-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Кефір жирністю 2,5 % (1 л)
Завершена
317 082.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 586.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 586.00 UAH
Номер:
9d0cadac9b6d4074af3c7ee11ca3d27b
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-03-04-000040
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
04.03.2024 00:00
Період моніторингу:
04.03.2024 17:34 - 26.03.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
04.03.2024 Одеса № 53
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку,
що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника начальника Південного офісу Держаудитслужби Дмитра Ігоровича ХАНДУСЕНКА.
Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Ірини ШЕВЕЛЬОВОЇ від 04.03.2024.
Начальник Олександр СТАВНІЙЧУК
Додаток до наказу
Південного офісу Держаудитслужби
від 04.03.2024 № 53
Витяг з переліку
процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури
закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу
Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення
1 2 3 4
9 UA-2024-01-16-006710-a 16.01.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Заступник начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ірина ШЕВЕЛЬОВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено порушення вимог абзацу 8 пункту 28 Особливостей.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено порушення вимог абзацу 5 підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, внесення змін до ТД, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору, умовам тендерної пропозиції переможця, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі: 19 березня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10 2022 № 1178 (зі змінами) (далі – Особливості), внесення змін до ТД, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план Медичного реабілітаційного центру «Одеський» (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, ТД, затверджену рішенням уповноваженої особи від 16.01.2024 № 02, ТД зі змінами, затверджену рішенням уповноваженої особи від 16.01.2024 № 02, перелік змін, що вноситься до ТД, тендерну пропозицію учасника фізичної особи – підприємця Швець Володимир Борисович (далі – ФОП Швець В.Б.), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 30.01.2024 № 15, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 30.01.2024, договір про постачання товару від 13.02.2024 № 19-Т, пояснення Замовника, надані 13.03.2024 на запити Південного офісу Держаудитслужби через електронну систему закупівель.
За результатами аналізу питання відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням особливостей встановлено.
Відповідно до абзацу 1 пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до абзацу 5 пункту 28 Особливостей у тендерній документації відомості, наведені у пункті 2 частини другої статті 22 Закону, визначаються відповідно до вимог, зазначених в абзацах шостому – восьмому цього пункту.
Водночас відповідно до абзацу 8 пункту 28 Особливостей у тендерній документації зазначаються підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відсутність підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та/або переможця, визначених пунктом 47 цих особливостей, у разі, коли така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації», та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, та/або може бути отримана електронною системою закупівель шляхом обміну інформацією з іншими державними системами та реєстрами.
Відповідно до абзацу 15 пункту 47 Особливостей переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Проте на порушення абзацу 8 пункту 28 Особливостей Замовником у ТД не зазначено для переможця процедури закупівлі способу документального підтвердження відсутності підстав, передбачених у підпунктах 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено.
Відповідно до пункту 3 Таблиці 1 Додатка 1 «Кваліфікаційні критерії та інші вимоги» до ТД на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію щодо наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати:
довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
особові медичні книжки персоналу – сторінки із чинними датами проходження медогляду на працівників, які будуть залучені до постачання предмету закупівлі (водій/ї, експедитор/и, комірник/и, вантажник/и).
Учасник процедури закупівлі ФОП Швець В.Б. у складі тендерної пропозиції надав довідку від 27.01.2024 № 6 про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. У довідці учасником зазначено, зокрема про наявність комірника Стоянової Олени Василівни, яка буде залучена до постачання предмету закупівлі.
Також у складі тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ФОП Швець В.Б. надано особисту медичну книжку комірника Стоянової Олени Василівни, у пункті 3 якої зазначено, що дата наступного медичного огляду – 16.12.2023.
Отже, надана учасником процедури закупівлі ФОП Швець В.Б. особиста медична книжка комірника Стоянової Олени Василівни, яка буде залучена до постачання предмету закупівлі, не містить чинної дати проходження медогляду на момент подання учасником тендерної пропозиції (дата подання тендерної пропозиції – 23.01.2024), чим не дотримано вимоги пункту 3 Таблиці 1 Додатка 1 до ТД.
На запит Південного офісу Держаудитслужби від 08.03.2024 щодо обґрунтування рішення Замовника в частині відповідності тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ФОП Швець В.Б. вимогам пункту 3 Таблиці 1 Додатка 1 до ТД Замовник 13.03.2024 оприлюднив в електронній системі закупівель пояснення, в якому перелічив підстави щодо відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі відповідно до підпункту 1 пункту 44 Особливостей.
