-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
"Вершкове масло"
Завершена
611 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 055.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 055.00 UAH
Номер:
0bafd23b8ee647f6bd0ea9fba19c665e
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-09-11-000035
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
11.09.2024 00:00
Період моніторингу:
11.09.2024 16:10 - 03.10.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
11.09.2024 № 192
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
В.о. начальника Володимир ВОЇНСЬКИЙ
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 11.09.2024 № 192.
Витяг з переліку процедур
закупівель/закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: 11. UA-2024-01-17-005233-a, 17.01.2024. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Заступник начальника
відділу контролю у сфері закупівель Галина ГАВЧАК
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178 встановлено порушення вимог пунктів 3, 28 та 47 Особливостей №1178 та пункту 17 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП Мідика Т.Я. встановлено порушення вимог пункту 43, підпункту 2 пункту 44 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178.
Крім того, Замовником допущено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону внаслідок несвоєчасного надання інформації у випадках, передбачених законом.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; надання переможцем тендеру документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладання договору та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, а саме на усунення порушення підпункту 2 пункту 44 та пункту 3 Особливостей №1178 – вжити заходи щодо припинення зобов’язань за укладеним за результатами процедури закупівлі договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до ФОП Мідика Т.Я. щодо розірвання договору.
Крім того, вжити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимог щодо недопущення в подальшому порушення вимог вимог пунктів 3, 28 та 47 Особливостей №1178 та пункту 17 частини другої статті 22 Закону при складанні тендерної документації, вимог пункту 43 Особливостей №1178 при розгляді тендерної пропозиції, а також частини п’ятої статті 8 Закону – при наданні інформації та документів у випадках, передбачених законом.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 02 жовтня 2024 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерних пропозицій; надання переможцем процедури закупівлі документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління освіти Стрийської міської ради Стрийського району Львівської області (далі – Замовник) на 2024 рік (UA-P-2024-01-17-002073-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 01.02.2024 №1; тендерну пропозицію ФОП Кухтій Наталії Василівни (щодо правомірності її відхилення Замовником; далі - ФОП Кухтій Н.В.); опубліковане Замовником повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції ФОП Кухтій Н.В. та опубліковані вказаним учасником документи на усунення таких невідповідностей; тендерну пропозицію ФОП Мідика Тараса Ярославовича (далі – ФОП Мідик Т.Я.); повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; опубліковані ФОП Мідиком Т.Я. як переможцем тендеру документи та інформацію; договір від 08.02.2024 №05/24; опубліковані Замовником під час моніторингу інформацію та документи на запити органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Також, у пункті 28 Особливостей №1178 визначено, що у тендерній документації зазначаються підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення.
Одночасно, згідно з пунктом 47 Особливостей №1178 переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту.
При цьому, відповідно до норм пунктів 28 та 47 Особливостей №1178 замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Моніторингом встановлено, що Замовником у пункті 3 таблиці «Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі» Додатку №2 до тендерної документації зазначено, що на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів доступ до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення є обмеженим, тому відповідно до пункту 47 Особливостей №1178 переможець процедури закупівлі має надати витяг або інформаційну довідку з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні правопорушення, який / яка оформлена на керівника учасника процедури закупівлі або фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі.
Проте, відповідно до інформації на офіційному сайті Національного агентства з питань запобігання корупції, доступ до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення відкрито з 04.09.2023 (джерело інформації: https://nazk.gov.ua/uk/nazkvidkrylo-dostup-do-reyestru-osib-yaki-vchynyly-koruptsijni-ta-povyazani-z-koruptsiyeyu-pravoporushennya-iz-vrahuvannyambezpekovyh-aspektiv-golova-nazk/).
Таким чином, на час оголошення та проведення Замовником досліджуваної процедури закупівлі вищевказаний Єдиний державний реєстр містився у вільному публічному доступі.
Враховуючи вищенаведене, Замовником у тендерній документації, на порушення норм пунктів 3, 28 та 47 Особливостей №1178, встановлено вимогу та спосіб щодо надання документального підтвердження переможцем тендеру відсутності підстави за підпуктом 3 пункту 47 Особливостей №1178 (за наявності такої інформації у відкритому публічному електронному реєстрі, доступ до яких є вільним).
За нормою пункту 17 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначається прізвище, ім’я та по батькові, посада та електронна адреса однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками.
