-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Вершкове масло
Завершена
583 282.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 916.41 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 916.41 UAH
Номер:
d64f62e0fa6a4f29879d728d026cb846
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-09-11-000021
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
11.09.2024 00:00
Період моніторингу:
11.09.2024 16:16 - 03.10.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
11.09.2024 № 192
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
В.о. начальника Володимир ВОЇНСЬКИЙ
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 11.09.2024 № 192.
Витяг з переліку процедур
закупівель/закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: 2. UA-2024-01-16-006476-a, 16.01.2024. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Заступник начальника
відділу контролю у сфері закупівель Галина ГАВЧАК
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відображення закупівлі у річному плані встановлено порушення вимог пунктів 3 та 14 Особливостей №1178 та частини першої статті 4 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерних пропозицій; надання переможцем документів при укладенні договору про закупівлю; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов укладеного договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру; правомірності внесення змін до договору про закупівлю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує вжити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимог пунктів 3 та 14 Особливостей №1178 та частини першої статті 4 Закону при відображенні закупівель у річному плані закупівель.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі та інформація про результати моніторингу процедури закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі: 25 вересня 2024 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерних пропозицій; надання переможцем процедури закупівлі документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру; правомірності внесення змін до договору про закупівлю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Львівського професійного коледжу готельно-туристичного та ресторанного сервісу (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2024-01-16-003058-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; протокол розкриття тендерних пропозицій; протокольні рішення уповноваженої особи Замовника від 29.01.2024 №29 та від 30.01.2024 №32; тендерну пропозицію ТОВ «Радивилівмолоко»; опубліковане Замовником повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції ТОВ «Радивилівмолоко» та опубліковані вказаним учасником документи на усунення таких невідповідностей; тендерну пропозицію ПрАТ «Тернопільський молокозавод»; повідомлення про намір укласти договір; оприлюднені ПрАТ «Тернопільський молокозавод» як переможцем тендеру документи; договір від 05.02.2024 №5, додаткову угоду від 05.02.2024 №1 до вказаного договору та повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю; опубліковані під час моніторингу Замовником пояснення та документи на запити органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до пункту 14 Особливостей №1178 закупівля відповідно до цих особливостей здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону.
Стаття 4 Закону визначає, що планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг, заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель. Закупівля здійснюється відповідно до річного плану.
Відповідно до наявної в електронній системі закупівель інформації, джерелом фінансування закупівлі за ID: UA-2024-01-16-006476-a є кошти місцевого бюджету.
Проведеним під час моніторингу аналізом наявних у вільному публічному доступі даних у Єдиному реєстрі розпорядників та одержувачів бюджетних коштів за ідентифікаційним кодом юридичної особи в ЄДРПОУ (20835913) зазначено, що Замовник є розпорядником бюджетних коштів.
Відповідно до статті 23 Бюджетного кодексу України будь-які бюджетні зобов'язання та платежі з бюджету здійснюються лише за наявності відповідного бюджетного призначення, якщо інше не передбачено законом про Державний бюджет України. Бюджетні призначення встановлюються законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет) у порядку, визначеному цим Кодексом.
Замовники повинні здійснювати планування закупівель за бюджетні кошти з огляду на річну потребу в товарах, роботах чи послугах.
Бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року (стаття 3 Бюджетного кодексу України).
Проведеним під час моніторингу аналізом інформації, розміщеної в електронній системі закупівель встановлено, що Замовником 16.01.2024 оприлюднено інформацію про включення до річного плану (ID: UA-P-2024-01-16-003058-a) проведення закупівлі за предметом «Вершкове масло» з очікуваною вартістю 583 282,00 грн з ПДВ (джерело фінансування – кошти місцевого бюджету), орієнтовний початок проведення процедури закупівлі: січень 2024 року. Також, в оприлюдненому оголошенні про проведення відкритих торгів зазначено кінцевий строк подання пропозицій – 24.01.2024, строк поставки товарів: 31 грудня 2024.
Крім цього за результатами закупівлі Замовником укладено із ПрАТ «Тернопільський молокозавод» договір від 05.02.2024 №5.
Отже, Замовником за досліджуваною процедурою закупівлі заплановано придбання товару для потреб на 2024 рік.
Водночас, при внесені інформації про досліджувану закупівлю до річного плану, таку закупівлю відображено в плані на 2023 рік, чим порушено вимоги пунктів 3 та 14 Особливостей №1178 та частини першої статті 4 Закону.
