• Відкриті торги з особливостями
  • Мультилотова
  • КЕП

Послуги з організації харчування

Завершена

467 400.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.2% або 1 045.50 UAH
Номер: 00ade5a02d694df48c641f7dc7ac3969
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-03-11-000035
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 11.03.2024 00:00
Автор: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40913650
Період моніторингу: 11.03.2024 16:13 - 02.04.2024 01:00
Статус: Вирішено
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРНІВЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 11.03.2024 № 21-З Чернівці Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пунктів 4 і 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 119, із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.06.2022 №186, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Павло ПЕРЕПІЧКА Витяг з Додатку до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області від 11 березня 2024 року № 21-З № з/п, унікальний номер, дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір та опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі: 1. UA-2024-01-18-012191-a від 18.01.2024 – Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Катерина СКУТАР
Адреса: Ukraine, Чернівці
Контактна особа: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 97) 693-73-06, b.h.yastremska@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
  • Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами розгляду питання виконання Постанови № 710 встановлено порушення вимог пункту 4-1 Постанови № 710. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог абзацу третього пункту 1 статті 31 Закону та абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178. За результатами розгляду питання відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця встановлені порушення вимог абзацу четвертого пункту 49 Особливостей № 1178, пункту 18 Особливостей № 1178. За результатами розгляду питання повноти надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством встановлені порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону. За результатами розгляду питань щодо дотримання порядку визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, дотримання порядку розміщення інформації про закупівлю, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей № 1178 із змінами, дотримання порядку внесення змін до тендерної документації, своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області зобов’язує здійснити заходи щодо: усунення встановлених порушення вимог абзацу третього пункту 1 статті 31 Закону, абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 44, абзацу четвертого пункту 49, пункту 18 Особливостей № 1178, а саме: припинити виконання договору про закупівлю послуг з організації гарячого харчування від 12.02.2024 № 6-вто, який є нікчемним в силу Особливостей № 1178, у зв’язку з його укладенням з порушенням вимог пункту 18 Особливостей № 1178 із змінами; здійснити заходи щодо недопущення в подальшому встановлених порушень вимог частини п’ятої статті 8 Закону, пункту 4-1 Постанови № 710 (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо), та, протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку, оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 27 березня 2024 року. Предметом аналізу були питання: дотримання порядку визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, дотримання порядку розміщення інформації про закупівлю, оприлюднення інформації про закупівлю, виконання постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (із змінами) (далі – Постанова № 710), відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості № 1178) із змінами, дотримання порядку внесення змін до тендерної документації, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю, відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця, своєчасності та повноти надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Кіцманської міської ради (далі – Замовник) на 2024 рік (UA-P-2024-01-18-004790-b); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 18.01.2024 (далі – тендерна документація); реєстр отриманих тендерних пропозицій по лоту № 2; тендерну пропозицію учасника Фізичної особи-підприємця «Катрюк Тарас Васильович» (далі – ФОП Катрюк Т.В.) по лоту № 2; рішення уповноваженої особи від 29.01.2024; повідомлення про намір укласти договір від 29.01.2024 (по лоту № 2); договір про закупівлю послуг з організації гарячого харчування від 12.02.2024 № 6-вто (по лоту № 2); пояснення Замовника, надані 20.03.2024 через електронну систему закупівель (далі – Пояснення). На підставі абзацу другого частини першої статті 8 Закону моніторинг щодо питань, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, по лоту № 2 не здійснювався, так, як станом на дату початку моніторингу (11.03.2024) торги автоматично відмінено у зв’язку з відсутністю пропозицій. За результатами аналізу питання виконання Постанова № 710 встановлено наступне. Відповідно до вимог пункту 4-1 Постанова № 710 головних розпорядників бюджетних коштів (розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня) та суб’єктів господарювання державного сектору економіки зобов’язано забезпечити обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі та оприлюднення такого обґрунтування шляхом розміщення на власному веб сайті (або на офіційному веб сайті головного розпорядника бюджетних коштів) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель. Згідно з Єдиним реєстром розпорядників та одержувачів бюджетних коштів (https://www.treasury.gov.ua/unifie-register-search) Замовник є розпорядником бюджетних коштів. Відповідно до державного веб-порталу бюджету для громадян Open Budget (https://openbudget.gov.ua/spending-agencies/04062127/profile) Замовник є головним розпорядником коштів місцевого бюджету та розпорядником нижчого рівня коштів державного бюджету. Під час здійснення моніторингу Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області 