Моніторингом встановлено, що у підпункті 2.3 (прізвище, ім’я та по батькові, посада та електронна адреса однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками) пункту 2 розділу «Загальні положення» тендерної документації зазначено: «В.о.уповноважена особа Кузик Марія Володимирівна, Тел. 0668716528. За адресою замовника, e-mail: marikuzyk8@gmail.com».
Слід зазначити, що згідно з пунктом 35 частини першої статті 1 Закону уповноважена особа (особи) – службова (посадова) чи інша особа, яка є працівником замовника і визначена відповідальною за організацію та проведення процедур закупівлі/спрощених закупівель згідно з цим Законом на підставі власного розпорядчого рішення замовника або трудового договору (контракту).
Замовник має право визначати уповноважену особу (осіб) для організації та проведення процедур закупівель/спрощених закупівель як серед наявних працівників організації, так і шляхом введення нових посад або укладення трудового контракту з дотриманням вимог статті 11 Закону, Кодексу законів про працю України та законодавства в цілому.
Національним класифікатором України «Класифікатор професій» ДК 003:2010 (затверджений наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 28.07.2010 №327) посади «уповноважена особа» не визначено, натомість зазначений Класифікатор містить посаду «фахівець з публічних закупівель» (код 2419.2, належить до класифікаційного розділу «Професіонали»).
Відповідно до норм частини п’ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
Під час моніторингу Західним офісом Держаудитслужби через електронну систему закупівель оприлюднено запит (24.09.2024) до Замовника щодо надання відповідної інформації (пояснень), зокрема, щодо посади уповноваженої здійснювати зв’язок з учасниками процедури закупівлі, але Замовником на вищевказаний запит відповідь надано лише 01.10.2024 (п’ятий робочий день), тобто з порушенням строку, визначеного у частині п’ятій статті 8 Закону.
Замовником, у наданому під час моніторингу поясненні, зокрема, зазначено, що Кузик Марія Володимирівна прийнята на роботу провідним бухгалтером централізованої бухгалтерії управління освіти Стрийської міської ради з 23.04.2021 та на період в який була здійснена досліджувана процедура закупівлі на Кузик Марію Володимирівну були покладені обов’язки уповноваженої особи з публічних закупівель, що підтверджується наказом від 08.01.2024 № 08.
Отже, у тендерній документації Замовника не вказано посади посадової особи Замовника, уповноваженої здійснювати зв’язок з учасниками, що є порушенням вимог пунктів 3 та 28 Особливостей №1178 та пункту 17 частини другої статті 22 Закону.
За вимогами Додатку №3 до тендерної документації, учасник процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції подає копії особових медичних книжок водіїв та експедиторів, права на керування автомобілем, гігієнічне навчання водіїв та експедиторів, які будуть обслуговувати даний маршрут.
Проведеним моніторингом встановлено, що учасником ФОП Мідиком Т.Я у складі тендерної пропозиції надано довідку від 23.01.2024 №524 про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, у якій зазначено, інформацію про наявність водія Гуляк Володимира Михайловича, експедитора Скаско Олега Васильовича та водія Ярошко Степана Пилиповича.
Крім того, у вищевказаній довідці зазначено наступне: «Я, ФОП Мідик Т.Я., повідомляю, що орендую автотранспорт у ФОП Гірник В. Є. (договір оренди додається), (надавач послуг Гнат Р.З.) копії(й) особистих медичних книжок таких працівників з відміткою про проходження медичного огляду (копії медичних книжок будуть дійсними на дату розкриття тендерних пропозицій) додаються».
Учасником ФОП Мідиком Т.Я. в складі пропозиції надано договір перевезення вантажу автомобільним транспортом від 01.01.2023 між ФОП Мідиком Т.Я. та ФОП Гнатом Р.З., в якому, зокрема зазначено, що перевізник (ФОП Гнат Р.З.) бере на себе зобов’язання доставляти та отримувати ввірений йому для перевезення вантаж.
Проте, моніторингом встановлено, що копії медичної книжки надавача послуг Гната Р.З. учасником процедури закупівлі ФОП Мідиком Т. Я. у складі тендерної пропозиції не надано, а також не надано документу на право керування автомобілем Гнатом Р.З.
