• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

М'ясо (свинина, філе курки)

Завершена

14 179 360.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 141 793.60 UAH
Номер: edaee06d89dd4b0191f9b634a031e996
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-07-15-000002
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 11.07.2024 00:00
Автор: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40913671
Період моніторингу: 15.07.2024 10:59 - 06.08.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ У ВОЛИНСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 11.07.2024 № 37-з Луцьк Про початок моніторингу процедури закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 12 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №113. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедури закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Анатолій ОМЕЛЬЧУК Додаток №1 до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області від 11.07.2024 № 37-з Перелік процедури закупівель для моніторингу Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області. Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2024-01-16-013508-a від 16.01.2024. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі - виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Адреса: Ukraine, Луцьк
Контактна особа: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 66) 842-54-35, ostapenko.ol1308@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
  • Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання своєчасності надання інформації, документів у випадках передбачених Законом встановлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону. За результатами аналізу питання розгляду Замовником тендерної пропозиції учасника-переможця ТОВ «Ліа Гроус» встановлено порушення вимог абзацу п’ятого підпункту 2 та підпункту 3 пункту 44 Особливостей та вимог підпункту 2 пункту 50 Особливостей. За результатами аналізу питання внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом, встановлено порушення вимог пунктів 18 та 19 Особливостей. За результатами аналізу питання визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі та її розміщення, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей, своєчасності укладення та оприлюднення договорів про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущим через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 05 серпня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі та її розміщення, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення та оприлюднення договору про закупівлю, внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації, документів у випадках передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департаменту освіти Луцької міської ради (далі – Замовник) на 2024 рік; оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 16.01.2024 без № (далі – тендерна документація), тендерні пропозиції учасників ФОП «Єлова Тетяна Адамівна» та товариства з обмеженою відповідальністю «Ліа Гроус» (далі – ТОВ «Ліа Гроус», учасник, Переможець), протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 26.01.2024 № 3 та від 26.01.2024 № 4, повідомлення про намір укласти договір від 26.01.2024; договір на постачання продуктів харчування від 14.02.2024 № 38/02/24 на суму 13 642 686,00 грн, укладений з ТОВ «Ліа Гроус» (далі – Договір) та додаткову угоду до Договору від 16.02.2024 № 1 (файл «ДУ 1-1.pdf»), ЗВІТ про результати проведення процедури закупівлі UA-2024-01-16-013508-a Дата формування звіту: 15 лютого 2024; пояснення Замовника від 30.07.2024, надані через електронну систему закупівель на запити Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області (далі – Управління) від 16.07.2024 та від 25.07.2024. За результатами аналізу питання своєчасності надання інформації, документів у випадках передбачених Законом встановлено, що на виконання вимог частини п’ятої статті 8 Закону Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель. Замовником в електронній системі закупівель 30.07.2024 оприлюднено пояснення та документи на запит Управління від 16.07.2024 щодо здійснення обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість, також надання посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами). Таким чином, Замовником на десятий робочий день (30.07.2024) надано пояснення на запит Управління від 16.07.2024, чим порушено вимоги частини п’ятої статті 8 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що відповідно до вимог пункту 41 Особливостей розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються Замовником відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 Особливостей. Відповідно до вимог частини дев’ятої статті 29 Закону та абзацу восьмого пункту 37 Особливостей Замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації тендерну пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною. Замовником у Додатку № 4 до тендерної документації затверджено форму тендерної пропозиції, яка подається на фірмовому бланку Учасника. Водночас, згідно вимог Додатку № 4 до тендерної документації (стор.47 файлу «ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ мясо (свинина курка) на 2024 пдф.docx») Замовником затверджено, що «Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує п’яти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику оновлену цінову пропозицію за результатами аукціону шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель». Учасником ТОВ «Ліа Гроус» у складі своєї тендерної пропозиції 23.01.2024 в електронній системі закупівель завантажено файл «Тендерна пропозиція.pdf» зі сканкопією тендерної пропозиції від 20.01.2024 Вих№ 14. Проте, Переможцем процедури закупівлі ТОВ «Ліа Гроус» 27.01.2024 у файлі «Додаток 4. Тендерна оновлена.pdf» завантажено сканкопію тендерної пропозиції від 27.01.2024 Вих№ 02 ФОП Ляцевич Ольги Валеріївни, надану Волинському обласному ліцею з посиленою військово-фізичною підготовкою імені Героїв Небесної Сотні на товар «яйця да ДК 021:2015:03140000-4). Відповідно до вимог тендерної документації, затверджених Замовником, граничний строк оприлюднення Переможцем в електронній системі закупівель оновленої цінової пропозиції за результатами аукціону сплив 31.01.2024. Отже, Переможцем процедури закупівлі ТОВ «Ліа Гроус» не надано у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, а саме оновлену цінову пропозицію за результатами