15.03.2024 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання інформації та документів, на підставі яких Замовник здійснив обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристики предмета закупівлі та визначив його очікувану вартість (далі – Обґрунтування), та отримання посилання на сторінку вебсайту на якому розміщено таке Обґрунтування. На зазначений запит Замовник 20.03.2024 надав Пояснення, в якому зазначив, що обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі здійснено згідно норм харчування (меню) та з метою забезпечення організації харчування з дотриманням показників безпечності та якості для харчових продуктів, які встановлено нормативно-правовими актами України, ТУ, ДСТУ тощо. Розрахунок очікуваної вартості закупівлі здійснено в межах розміру бюджетного призначення, виходячи з потреби, пов’язаної з кількістю учнів та навчальних днів, а також на основі аналогічних попередніх закупівель з урахуванням коригування цін. Відповідно до пункту 1 Постанови № 710 заходи з щодо ефективного та раціонального використання державних коштів, стосуються замовників, які використовують кошти державного бюджету. Згідно з пунктом 4 Постанови № 710 органам місцевого самоврядування рекомендовано затвердити зазначені заходи. Процедура закупівлі проводилась за кошти місцевого бюджету, що підтверджується планом закупівлі. Тому, на думку Замовника виконання вимог пункту 4-1 постанови № 710 є рекомендацією, а не обов’язком, внаслідок чого зазначене обґрунтування на власному веб-сайті замовником не опубліковано. Проте, варто зазначити, що згідно зі статтею 117 Конституції України, Кабінет Міністрів України в межах своєї компетенції видає постанови і розпорядження, які є обов'язковими до виконання. Також, за нормою статті 49 Закону України від 27.02.2014 № 794-VII «Про Кабінет Міністрів України», Кабінет Міністрів України на основі та на виконання Конституції і законів України, актів Президента України, постанов Верховної Ради України, прийнятих відповідно до Конституції та законів України, видає обов’язкові для виконання акти - постанови і розпорядження. Акти Кабінету Міністрів України нормативного характеру видаються у формі постанов Кабінету Міністрів України. Так, відповідно до пункту 4 Постанови № 710 органам місцевого самоврядування рекомендовано затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів, а також забезпечити оприлюднення Обґрунтування на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель. Поряд з цим, 19.12.2020 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1266 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 631 і від 11 жовтня 2016 р. № 710», якою запроваджено чергові заходи підвищення ефективності використання державних коштів, а саме: з 19.12.2020 головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки доручено забезпечити оприлюднення Обґрунтування шляхом розміщення на власному веб сайті (або на офіційному веб сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель. Тобто, Кабінетом Міністрів України з 19.12.2020 року органам місцевого самоврядування рекомендовано забезпечити, а головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки доручено забезпечити оприлюднення Обґрунтування на власному веб сайті. Зважаючи на те, що Замовник є головним розпорядником коштів місцевого бюджету, до нього як до розпорядника бюджетних коштів застосовується пункт 4-1 Постанови № 710, що носить імперативний, обов`язковий, а не рекомендований характер. Отже, на порушення пункту 4-1 Постанови № 710 Замовником (як головним розпорядником бюджетних коштів) не забезпечено оприлюднення на відповідному вебсайті обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. Крім цього, до наданих Пояснень Замовник не надав документів, на підставі яких в межах розміру бюджетного призначення визначив очікувану вартість предмета закупівлі, чим порушив вимоги частини п’ятої статті 8 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що Замовник по лоту № 2 визначив переможцем торгів учасника ФОП Катрюк Т.В., тендерна пропозиція якого не відповідала вимогам тендерної документації, виходячи з наступного. Так, відповідно до пункту 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації тендерна пропозиція учасника в цілому повинна бути підписана шляхом накладення на неї кваліфікованого електронного підпису (далі - КЕП) уповноваженої службової особи учасника процедури закупівлі. Замовник перевіряє КЕП учасника на сайті центрального засвідчувального органу за посиланням https://czo.gov.ua/verify. Так, під час перевірки електронного підпису учасника ФОП Катрюк Т.В. на сайті центрального засвідчувального органу Міністерства цифрової трансформації України за посиланням https://czo.gov.ua/verify отримано такі дані щодо електронного підпису: тип носія особистого ключа – «Незахищений», тип підпису – «Удосконалений», сертифікат – «Кваліфікований». З огляду на зазначене, учасником подано тендерну пропозицію, підписану шляхом накладення на неї удосконаленого електронного підпису (а не КЕП), що не відповідає вимогам пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації, виходячи з наступного. Частиною третьою статті 12 Закону визначено, що під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій/пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги». Відповідно до Закону України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» від 05.10.2017 № 2155-VIII (далі – Закон № 2155) кваліфікованим електронним підписом є підпис, що створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису. Згідно з частиною другою статті 18 Закону № 2155 дійсність КЕП підтверджується за умов, визначених абзацами другим – восьмим цієї частини. Зокрема, згідно абзацу шостого частини другої статті 18 Закону № 2155, такою умовою є підтвердження того, що особистий ключ, який використовувався для створення КЕП, зберігається в засобі КЕП (тобто тип носія «Захищений»). На відміну від КЕП, відповідно до Закону № 2155 удосконаленим електронним підписом (далі – УЕП) є