розряд працівників не є суттєвою вимогою при визначенні результатів процедури закупівлі послуг з прибирання та підмітання вулиць так як двірники відносяться до низькокваліфікованих працівників де розряд прирівнюється до першого». Окрім того, установлено, що відповідно до підпунктів 3.1 та 3.2 пункту 3 таблиці 1.1 Додатку №1 «Кваліфікаційні критерії до учасників та перелік документів, що мають бути надані для підтвердження кваліфікації» до тендерної документації, Замовником установлено, що учасник на підтвердження кваліфікаційного критерію щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів має надати інформацію про досвід виконання аналогічного договору у вигляді довідки згідно форми 3 та копію аналогічного договору з додатками (розрахунками договірної ціни), а також акти виконаних робіт по договору. На виконання вищевказаної вимоги учасник Могилів-Подільське міське комунальне підприємство «Комбінат комунальних підприємств» у складі тендерної пропозиції надав Довідку про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів від 25 січня 2024 року №47, за формою 3, а також, копію договору від 07 вересня 2022 року №131, укладеного Замовником з Могилів-Подільським міським комунальним підприємством «Комбінат комунальних підприємств», з додатками до нього та додатковою угодою від 30 грудня 2022 року №02. Однак, у складі тендерної пропозиції учасника Могилів-Подільське міське комунальне підприємство «Комбінат комунальних підприємств» відсутні акти виконаних робіт (наданих послуг) за договором від 07 вересня 2022 року №131, чим не дотримано вимог підпункту 3.2 пункту 3 таблиці 1.1 Додатку №1 до тендерної документації. На запит Управління від 03 грудня 2024 року про надання пояснення, зокрема, щодо виконання вищезазначеної вимоги, Замовник зазначив, що «Досвід виконання аналогічних договорів підтверджено оприлюдненим аналогічним договором з додатками та розрахунками а також наявністю позитивного листа-відгуку. Оприлюднення актів виконаних робіт передбачено Замовником для порівняння послуг згідно технічного завдання, що висвітлено в процедурі закупівлі та робіт, які здатен виконувати Учасник процедури закупівлі. Договір №131 від 07.09.2022 року, який оприлюднений на електронному майданчику, укладений між Управлінням та Могилів-Подільським міським комунальним підприємством «Комбінат комунальних підприємств». Враховуючи даний факт, Підприємство надавало аналогічні послуги в 2022 році про що свідчать акти виконаних робіт які є в обох сторін». Слід зазначити, що пунктом 43 Постанови №1178 визначено, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Разом з цим, Замовник під час розгляду тендерної пропозиції учасника Могилів-Подільське міське комунальне підприємство «Комбінат комунальних підприємств» не виявив вищезазначених невідповідностей та на порушення вимог пункту 43 Постанови №1178 не надав можливість даному учаснику усунути невідповідності в цій частині. Відповідно до пункту 3 Постанови №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням Постанови №1178 та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Абзацом другим пункту 1 частини першої статті 31 Закону передбачено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону. Однак, на порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі Могилів-Подільське міське комунальне підприємство «Комбінат комунальних підприємств», як таку, що не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону, а визнав його переможцем та уклав з ним Договір на суму 5 834 207,82 грн.
Період усунення порушень: 09.12.2024 17:34 - 24.12.2024 00:00
Дата публікації висновку: 09.12.2024 17:34

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Про розгляд висновку Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, щодо закупівлі за предметом «Послуги з прибирання та підмітання вулиць (прибирання та підмітання вулиць Могилів-Подільської міської територіальної громади Могилів-Подільського району Вінницької області).» код ДК 021:2015 - 90610000-6 Послуги з прибирання та підмітання вулиць (далі - Закупівля) та прийняття рішення про надання відповідних пояснень. Ідентифікатор закупівлі UA-2024-01-18-013451-a 9.12.2024 уповноваженою особою Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, був опублікований висновок про наявність порушень законодавства закупівлі UA-2024-01-18-013451-a (ID моніторингу: UA-M-2024-11-18-000028) про наступне: 1. «За результатами аналізу питання щодо розгляду тендерної пропозиції Могилів-Подільського міського комунального підприємства «Комбінат комунальних підприємств» установлено порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону, пункту 43 Постанови №1178. 2. За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону із урахуванням вимог Постанови №1178, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення - порушень не установлено.» Уповноваженою особою Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області за результатом моніторингу UA-M-2024-11-18-000028 було зобов’язано Замовника Здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів. Крім того, аналізуючи висновок Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області в частині виявлених порушень під час проведення моніторингу та необхідні заходи їх усунення шляхом припинення зобов’язань за договором, що наразі виконаний, Управління житлово-комунального господарства вважає таке виключним заходом, обрання якого можливе у разі, якщо виявлені порушення реально створюють загрозу корупційним діям і зловживанням. Статтею 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» передбачено права органу державного фінансового контролю, зокрема, пред’являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов’язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства. Проте ні вказаним Законом, ні іншим нормативно-правовим актом безпосередньо не встановлено право органів фінансового контролю вимагати розірвання договорів про закупівлю. У висновку про результати моніторингу закупівлі взагалі не йде мова про неефективне, незаконне, нецільове використання бюджетних коштів, що не узгоджується з Вашою вимогою про розірвання укладеного договору про закупівлю. Наголошуємо, що усі без виключення зауваження Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, на нашу думку, носять суто формальний характер, оскільки жодне з них не пов’язано із забезпеченням ефективного та прозорого здійснення закупівель, створенням конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобіганням проявам корупції у цій сфері, розвитком добросовісної конкуренції. Висновок Держаудитслужби не відповідає критерію «пропорційності», оскільки вимога розірвати такий, який сумлінно виконується сторонами, може призвести до безпідставного порушення майнових прав господарюючих суб’єктів — сторін договору про закупівлю. Окрім того, щоб усунути порушення законодавства в сфері публічних закупівель, необхідно конкретизувати, яких саме заходів має вжити Замовник та визначити спосіб усунення виявлених під час моніторингу порушень. Можливість усунення виявлених порушень прямо залежить від чіткого визначення суб’єктом владних повноважень конкретного заходу (варіанта поведінки), якого слід вжити уповноваженій особі замовника для усунення порушень. Спонукання замовника самостійно визначити на підставі невизначених норм, які саме заходи слід вжити для усунення виявлених порушень, у свою чергу, може призвести до нового можливого порушення позивачем чинного законодавства. На нашу думку недоліки тендерної документації процедури закупівлі безпосередньо не впливають на конкуренцію на відкритих торгах і відповідно ефективність витрачання фінансових ресурсів. Тому просимо врахувати ст. 22 КУпАП, яка передбачає можливість звільнення від адміністративної відповідальності при малозначності правопорушення.
Дата публікації звіту: 13.12.2024 14:03

Запити/Пояснення