На запит Західного офісу Держаудитслужби щодо не надання учаснику ФОП Мідику Т.Я. 24 години на усунення вищезгаданих невідповідностей, Замовником, зокрема, зазначено, що ФОП Гнат Р.З. не являється працівником учасника, не перебуває з ним у трудових відносинах, з ним не укладено трудового договору і на нього не поширюються правила внутрішнього трудового розпорядку учасника, він тільки надає послуги перевезення вантажу автомобільним транспортом.
Також, у поясненні Замовника зазначено, що виходячи зі змісту укладеної угоди про надання транспортних послуг вона містить ознаки цивільно-правової угоди, на яку поширюються норми цивільного, а не трудового законодавства.
Однак, за вимогами Додатку №3 до тендерної документації Замовника учасник процедури закупівлі повинен був надати копії особових медичних книжок водіїв та експедиторів, права на керування автомобілем, гігієнічне навчання водіїв та експедиторів, які будуть обслуговувати даний маршрут.
Окрім того, учасником ФОП Мідиком Т.Я. у наданій довідці про наявність працівників від 23.01.2024 №524 вказано про отримання послуг перевезень від Гната Р.З. та про надання копії(й) особистих медичних книжок.
Проте, на порушення вимог пункту 43 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178, за наявності невідповідностей щодо підтвердження наявності та кваліфікації працівників, які мають необхідні знання та досвід Замовником не оприлюднено в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою до учасника ФОП Мідика Т. Я. про усунення таких невідповідностей.
Як наслідок, на порушення вимог підпункту 2 пункту 44 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178, Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ФОП Мідика Т. Я., а визначено його переможцем процедури закупівлі та укладено з ним договір про постачання продукції від 08.02.2024 №05/24.
Період усунення порушень:
03.10.2024 12:38 - 18.10.2024 00:00
Дата публікації висновку:
03.10.2024 12:38
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
- На виконання висновку Західного офісу Держаудитслужби від 03.10.2024р. щодо усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель по закупівлі UA-2024-01-17-005233-a встановлено зобов’язання, щодо припинення зобов’язань за укладеним за результатами тендеру № UA-2024-01-17-005233-а договору №05/24 від 8.02.2024р. через укладання додаткової угоди. Розірвати договір з ФОП Мідик Тарас Ярославович за згодою сторін та оприлюднити звіт про розірвання договору.
- З уповноваженою особою проведено роз’яснювальну роботу та відправлено на навчання з публічних закупівель.
Дата публікації звіту:
09.10.2024 14:17
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Відсутній механізм
- corruptionAwarded: Так
- other: Відсутній механізм
Опис:
Договір розірвано
Дата публікації:
11.10.2024 12:25
Запити/Пояснення
Номер:
0c9ad4ae718346698eaad1ef1f876a4b
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
13.09.2024 10:04
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
19.09.2024 00:00
Опис:
Дата: 13.09.2024
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ІD: UA-2024-01-17-005233-a, яка проводилась Управлінням освіти Стрийської міської ради Стрийського району Львівської області (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення).
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
6942fae37b85496894275f769352c7c8
Назва:
Надання пояснень
Дата опублікування:
16.09.2024 16:52
Опис:
1. Обґрунтування розміру бюджетного призначення технічних та якісних характеристик предмета закупівлі і його очікуваної вартості здійснювалось на підставі затвердженого бюджету Рішенням сесії Стрийської міської ради № 2199 від 14.12.2023р. (додається), закладених на харчування на 2024р, на підставі наявної річної потреби на такий вид продукції, як вершкове масло враховуючи транспортування товару до навчальних та дошкільних закладів та моніторингу ринку цін на дані товари, та опираючись на затверджені ціни Головного управління статистики у Львівській області на дату оголошення (додається), враховуючи розрахунки видатків на харчування. Річна потреба у вершковому маслі 2000кг. , загальна очікувана вартість закупівлі становить: 611000.00 грн. (2000кг.*305.50 грн./ кг. = 611000.00 грн.). Якісні та технічні характеристики встановлені виходячи з вимог законодавства України щодо якості товарів. Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначені відповідно до потреб замовника (згідно додатку 3 Тендерної документації) і відповідає вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178.
2. Посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі https://www.osvita-stryi.gov.ua/derzhavni_zakupivli/Vershkove_maslo_2024.pdf Розділ Державні закупівлі, назва файлу: «Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі «Вершкове масло».