Зазначене пояснення не спростовує факту встановленого порушення, оскільки в абзаці 5 підпункту 2 пункту 44 Особливостей зазначено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Отже, на порушення вимог абзацу 5 підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі ФОП Швець В.Б. як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Період усунення порушень:
19.03.2024 16:29 - 03.04.2024 01:00
Дата публікації висновку:
19.03.2024 16:29
Оскарження висновку в суді
Опис:
01.04.2024 р. подана позовна заява щодо визнання протиправним та скасувати висновок про результати моніторингу процедури закупівлі від 19.03.2024 за ID моніторингом UA-M-2024-03-04-000040 Південного офісу Держаудитслужби
Дата публікації:
03.04.2024 14:46
Дата відкриття провадження:
02.04.2024 09:00
Номер відкриття провадження:
420/10228/24
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності
Номер протоколу:
15-0154/2024/пр
Дата відкриття провадження:
19.08.2024 00:00
Номер відкриття провадження :
3/947/4888/24
Законодавче обгрунтування:
Кодекс України про адміністративні правопорушення (8073-X, 2020-11-21) [164-14.3]
Запити/Пояснення
Номер:
02d81af1e5da49eea97f5a2b102da9cc
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
08.03.2024 12:57
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
14.03.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу цієї закупівлі відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в отриманні таких пояснень (інформації та документів).
1. Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Також надати посилання на сторінку власного вебсайту або іншому офіційного вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
2. Як Замовник може обґрунтувати рішення щодо відповідності тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі фізичної особи-підприємця Швець В.Б. вимогам пункту 3 Таблиці 1 Додатка 1 «Кваліфікаційні критерії та інші вимоги» до тендерної документації, тоді як у складі тендерної пропозиції зазначеного учасника завантажено особову медичну книжку на комірника Стоянову О. В., сторінки якої не містять чинної дати проходження медогляду.
У медичній книжці комірника Стоянової О.В., яка буде залучена до постачання товару, зазначено, що дата наступного медичного огляду 16.12.2023, яка не є чинною на момент подання учасником тендерної пропозиції (23.01.2024).
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Разом з тим повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
3b5fc21ccd6344c882970f850a326a91
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
13.03.2024 11:45
Опис:
На раніше запитувану інформацію Південному офісу Держаудитслужби надаємо наступні пояснення відносно закупівлі.
З метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів та на виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1266 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 631 і від 11 жовтня 2016 р. № 710» підготовлено та опубліковано обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. Підготовка обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі здійснюється протягом бюджетного року відповідно до річного плану закупівель. Для забезпечення існуючої потреби у кефірі жирністю 2,5% (1 л) у 2024 р. МРЦ «Одеським», керуючись Законом України «Про публічні закупівлі» з урахуванням «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі -Особливості) та іншими нормативними актами чинного законодавства, оприлюднено в електронній системі закупівель ProZorro відповідну закупівлю за процедурою відкриті торги.
16.01.2024 року керуючись статтею 10 Закону України «Про публічні закупівлі (Далі-Закон), з урахуванням п. 10 Особливостей через авторизований електронний майданчик оприлюднено інформацію про закупівлю по предмету «ДК 021:2015: 15550000-8 Молочні продукти різні (Кефір жирністю 2,5 % (1 л))» (далі – товар) (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель) за номером ID: UA-2024-01-16-006710-a)
Щодо п. 1 обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість
У відповідності до частини 1 статті 4 Закону, планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель (далі - річний план). Зокрема, у річному плані зазначається розмір бюджетного призначення та/або очікувана вартість предмета закупівлі.
Частиною 2 статті 21 Закону передбачено, що Оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію про очікувану вартість предмета закупівлі.