Період усунення порушень:
25.09.2024 15:46 - 10.10.2024 00:00
Дата публікації висновку:
25.09.2024 15:46
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
ІНФОРМАЦІЯ
ПРО УСУНЕННЯ ПОРУШЕННЯ (ПОРУШЕНЬ) ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
Розглянувши висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2024-01-16-006476-a, керуючись абзацом 2 частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», повідомляємо наступне:
ЩОДО ВИЯВЛЕНИХ ПОРУШЕНЬ:
За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено допущені порушення, а саме: Інші порушення законодавства у сфері закупівель (Встановлено порушення вимог пунктів 3 та 14 Особливостей №1178 та частини першої статті 4 Закону).
У висновку зазначено наступні порушення:
«За результатами аналізу питання відображення закупівлі у річному плані встановлено порушення вимог пунктів 3 та 14 Особливостей №1178 та частини першої статті 4 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерних пропозицій; надання переможцем документів при укладенні договору про закупівлю; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов укладеного договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру; правомірності внесення змін до договору про закупівлю – порушень не встановлено».
ЩОДО ЗОБОВ’ЯЗАННЯ ЩОДО УСУНЕННЯ ПОРУШЕНЬ (ПОРУШЕННЯ) ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ, ВИКЛАДЕНИХ У ВИСНОВКУ:
У висновку по результату здійснення моніторингу передбачено зобов'язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, а саме вжити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимог пунктів 3 та 14 Особливостей №1178 та частини першої статті 4 Закону при відображенні закупівель у річному плані закупівель.
На виконання зобов’язань наведених у висновку Замовником проведено заходи направлені на не допущення під час проведення майбутніх закупівель порушень встановлених у висновку, а саме:
Проведено детальний аналіз висновку моніторингу складеного Державною аудиторською службою, Постанови Кабінету Міністрів №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», Закону України «Про публічні закупівлі» та інших нормативно-правових актів в сфері публічних закупівель.
Замовником здійснено заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому. Зокрема було проведено засідання з уповноваженою особою, яке спрямоване на недопущення порушень під час проведення в майбутньому закупівель. Також, заплановано підвищення кваліфікації уповноваженої особи Замовника, зокрема, але не виключно, шляхом проведення економічних навчань, відвідування навчань, семінарів, тренінгів у сфері публічних закупівель тощо.
Замовником прийнято рішення врахувати виявлені порушення під час проведення наступних закупівель і в майбутньому їх не допускати.
Дата публікації звіту:
30.09.2024 15:31
Запити/Пояснення
Номер:
dfff1c16abc74897ae2612546ce9cec1
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
18.09.2024 10:52
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
24.09.2024 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 № 2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини п’ятої статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ІD: UA-2024-01-16-006476-a, яка проведена Львівським професійним коледжем готельно-туристичного та ресторанного сервісу (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та визначено його очікувану вартість (з долученням відповідного документального підтвердження) ?
2. Надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Відповідно до пункту 47 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178), учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в цьому пункті (крім підпунктів 1 і 7, абзацу чотирнадцятого цього пункту), шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції.
Згідно вимог тендерної документації (пункту 3.1. Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції») інформація від учасника про його відповідність кваліфікаційним вимогам, вимогам визначеним у пункті 47 Особливості №1178, включаючи інформацію про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) юридичної особи, у тому числі кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) її засновника, якщо засновник – юридична особа (крім громадських формувань, адвокатських об’єднань, торгово-промислових палат, об’єднань співвласників багатоквартирних будинків, релігійних організацій, державних органів, органів місцевого самоврядування, їх асоціацій, державних та комунальних підприємств, установ, організацій), завантажується ним в електронну систему закупівель самостійно.
Моніторингом встановлено, що в інформаційно-телекомунікаційній системі «Рrozorro» учасником ПРАТ «ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ МОЛОКОЗАВОД» підтверджено, що «У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» (крім нерезидентів)».
Водночас, під час моніторингу встановлено, що у наданій учасником у складі тендерної пропозиції Довідці про кінцевого бенефіціара власника (контролера) юридичної особи від 17.01.2024 (файл. Тендерна пропозиція. Pdf) міститься інформація про наступних кінцевих бенефіціарів власника юридичної особи вказаного учасника: Барановський Сергій Степанович, тип бенефіціарного володіння: прямий вирішальний вплив, відсоток частки статутного капіталу або відсоток права голосу: 37,25; Ковальчук Віталій Володимирович, тип бенефіціарного володіння: прямий вирішальний вплив, відсоток частки статутного капіталу або відсоток права голосу: 37,45, тоді як відповідно до інформації у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань на сайті Міністерства юстиції України (https://usr.minjust.gov.ua) кінцевим бенефіціарним власником вказано лише Ковальчука Віталія Володимировича (тип бенефіціарного володіння: Прямий вирішальний вплив відсоток частки статутного капіталу або відсоток права голосу: 37.45).