Номер:
e8aee125d9864884b8017026830b03e2
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
24.09.2024 11:42
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
28.09.2024 00:00
Опис:
Дата: 24.09.2024
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ІD: UA-2024-01-17-005233-a, яка проводилась Управлінням освіти Стрийської міської ради Стрийського району Львівської області (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Відповідно до пункту 28 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування - тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей (далі – Особливості №1178)
За нормою пункту 17 частини другої статті 22 Закону визначено, що у тендерній документації зазначаються прізвище, ім’я та по батькові, посада та електронна адреса однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками.
Підпунктом 2.3 (прізвище, ім’я та по батькові, посада та електронна адреса однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками) тендерної документації зазначено «В.о.уповноважена особа Кузик Марія Володимирівна, Тел. 0668716528. За адресою замовника, e-mail: marikuzyk8@gmail.com
Слід зазначити, що національним класифікатором України «Класифікатор професій» ДК 003:2010 (затверджений наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 28.07.2010 №327) посади «уповноважена особа» не визначено, натомість зазначений Класифікатор містить посаду «фахівець з публічних закупівель» (код 2419.2, належить до класифікаційного розділу «Професіонали»).
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
1. Надати інформацію щодо посади уповноваженої особи Замовника, яку уповноважено здійснювати зв’язок з учасниками процедури закупівлі.
Згідно з вимогами Додатку №3 до тендерної документації учасник в складі своєї пропозиції надає, зокрема довідку у довільній формі за підписом учасника (уповноваженого представника) з інформацією про найменування та адресу виробника продукції, яка пропонується до постачання.
Крім того за вимогами Додатку №3 до тендерної документації учасник в складі своєї пропозиції надає авторизаційний лист підтвердження від виробника, якщо постачальник не являється виробником даної продукції про співпрацю.
Під час проведення моніторингу тендерної пропозиції учасника ФОП Кухтій Наталії Василівни (далі – ФОП Кухтій Н.В.) встановлено, що учасником надано в складі пропозиції вищевказану довідку про найменування та адресу виробника продукції, яка пропонується до постачання, а саме: масло вершкове – виробник ТОВ «ВІДДІ», а авторизований лист від виробника про співпрацю надано від ТОВ «Радивилівмолоко».
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
2. Зазначити причини не застосування норми пункту 43 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178) при розгляді тендерної пропозиції учасника ФОП Кухтій Н. В., зважаючи на відсутність у складі тендерної пропозиції документа, подання якого передбачається тендерною документацією та наявність якого не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
За вимогами Додатку №3 до тендерної документації учасник в складі своєї пропозиції надає копії особових медичних книжок водіїв та експедиторів, права на керування автомобілем, гігієнічне навчання водіїв та експедиторів які будуть обслуговувати даний маршрут.
Учасником ФОП Мідиком Тарасом Ярославовичем (далі – ФОП Мідик Т. Я.) у складі тендерної пропозиції надано довідку від 23.01.2024 №524 про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, у якій зазначено, інформацію про наявність водія Гуляк Володимира Михайловича, експедитора Скаско Олега Васильовича та водія Ярошко Степана Пилиповича
Крім того, у вищевказаній довідці зазначено наступне: «Я, ФОП Мідик Т. Я., повідомляю, що орендую автотранспорт у ФОП Гірник В. Є.(договір оренди додається), (надавач послуг Гнат Р.З.) копії(й) особистих медичних книжок таких працівників з відміткою про проходження медичного огляду (копії медичних книжок будуть дійсними на дату розкриття тендерних пропозицій) додаються».
Слід зазначити, що копії медичної книжки надавача послуг Гнат Р.З. учасником процедури закупівлі ФОП Мідик Т. Я. у складі тендерної пропозиції не надано.
Так, за вимогами Додатку №3 до тендерної документації учасником ФОП Мідиком Т. Я. надано в складі пропозиції довідку про автотранспорт від 23.01.2024 №536, в якій зазначено про наявність автомобілів: IVECO 70C17 - спеціальний вантажний фургон рефрижератор (власне), VOLKSWAGEN LT46 - фургон-рефрижератор-C (орендоване), а також договір перевезення вантажу автомобільним транспортом від 01.01.2023 між ФОП Мідиком Т.Я. та ФОП Гнатом Романом Зіновийовичем (далі – ФОП Гнат Р. З.), в якому зокрема зазначено, що перевізник (ФОП Гнат Р. З.) бере на себе зобов’язання доставляти та отримувати ввірений йому для перевезення вантаж.