підпис, що створюється з використанням кваліфікованого сертифіката електронного підпису, та не містить відомостей про те, що особистий ключ зберігається в засобі КЕП (тобто тип носія «Незахищений»). При цьому, дійсність УЕП підтверджується за умови дотримання положень абзаців другого - п’ятого, сьомого та восьмого частини другої статті 18 Закону № 2155, про що зазначено у пункті 4 Вимог до створення та перевірки удосконалених електронних підписів та печаток, що базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.12.2023 № 1298. В електронній системі закупівель Замовник надав Пояснення, в якому зазначив, що частиною 3 статті 12 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги». У статті 12 Закону України «Про публічні закупівлі» відсутні положення, які б вимагали обов’язковість використання під час подання тендерних пропозицій лише кваліфікованих електронних підписів та печаток. Враховуючи, що у частині 3 статті 12 Закону України «Про публічні закупівлі» міститься посилання до положень Закону України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги», які надають право використовувати як кваліфікований електронний підпис та печатки так і електронний підпис, який базуються на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа (УЕП), тендерну пропозицію учасника ФОП Катрюк Т.В. не відхилено. Проте, незважаючи на наявність прав використання як КЕП, так і УЕП відповідно до чинного законодавства, Замовник самостійно в тендерній документації встановив вимогу про накладення учасниками на пропозицію саме кваліфікованого електронного підпису. Таким чином, учасник ФОП Катрюк Т.В. не дотримав вимог пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації в частині накладення на свою тендерну пропозицію УЕП, а не КЕП. Отже, на порушення вимог абзацу третього пункту 1 статті 31 Закону та абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178 Замовник не відхилив тендерну пропозицію ФОП Катрюк Т.В. як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. За результатами аналізу питання відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця встановлено наступне. Відповідно до положень абзацу четвертого пункту 49 Особливостей № 1178 замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. Пунктом 18 Особливостей № 1178 передбачено, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у тому числі за результатами електронного аукціону, крім випадків: визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті; перерахунку ціни в бік зменшення ціни тендерної пропозиції переможця без зменшення обсягів закупівлі; перерахунку ціни та обсягів товарів в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки. Так, Замовником у Додатку № 4 до тендерної документації викладено Проєкт договору. Умовами пункту 2 розділу V тендерної документації передбачено, що учасник, який подав тендерну пропозицію, вважається таким, що згодний з проєктом договору про закупівлю, викладеним у Додатку 4 до цієї тендерної документації. Також, учасник ФОП Катрюк Т.В., який визначений переможцем процедури закупівлі по лоту № 2, завантажив до складу своєї тендерної пропозиції підписаний ним Проєкт договору (файл: «проект договору.pdf»). Замовник з учасником-переможцем ФОП Катрюк Т.В. по лоту № 2, уклав договір про закупівлю послуг з організації гарячого харчування від 12.02.2024 № 6-вто (далі – Договір № 6-вто), умови якого відрізняються від змісту Проєкту договору, підписаного і завантаженого ФОП Катрюк Т.В., та відрізняються від умов Проєкту договору, що є Додатком № 4 до тендерної документації. Зокрема, у Проекті договору, завантаженого ФОП Катрюк Т.В., та у Проекті договору тендерної документації наявні пункти 12.1, 12.2 та 12.4 розділу «XI. ІНШІ УМОВИ», які визначають: які умови договору є істотними, порядок внесення змін до договору, процедуру оформлення таких змін. Однак, в укладеному сторонами Договорі № 6-вто зазначені вище пункти вилучено. Відмінність умов договору про закупівлю від умов тендерної документації та від змісту тендерної пропозиції переможця порушує норми абзацу четвертого пункту 49 та пункту 18 Особливостей № 1178 із змінами. Відповідно до підпункту 2 пункту 21 Особливостей № 1178 договір про закупівлю є нікчемним у разі його укладення з порушенням вимог пункту 18 цих особливостей. В ході моніторингу Замовник надав наступні Пояснення: «Згідно пункту 3 Розділу VI тендерної документації остаточна редакція договору про закупівлю складається замовником з урахуванням особливостей предмету закупівлі та тендерної пропозиції переможця на базі проекту договору. Згідно пункту 4 Розділу VI тендерної документації істотними умовами договору про закупівлю є предмет (найменування, кількість, якість), ціна та строк дії договору. Інші умови договору про закупівлю істотними не є та можуть змінюватися відповідно до норм Господарського та Цивільного кодексів». Проте, якщо в проєкті договору тендерної документації та в підписаному переможцем проєкті договору, наявні певні пункти, а в договорі про закупівлю їх немає, то це свідчить про те, що умови укладеного договору про закупівлю відрізняються від умов тендерної документації та тендерної пропозиції переможця. Крім того, надані Замовником пояснення не спростовують порушення норм пункту 18 Особливостей № 1178 із змінами, оскільки, дотримання норм цього пункту є обов’язком, а не правом замовника. Таким чином, Договір № 6-вто, укладений Замовником та ФОП Катрюк Т.В., в силу Особливостей № 1178 є нікчемним, оскільки такий договір укладений з порушенням вимог пункту 18 Особливостей № 1178 із змінами.
Період усунення порушень: 27.03.2024 16:39 - 11.04.2024 01:00
Дата публікації висновку: 27.03.2024 16:39

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Договір від 12.02.2024 №6-вто розірвано.
Дата публікації звіту: 02.04.2024 19:24

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionAwarded: Так
  • corruptionContracting: Так
  • other: Так
  • corruptionFailureDocuments: Так
Опис: .
Дата публікації: 09.04.2024 12:07

Запити/Пояснення