Згідно пункту 42 Особливостей №1178 замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником/переможцем процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. У разі отримання достовірної інформації про невідповідність учасника процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, визначених пунктом 47 цих особливостей, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника процедури закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
2. Чи досліджувалося Замовником надана ПРАТ «ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ МОЛОКОЗАВОД» інформація щодо кінцевих бенефіціарів, і чи звертався Замовник до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції щодо підтвердження інформації поданої учасником на виконання пункту 47 Особливостей №1178 та пункту 3.1. розділу 3 тендерної документації Замовника?
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до вимог статті 3511 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
cd515b123e1e4ed9aacab56630295cb2
Назва:
Пояснення на запит
Дата опублікування:
23.09.2024 12:57
Опис:
На Ваш Запит Замовнику на пояснення в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2024-01-16-006476-a, яка проводилась Львівським професійним коледжем готельно-туристичного та ресторанного сервісу, повідомляємо наступне:
1. ЩОДО ПЕРШОГО ПИТАННЯ ЗАПИТУ
Щодо обґрунтування розміру бюджетного призначення:
Розмір бюджетного призначення визначений виходячи з потреб Львівського професійного коледжу готельно-туристичного та ресторанного сервісу, щоб забезпечити потреби безперебійного забезпечення об’єктів замовника відповідними товарами, а саме вершковим маслом.
Щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі:
Враховуючи вимоги п. 28 «ОСОБЛИВОСТЕЙ здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі по тексту - Особливості), тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
На виконання вимог Особливостей та Закону України «Про публічні закупівлі» 16 січня 2024 року на веб-порталі Уповноваженого органу оприлюднено оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю: Вершкове масло (ДК 021:2015:15530000-2: Вершкове масло).
Тендерна документація була розроблена відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі», Особливостей та інших нормативних документів.
Додатком 2 до тендерної документації передбачена інформація про необхідні технічні, якісні, кількісні та інші характеристики предмета закупівлі. Так, предмет закупівлі – Вершкове масло. Товар має бути вищого ґатунку та виготовлений з дотриманням діючих стандартів та вимог ДСТУ (ГОСТ, ТУ) 82%.
Вершкове масло повинно бути в упаковці, яка відповідає характеру товару і захищає його від пошкоджень під час доставки. Упаковка має містити всю необхідну інформацію про товар, згідно вимог чинного законодавства: назва харчового продукту, назва та адреса підприємства - виробника, вага, нетто, склад, дата виготовлення, термін придатності та умови зберігання, дані про енергетичну цінність тощо.
Всі поставленні товари повинні відповідати нормативно-технологічній документації, встановленим санітарно-гігієнічним нормам, нормам стандартизації і сертифікації та супроводжуватись відповідними документами, що підтверджують їх якість та придатність до використання.
Обсяг товару наведений в Додатку 2 до тендерної документації та становить 1400 кг.
Щодо обґрунтування очікуваної вартості:
Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі обумовлено аналізом загальнодоступної інформації про ціну предмета закупівлі на підставі затвердженої центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері публічних закупівель, примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, а саме: згідно з пунктом 1 розділу ІІІ наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 із змінами
Замовником здійснено розрахунок очікуваної вартості товару методом порівняння ринкових цін відповідно до примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, яка затверджена наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 18.02.2020 № 275. Метод порівняння ринкових цін базується на зборі і аналізі цінової інформації з реального ринку товару, запиті комерційних пропозицій у виробників та постачальників відповідної продукції та аналізі реальних угод купівлі-продажу відповідного товару, як власних так і інших суб’єктів господарювання. Хочемо зазначити про те, що нами було проаналізовано щонайменше три комерційні пропозиції, а саме від: Товариства з обмеженою відповідальністю «Західна регіональна компанія», ТзОВ Фірма - «ТОРГ Галичина», ПрАТ «ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ МОЛОКОЗАВОД» Компанія «Молокія». Очікувана вартість предмета закупівлі становить: 583 282,00 грн.
Перед проведенням закупівлі Замовник отримав погодження у Львівській міській раді. Джерело фінансування – кошти місцевого бюджету.