Учасником ФОП Мідиком Т. Я. надано в складі пропозиції сертифікат гігієнічного навчання на Гната Р. З. від 01.08.2023.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
3. За умови обслуговування ФОП Гнатом Р. З. (перевізник). даного маршруту, яким чином та якими документами учасником ФОП Мідиком Т. Я. підтверджено вимоги Додатку №3 до тендерної документації, а саме щодо наявності копії особової медичної книжки, права на керування автомобілем.
4. Зазначити причини не застосування норми пункту 43 Особливостей №1178 при розгляді тендерної пропозиції учасника ФОП Мідика Т. Я., зважаючи на невідповідність поданих учасником документів.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
051c8c57650a4d9c89a46599f5f3294e
Назва:
Надання пояснень
Дата опублікування:
01.10.2024 16:24
Опис:
1. Пояснення щодо посади уповноваженої особи Замовника, а саме: Кузик Марії Володимирівни: прийнята на роботу провідним бухгалтером централізованої бухгалтерії управління освіти Стрийської міської ради з 23.04.2021р.Звільнена з роботи 31.08.2024р. за згодою сторін, п.1 ст.36 КЗпП України. (накази та посадова інструкція додаються).На період в який була виставлена закупівля UA-2024-01-17-005233-a Вершкове масло на Кузик Марію Володимирівну були покладені обов’язки уповноваженої особи з публічних закупівель, що підтверджується наказом від 08 січня 2024р. № 08. (наказ додається). Щодо посади «уповноважена особа» замовник в праві формувати штатний розпис керуючись «Класифікатором професій» замовником визначено в штатному розписі посада - уповноважена особа з публічних закупівель.
2. Щодо причини не оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей учасником ФОП Кухтій Н.В. відповідно до пункту 43 Особливостей №1178: Під час здійснення оцінки тендерної пропозиції Учасника ФОП Кухтій Н.В. Замовник торгів в першу чергу керувався практикою щодо моніторингів процедур закупівель, які здійснює Держаудитслужба, та практикою оскаржень в АМКУ, зокрема у наведених нижче закупівлях було встановлено, що вимоги, які стосуються інформації та/або документів про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі не підпадають під виправлення в порядку п. 43 Особливостей та є підставою для відхилення такої тендерної пропозиції відповідно до пп. 2 п. 44 Особливостей: Закупівля UA-2022-12-21-023060-a: Короткий виклад: Відповідно до пункту 6 (Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі) розділу III тендерної документації Замовника учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічній специфікації (технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі) Додатку 5 до тендерної документації. Так, за вимогою пункту 3 Додатку 5 (Технічна специфікація до предмета закупівлі) до тендерної документації у складі пропозиції учасник подає порівняльну таблицю відповідності запропонованого товару технічним вимогам Замовника, зазначеним у Технічній специфікації. Учасником ТОВ «ТВК УКРПРОМПОСТАЧ» у складі тендерної пропозиції не надано порівняльну таблицю відповідності запропонованого товару технічним вимогам Замовника, зазначеним у Технічній специфікації. Моніторингом встановлено, що Замовник розмістив в елекронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції учасника ТОВ «ТВК УКРПРОМПОСТАЧ», у якому зазначив про неподання учасником порівняльної таблиці відповідності запропонованого товару технічним вимогам Замовника, зазначеним у Технічній специфікації (відповідно до пункту 3 Додатку 5 тендерної документації). Таким чином, у разі виявлення замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі невідповідності в інформації та/або документах про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції, такі невідповідповідності не підлягають усуненню. Отже, повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції ТОВ «ТВК УКРПРОМПОСТАЧ» щодо інформації та/або документах про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції, розміщено Замовником на порушення норм пункту 40 Особливостей №1178. Як наслідок, на порушення підпункту 2 пункту 41 Особливостей №1178 Замовником не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ТВК УКРПРОМПОСТАЧ», яка станом на дату кінцевого строку подання тендерних пропозицій та їх розкриття не відповідала умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації внаслідок не надання учасником у складі тендерної пропозиції відповідних документів згідно з вимогами Додатку 5 (Технічна специфікація до предмета закупівлі) до тендерної документації Замовника. Отже, як вбачається із вищенаведеною, за результатами моніторингу закупівлі Західним офісом Держаудитслужби було встановлено, що не подання в складі тендерної пропозиції порівняльної таблиці відповідності запропонованого товару технічним вимогам Замовника, зазначеним у Технічній специфікації, не є підставою для оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в порядку п. 43 Особливостей, а є прямою підставою для відхилення такої тендерної пропозиції. 2) Закупівля UA-2023-01-03-002071-a: Короткий виклад: У складі пропозиції переможця відсутня довідка в довільній формі про підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, згідно з вимогами, зазначеними в Додатку 4 до Документації. Замовник надав 24 години на виправлення. Водночас зазначені документи не відносяться до документів, визначених пунктом 40 Особливостей, у зв’язку з чим замовник не мав права звертатись за усуненням невідповідностей у зазначених вище документах. Враховуючи наведене, пропозиція переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі.