Відповідно до цього на Замовника покладено обов’язок визначення очікуваної вартості предмета закупівель. У даному випадку, визначення очікуваної вартості відбувалося на підставі загальної кількісті необхідного до закупівлі обсягу товару сформована виходячи із його обсягів, спожитих у попередні роки відвідувачами/реабілітантами МРЦ «Одеський» та відповідними нормами харчування. Очікувана вартість предмета закупівлі передбачена кошторисом та річним планом закупівель на 2024рік, ґрунтується на всіх фактичних складових ціни та включає в себе вартість ціни на товар, податки і збори, що сплачуються або мають бути сплачені, усіх інших витрат та згідно з вимогами чинного законодавства щодо формування ціни на відповідний товар. Відповідно до розрахунків вартості товару (кефір жирністю 2,5 % (1 л) 7 374 л) проведених у відповідності до ч. 4 ст. 4 Закону України «Про публічні закупівлі» шляхом ринкових консультацій з метою аналізу ринкової ціни на товар, з урахуванням видатків замовника, очікувана вартість процедури закупівлі складатиме 317 082,00 грн. з ПДВ. Ціна за одиницю товару перебуває в межах діапазону показників, актуальних на момент оприлюднення закупівлі, ринкових цін на відповідні види товару на території України. Розрахунок очікуваної вартості предмету закупівлі з урахуванням роз’яснень Мінекономіки Щодо розрахунку очікуваної вартості предмета закупівлі наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» та Щодо передумов здійснення закупівель № 3304-04/55366-06 від 10.09.2020 р. і Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, здійснювався замовником шляхом моніторингу середньо ринкових цін на відповідні види товару при плануванні відповідної закупівлі. Замовником здійснювався пошук, збір та аналіз загальнодоступної цінової інформації, до якої відноситься інформація про ціни товарів, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі на сайтах постачальників, в електронному каталозі, в електронній системі закупівель “ProZorro” щодо аналогічних закупівель, проводились ринкові консультації.
Пунктом 4 частини 5 статті 21 Бюджетного кодексу передбачено затвердження головним розпорядником бюджетних коштів, кошториси розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня (плани використання бюджетних коштів одержувачів бюджетних коштів).
Відповідно до пункту 2.2. Наказу № 309 від 02.03.2012 Міністерства Фінансів України «Про затвердження Порядку реєстрації та обліку бюджетних зобов’язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України», за умови взяття бюджетного зобов’язання, за яким застосовується процедура закупівлі/ спрощена закупівля товарів, робіт і послуг, розпорядник бюджетних коштів подає до органу Казначейства Реєстр протягом 7 робочих днів з дати оприлюднення звіту про результати проведення процедури закупівлі / звіту про результати проведення закупівлі з використанням електронної системи закупівель у разі наявності в обліку органу Казначейства кошторису (плану використання бюджетних коштів) або протягом 7 робочих днів з дати взяття на облік органом Казначейства кошторису (плану використання бюджетних коштів).
Отже, за результатами відкритих торгів із визначенням остаточної вартості тендерної пропозиції до Казначейства надійде змінений план використання бюджетних коштів на 2024 рік для його обліку.
Щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі
Відповідно до пункту 3 частини 2 статті 22 Закону, Замовник у Тендерній документації зазначає інформацію про необхідні технічні та якісні характеристики предмета закупівлі у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).
У Відповіді №232/2016 Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України щодо технічних умов тендерної документації та їх ініціювання, внесення змін, зазначається, що замовник самостійно визначає необхідні технічні характеристики предмета закупівлі виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства в цілому.
Технічні і функціональні характеристик предмету закупівель Уповноваженою особою складено на підставі Службової записки структурного підрозділу з урахуванням типу реабілітації.
Посилання на сторінку офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів: https://mrcodeskyi.dsns.gov.ua/diyalnist/publicnc-zakupivli-1-2-2
Щодо обґрунтувати рішення щодо відповідності тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі фізичної особи-підприємця Швець В.Б. вимогам пункту 3 Таблиці 1 Додатка 1 «Кваліфікаційні критерії та інші вимоги» до тендерної документації
Відповідно до пункту 1 Розділу 5. « Відхилення тендерних пропозицій та підстави для відмови в участі у відкритих торгах» тендерної документації: «Замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі наявності підстав передбачених пунктами 44 та 45 Особливостей».
Відповідно до п.44 Особливостей «Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
1) учасник процедури закупівлі:
підпадає під підстави, встановлені пунктом 47 цих особливостей;
зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей;
не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;
не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей;
не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного абзацом першим частини чотирнадцятої статті 29 Закону/абзацом дев’ятим пункту 37 цих особливостей;
визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог пункту 40 цих особливостей;
є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах); юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран; юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі - активи), якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь/Ісламська Республіка Іран, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран, крім випадків, коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА; або пропонує в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (за винятком товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 84, ст. 5176)»
Таким чином замовник не порушив вимоги тендерної документації з урахуванням Особливостей, оскільки Учасник надав тендерну пропозицію, яка не підлягає відхиленню у відповідності Особливостей та тендерної документації Замовника.