2. ЩОДО ДРУГОГО ПИТАННЯ ЗАПИТУ
Щодо посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення), посилання надаємо: https://lpcollege.com.ua/news/obgruntuvannya-tekhnichnykh-ta-yakisnykh-kharakterystyk-predmeta-zakupivli-rozmiru-byudzhetnogo-pryznachennya-ochikuvanoyi-vartosti-predmeta-zakupivli-vershkove-maslo-za-kodom-yezs-dk-021-2015-15530000-2-vershkove-maslo
Щодо дослідження інформації про кінцевих бенефіціарних власників
Замовником не здійснювалась перевірка достосвірності інформації щодо кінцевих бенефіціарів ПРАТ «ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ МОЛОКОЗАВОД» з огляду на наступне:
Відповідно до пункту 42 Особливостей замовник МАЄ ПРАВО (не обов’язок) звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником/переможцем процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.
У разі отримання достовірної інформації про невідповідність учасника процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, визначених пунктом 47 цих особливостей, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, ЩО Є СУТТЄВОЮ під час визначення результатів відкритих торгів, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника процедури закупівлі.
З вищенаведених положень випливає, що здійснювати перевірку достовірності зазначення у тендерній пропозиції інформації доцільно лише щодо інформації, ЩО Є СУТТЄВОЮ під час визначення результатів відкритих торгів.
В свою чергу, хоч чинне закупівельне законодавство і не містить визначення поняття «ІНФОРМАЦІЇ, ЩО Є СУТТЄВОЮ ПІД ЧАС ВИЗНАЧЕННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ ВІДКРИТИХ ТОРГІВ», очевидно, що до такої інформації можна віднести лише інформацію, що входить до складу ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ учасника.
Тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику ВІДПОВІДНО ДО ВИМОГ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ (п. 32 частини першу статті 1 ЗУ «Про публічні закупівлі»).
Тендерною документацією не було передбачено вимог щодо надання учасниками у складі пропозиції Довідки про кінцевого бенефіціара власника (контролера) юридичної особи (наведена вами в запитанні вимога встановлює вимоги лише щодо способу подання пропозиції, вимоги ж до змісту пропозиції, в тому числі, в частині інформації та документів, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям та інформації щодо відповідності учасника вимогам, визначеним у п.47 Особливостей згідно вимог п. 3.2.1 Тендерної документації мають подаватись учасниками згідно вимог Додатку №1 до тендерної документації).
В додатку 1 до тендерної документації у відповідності з вимогами п. 47 Особливостей було передбачено, що «Замовник НЕ ВИМАГАЄ від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель БУДЬ-ЯКИХ ДОКУМЕНТІВ, ЩО ПІДТВЕРДЖУЮТЬ ВІДСУТНІСТЬ ПІДСТАВ, ВИЗНАЧЕНИХ У ПУНКТІ 47 Особливостей (крім абзацу чотирнадцятого цього пункту), крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу шістнадцятого пункту 47 Особливостей».
За таких умов, надана учасником в складі пропозиції довідка про кінцевого бенефіціарного власника (контролера) юридичної особи не може вважатись частиною пропозиції, як така, що не вимагалась тендерною документацією.
Відповідно, ми як замовник не вправі оцінювати відповідність чи невідповідність документів наданих учасником додатково і на власний розсуд.
Не маємо ми і права надавати вимогу щодо виправлення невідповідностей в документах, які нами не вимагались в тендерній документації.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або ПОДАННЯ ЯКИХ ПЕРЕДБАЧАЛОСЯ ТЕНДЕРНОЮ ДОКУМЕНТАЦІЄЮ, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Відсутність права замовників звертатись щодо виправлення документів, які не вимагались тендерною документацією підтверджується практикою органу оскарження, зокрема, Рішення від 16.05.2023 № 6650/UA-2023-03-03-007719-a.
Натомість, тендерною документацією замовника була передбачена вимога до Учасників процедури закупівлі підтверджувати відсутність підстав, зазначених в пункті 47 Особливостей (крім підпунктів 1 і 7, абзацу чотирнадцятого цього пункту) шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції.
В інформаційно-телекомунікаційній системі «Рrozorro» учасником ПРАТ «ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ МОЛОКОЗАВОД» підтверджено, що «У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» (крім нерезидентів)».
Ця інформація є достовірною і відповідає інформації у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань на сайті Міністерства юстиції України (https://usr.minjust.gov.ua), адже інформація про кінцевого бенефіціарного власника контролера юридично особи наявна в реєстрі.
З огляду на вищенаведене, вважаємо, що у нас не було як підстав для відхилення пропозиції учасника, адже він не підпадає під підстави, встановлені пунктом 47 цих особливостей (у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань не відсутня інформація інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань”) так і причин перевіряти достовірність інформації в документах, які не є частиною пропозиції згідно вимог тендерної документації.