3. За вимогами Додатку №3 до тендерної документації учасник в складі своєї пропозиції надає копії особових медичних книжок водіїв та експедиторів, права на керування автомобілем, гігієнічне навчання водіїв та експедиторів які будуть обслуговувати даний маршрут. Учасником ФОП Мідиком Тарасом Ярославовичем (далі – ФОП Мідик Т. Я.) у складі тендерної пропозиції надано довідку від 23.01.2024 №524 про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, у якій зазначено, інформацію про наявність водія Гуляк Володимира Михайловича, експедитора Скаско Олега Васильовича та водія Ярошко Степана Пилиповича Крім того, у вищевказаній довідці зазначено наступне: «Я, ФОП Мідик Т. Я., повідомляю, що орендую автотранспорт у ФОП Гірник В. Є.(договір оренди додається),
Слід відмітити, що дана вимога стосувалась виключно працівників. В силу абз. 2 ст. 2 Кодексу Законів про працю України працівники реалізують право на працю шляхом укладення трудового договору про роботу на підприємстві, в установі, організації або з фізичною особою. Працівники мають право на відпочинок відповідно до законів про обмеження робочого дня та робочого тижня і про щорічні оплачувані відпустки, право на здорові і безпечні умови праці, на гідне ставлення з боку роботодавця, інших працівників, на об'єднання в професійні спілки та на вирішення колективних трудових конфліктів (спорів) у встановленому законом порядку, на участь в управлінні підприємством, установою, організацією, на матеріальне забезпечення в порядку соціального страхування в старості, а також у разі хвороби або реабілітації, повної або часткової втрати працездатності, на матеріальну допомогу в разі безробіття, на право звернення до суду для вирішення трудових спорів незалежно від характеру виконуваної роботи або займаної посади, крім випадків, передбачених законодавством, та інші права, встановлені законодавством. Учасником ФОП Мідиком Тарасом Ярославовичем (далі – ФОП Мідик Т. Я.) у складі тендерної пропозиції надано довідку від 23.01.2024 №524 про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, у якій зазначено, інформацію про наявність водія Гуляк Володимира Михайловича, експедитора Скаско Олега Васильовича та водія Ярошко Степана Пилиповича. Також на цих працівників надано копії особистих медичних книжок з відміткою про проходження медичного огляду, копії документів про проходження навчання згідно стандарту ДСТУ ISO 22000:2019 (НАССР), копії наказів про прийняття на роботу. ФОП Гнат Р.З., як вбачається зі змісту ТП, не являється працівником Учасника, не перебуває з ним у трудових відносинах, з ним не укладено трудового договору і на нього не поширюються правила внутрішнього трудового розпорядку Учасника, він тільки надає послуги перевезення вантажу автомобільним транспортом. Виходячи зі змісту укладеної угоди про надання транспортних послуг вона містить ознаки цивільно-правової угоди, на яку поширюються норми цивільного, а не трудового законодавства. Слід відмітити, що Замовник не зобов’язаний розглядати документи, які не передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї та які учасник додатково надає на власний розсуд. Таким чином всі вимоги Додатку 1 і Тендерної документації були виконані і Замовник визнав Учасника переможцем. Отже, не було підстав для застосування норми п. 43 Особливостей при розгляді тендерної пропозиції учасника ФОП Мідика Т. Я.