аукціону. Тобто, на виконання вимог абзацу п’ятого підпункту 2 та підпунктом 3 пункту 44 Особливостей, Замовник мав обов’язок щодо відхилення тендерної пропозиції Переможця із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель: як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та переможець процедури закупівлі надав недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі. Крім того, ТОВ «Ліа Гроус» 01.02.2024 в електронній системі закупівель завантажено сканкопію своєї тендерної пропозиції від 27.01.2024 Вих№ 01 (файл «Тендерна пропозиція ОНОВЛЕНА.pdf»), на яку не накладено кваліфікований електронний підпис посадової особи ТОВ «Ліа Гроус», чим порушено вимоги пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 11 червня 2020 року № 1082 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 липня 2020 р. за № 610/34893. На виконання вимог підпункту 2 пункту 50 Особливостей Замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень. Однак, Замовником не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «Ліа Гроус», як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та ТОВ «Ліа Гроус», як переможець процедури закупівлі, надав недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі, при цьому Замовником не відмінено відкриті торги з особливостями UA-2024-01-16-013508-a у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень. Таким чином, Замовником, в порушення вимог абзацу п’ятого підпункту 2 та підпунктом 3 пункту 44 Особливостей та вимог підпункту 2 пункту 50 Особливостей, укладено з ТОВ «Ліа Гроус» договір на постачання продуктів харчування від 14.02.2024 № 38/02/24 на суму 13 642 686,00 гривень. За результатами аналізу питання внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом, встановлено, що на виконання вимог пункту 10 Особливостей за результатами здійснення закупівлі шляхом застосування відкритих торгів в електронній системі закупівель Замовником оприлюднюється договір про закупівлю та додатки до нього відповідно до вимог Закону з урахуванням Особливостей. Звіт про результати проведення закупівлі з використанням електронної системи закупівель оприлюднюється відповідно до вимог Закону з урахуванням Особливостей. Повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю, укладеного відповідно до цього пункту, та зміни до договору про закупівлю у випадках, передбачених пунктом 19 Особливостей, оприлюднюються відповідно до вимог Закону з урахуванням Особливостей. Так, істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пункту 10 Особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків затверджених у пункті 19 Особливостей. Водночас, відповідно до положень пункту 18 Особливостей, умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у тому числі за результатами електронного аукціону, крім випадків: визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті; перерахунку ціни в бік зменшення ціни тендерної пропозиції переможця без зменшення обсягів закупівлі; перерахунку ціни та обсягів товарів в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки. Однак, Замовником в електронній системі закупівель оприлюднено Звіт про результати проведення процедури закупівлі UA-2024-01-16-013508-a Дата формування звіту: 15 лютого 2024 та договір на постачання продуктів харчування від 14.02.2024 № 38/02/24 з додатками. Вказані документи містять розбіжності у розмірі 40,00 грн щодо суми договору, а саме: згідно Звіту сума, визначена у договорі про закупівлі 13 642 726,00 грн з ПДВ, а згідно оприлюдненого 15.02.2024 в електронній системі закупівель сканкопії договору, укладеного з ТОВ «Ліа Гроус», зокрема пункту «2.6. Загальна сума Договору становить 13 642 686,00 грн. (Тринадцять мільйонів шістсот сорок дві тисячі шістсот вісімдесят шість грн 00 коп.) в т.ч. ПДВ 2 273 782,00 грн. (Два мільйони двісті сімдесят три тисячі сімсот вісімдесят дві грн 00 коп.)». При цьому, Замовником та Постачальником додатковою угодою до Договору від 16.02.2024 № 1 (файл «ДУ 1-1.pdf») внесено зміни щодо збільшення суми Договору. Замовником 19.02.2024 в електронному полі «Випадки для внесення змін до істотних умов договору» Повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю визначено причину змін: покращення якості предмета закупівлі, за умови що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю. На запит Управління від 25.07.2024: чому Замовником укладено договір від 14.02.2024 № 38/02/24 на суму меншу ніж тендерна пропозиція учасника/переможця та на підставі чого додатковою угодою від 16.02.2024 № 1 збільшено його вартість, Замовником надано наступні пояснення: «За результатами проведення відкритих торгів код ДК 021:2015: 15110000-2 М`ясо (Свинина, Філе курки) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель 16.01.2024 за номером ID: UA-2024-01-16-013508-a на загальну суму 14 179 360,00) після проведення аукціону та оцінки пропозицій учасників укладено договір від 14.02.2024 № 38/02/24. Розмір мінімального кроку пониження ціни під час електронного аукціону – 1 %. … Проєкт договору було підготовлено взявши за основу тендерну пропозицію, що додається. 16.02.2024 було укладено додаткову угоду № 1 до договору від 14.02.2024 № 38/02/24 для приведення у відповідність.». Отже, Замовником підтверджено фактичну зміну суми Договору у бік збільшення, при цьому Договором не передбачено внесення таких змін істотних умов Договору. При цьому, ціна тендерної пропозиції ТОВ «Ліа Гроус» (файл «Тендерна пропозиція ОНОВЛЕНА.pdf»), на яку посилається Замовник у своїх поясненнях, та ціна, визначена у пункті 2.6 Договору (без врахування змін, внесених додатковою угодою до Договору від 16.02.2024 № 1) ідентичні та становлять 13 642 686,00 гривень. Таким чином, додатковою угодою до Договору від 16.02.2024 № 1 внесено зміни до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом, чим порушено вимоги пунктів 18 та 19 Особливостей.
Період усунення порушень: 05.08.2024 17:08 - 20.08.2024 00:00
Дата публікації висновку: 05.08.2024 17:08

Оскарження висновку в суді

Опис: Подана позовна заява до Волинського окружного адміністративного суду про про визнання протиправним та скасування висновку Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області від 05.08.2024 (№ моніторингу UA-M-2024-07-15-000002) за результатом моніторингу закупівлі “ М`ЯСО (СВИНИНА, Філе курки) ” (№ закупівлі UA-2024-01-16-013508-a).
Дата публікації: 20.08.2024 09:18

Запити/Пояснення